تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۴۰۹۶۵۸
یادداشت سیاسی

آشیل گچساران در کنار کدام دیوار به پایان میرسد؟ چهارطاقی یا قلعه باشت؟

سیدرضا حسینی
۱۶
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آشیل گچساران در کنار کدام دیوار به پایان میرسد؟ چهارطاقی یا قلعه باشت؟
کبنا ؛
این روزها جنجالها تمامی ندارند گویا در شهری به این کوچکی سوداهایی بزرگ در اذهان وجود دارد.
بر اساس آنچه از ایلیاد هومر مانده است خدایان یونان باستان پیش از جنگ آخر آشیل، فرمانده سپاهشان پیشگویی کرده بودند که آشیل پس از فتح در کنار یک دیوار جان خواهد داد و سرانجام او اینگونه به پایان خواهد رسید. در طول تاریخ همواره بوده اند مردانی که برای پیروزی همه چیز را قربانی کردند و به پیروزی رسیدند اما چون تنها ماندند به پایانی دردناک گرفتار شدند.
 گاها ازخود سوال میکنم که با وجود همه مشکلات پیش آمده در کشور و خالی شدن سفره مردم ، فردی که خود را معمار اقتصاد ایران میخواند چرا در هیچ کجا حتی ذره ای بحث کارشناسی و پاد زهری نمیکند تا لااقل مردم از توان نامعلومش استفاده کنند.
 روزها و سالها ازحضور تاجگردون در مجلس میگذرد و ایشان هیچگاه نتوانسه اند موضعی قاطع یا «برنامه ای» دیگر برای مشکلات کشور ارائه نمایند، شاید هر کسی در جایگاه ایشان قرار گیرد هم بتواند اینگونه بودجه کشور را بر اساس مناسبات جریانی و رفاقتی بذل و بخشش کند و برای مردم شهرش فقط حسرت بیافریند. نمایش های بی پایان ایشان همچنان ادامه دارد. خطوط قرمز در خاک باوی به باریکترین نقطه خود رسیده است و سنگرها یکی پس از دیگری فرو میریزد.
حذف چهره های تاثیرگذار و آینده دار باوی و جایگزینی آنها با کبریتهای بیخطر و ضعیف ویروسی است که از تاجگردون ها به یکدیگر به ارث میرسد.
آخرین ضربه و آخرین جایگاه و ماوای فرزندان باوی مدیر خوش آتیه و قدرتمند نفتی فرهاد جعفری است که مدتهای زیادیست با وجود فشارهای بسیار همچنان ایستاده و باد و بورانهای لابی گری را دفع میکند تا مبادا اندک جایگاه های باوی غریب شده در نفت به خطر بیفتد.
نفت این سازمان آرام و گلوگاه مالی کشور ، روزهای بسیار پرتلاطمی را میگذراند .
تلاطمی مواج که بازی خطرناکی را در بر گرفته و حکایت از روزهای داغ پیش از تابستان دارد.
سازمانی صنعتی که این روزها فشار تحریمها و کاسبان قدرت بر گردنش افزون شده باید مسیری آرام را در پیش گیرد اما در زیر پوست خود از خیابان مدرس و بلادیان دستورهایی متفاوت دریافت میکند.
 هوشنگ صیدالی مرد نفتی و مدیر به ظاهر آرام نفت سوداهایی دیگر در سر دارد که هم میخواهد از توبره بخورد هم از آخور. او این روزها با تیم مشاورش بدنبال سناریوی ماندن همراه با حذف چهره ای دیگر از فرزندان باوی برای راضی نمودن دیگران و همراه نمودن ایلی بزرگ برای تاجگردون است. بازی ای که این روزها هم تاجگردون را راضی میکند هم رقیبان تاجگردون را ، که شاید اگر از منظری دیگر به آن نگاه میشد صیدالی را بازیگری موفق در حفظ و جایگاه صندلی خود نشان میداد.
جنگ روانی استاندار شدن ایشان که از عقلانیت به دور بوده و در توان ایشان نبوده و نیست تنها دعوای زرگری دیگری است تا بتوانند از آن طریق حذفی دیگر در نفت را دنبال کنند. حذفی که شاید فرو ریختن آخرین قلعه برای فرزندان باوی باشد .
حذفی به زعم خودشان بی هزینه با سناریوی هوچی گری و غوغا سالاری.
هشداری که در یاداشت قبلی خود دادم امروز مجددا با ترسیم خط قرمز ایل باوی میدهم ، صیدالی اما غافل از آینده در حال عملی کردن برنامه خود است اما آقای تاجگردون بازی کی بود کی بود من نبودم را فراموش کنید ، دیگر اجازه کشتن هابیل ها را به شما نمیدهیم این بازی پایان خوشی برای شما نخواهد داشت . بازی ای که فقط پاشنه آشیلتان را در آینده نشانه خواهد گرفت سبد بزرگی به نام باوی که تاثیرگذار ترین نیروها و لیدرها در انتخابات و جریانات سیاسی را در خود جای داده و همه بزرگان سیاسی و نمایندگان سربار خود را از این حوزه کسب نموده اند و همیشه تعیین کننده پیروز انتخابات بوده اند اما همواره مورد بی مهری قرار گرفته اند.
حداقل خواسته باویها در نفت مدیرعاملی بوده با اینهمه سرمایه انسانی پر توان و کم ادعا، اما این توقع هیچگاه به ثمر ننشسته است.
اینبار اما دیگر اجازه نخواهیم داد که باز هم فرزند دیگری از ایل بزرگمان را قربانی بازی های سیاسی خود قرار دهید پس به فکر آینده خود و اسفند ۹۸ باشید تا غضب باوی اسیرتان نکند . برای آخرین بار متذکر میشویم خطوط قرمز ایلمان و ولی نعمتانتان را رعایت کنید ، چرا که صبر این مردم برابر مهاجرینی که حد گلیم خود را نمیدانند اندازه ای دارد....
نام شما

