تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۴۰۹۹۶۸
تحلیلی بر اقدامات اخیر جریان اصولگرایی در حوزه بویراحمد و دنا و معرفی گزینه‌ی به عنوان کاندیدای واحد؛

زمزمه شکست سوم

ابراهیم شجاعی پور
۴۵
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
زمزمه شکست سوم
کبنا ؛متن ارسالی: سئوال این است که آیا جبهه اصولگرایان به معنای واقعی یک جبهه‌ی متحد وارد کار و زار انتخابات اسفند 98 خواهند شد؟
چیزی که تاکنون عیان است تکلیف انتخاب کاندیدای واحد اصولگرایان بعد از گذشت سه سال و اندی از شکست هدایت خواه به عنوان خروجی اصولگرایان در دوره قبل هنوز در هاله‌ای از ابهام می‌باشد ولی پاره از اوقات طی جلساتی که گروهی از اصولگرایان دور هم گرد می‌آیند و طبق نقل قول‌هایی شنیده می‌شود ایده‌ای مبنی بر گذر از هدایت خواه و طرح شخص ثالثی غیر از روشنفکر در حال شکل گیری می‌باشد که این برآیند در این مقطع زمانی می‌تواند دلایل و مقتضیاتی داشته باشد که بطور مجمل اشاره می‌شود:
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000409/nf00409968-1.jpg
ابتدا باید پرسید که چه کسانی در این جلسات اخیر نشست پیدا کرده‌اند؟ اصول و مبنای انتخاب افراد حاضر در این گونه جلسات بر حسب چه معیار و شاخصی است؟ شنیده‌ها حاکی از آن است که جلسات اخیر با حضور 18 نفر یا کمی بیشتر از 18 نفر از اصولگرایان دنا و بویراحمد رسمیت پیدا کرده است؟ آیا واقعاً معقول و منطقی است که برای جریان و جبهه‌ای که می‌خواهد شخصی را روانه مجلس کند که به قول خودشان از دغدغه‌ها و دردهای مقام معظم رهبری کم کنند و به نوعی جبران مافات کنند باید این گونه سطحی، انحصاری و با چنین کیفیت و کمیتی تصمیم گیری کنند؟ اصولاً چه کسی یا کسانی گفته‌اند که تصمیم گیرنده و خط دهنده‌ی چند 10 هزار اصولگرای دنا و بویراحمد جلسه‌ای 18 نفره باشد!؟ آیا حضور این تعداد افراد در این گونه جلسات مبنی بر برگزاری انتخابات درون جریانی و درون حزبی بوده است یا خیر؟ چه منطق و استدلالی می‌پذیرد و یا پذیرفته است که این چند ده هزار عقبه خواص و عوام اصولگرا باید محکوم به پذیرش تراوشات اذهان این 18 نفر باشد؟ کدام سند و مدرکی در دست دارید که نشانگرآن است که این مجمع 18 نفره حلقه دوستان! فصل الخطاب همه چیز و همه جا باشند؟ آیا بنظر نمی‌رسد مبنای این گونه جلسات خودرایی، منفعت طلبی و انحصارگرایی، خود را همه کاره دانستن باشد؟(اما از طرفی هم شاید دیگر وقت منفعت بردن عده‌ای انحصارگرا از استاندار شدن، فرماندار شدن، مدیرکل شدن، سناتور شدن، معاون وزیر شدن و امتیاز دادن به عده‌ای خاص به سر آمده باشد...) اما چرا این حلقه دوستان! دنبال به حاشیه راندن این جریان است؟ چرا دوباره این جریان را به ورطه شکست می‌برند؟ آیا تلخی شکست دور گذشته این جریان به مذاق گروهی خوش آمده است!!؟ نمی‌توان گفت این جریان بلکه باید گفت حلقه کوچک دوستان!!
 باید پذیرفت که دیگر دود از کنده بلند نخواهد شد!! و طبق فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب باید به دنبال جوان گرایی و نو بودن می‌بود...اگر حلقه دوستان! واقعاً دلسوز این جریان و عقبه آن هستند چرا به دنبال تشتت افکار عمومی و به دنبال اهرم فشار علیه برخی از دوستان خود می‌باشند. چه دلیلی بجز غرض ورزی و فتنه انگیزی در این مورد هست که حلقه دوستان! به دنبال علم کردن شخص ثالثی به غیر از هدایت خواه و روشنفکر می‌باشند؟؟ آیا شکست سومی در انتظار خروجی حلقه دوستان می‌باشد؟ آیا این همان حربه مطرح ساختن نیکبخت با اهداف خاص در دور گذشته نیست؟؟؟ آیا روشنفکر را جز اغیار می‌دانند؟
البته اسرار ازل را نه تو دانی و نه من/
وین حل معما نه تو خوانی و نه من /
هست پس پرده گفتگوی من تو/
گر پرده ور افتد نه تومانی و نه من /
 چرا روشنفکر را که با کمترین زمان تبلیغات وارد رقابت انتخابات گذشته شد و پدیده انتخابات لقب گرفت! و عقبه حدود 40000 رایی به منصه ظهور گذاشت را مورد اجماع قرار نمی‌دهند؟ دیگر اصولگرایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا به مذاق حلقه دوستان خوش آید؟ آیا ارزشی و انقلابی بودن، رزمنده بودن، برادر شهید بودن، علمی بودن، ولایی بودن و...کافی نیست؟ اگر دارای ویژگی‌هایی غیر از این هست به صراحت اعلام کنید...آیا حلقه دوستان! نمی‌خواهند قبول کنند با کمی التفات به سیر نزولی و ریزشی آرا هدایت خواه (حتی با وجود مطرح کردن چهره جدید به غیر از روشنفکر) در ادوار گذشته از 80000 در دور اول تا آرا 40000 نفری در دور قبل می‌توان پیش بینی کرد حضور کاندیدای این جریان (به غیر از روشنفکر) بلاشک توام با شکستی سه باره خواهد بود. مع الوصف هر گزینه‌ای بجز روشنفکر، تکرار تلخ نتیجه‌ی ادوار گذشته را برای اصولگرایان به ارمغان خواهد آورد!!!
