تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۱
کد مطلب : ۴۱۱۰۷۳
یادداشت|

یاسوج در بن بست ترافیکی و راهکارها

سیروس باقری
۲
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
یاسوج در بن بست ترافیکی و راهکارها
کبنا ؛شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران نامیده می‌شود و مرکز استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد است این روزها در بحث ترافیک حال و روز خوشی ندارد.
شهری که باید در آینده تعداد زیادی گردشگر و توریست و مسافر را در خود جای دهد از هم اکنون در بن‌بست ترافیکی گیر افتاده و عزمی برای رفع مشکل وجود ندارد.
بدتر از هر چیز این که ورودی شهر یاسوج که باید چشم و چراغ یک شهر و دروازه‌ای امن و مطمئن برای مسافر و گردشگر باشد در ساعاتی از روز به کل در بن‌بست ترافیکی قرار می‌گیرد.
گره‌ای که گشودن آن به کار شاقی نیاز ندارد و تنها با چند اقدام ساده از این وضعیت خارج می‌شود اما برای مسؤولان شهری و شهرستانی و به عبارتی اعضای شورای ترافیک چندان مشکل محسوب نمی‌شود و کاری به آن ندارند!.
برای رفع ترافیک کلافه کننده منطقه نجف‌آباد همان‌گونه که به صورت خصوصی با مسوولان صحبتی انجام شده و پی‌گیری صورت گرفته تنها با گشودن یک میدان و همچنین راه‌اندازی یک معبر و خیابان می‌توان گره ترافیکی را گشود مشکلی که با هزینه اندک و بدون دردسر و ایجاد روگذر و زیرگذر قابل رفع است.
بستن میدان هفت‌سین و الحاق آن به تقاطع اولین اشتباهی بود که از سوی مسؤولان مرتبط صورت گرفت و عملا راه آسان دسترسی به منطقه سروک و مسکن مهر و پیر چوپان‌ها و کلا ضلع شرقی را مسدود کرد و خود باعث ایجاد ترافیک شد.
دوم این که خیابانی 20 متری از جنب تقاطع به سمت پل سوم بشار از قبل طراحی و در طرح تفصیلی شهرداری قرار گرفته و طرح مصوب هم دارند اما تاکنون با تغییر چند شهردار کسی برای به سرانجام رساندن این خیابان استراتژیک اقدامی انجام نداده است.
این خیابان قابلیت انتقال مسیر به سمت ضلع غربی و اتصال به برخی مسیرهای مهم از جمله جاده نقاره‌خانه و علی‌آباد را دارد و در صورتی که مسوولان همتی به خرج دهند کل مسیر چیتاب و نقاره‌خانه و مختار و علی‌آباد با جمعیت بسیار زیاد به این مسیر متصل می‌شوند و بار ترافیکی از میدان آریو برزن و به عبارت بهتر مهم‌ترین ورودی شهر یاسوج برداشته می‌شود که متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری مسؤولان چنین اقدامی تاکنون صورت نگرفته و اصولا در مخیله آن‌ها نیز خطور نکرده است.
-----------------------------------------------------------------
 سیروس باقری
فعال اجتماعی و دانش ‌آموخته معماری 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
کاندید آینده شورای شهر حونه نجف آباد!
بل تا خدمات گذشتگان بینیم بعد بچیل سر درارن
رضایی فر
Iran, Islamic Republic of
سلا م- درود . جناب باقری
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1