تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۱۱۲۸۷
یادداشت سیاسی |

آیا هدایتخواه، روشنفکر ۹۸ را به زارعی ۹۰ تبدیل می‌کند؟

محمد جواد کیانی
۴۷
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آیا هدایتخواه، روشنفکر ۹۸ را به زارعی ۹۰ تبدیل می‌کند؟
کبنا ؛متن ارسالی: نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی معمولاً در کشور ما نه بر اساس قاعده بلکه بدلیل عدم برآورده شدن توقعات مردم حداکثر بعد از دو دوره ۴ ساله تغییر می‌کند. شاید گفت این خصلت عدم تمرکز قدرت و بدنبال آن تغییر وکلای ملت از ویژگی‌های ملموس دموکراسی و مردمسالاری دینی می‌باشد.
با نزدیک شدن به انتخابات اسفند ۹۸ شاهد فعال شدن فضای انتخاباتی درکهگیلویه و بویراحمد هستیم.
در حوزه بویراحمد و دنا، زارعی با سابقه اصولگرایی بدلیل اینکه از طرف جریان اصولگرایی جدی گرفته نشد، و حتی با بی مهری آنها در حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد مواجه شده بود، به ناچار به اردوگاه رقیب نزدیک شد و در مقابل همفکران خود قرار گرفت. زارعی که در سالهای ۸۶ و ۹۰ خویشتن را رقیب جدی برای هدایتخواه نشان داده بود با استعانت از رد صلاحیت کاندیداهای اصلی اصلاحطلب، به حاشیه رفتن مدیران اصلاحطلب توسط جریان هدایتخواه و عملکرد افراطی بعضی از مدیران اصولگرا از جمله ارژنگ، توانست یک اجماع منطقی از طرف اصلاحطلبان با محوریت خویش بوجود آورد و نتیجه این ائتلاف پیروزی انتخابات در سال ۹۰ و ۹۴ به نفع زارعی و به ضرر جریان اصولگرایی بود.
شاید بزرگترین چالش جبهه اصولگرایی در بویراحمد و دنا این باشد که در نبود هدایتخواه کاندیدای شاخص و مقبول جهت کارزار انتخاباتی نداشته باشند، این خلأ بدان دلیل بوجود آمده است که این جریان انقلابی علیرغم داشتن جوانان با استعداد بدلیل عدم رهبری صحیح و مدیریت توانمند، در سایه هدایتخواه قرار گرفته‌اند و نتوانسته‌اند به بلوغ سیاسی برسند.
ستار هدایتخواه بدلیل ویژگیهای فردی و اعتقادی در سطح ملی نیز همواره مورد توجه قرار گرفته است. طبق ادعای خودش، شیفته کار فرهنگی است و سیاست اولویت اول ایشان نیست. و به همین دلیل در سال ۹۰ و ۹۴ نه با رغبت شخصی بلکه با اصرار اطرافیان و حتی لیدرهای جریان در تهران و در لحظات آخر پا به صحنه گذاشت. صحنه‌ای که برای وی با شکست از همسنگر قدیمی و رقیب انتخاباتی همراه بود.
در این دوره همانند ادوار گذشته وی از عدم ورود به کارزار انتخاباتی خبر داده است. و تاکنون بالاجبار و علی رغم اطلاع از پایگاه مردمی روشنفکر، کاندایدای کم نام و نشان را به ایشان ترجیح داده است. البته حمایتی مشروط بر اینکه فرخیانی پایگاه خود را قوی کند و خود را در قامت یک کاندیدای با سبد آرای بالا نشان دهد، که البته امری بعید است. هدایتخواه در سخنانش بیشتر از همه نام روشنفکر را به زبان آورد. نماینده دور هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی که شاید منافع جریان حزب متبوعش را بر امیال شخصی ترجیح می‌دهد، خوب می‌داند که تنها شانس پیروزی جریان خود با حمایت از روشنفکر معنی پیدا می‌کند، با حمایت نه چندان محکم خود از فرخیانی هم خواسته که بصورت مقطعی و تا فرصت زیادی که تا انتخابات باقی مانده توپ را در زمین دوستان خود که طرفدار فرخیانی هستند، بیندازد و هم اینکه روشنفکر تا فرصت باقیمانده با قبول شرایط جریان به آنها بپیوندد.
