کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنی با «حسین کلانتری» استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد؛

استاندار تمام کهگیلویه و بویراحمد باشید / نادیده گرفتن زنان با شعارهای دولت در تضاد است / جوانان اصلاح‌طلب دچار درماندگی آموخته شده‌اند

محسن فروزان

29 خرداد 1398 ساعت 23:23

جناب استاندار خرده بر حرف درشت من آزرده مگیر حرف آزرده درشتانه بود خرده مگیر. صحبت‌های اینجانب نه از روی غرض ورزی با نمایندگان است نه از روی مخالفت با نمایندگان بلکه به عنوان یک جوان اصلاح طلب همسو با دولت از شما انتظار داریم که ابزار نمایندگان نباشید بلکه استاندار تمام مردم استان کهگیلویه و بویراحمد باشید.


متن ارسالی: به رسم دیرینه مهمان نوازی به شما خوش آمد می‌گویم، به عنوان کسی که مبلغ و مراقب این دولت بی اختیار و فشل تدبیر و امید بوده‌ام قصد دارم در باب چند موضوعی با شما سخن بگویم.
 جناب کلانتری راقم این سطور با توجه به اینکه همانند شما درحوزه روانشناسی دستی بر آتش دارد از شما انتظار دارم نگذارید جوانان اصلاح طلب شناسنامه دار (عضو احزاب اصلاح طلب) که بر اثر تبعیض‌ها و رفتارهای خیلی بد با این جوانان، دچار درماندگی آموخته شده‌اند. به این وضعیت نگران کننده در این استان ادامه داده شود. حکایت این روزهای ما جوانان اصلاح طلب شباهت زیادی با حکایت سگ‌های سلیگمن و نتیجه گیری درماندگی آموخته شده دارد (در علم روانشناسی درماندگی آموخته شده به شرایطی اشاره دارد که افراد همانند گذشته براثر سرکوفت‌ها و ناکامی‌های مستمر و طولانی و مداوم به این نتیجه می‌رسند که کوشش را با پیشرفت مرتبط نمی‌دانند).
 جناب کلانتری 6 سال از عمر دولت می‌گذرد اصلاح طلبان بعد از 8 سالی که در دولت بهار مورد بی مهری قرار گرفتند. امیدمان به تدبیر و امید دولت دکتر روحانی بود. هر چند از دولت سایه اندک آگاهی داریم ولی متاسفانه اندک امید جوانان اصلاح طلب در این دولت به ناامیدی تبدیل شد. نه تنها شاهد تغیرات همسو با رأی مردم نیستیم بلکه اکثر اصلاح طلبان استان حامی دولت بیشتر به حاشیه رانده شدند.
  جناب کلانتری پشت پا زدن به دوستان در وقت ظفر هم از مردانگی هم از انصاف و هم از اخلاق به دور است دردوران استانداری جناب احمدی متاسفانه اعضای ستاد روحانی و احزاب اصلاح طلب نادیده گرفته شدند. امیدوارم شما راه دکتر احمدی را ادامه ندهید چون در دوران مدیریت ایشان جوانان اصلاح طلب زیر چکمه چاپلوسان و نیروهای نزدیک به نمایندگان که اطراف دکتر احمدی را حلقه زده بودند له شدند و بسیاری از بزرگان این جریان همانند جوانان شناسنامه دار به گوشه رینگ رانده شدند.
 جناب استاندار در استان کهگیلویه وبویراحمد امروز همانند دیگر استانها شاهد بیکاری جوانان با تحصیلات دانشگاهی در مقاطع مختلف هستیم متاسفانه در 8 سال دولت بهار، نیروهای جوان اصلاح طلب مورد بی مهری قرار گرفتند. در 6 سال عمر این دولت در استان باز هیچ گشایشی برای جوانان اصلاح طلب حاصل نشد. بلکه قومیت گرایی ملاک بکار گیری نیروها بود.
 جناب کلانتری امیدوارم از نحوه بکارگیری نیروها در بعضی جاها از جمله بیمارستان شهید جلیل که حتی یک نفر از جوانان اصلاح طلب شناسنامه دار بکارگرفته نشدند. (در مورد بقیه ادارت در آینده سخن خواهم گفت) اندک تحقیقی به عمل آورید. ما از بکار گیری جوانان استقبال می‌کنیم ولی از نحوه بکارگیری نیروها اعتراض داریم.
جناب استاندار، استان کهگیلویه و بویراحمد زخم خورده قوم گرایی و طایفه سالاری است از شما به عنوان نماینده ارشد دولت انتظار داریم به این موضوع ورود پیدا کرده وبر قوم گرایی در ادارت لاک بکشید و صدای شایسته سالاری باشید. جناب استاندار صدای من صدای اصلاحات است، صدای جوانان هزینه داده اصلاح طلبی است که نه در رأس قدرت استان تکیه گاهی دارند نه تریبونی در اختیار انها بوده که صدای انها به گوش کسانی برسد که این جوانان نردبان انها بوده‌اند برای رسیدن به قدرت انتظار داریم جوانان اصلاح طلب در دوران مدیریت شما نادیده گرفته نشوند.
