کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوابیه‌ی /

برداشت دوگانه از انحصارطلبی؛ پاسخی به حمیده هدایتخواه

صادق علوی زاده

3 مرداد 1398 ساعت 9:32

این جریان زمانی انحصار خوانده می‌شود که از روشنفکر می‌گذرد، اما کدام روشنفکر؟ همان روشنفکری که یک بار از جناب آسپار حمایت کرد بار دیگر از جناب زارعی و دست آخر نیز خود به میدان آمده و رقیب جریان شد! همان جناب روشنفکری که در انتخابات ریاست جمهوری حاضر نشد در حمایت از جناب رئیسی و قالیباف آفتابی شود.


متن ارسالی: بعد از انتشار مطلبی با عنوان «اسطوره کشی در نبرد مقدس»[کلیک کنید] به قلم حمیده هدایت خواه در سایت خبری کبنا، یکی از مخاطبان به آن پاسخی داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
زمانی که از انحصار سخن می گویید عقبه این انحصار را نیز در نظر بگیرید، آن روزی که همین جریان و به قول شما انحصار پا را از بویراحمد فراتر نهاده و خود را به گچساران می‌رساند تا ستار هدایت خواه را در آخرین لحظات به فرمانداری بویراحمد برساند و ثبت نام کند انحصار نیست! جریانی که از نیکبخت اصلاح طلب حمایت می‌کند و با نادیده گرفتن نیروهای توانمند انقلابی به معرفی این چهره می‌پردازد انحصار نیست! جریانی که دکتر خلقی پور را معرفی و به راحتی از این چهره تأثیر گذار جریان می‌گذرد انحصار نیست! اما اکنون که همین افراد که در این ۴۰ سال تصمیم گیر بودند با انتخاب جناب فرخیانی به یک باره تبدیل به انحصار و اسطوره کش در نبرد نا مقدس می‌شوند!
 این جریان زمانی انحصار خوانده می‌شود که از روشنفکر می‌گذرد، اما کدام روشنفکر؟ همان روشنفکری که یک بار از جناب آسپار حمایت کرد بار دیگر از جناب زارعی و دست آخر نیز خود به میدان آمده و رقیب جریان شد! همان جناب روشنفکری که در انتخابات ریاست جمهوری حاضر نشد در حمایت از جناب رئیسی و قالیباف آفتابی شود، همان روشنفکری که در مناظره شیخ پناهی و رضاتوفیقی که در نمایشگاه کتاب به یک باره اتفاق افتاد ذره‌ای از جریان انقلابی دفاع نکرد، همان روشنفکری که با وجود جلسات مختلف با همین افراد و به قول شما انحصار! حاضر به پذیرش هیچ سازوکاری از طرف آنها نشد، همان روشنفکری که به دکتر هدایت خواه و به جریان اعتماد نکرد، بر طبل قومیت گرایی خود کوبید و با راه انداختن ندای وحدت برای همان ۳۷ هزار رأی خود از همه عبور کرد و گفتمان خود را ادامه داد.
 امروز جریان انقلابی با در نظر گرفتن شاخص‌های مهمی ازجمله عبور از قومیت گرایی، عبور از مهره‌های سوخته، تخصص گرایی و … گزینه‌ای را روی میز گذاشته است که هم می‌تواند فرصت و هم می‌تواند تهدید باشد زمانی فرصت است که با نگاه جریانی همچون زمانی که دکتر هدایت خواه در میدان بود بیندیشد و زمانی تهدید است که هرکس از سهم خویش دربرابر رأی و نظر جریان بایستد و غافل از اینکه رقیب را جریان زر وزور و تزویر بداند با خودزنی و خودکشی جریانی و تولید کلماتی از جنس انحصار روی اسلحه را به سمت خودی گرفته و جریان خودی را متلاشی کند.
 ----------------------------
 صادق علوی زاده
 


کد مطلب: 411341

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/411341/برداشت-دوگانه-انحصارطلبی-پاسخی-حمیده-هدایتخواه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1