تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : ۴۱۰۱۲۷
هسته علمی بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج آستین همت را بالا زده‌اند

سکوت مسئولان بی‌رمق کهگیلویه و بویراحمد در برابر غول طلاق

تقی زاده
۴
۷
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سکوت مسئولان بی‌رمق کهگیلویه و بویراحمد در برابر غول طلاق
کبنا ؛متن ارسالی: استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگی غنی و پربار و دیرینه‌ای به قدمت تاریخ ایران دارد. و بی گمان نگهداشت این فرهنگ و قدمت رابطه‌ای آشکار با خانه و خانواده دارد. خانواده‌ای که سنگ بنای جامعه اسلامی خوانده شده و کانونی برای رشد و تعالی انسان و آغاز و ابتدایی برای نیل به آرمانها!
به تجربه شاهد بوده‌ایم، هر موفقیتی را خطراتی تهدید می‌کند که برای پاسداشت آن موفقیت باید تدابیری اندیشید.
و اگر غفلت شود تهدیدات و آسیب‌های وارده آن موفقیت را به ورطه هلاکت خواهد انداخت.
و از مهمترین تهدیدهای امنیتِ خانواده‌ای که کانون رشد و تعالی خوانده شده، غول طلاق است. طلاقی که فروپاشی و شکستن پیوندهای ایجاد شده بواسطه خانواده را به همراه دارد.
پس درخواستی به حق است که خواستار ارائه و ترسیم الگویی باشیم که غایت و مقصود آن شناسایی مستمر عوامل طلاق و فرو پاشی خانواده و کراهت طلاق باشد.
امری که با وجود مشاهده آمارهای تعجب برانگیز و وحشتزای آن در استان، که این ترس و واهمه را به دل راه می‌دهد که هر آن طلاق گریبانگیر یکی از خانه‌های استان باشد و شاید این خانه، خانه‌ی من یا تو باشد!!! ثبت رتبه ۱۰ کشور از حیث طلاق با وجود داشتن رتبه ۲۹ از بین ۳۱ استان کشور از منظر جمعیت و هر ۶ ازدواجی که فرجام ۳ طلاق دارد! باید هم این واهمه را در دل بپروراند ....
معضلی که با تمام حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در ارتباط است و به گفته برخی مسئولین با هیچکدام از این جنبه‌ها مرتبط نیست...و برخی حتی حلال منفور نزد خدا را ذیل مسئولیت خود تعریف نمی‌کنند...و اکنون بر طبق این مقال سؤالات وارده به مسئولین:
 مگر نه اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبری معظم انقلاب دربرگیرنده همه دستگاه‌های فرهنگی واجرایی نظام است که باید برنامه‌های خود رابا این سیاست‌ها تنظیم کنند؟ این چه مدل مدیریتی است که این دستگاه‌ها از این مسئله‌ی مهم شانه خالی کرده وصرفا خود را درگیر مسائل غیراولویت دار و ژورنال می‌کنند؟
و آیا مسئولین استانی متوجه این امر هستند که اگر با این مسئله مواجه نشوند در آینده‌ای نه چندان دور باید باید با مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند؟
و آیا سکوت در برابر این امر چاره‌ی این معضل است؟
 و آیا نتیجه سکون در برابر سیر صعودی آمار طلاق، ضعف و در نهایت انحلال و نابودی بنیان خانواده نیست؟
و حال در این شلوغی و همهمه که کبک‌ها سر زیر برف فرو برده اند و سلسه مسئولینی خسته و بی رمق در برابر این آمار سکوت پیشه کرده‌اند؛ هسته علمی شهید احمدی روشن دانشگاه دولتی یاسوج براساس فرمان آتش به اختیار، این مسئله اجتماعی را طرح کرده و برآن شده تا مسئولین مربوطه را به بیداری و حرکتی انقلابی دعوت کند. و آمارها و داده‌های آنهارا یکی کند که اگر داده‌های مسئولین کذب است و در یک سازمان دو آمار کاملاً متفاوت وجود دارد مسئول آن ما نیستیم و اگر منتقد این صحبت‌اند و نظر بر این دارند که هسته علمی شهید احمدی روشن باید آمار صحیح بدهد؛ تکذیبیه‌ای صادر کنند!
 لذا اکنون که دانشجویانی دغدغه مند گرد هم آمده‌اند تا این معضل را چاره یابی کنند! توقع همکاری از جانب مسئولین مربوطه خواسته‌ای بس بجاست!
مسئولینی که در برابر این خواسته هم سکوت را مقدم بر پاسخگو بودن به هسته علمی شهید احمدی روشن حوزه شهید میثمی دانسته‌اند ...
 -----------------------------------------------------------
تقی زاده
جانشین علمی بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خداقوت بچه ها دلسوز
سلام
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب آتش به اختیار عزیز
۹۸ درصد طلاق ها و ویرانی خانواده ها معضل اقتصادی است. لطفا به مسئولین ارشد کشور بگو.
از تحریم بنویس.از تورم بنویس
از نداشتن تعامل با دنیا بنویس
از جنگ داشتن با تمام دنیا بنویس
اصلا هم خود شما آتش به اختیار هستید
شما باید آشتی به اختیار باشی .
امید
United Arab Emirates
مشکلات اقتصادی، بیکاری، انتخاب همسر در یک نگاه و ازدواج بدون داشتن حداقل ها مهمترین دلایل طلاق در استان کهگیلویه و بویر احمد می باشد خانمی در اداره ای شروع بکار می کند در هفته اول خواستگاران در خانه ایشان صف بسته اند!!!! جوانی حتی کار مناسبی ندارد زن بهش میدن!!!! شغلی و کاری در استان وجود ندارد و ادارات دولتی با 300 درصد اضافه بر ظرفیت با نیروهای پارتی دار بدون تخصص لازم مشغول به کار هستند!!!! با وجود سیل عظیم مردان بیکار خانم ها به راحتی با پارتی جذب ادارات میشوند!!!!
ال
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا با این گرانی طلاق باید ۵ برابر بشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1