کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی /

کهگیلویه کُشی؛ به سَبک علی محمد احمدی/ آقای استاندار تکلیف خودش را هم نمی‌داند

متن ارسالی

13 خرداد 1398 ساعت 23:24

در هیچ دولتی اینچنین فرمانداران و سرپرستان کم تجربه و فاقد تخصصی توسط هیچ استانداری برای سه شهرستان نامبرده منصوب و گزینش نشده بود. که علی محمد احمدی و صدالبته رئیس دفتر خام و کم تجربه ایشان آقای مرادی در آستانه انتخابات سخت و نفس گیر مجلس شورای اسلامی در حوزه کهگیلویه بزرگ گمارده‌اند.


به اِستناد شواهد و قرائن موجود، علی محمد اَحمدی را باید پرحاشیه ترین، ناکارآمدترین و بی تجربه ترین استاندار تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران در استان دانست.
بعد از گذشت قریب به دوسال و در آستانه آزمون سخت و دشوار انتخابات مَجلس شورای اسلامی در اسفندماه ۱۳۹۸؛ زمان مناسبی است تا از کسانی که برای آمدن علی محمد اَحمدی به استان کارت دعوت فرستاده بودند، این سؤال مهم را بپرسیم که جناب آقای حاج غلامرضا تاجگردون، نماینده ظاهراً اصلاحطلب مجلس شورای اسلامی، واقعآ چرا و به چه قیمتی؟
رفتارها و بداخلاقی‌های علی محمد احمدی در بدو ورود به استان، علی رغم خیرمقدم گرم و دوستانه حاج عدل هاشمی پور به ایشان، به خوبی حکایت از گوش پُر و کهگیلویه هَراسی آقای استاندار داشت.
جای بسی تآسف است که رایزنان و دعوت کنندگان آقای احمدی به استان، از کهگیلویه بزرگ و نُخبگانش آنچنان غول بی شاخ و دُمی در تصورات احمدی ساخته و او را هراسان کرده بودند، که احمدی را در اولین قدم مجبور به کشیدن حصار بین خود و حامیان گَرمسیری دولت کرد.
علی محمد احمدی که کلان‌ترین سابقه مدیریتیش نمایندگی دوره نُهم شهرستانهای دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بَدره در استان ایلام بوده است. بَس عجولانه، ناعادلانه و چشم بسته به قضاوت مردمان شریف و فهیم کهگیلویه بزرگ نشست.
به راستی باید این سؤال را پرسید که مأموریت اصلی علی محمد احمدی از آمدن به کهگیلویه و بویراحمد چه بوده است؟
در طول ۳۰ سال گذشته هیچ شخصیتی به مانند علی محمد احمدی نتوانست نفاق، تفرقه و چند دستگی برنامه ریزی شده را تا مغز و استخوان اصلاحطلبان و حامیان دولت دوازدهم در استان و کهگیلویه بزرگ ترویج و اشاعه بکند.
علی محمد احمدی را به جای آنکه نماینده عالی دولت در استان دانست، باید قوی‌ترین دشمن تاریخ وزارت کشور در کهگیلویه و بویراحمد نام بُرد، چرا که هیچ کس به مانند دوستِ ناتوان حاج غلامرضا تاجگردون؛ نتوانسته است با انتصابهای فوق العاده ضعیف، ناهَمگن و ناپایدار در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر استان و معاونتهای استانداری شالوده و بنیان وزارت کشور را اینچنین در استان زیر سؤال ببرد.
علی محمد احمدی نماد کاملی است از پارادوکس و تناقض گویی در سخن و فاقد اعتماد بنفس کافی در تصمیم گیری.
او که خود یک استاندار ۱۰۰% پروازی و کاملآ بی اطلاع از عُمدهِ مسائل و مشکلات استان است، و حتی نام بسیاری از نقاط محروم استان را هم هنوز نشینده است. مدام از برخورد با مدیران پروازی سخن می‌گوید. در حالی که خود به عنوان نماینده عالی دولت در استان حضور کاملآ ناپایدار دارد.
علی محمد احمدی بیش از آنکه استاندار اجرایی، عملیاتی و پیگیری باشد. استاندار صرفاً جلسه‌ای، اُتو کشیده و شعاری است.
به گونه‌ای که اگر آقای استاندار معادل  یک پنجم  حاج عدل هاشمی پور پیگیر جذب، تخصیص، اجرا و چانه زنی پروژه‌های بر زمین مانده استان بود الان وضعیت استان به مراتب بسیار بهتر از اینها بود.
احمدی با ندانم کاری و مشاوره غلط در انتصاب فرمانداران و بخشداران، در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی  ضربه مُهلک و سنگینی در طول دو سال گذشته بر پیکره مدیریت ستادی استان، استانداری و علی الخصوص کهگیلویه بزرگ وارد کرده است. تا جایی که با وضعیت موجود فقط می‌توان دعا کرد که آخر و عاقبت انتخابات سهمگین پیش رو بخیر و خوشی به پایان برسد.
در طول مدیریت دکتر علی محمد احمدی، ضَربات و حاشیه‌های برنامه ریزی شده به سمت کهگیلویه بزرگ به حدی زیاد بوده است که الحق و النصاف باید گفت: حاج عدل هاشمی پور در طول دوسال گذشته با روحیه پیگیر، جهادی، انقلابی و خستگی ناپذیر؛ هم جور دولت و هم جور دستگاههای اجرایی را در کهگیلویه بزرگ به تنهایی و با دست خالی کشیده است.
به گونه‌ای که تعامل و ارتباط حاج عدل هاشمی پور با بدنه دولت برحسب پروژه‌های تعریف شده در کهگیلویه بزرگ بسیار بهتر از نماینده عالی دولت در استان بوده است.
علی‌ای حال؛ با کمال احترام برای فرمانداران شهرستانهای چرام، کهگیلویه و لنده باید گفت: در هیچ دولتی اینچنین فرمانداران و سرپرستان کم تجربه و فاقد تخصصی توسط هیچ استانداری برای سه شهرستان نامبرده منصوب و گزینش نشده بود. که علی محمد احمدی و صدالبته رئیس دفتر خام و کم تجربه ایشان آقای مرادی در آستانه انتخابات سخت و نفس گیر مجلس شورای اسلامی در حوزه کهگیلویه بزرگ گمارده‌اند.
سوا از جَو ناپایدار حاکم در حوزه وزارت کشورِ استان و فرمانداری‌های کهگیلویه بزرگ، موضوع مهم‌تر و بحرانی‌تری که کل استان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. موضوع خود دکتر احمدی و عدم اعتماد بنفس لازم ایشان و تصمیم گیری جهت رفتن به ایلام یا ماندن در کهگیلویه و بویراحمد است.
موضوعی که نشان از عدم تعهد، تخصص و تجربه لازم دوست اصولگرای دکتر تاجگردون، جهت خدمت دلسوزانه به استان و برنامه ریزی برای انتخابات سهمگین و طاقت فرسای پیش روست.
ضعف آشکار و نمایان جناب آقای دکتر احمدی در مدیریت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان و بلاتکلیفی ایشان با خواسته‌های شخصی خودش، می‌طلبد که دلسوزان و سیاسیون استان هر چه سریعتر چاره و راهکاری برای برون رفت از این وضعیت متلاطم و هراسناک در آستانه انتخابات دوم اسفندماه ۱۳۹۸ بیندیشند.


کد مطلب: 410113

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/410113/کهگیلویه-ک-شی-س-بک-علی-محمد-احمدی-آقای-استاندار-تکلیف-خودش-هم-نمی-داند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1