بهرحال حلقه دوستان! به دنبال انشقاق جریان نباشند چرا که با مطرح نمودن افرادی که از مقبولیت و محبوبیت مردمی کمتری برخوردار هستند حتی اگر از نزدیکان سرشناس حلقه دوستان هم باشد هیچ گونه خللی در روند رو به رشد و رویشی جذب آرا روشنفکر وارد نخواهد نشد.
ورود هیچ شخص یا اشخاصی به عنوان کاندیدای این جریان (در صورت عدم اجماع بر حضور روشنفکر) نمی‌تواند مانع نیل جریان ندای وحدت مردم دنا و بویر احمد به اهداف خود شود. و اما گاها عده‌ای مطرح می‌کنند که آرا روشنفکر آرا بر گرفته از قوم و قبیله‌اش است که در پاسخ باید گفت که آیا می‌توان گفت کاندیدا و نمایندگان منتخب ادوار گذشته از حمایت قاطع اقوام و خویشان خود بی بهره بوده‌اند!؟؟ قطعاً جواب منفی است. پس حکما اقوام و اقارب هر فردی که شایستگی آن را داشته باشد مورد وثوق و حمایت مردم دیارش خواهد بود (روشنفکر هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود). اگر غیر از این باشد قطعاً باید به شایستگی آن فرد کاندیدا شک کرد و هر چند که منظور نظر قیاس نیست بلکه در باب اهمیت شورا، مشورت و ذکر ریشه تاریخی هم که باشد لازم به یادآوری است که حضرت رسول اکرم (ص) برای تبلیغ اسلام از ابتدا با دعوت از خویشاوندان و اقارب خود شروع فرمودند چرا که حضرت رسول ابتدا حمایت اقوام و خویشاوندان خود را ضروری می‌دانست و بعد از آن شروع به تبلیغ علنی و عمومی کرد. پس در همین راستا یک کاندیدا هم باید در میان اقوام و خویشاوندان خود مورد حمایت و پشتیبانی باشد که در واقع نقطه قوت و امتیاز یک کاندیدا محسوب می‌شود نه نقطه ضعف ...و قطعاً این مهم مویدی است که دیگران زودتر آن شخص را بپذیرند و مورد حمایت قرار دهند.
 در پایان به نظر می‌رسد که روشنفکر توانسته تصمیمات حلقه دوستان! را به چالش بکشد و آنها را به کنش‌ها و واکنش‌هایی به مساوات خود زنی وادار کند!!!
خمیر مایه دکان شیشه گر سنگ است / عدو سبب خیر شود اگر خدا خواهد
 --------------------------------
ابراهیم شجاعی پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای کاش افراد بر اساس توانایی هاشون در جایگاه های درست قرار بگیرند.دکتر روشنفکر واقعا شخصی کار آمد و توانمند در مدیریت اجرایی استانی و
کشوری هستن.شجاعت: جسارت وشجاعت بیان حقایق به مردم استان و انتقال خواسته های آنان به مدیران کشوری
ویژگی هست که در درون دکتر روشنفکر خفتس .این استان باید از پتانسیلش استفاده کنه.حیف بخدا
Iran, Islamic Republic of
بیایید روشن فکر کنیم و روشن انتخاب کنیم و بویراحمد عزت مند رو از خاموشی و سکوت نجات دهیم و خاک و غبا نشسته بر صندلی بویراحمد در بهارستان را بتکانیم .لبیک دکتر روشنفکر عزیز
Iran, Islamic Republic of
کل سابقه هدایت خواه بر میگرده به دو دوری ای که در مجلس حضور داشتن و رفتن ایشون به مجلس فقط به خاطر اختلاف سلیقه حاج دهراب پور و حاج زارع و اختلاف شدید حاج دهراب پور با حسینی بوده و قبل از آن فقط در کسوت معلمی بودن و هیچ سابقه خاص سیاسی و اجتماعی نداشتند ،کل فعالیت ایشان درحوزه فرهنگی آن هم در حد هئیت های مذهبی بوده .البته هدایت خواه را باید در زمه خوش شانسترین افراد بحساب آورد ، چون با اختلافی که فی مابین بزرگان اصولگرایی در حوزه بویراحمد بوجود آمد قرعه فال بنام ایشان درآمد و به مجلس راه یافتند و با پیروزی احمدی نژاد که باز هم مدیون امثال دهراب پور در سراسر کشور بود توانستند عرض اندامی کنند .سابقه ، صداقت ، فعالیت و اعتقاد و اعتبار و تعهد هیچ کسی در جریان اصولگرایی به پای حاج روشنفکر نرسیده.
Iran, Islamic Republic of
تا اخر ایستاده ایم.
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
درودبر روشنفکران و روشنفکردوستان و درود برتفکر روشنفکرانه شما
Iran, Islamic Republic of