 جناب استاندار بدون شک هر آمدنی را رفتنی وهر آغازی را پایانی است. قطعاً روزی شما همانند استاندارن گذشته استان غزل خداحافظ خواهی خواند، عملکرد شما می‌تواند وسیله سنجش شما توسط مردم باشد. سعی کنید به نحوی رفتار کنید، که نام شما به نیکی در ذهن مردم ماندگار شود و همانند امثال اسماعیل دوستی‌ها که هنوز برای خیلی‌ها عزیز و قابل احترام هستند بعداز ترک این صندلی نام شما یک اسماعیل دوستی دیگر در ذهن مردم باشد. جناب استاندار شما قدم در استانی گذاشتید که سالهاست نمایندگان در کارهای اجرایی دخالت می‌کنند و در ابتدای دولت تدبیر امید آقای وزیر کشور جناب رحمان فضلی که نتیجه لابی‌ها وسهم خواهی های آقای لاریجانی بود که در زیر مجموعه ایشان با چراغ سبز نشان دادن باعث شدند که تفکیک قوا نادیده گرفته شود و شاهد دخالت بیش از حد نمایندگان در اموری که مربوط به قوه مجریه است باشیم. این موضوع باعث شده است مردم استاندار را به دید یک شخص بی اختیار نگاه کنند. چون نمایندگان تصمیم گیرنده عزل ونصب ها تا به امروز بوده‌اند. صحبت‌های شما در جلسه تودیع و معارفه برایمان امیدوار کننده بود امیدوارم در عمل هم تفکیک قوا را عملی کنید ومستقل باشید، ابزار نمایندگان نباشید. چون ما معتقد هستیم باید به قانون برگردیم به قانون اساسی برگردیم و نمایندگان محترم استان با مطالعه دقیق قانون اساسی به وظایف خود یعنی قانون گذاری و نظارت بپردازند نه دخالت در اموری که جز وظایف آنها نیست. که این موضوع تنها با شجاعت شما می‌تواند عملی شود تا جلوی دخالت نمایندگان در مواردی که مربوط به آن‌ها نمی‌شود را بگیرید.
 جناب استاندار مردم و خصوصا همراهان دولت انتظار دارند مدیران، مدیران دولت باشند نه مدیران خانوادهای خود و قومیت‌ها، مدیران اینجا برآورده کردن انتظارات نمایندگان برای انها در اولویت است انتظار عموم مردم از شما این است به این موضوع ورود جدی با قاطعیت داشته باشید.
 جناب استاندار گلایه‌ها بسیار است انشالله بعداز اینکه خستگی سفر شما تمام شد، بیشتر با شما سخن خواهم گفت.
 جناب استاندار خرده بر حرف درشت من آزرده مگیر حرف آزرده درشتانه بود خرده مگیر. صحبت‌های اینجانب نه از روی غرض ورزی با نمایندگان است نه از روی مخالفت با نمایندگان بلکه به عنوان یک جوان اصلاح طلب همسو با دولت از شما انتظار داریم که ابزار نمایندگان نباشید بلکه استاندار تمام مردم استان باشید. احزاب اصلاح طلب که آبروی خود را برای پیروزی دکتر روحانی در میان مردم گذاشتند را نادیده نگیرید (هرچند امروز وضعیت آشفته اقتصادی باعث شده است شرمنده مردم باشیم). صدای احزاب را بشنوید، به مطالبات ناچیز احزاب اصلاح طلب پاسخ مثبت دهید، شایستگان ونخبگان را نادیده نگیرید، نگاه مساوی به تمام احزاب اصلاح طلب داشته باشید، در دام عده‌ای چاپلوس که دنبال منافع شخصی هستند قرارنگیرید، راهی را در پیش بگیرید که رضایت عمومی را به دنبال داشته باشد، جوانان اصلاح طلب زیر پای قومیت‌ها وحلقه های اهل تملق نمایندگان له شده‌اند این جوانان زخم خورده قومیت‌ها شده‌اند روح و روان آنها از دست تبعیض‌ها بیمار شده است به عنوان یک شهروند که همانند شما دست پرورده ساخت مقدس روان و مشاوره هستم. انتظار داریم مرحمی باشید بر پایان این دردها، رنج ها و تبعیض‌ها.
 جناب استاندار کهگیلویه و بویراحمد نادیده گرفتن زنان در این استان با شعارهای دولت در تضاد است. بانوان توانمندی در حوزهای مختلف در استان داریم، بانوان را باور کنید و از توانایی آنها استفاده کنید، هرچندعزل سرپرست فرمانداری دنا در روزهای گذشته قبل از شما نمونه آشکار دخالت نمایندگان در امور اجرایی بود، این موضوع باعث اثبات نادیده گرفتن شعارهای دولت شد و گلایه بسیاری در حوزهای مختلف از جمله بانوان را به همراه داشت.
 جناب استاندار به صدا در آمدن آژیرهای دردناک آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان زاده گاهم (طلاق، خودکشی، اعتیاد،...) در این استان که اکثر مردم آن رنگ و بوی ایلی و عشایری دارند بسیار نگران کننده است انتظار داریم با توجه به تخصص شما در حوزه روانشناسی جهت کاهش این آسیب‌ها با حوزه روانشناسی همکاری کنید که در قسمت‌های بعدی این مقال در باب این موضوع و موضوعاتی دیگر با شما سخن خواهم گفت.
ادامه دارد ...
----------------------------------------------------------------------------------------------
محسن فروزان
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی استان کهگیلویه وبویراحمد
و قائم مقام ستاد جوانان دکتر روحانی در شهرستان بویراحمد


کد مطلب: 410471

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/410471/استاندار-تمام-کهگیلویه-بویراحمد-باشید-نادیده-گرفتن-زنان-شعارهای-دولت-تضاد-جوانان-اصلاح-طلب-دچار-درماندگی-آموخته-شده-اند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1