"اشتباهات گذشته، درسی برای آینده است"تاریخ در حال تکرار است و اصولگرایان بویراحمد و دنا و در رأس آنها آقای هدایتخواه بدون تبری جستن ازمشی سیاسی شکست خورده خویش، قطعاً با ادامه رویکرد قبلی در حال تبدیل روشنفکر به زارعی دیگر در انتخابات ۹۸ هستند.
 هدایتخواه می‌تواند با درس گرفتن از گذشته و دوری از افرادی که کینه‌های شخصی را بر آرمانهای جناحی ترجیح می‌دهند، و با مشاهده واقعیت موجود که روشنفکر از اقبال خوبی در این دوره مواجه هست و هیچ کدام از کاندیداهای اصولگرا سبد آرای ایشان را ندارند، تصمیمی تاریخی و تأثیرگذار بگیرد.
 همانطور که افراد با سابقه تر اصولگرایی از جمله خلقیپور، مسعودی اصل، پناهی و امیدی پور با فهم این واقعیت کاندیدایی جریان اصولگرایی را نپذیرفتند، و می‌دانند شرایط موجود اصلاً به نفع آنان نخواهد بود.
در صورتی که جریان اصولگرایی از روشنفکر حمایت کند، می‌توان آرای هدایتخواه را در سال ۹۴ به آرای روشنفکر اضافه کرد و با توجه به افزایش آمار رأی دهندگان یک پیروزی تاریخی و با حدود ۱۰۰ هزار رأی را برای روشنفکر و مهم‌تر از آن جریان اصولگرایی در نظر گرفت.
 ولی در نقطه مقابل در صورت عدم حمایت جریان اصولگرایی از روشنفکر معادلات تا حدی پیچیده می‌شود. و قطعاً پیروز انتخابات، اصولگرایان نیستند. بیشترین منفعت در این حالت را باید برای اصلاحطلبان و زارعی متصور بود. بدنه اصلاحطلبان بدلیل نداشتن کاندیدای شاخص در این دوره و اختلافاتی که با زارعی دارند، ادعادارند برای شکست هدایتخواه و بالاجبار وی را حمایت کرده‌اند. بنا به این دلایل و اینکه نزدیک به انتخابات در صورت عدم حمایت اصولگرایان از روشنفکر ممکن است تعدادی از اصلاحطلبان و اصولگرایان حول محور روشنفکر جمع شوند و روشنفکر ۹۸ را به زارعی ۹۰ تبدیل کنند.
------------------------------------
محمد جواد کیانی

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قطعا همینجوری هست
Iran, Islamic Republic of
فرخیانی.
امین
Iran, Islamic Republic of
آقایانی که خود را رهرو ولایت میدونین توجه داشته باشین:
امام علی به‌عنوان شخصیتی پایبند به دین و مسائل انسانی و اخلاقی، در سیره خویش هیچ‌گاه از غدر و خیانت استفاده نمی‌کرد. آن حضرت معتقد بود در همه حال حتی در جنگ‌ها اصول اخلاقی و انسانی باید رعایت شود.یا مهدی
ایمان
Iran, Islamic Republic of
قطعا فرخیانی برنده انتخابات هست
رضایی
Iran, Islamic Republic of
ویژگی های اقای روشنفکر
 1- عشق و علاقه به كار و نيت خير 
2- خستگي ناپذير بودن و وقت گذار 
3- جرأت و قدرت انجام كارهاي بزرگ كه طبعا در ذات خود مشكلات و خطراتي دارند، دارند 
4- داراي شخصيتي نافذ ، مقبول و با وجهه هستند 
5- از زيركي ، تيزهوشي و ذكاوت برخوردارند 
6- توازن شخصيت و متانت رفتار دارند 
7- ارتباط عالي با افراد و سازمانهاي مؤثر در فعاليتهاي سازمان خود دارند 
8- خوش قول مي باشند 
9- ديد وسيع و طبع بلند و برخورد كريمانه دارند. 
10- برخورد خوب و توأم با محبت با همكاران دارند . 
11- دلسوزند 
12- مردمي هستند 
13- صبور ، ساده ، فروتن ، صادق ، رفيق و مداراكننده بازير مجموعه خود هستند . 
14- پي گيري جدي در كارها دارند 
15- رعايت روابط انساني و توجه به كرامت انسانها دارند . 
16- رفاقتشان بر اساس قانون مداري است . 