واقعا نا أميد كننده ست هنوز كسي به فكر رأي دادن به زارعي و و هدايتخواه است ما به نماينده نياز داريم كه شهرستان ما رو أز أين همه محروميت و تبعيض نجات بده كي بهتر أز حاج روشنفکر با أين همه سابقه كاري درخشان. خارج إز تعصب ما بايد ي نماينده داشته باشيم كه شجاعت داشته بإشه تو حادثه سقوط هواپيما مايه ننگ كه نماينده گچساران أز حق طبيعي شهرستان بويراحمد دفاع كند
نجاتیان
Iran, Islamic Republic of
شکست دو دوره‌ای از غلام محمد زارعی و ریزش آرائ هدایتخواه نسبت به دوره هفتم نیز مزید باعث شده که اصولگرایان به موفقیت هدایتخواه امید چندانی نداشته باشند. اما به نظر می‌رسد عوام اصولگرایان دیگرتحمل شکستی چند باره را را ندارند و دنبال راهی برای پایان دادن به حسرت 8 ساله خود هستند. بسیاری از آنها تنها برگ برنده اصولگرایان در انتخابات اتی را مهدی روشنفکر می دانند
نیما یاحقی
Iran, Islamic Republic of
قطعا حضور استاد روشنفکر پایانی است بر 8ساله ای که به مردم بویر احمد شده است
Iran, Islamic Republic of
با این اختلاف اصول گرایان بویراحمد و دنا به جایی نمیرسن. موضع گیری‌های جدید کرم جانی پور و شیرعلی خرامین و جدا شدن بزرگانی همچون محمد رحیم دهراب پور و شکرالله امامی از آنها و همچنین گرویدن عده زیادی از عوام اصولگرایی به مهدی روشنفکر ترس از شکست را در بین اصولگرایان دوچندان کرده است.
سینا افتخاری
Iran, Islamic Republic of
رای اصولگرایی در کنار سبد رای 40 هزار نفری روشنفکر هر رقیبی را ناامید خواهدکرد.خدا میدونه که این دوور هممون باید دست به دست هم بدیم و دکتر روشنفکر حمایت کنیم.
نوید اعزامی
Iran, Islamic Republic of
خدمت همه عزیزان عرض کنم که وجود اختلاف و تزلزل در بین اصولگرایان و نارضایتی شدید اصلاح طلبان از زارعی باعث شده اقبال عمومی به سمت روشنفکر روز به روز افزایش یابد
تیموری جواد
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر روشنفکر فارغ از هر جناحی کارایی لازم برای انتصاب کرسی بهارستان را دارا میباشد و امید است که با برنامه ریزی دقیق به این هدف برسیم و از فلاکت و بدبختی نجات پیدا کنیم
Iran, Islamic Republic of
مسبب همه این اختلافاته و اجازه نمیده فردی جدید در بین اصولگرایان ظهور نماید
آشنا حسین
Iran, Islamic Republic of
به نظر مي رسه بويراحمد و دنا در اين ٤ دروره انتخابات مجلس و از اين همه هياهو براي هيچ خسته شده اند و منتظر هواي تازه و نشاط و طراوت اند.قطعا روشنفکر برگ برنده ای خواهد بود برای اصولگرایان
Iran, Islamic Republic of
ماهيت دموكراسي و عقلانيت ايجاد مي كند كه بزرگان و افراد مرجع بدون انحصارگرايي و منفعت انديشي اين بار از حاج مهدي روشنفكر حمايت كنند و بار اساس پايگاه راي مناسب ايشان و انتصاب به برادر شهيدش و ... ميدان را به ايشان بدهند البته مدعي نيستيم كه " روشنفكر " هيچ عيب و ايرادي نداره اما در شرايط موجود گزينه مناسبي است .
یامهدی
Iran, Islamic Republic of
جانا سخن از زبان ما میگویی .درود بر مهدی روشنفکر
میرزا رضا موسوی
Iran, Islamic Republic of
دوست و دشمن آگاه، بخوبی آگاه هستند که در دور گذشته انتخابات بویر احمد و دنا چه کلاه گشادی بر سر اصول گرایان رفت.حضور ناگهانی دکتر هدایتخواه که تا روزهای پایانی منجر به انتخابات،در هاله ای از ابهام بود اردوگاه آنان را به دو نیم کرد،کاری که هوادران . با اون کبکبه و دبدبه ای و لو ظاهری ،با پول و دلارها شان قادر به آن نبودند،اما خود زنی اصول گرایان در خانه خود یاد آور مثل معروف،"گر خدا خواهد عدو سبب خیر شود"مصداق بارزی برای . بود ،آن هم در زمانی که بسیاری به عینه وحضور فیس تو فیس با مردم دریافته بودند که ایشان دیگر بر صندلی سبز بهارستان تکیه نخواهد کرد و لو جهت شادی روح امواتی که مدام در حال پرسه زدن بر سر مزار آنان بوده واست.
در شرایط فعلی فقط دکت روشنفکر میتونن جریانو نحات بدن
پرویز حسینیان
Iran, Islamic Republic of
این روزا اسم دکتر روشنفکر بزرگتر از هر اسم دیگه ای تو استان هست. والا هرجا ایرم تا گپشه ایزنن نونم ای آیم چه کرده.هرجا هم کامنت ایخونم تا اسم هسه.
روشنفکران
Iran, Islamic Republic of
پیروزی دكتر روشنفکر قطعي است.
دوستان و حاميان همانند دكتر در ميدان فعاليت باشند.آینده متعلق به ماست.
Iran, Islamic Republic of
حماسه_ای_در_راه_است

