کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه قابل تأمل فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به استاندار جدید در باره انتخابات و مسائلی که پیرامون آن می‌گذرد؛

بسازیم کاری که بهتر بود

سید حسن حسینی موردراز

27 خرداد 1398 ساعت 10:45

حال که درد بسیار است و درمان معلوم، اگر صلاح می دانید خودتان را گرفتار انتخابات جناحی نکنید زیرا که مردم فوق العاده باهوش و زود فهم هستند، اما آنچه را می‌فهمند و یقین دارند بنا به مصلحت فعلاً پنهان می‌دارند. اگر مایلید «بسازیم کاری که بهتر بود» «بعمل کار برآید به سخنرانی نیست». بنده فقط برای رضای خداوند و مردم این متن را نوشته‌ام و از شما نیز انتظار می‌رود که در این دوران مسئولیتتان برای رضای خدا و مردم قدم بردارید.


متن ارسالی؛
به نام خداوند راستی
جناب آقای کلانتری استاندار محترم
درود
خلاصه می گویم تا بخوانید
خیر مقدم بسیار گفتیم و پشیمان شدیم، ورود جنابعالی همزمان با اوج فساد که فقط و فقط حاصل عدم مدیریت می‌باشد و یقین داشته باشید که آنچه از شما بجای خواهد ماند فقط در دو کلام نمایان و ثبت خواهد شد.
 خوشنامی یا بدنامی است
و بدانید و آگاه باشید که گذر روزگار یاد شما را چه خوب و چه بد از خاطر مردم پاک نخواهد کرد.
نمی‌دانم از توانمندیهای بیشمار استان محروم کهگیلویه و بویراحمد چقدر اطلاع دارید، که اگر فقط در قسمتی از داشته‌های خود سهیم باشیم، نه فقط نیازی به کمک دولت نداریم، بلکه قادر هستیم که کمک قابل ملاحضه ای به هموطنان خود نیز بنماییم.
جناب استاندار، مجربان گفته‌اند که اگر مملکتی را بخواهی ناتوان و نابود گردانی، لازم نیست مردمش را بکشی، فقط آموزش و پرورشش را به بیراهه و ناهمخوان با حقایق و نیازهای زمان ببر.
پس آنچه امروز نیازمند آنیم، بردن آموزش و پرورش بر ریل زمان و تفهیم بدون شعار آنهم در راستای نیاز جامعه به نسل فردا است و این مهم فقط با ایجاد باور در مجریان آموزش و پرورش یعنی معلمین میسر خواهد شد.
اگر مدیر نداریم، اگر در ذات قضاوت عدالت نیست، اگر جانماز و مهر برای نماز از چین می‌آوریم، اگر فساد تحت عنوان مواد مخدر، جامعه‌مان را تصرف نموده، اگر باید رشوه بدهیم، اگر بانک‌ها به مظهر فساد مبدل گردیده‌اند، اگر برترین درآمد از آن پزشکان و بیمارستانها است، اگر دانشگاه‌ها به دادن مدارک آنچنانی تبدیل شده‌اند، آنهم تحت عنوان ثبت نام اگر به مدارس انتفاعی، غیر انتفاعی می گوییم، اگر مظهر وجدان پلیس میزان جریمه است نه آموزش، اگر تا جائیکه در کمتر از سه ماه سال 98 میزان تصادفات، رنجش روحی جامعه را، هزاران برابر از معیار جسمانی معذب نموده و خواهد نمود، اگر توانمند، گوشه نشین است یا در حال فرار از کشور، و ناتوان به مدیریت منصوب می‌شود، اگر بعضی از محافظین محیط زیست خود شکارچی‌اند وووو...... اگر ادارات به جای انجام وظیفه فروشگاه تعاونی تشکیل داده و بازار را از بازاری، و با ایجاد مهمانسرا هتل داری و عرصه‌ی جذب توریست را ویران نموده‌اند تا جایی که مدارس در ایام تعطیلات مسافر خانه شده‌اند، همه و همه حاصل عدم آموزش صحیح در جامعه و ضعف نظام آموزش و پرورش را بیانگر است. زمانی به دلیل اعتقاد قوی روز عاشورا به جای پنج ساعت هفت ساعت تدریس می‌کردیم و باور داشتیم به احترام امام حسین (ع) دو ساعت بیشتر درس دهیم تا شاید ذره‌ای از درد مردم درمان شود.
جناب آقای استاندار همه دردها، فقط به شرط داشتن پول درمان نمی‌شود. یا برای درمان، پول تنها شرط ضروری نیست.
خوب است بدانید اولین پیشنهاد ساخت شهر یاسوج با این متن به محمد رضا شاه توسط سرلشکر آریانا در سال 1342 نوشته شده است. «اعلیحضرت یاسوج سوئیس ایران است، اجازه دهید شهری در اینجا ساخته شود تا هم مردم آرام شوند و هم دولت راحت گردد» در سال 1343 کلنگ شهر یاسوج توسط جناب حسنعلی منصور نخست وزیر وقت با موافقت محمد رضا شاه پهلوی به زمین زده شد و امروز لقب پایتخت طبیعت ایران را با خود یدک می‌کشد. اما همین پایتخت طبیعت هم اکنون از فرهنگ استاندارد، جهت توریست پذیری محرومترین است. در صورتیکه توریست از همه‌ی امکاناتش برای لذت از مسافرت استفاده می‌کند، و میزبان فقط لازم است رفتار و عرصه‌ی خوب پذیرایی را از خود نشان دهد تا توریست با رضایت، منطقه را ترک کند و دیگران را برای آمدن به این دیار تشویق نماید.
جناب استاندار مظهر تربیت و فرهنگ هر شهری در رفتار راننده تاکسی و پلیس آن شهر متجلی است اما ...
متصدیان شهرسازی ما با محدود اندیشی گذر زمان را معیار خود قرار می‌دهند و بهمین دلیل گرفتار ترافیک بدون توجیه هستیم. اگر مایل باشید طرحی را که سال 1351 در دهدشت اینجانب به عنوان شهردار وقت اجرا نموده‌ام و تا سال‌ها هم ترافیک نخواهد داشت با هم ببینیم تا معلوم گردد که همه‌ی ضرورتها حاصل داشتن پول نیست چرا که بودجه یکسال آن زمان شهرداری دهدشت فقط 50 هزار تومان بوده است.
جناب آقای استاندار در حالی که هم اکنون بیکاری بیداد می‌کند و بی اعتقادی حاصل بیکاری زندگی را بسیار تلخ نموده است. چون به فرموده امام علی (ع): اگر فقر از دری وارد شود اعتقاد از در دیگر برون خواهد رفت.
حال که درد بسیار است و درمان معلوم، اگر صلاح می دانید خودتان را گرفتار انتخابات جناحی نکنید زیرا که مردم فوق العاده باهوش و زود فهم هستند، اما آنچه را می‌فهمند و یقین دارند بنا به مصلحت فعلاً پنهان می‌دارند. اگر مایلید «بسازیم کاری که بهتر بود» «بعمل کار برآید به سخنرانی نیست». بنده فقط برای رضای خداوند و مردم این متن را نوشته‌ام و از شما نیز انتظار می‌رود که در این دوران مسئولیتتان برای رضای خدا و مردم قدم بردارید.
انشاء الله
--------------------------------------------
 سید حسن حسینی موردراز
--------------------------------------------
 


کد مطلب: 410404

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/410404/بسازیم-کاری-بهتر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1