17- بازير مجموعه خود تعلق خاطر داشته و پشتيبان آنها هستند . 
18- روحيه ايثار وگذشت داشته و از تسويه حساب شخصي بدورند . 
19- در انجام هزينه ها مسائل شرعي را رعايت مي كنند . 
20- در انجام اعمال و رفتارهاي اخلاقي الگو و پيشگام هستند . 
Iran, Islamic Republic of
با همه احترانی که برا آقای روشنفکر قائل هستیم. منفعت طلب هست هر جا که براش سود داشته باشه میره مثل ادوار قبل یک دو هدایتخواه یک دور زارع که در دوره زارع عدم پست دادن به ایشون رقیبش شد وگرنه
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
پیروز انتخابات بهرامی است
پریکدان
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات از بهرامی حمایت میکنه و پیروز میشن
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
تحلیلتون بیشتر در مورد روشنفکرهست بعد عکس یکی دیگه رو میزنین. میخاین زارع رو بولد کنین مثلا. بخدا دیگه مردم از زارع رد شدن. اقوامش هم رای میدن به بهرامی.
انتخابات بین بهرامی و روشنفکرن
محمدامین
Iran, Islamic Republic of
واقعاچراهدایت خواه روشنفکررومعرفی نکردروشنفکرپایگاه مردمی بسیارخوبی داره دورقبل بااینکه اولین باربودبه صحنه اومداون همه رای داشت دیگه نزدیک پیروزی بودالبته الانم خیلی ازاصولگراهافرخیانی روقبول ندارن وازروشنفکرحمایت میکنن فقط طرفدارهای هدایت خواه که عده قلیلی هستن طرف فرخیانین
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود برجناب کیانی چقد زیبا تفسیر کردند، امیدوارم گروه اصول گرا به خودشون بیایند وگزینه نهاییشون دکترروشنفکر باشدچرا که ایشان پذیرش مردمی بالایی دارد وتنها کسی که بتواند اصولگرا ها را از شکست نجات دهد دکتر روشنفکر هست چرا که با انتخاب گزینه فرخیانی به قول دختر دکتر هدایتخواه(حمیده هدایتخواه)سوت پایان اصولگرایی ودوره افسردگی این جبهه خواهد بودوتنها راه برون رفت از این وضعیت انتخاب دکتر روشنفکر هست وبس.
Iran, Islamic Republic of
درودبردکترروشنفکرمردی باشجاعت وباسیاست
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات با انتخاب دکتر بهرامی به حکومت شانزده ساله اصول گرا ها بر بویراحمد و دنا خاتمه خواهند داد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد و دنا به شخصی برای نمایندگیشون در مجلس نیاز داره که فارغ از بحث های سیاسی عملگرا و توانمند باشه که این شخص در حال حاضر با احترام به بقیه کاندیدا دکتر محد بهرامی هستش.
کاکان
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر این دوره زیر ده هزار رای می آورد
Iran, Islamic Republic of
اقای جواد کیانی تو که تا دیروز اصلاح طلب بودی و دم از حزب اعتدال میزدی حالا برا جریان اصولگرا تصمیم گیری می کنی؟!!!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر هم بارها گفته یک اعتدالی است
شهرخی
Iran, Islamic Republic of
این دوره بهرامی میره مجلس
بهزادی
Iran, Islamic Republic of
اصلاحطلبان بهرامی رو حمایت میکنن قبول میشه
تامرادی..
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر فرخیانی بزرگ .
کسی دیگه گول حرفهای و ای اساس شمارو نمیخوره برادر الکی شایعه نکن .