حامی_روشنفکر_هستم
نگین
Iran, Islamic Republic of
یقینا مهدی روشنفکر تضمین کننده پیروزی جریان نوظهور ندای وحدت و اصولگرایان بویراحمد و دنا تا سالیان سال خواهد بود پس انتظار میره که از این فرصت بدست امده به بهترین نحو ممکن استفاده کنند و اصول گرایان سنتی و ، خودمحوری و حسادت رو کنار بزارند و با انتخاب مهدی روشنفکر بار دیگر خودشان رو در قلب مردم جا دهند و اعتماد مردم رو به خوشان جلب کنند
محمدی سرابتاوه
Iran, Islamic Republic of
روشن_فکر_کنیم_تا_روشن_بمانیم
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
هر_روشنفکری_یک_ستاد_تبلیغاتی
تبلیغات چهره به چهره فراموش نشه
تالیف
Iran, Islamic Republic of
اگر حرف رهبری ملاکه روشنفکر که سنش از هدایت بیشتر برادر
سید نور الدین
Iran, Islamic Republic of
شاخصه اصلی وره داشته ک ایشون و امسال هم با دور و اطرافیلش من انتخابات داره وارد ایابو
بهروز
Iran, Islamic Republic of
درود برشما جناب مهندس شجاعی پور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مرحبا. خوب پاسخی دادی. مرحبا
گرسنه و بیکار
Iran, Islamic Republic of
جناب شجاعی پور
مردم دارن از گرسنگی بیمار میشوند. درباره گرسنگی مردم مطلب بنویس نه اراجیف انتخاباتی.
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
درود بر این قلم شیوا نمی دانم چرا بعضی فقط خود را می داند در حالی که سیاست نزد .....است بس
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
باسلام توکه خودت اگه زارع نبودتاصدسال استخدام نمیشدی جناب شجاعی پورخودتان باپدربزرگوارتان هردورانتخابات هستیدفقط دنبال منفعت خودتون هستیدتوبایدجان فدایی زارع میشدی حالاکاسه داغ ترازاش شدی
جابر
Iran, Islamic Republic of
شکست بهترازاجماع باآقای روشنفکراست چرانه ماننداسمش روشنفکراست. واقتدارکافی برای نمایندگی . گروه خاصی می باشدکه ضررشان بیشترازمنفعتشان برای جرای اصلوگریان می باشد
سید محمد یوسف
Iran, Islamic Republic of
اونجاییش خوب بود که روشنفکر را .مقایسه کردی
بنیو
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای شجاعی پور در خانواده شما چند کانیدا وجود دارد همه ستاد دارند.
جواد
Iran, Islamic Republic of