همه میدونن که دکتر فرخیانی تنها گزینه اصلی این جریان هست و تو کارش خبره هست.و ما به چنین ادمی نیاز داریم
اندکی تعقل
Iran, Islamic Republic of
اقای کیانی اینم مجلس فرض کن روشنفکر به مجلس راه پیدا کرده خدا وکیلی مرد این میدان هست میتونه جلوی اون سیاسیون عرض اندام کنه چرا عوض روشن کردن اذهان مردم انها رو گمراه میکنی مقاله آبکی شما فقط برای عهد بوق خوبه که قوم و قبیله ها بجون هم میوفتادن؛ بدرد جامعه الان که درد مردم نبودن نماینده ای شجاع و نترسه نمیخوره حق مردم رو گردن خودتون نکنید درک و فهم خوب چیزیه
ایل تامرادی
Romania
اقای کیانی اخه ممیمری تحلیل نکنی.اخه کدوم اصلاح طلب میاد بع روشنفکررای میده.عجب تحلیل ابکی
باقری
Iran, Islamic Republic of
همانطور که به زارعی رای دادند
Iran, Islamic Republic of
اب رو بریز جایی که میسوزه فرخیانی اگه مطرح نیست چرا اینقد میلرزی
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه نام روشنفکر را نام برد هرجا از کسی یاد میکنن نشاندهنده به نیکی یاد کردن نیست
وحید
United States
واقعا جا داره که از خودتون .نام فرخیانی بیشترین نامیه که در بین مردم شنیده میشه. شخصی که دارای سوابق کاری و اجرایی فوق العاده ایه .بعد شما به خودتون اجازه دادین که روشنفکر رو با ایشون مقایسه کنید . تا کجا ؟
فرخیانی بی نام و نشانه؟سبد آرای فرخیانی خالیه؟
جمع کنید بند و بساطتون رو اقا .جمع کنید سیاه نمایی ها و شو آف کردنتون رو .تا کی میخوایید خودتون رو مسخره خاص و عام کنید؟


هدف فقط و فقط انتخاب شخص اصلح برای اعتلای استان و پیشرفت جامعست.
فرق نداره شخص اصول گرا باشه یا اصلاح طلب.

اقای روشنفکر هم اگر میخوان مثل بچه ها بهونه بگیرن و به جبهه مخالف بپیوندن و یا حتی اگر این مطلب از جانب شماست و میگید که روشنفکر ممکنه به جبهه اصلاح طلب ها بپیونده ،بسم الله .کسی جلوی ایشون رو نگرفته .راه باز و جاده دراز .
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
ککا قربونت خودت که در ابتدا گفتی به دلیل عدم براورده شده توقعات نتیجه ها عوض میشن
حالا چطوری خودت از مردم میخوای به یکی رای بدن که شبیه اقای زارع هست و با وجود اینکه خودش به شخصه ادم خوبیه اما حداکثر عملکرد هشت ساله اش عوض کردن فرماندار و تذکر گرفتن از لاریجانی به دلیل عدم فعالیت و اظهار نظر در هرگونه بحث و اقدامی در مجلس بوده.
پس اقای روشنفکر نه 100 هزارتا بلکه 100 درصد آرا رو هم بیاره هیچی عوض نمیشه چون دقیقا یکی مث زارع هست با تجربه بسیار کمتر.
ولی کل حرف من اینه که: بیشتر حرفهایی که در حمایت از روشنفکر زده میشه از جانب گروه اصلاحات هست که اولا روشنفکر رو بیشتر و بیشتر از اصولگرایان دور کنند و دوما در بین جبهه اصولگرایی تفرقه بندازند و کار خودشون راحتتر بشه.( خلاصه سلام گرگ بی طمع نیست )
وگرنه ما در سطح استان کسی به با سوادی و با کاریزمای دکتر فرخیانی نداریم که بخواد با ایشون مقایسه بشه و یا ایشون به خاطرش کنار بره.