این نه تحلیل است بلکه گزارش است
واقعا دست قلمت خیلی پایین است لطفا دیگر مطلبی نگذارید.
متشکرم
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
فضای رسانه ای و سیاسی استان ما چه بی در و پیکر شده تحلیلگر و کارشناس شده و مقاله می نویسه. تکلیف دیگه معلومه.
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
و نظرم فردی مثل روشنفکر که سابقه مدیریتی عالی اعم از چندین سال مدیر کل و استاندار.فرماندار .وزیر .از بدو استخدام تا الان بودند را انتخاب کنیم .بیشتر از همه قدرت سخنوری و درجات علمی و پژوهشی که در وجود او نهفته حق با روشنفکره ..
خدایی دلتون را به چه خوش کرده اید و با چه منطقی به جای همه ایلات و مناطق تصمیم گیری میکنید .همه مردم عاقلند و بالغ نیاز به تصمیم و تمجید کسی نیست ..هر که موقع انتخاب تصمیم عاقلانه را میگیره.وقت خودتون را صرف حرفهای بی اساس نکنید ..اجماع اصولگرایان حتما بهتر می دونند یکی را انتخاب میکنند ..بویراحمد و دنا نیاز به فردی با کارنامه موفق مدیریت کلان داره که اینبار تصمیم گرفته میشه ..
دکتر درخشنده مرد روزهای سخت خواهد امد
سیاست شجاعت میخواهد
Romania
کاملا پرواضح است که نویسنده مطلب فوق برحسب قومگرایی و نسبتی که با کاندید مورد نظر اقای روشنفکر دارند شمشیر را از رو بسته همه ما میدانیم که عامل عقب ماندگی استان ما همین مطرح کردن مسائل قومی و قبیله ای میباشد نویسنده اگه انصاف داشتن قطعا به این اشاره میکردن که کاندید مورد نظرشان که همان اقای فرخیانی میباشند و ایشان جهت جلوگیری از تبلیغ اسم ایشان رو نیاوردن قبل از اقای روشنفکر کاندید بودن و به خواهش اقای روشنفکر شرکت نکردند اما نویسنده محترم یا عمدا یا سهوا از ذکر این مورد خودداری کردند
رسالت
Iran, Islamic Republic of
گوشه ای از سوابق اجرایی دکتر مهدی روشنفکر:

-مدرس دانشگاه و دکترای مدیریت کسب کار

-دکترای مدیریت اموزشی

-عضو هیت علمی دانشگاه فرهنگیان یاسوج

-معاونت مرکز تربیت معلم درسال 1367

-رئیس مرکز تربیت معلم کهگیلویه به مدت 8 سال

-عضو شورای شهر در دوره اول

- معاونت فرمانداری در زمان دولت سازندگی (دولت هاشمی رفسنجانی)

-سرپرست فرمانداری کهگیلویه

-معاون پژوهش ، برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ک و ب از سال 1384 تا 1386

-مدرس مراکز تربیت معلم استان به مدت 16 سال

نماینده اساتید در شورای فرهنگی دانشگاه

-مدیر دوره کاردانی شبانه

عضو شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش

-عضو شورای پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش

-عضو کمیسیون تحول اداری اداره کل آموزش و پرورش

-عضو کمیته کار گروه تعیین صلاحیت مدرسین استان

-عضو شورای اجرایی توسعه فن آوری اداره کل آموزش و پرورش

-عضو کمیته پژوهشی دانشگاه فرهنگیان پردیس – شهید ایزدپناه
عضو کمیته فرهنگی جهاد سازندگی شهرستان کهگیلویه

-نماینده استاندار محترم استان آقای مهندس رجاء در کمیسیون فرهنگی

عضو شورای پرورشی و تربیت بدنی استان
بهروز
Iran, Islamic Republic of
گوشه ای از سوابق پژوهشی دکتر مهدی روشنفکر:
کتاب مجموعه مقالات بیداری اسلامی
کتاب مجموعه مقالات ایتام و انفاق در اسلام
کتاب مجموعه مقالات تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی
مقالات دیگر از جمله :
بررسی نقش امام حسین به عنوان منشا بیداری اسلامی
روانشناس خود باشید 1 و 2
نسخه عطار
مفهوم جوانی
اعتیاد و زیانهای فردی و اجتماعی
ارزشیابی آموزشی
مدیریت دانش در مدارس ایران
گرد ش گری الکترونیک
و مقالات بسیار زیادی در زمینه های مختلف در ژورنال های معتبر
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز جناب اقای شجاعی من که متوجه نشدم منظور و قصد این مطالب شما دلسوزی جریان بود یا یک شخص خاص ؟
کریم صادقی
Iran, Islamic Republic of
درودبر اقای شجاعی......کاملا منطقی صحبت کرده
آریا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
قطعا آقای هدایت خواه جایگاه ملی داره ولی اقبال عمومی در این دوره به سمت ایشون نیست ...و تحلیل و انتقاد بالا در این موقعیت حقیقت را عرض کرده
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
روشن فکرباشیم وبه روشن فکر رای ندهیم
مظلومان تاریخ
Iran, Islamic Republic of
ای دوستان به ظاهر اصو لگرا
ای مردم هدایت خواه نماینده نظام است نه وکیل ملت
دو دور به رفت مجلس چه سر این مردم کرد؟
اگر اصلاح طلبی در میدان بود آیا باز هم جلسه میگرفتید؟.
ما نون نداریم بخوریم جلسه انتخاباتی میگیرم.
کاش همه ما از این خواب غفلت بیدار میشدیم تا جلوی زن وبچه مون شرمنده وسربزیر نبودیم
آشنا از دارشاهی
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه دیگر نمی تواند نماینده اصولگراها باشد چون پایگاه اجتماعی و مردمی ندارد به نظر بنده اصولگرایان باید تعقل به خرج دهند و از پایگاه اجتماعی و مردمی دکتر روشنفکر برای شکست پول و پارتی زارع استفاده کنن پس راهی نیست جز اجماع کلی و جمع شدن به دور چراغی که روشن فکر روشن کرده و به نظر من دکتر روشن فکر تنها گزینه مناسبی.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1