به امید روزی که همه به جای تعصب کورکورانه تفکر واقع بینانه داشته باشیم
بی نام
United Kingdom
واقعا تعجب میکنم نویسنده متن بر چ اساس و بر چ دلیل و مدرکی چنین نوشته‌ای انتشار داده کم که نمیشوند بیشتر هم میشوند
دوس داشتنی تر این است که در خود بسوزید😂
Iran, Islamic Republic of
اگر کا مومدیل تینا رای بدن بسه نه گمونم
Iran, Islamic Republic of
انشاالله همین طور بشه با پیروزی آقای روشنفکر دست خودخواهی عده ای از سر اصولگرایی کوتاه شود
بهنام
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر بدون حمایت اصولگراها هیچی نیست ،مطمئن باشید این دوره حداقل ۱۰ تا ۱۵ هزار رای ریزش خواهد داشت،
باید قبول کنیم که رای قبیله ای د مقابل رای یک جریان هیچی نیست
علی
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید اگه هدایت خواه هم از روشنفکر حمایت کند جریان اصولگرا به روشنفکر رای نمی دهند تا وقتی که این ذهنیت قبیله ای را دارد
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید فرخیانی پدیده انتخابات است و تا سال ها جریان اصولگرا را از داشتن نماینده ای مقتدر و با سواد تامین میکند
Iran, Islamic Republic of
الکی تشتت ایجاد نکن
هدایت خواه خیلی هم با اصرار و محکم فرخیانی را به عنوان کاندیدای اصولگرایان معرفی کرد و در حال فعالیت هستند
معلومه که شما طرفدار زارعی هستیدخخخ
Iran, Islamic Republic of
شما اطلاعات از سایت ها دریافت کردین
ی لطفی کن فازل صوتی سخنرانی هدایت خواه گوش کن ببین چقدر قاطع و صریح صحبت کرده و فرخیانی قزعا پیروز انتخابات هست و با روشنفکر برادر هست
Iran, Islamic Republic of
بسیار تحلیل خنده داری هست
تحلیل کوچه بازار هست
Iran, Islamic Republic of
مواظب خودت باش چش نخوری
فروتن
Iran, Islamic Republic of
انسان های راستین هرگز بر مبنای غرور و تکبر تصمیم نمی گیرند زیرا آن ها به تحسین و تعریف دیگران نیاز ندارند و به این که کسی از شیوه ی زندگیشان تعریف کند اهمیتی نمی دهند. علاوه بر این، این گونه انسان ها هرگز به شهرت و کسب اعتبار اهمیتی نمی دهند و لذا هرگز اجازه نمی دهند چنین چیزهایی بر روی تصمیم هایشان تاثیر بگذارد و آن ها را از مسیر درست منحرف نماید.یامهدی
دنیا
Iran, Islamic Republic of
قدرت انقدر چرب وشیرین وخوب است که دوستان را به نوا می رساند.اما علی ع از قدرت تنفر دارد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم اصلاح طلبان دو چهره شاخص دارند حاج فروزان ودکتر بهرامی وهیچ تمایلی به حمایت از زارعی ندارند از نگارشت مشخصه که بین روشنفکر وزارعی مانده ای
Iran, Islamic Republic of
اقای کیانی عزیز اولا شما ادم اقای روشنفکر نیستید چرا طرف مقابل جریان اصول گرا اصلاح طلبان هستند دوم.شما بااین تحلیل ابکی تان و بسیار ابتدایی رای به سبد رای های اقای روشنفکر اضافه نمی کنید و کم هم میکنید سوم.تو از کجا می دانید اقای فرخیانی موقت و مقطعی ایست دارید به یک جریانی با تفکر انقلابی تهمت می زنید باز خدمت عرض میکنم هر کس با ظاهری اسلامی و انقلابی بخواهد از پشت دخنجر بزند تاکنون خوار و رسوا شده چهارم همانطوری انسان صادق و یک رنگ ومتقی دکتر هدایت خواه بیان کردنند اقای روشنفکر جزی جریان انقلاب و اصول گراست ولی خودش نه جریان قبول میکند و نه به نخبگان این جریان اعتماد میکند این مشکل کیست؟
Iran, Islamic Republic of
چه تحلیل مفت والکی هر کس بلند شده برای خود چیزی می نویسد
Iran, Islamic Republic of
جمع کن خودتو
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
هر از راه رسیده اومده داره تحلیل می‌کنه ، جمع کنید بابا کاسه کوزتون رو ، فقط میاین حرف میزنین که اسمتون مطرح بشه ، شما دیگه چقد بخاطر مطرح شدن خودتون به بقیه تهمت میزنین ، واقعا باید براتون اظهار تأسف کرد .
محمد
Iran, Islamic Republic of
معلومه از اومدن دکتر فرخیانی خیلی ترسیدین که اینطوری دارین میسوزین و هر تهمت و توهینی رو به ایشون نسبت میدین 😏😏😏
بویر
Iran, Islamic Republic of
تا کی میخواین به خودتون و فرزندانتون ظلم کنید دوست دارید همش نماینده ای بفرستین مجلس که دست چپ و راستش رو از هم تشخیص نمیده ، تا کی میخواین این همه تعصبی عمل کنید ، نیروی جوان و با سواد بفرستید مجلس که بتونه از حقتون دفاع کنه نه نیرویی که پیر شده و بهش میگن جوان انقلابی 😂 ، نیرویی که حتی خودش به تنهایی نمیتونه یه سخنرانی تنظیم کنه .
Iran, Islamic Republic of
فقط..هدایت خواه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1