آدرس ايميل شما

کهنه قلعه
Iran, Islamic Republic of
فرزندان باشتی اصیل از همان ابتداء ورود آقای تاجگردون به مجلس مورد خشم وغضب ایشان بوده و همچنان هستند.
هر کسی با با کوچکترین نگاه به قلعه ایهای اصیل باشت متوجه ریزش آراءایشان خواهد شد.
قلعه ای هایی که تاثیر بسزایی در موفقیت یک کاندید خواهند داشت.
حریه ای که سید قدرت حسینی در زمان مناسب از آن به نفع خود استفاده نمود ودر این دور هم می نماید.
گرچه آقای تاجگردون در چندین مورد صراحتا"عنوان نموده اند که نیازی به آراءباشتی ها ندارم.ولی به نظر میرسد موفقیت ایشان یا هر کاندیدای دیگری بدون لحاظ آراء ونظرات باشتی های اصیل با لحاظ وابستگی باشتی ها به دیگر طوایف باوی عملا"کاری سخت و صعب الوصول خواهد بود.
آینده و مرور زمان، روشن کننده ی خیلی موارد می باشد.
سرمست
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما و متن جالبتان
پلو
Iran, Islamic Republic of
گل نوشتی و گل گفتی
غلام
Iran, Islamic Republic of
انشاالله آخرین دور نماینده تاج است
Ab
Iran, Islamic Republic of
باوی باوی باوی بابا. هنوز تو فکر ایل و قوم و تعصبی؟
واقعیت
Greece
جونوم من نفس بویراحمد
باران
Iran, Islamic Republic of
خدایی چقدر به مغزت فشار آوردی این متن نوشتی ، نه به اون کلمات قلمبه سلمبه ایلیاد هومر.. نه جملات قومیت زده که فقط باعث ایجاد تنش قومی میشه..تموم کنید این باوی و ..
سور
Iran, Islamic Republic of
چقدر زشت و سخیف. کبنا واسه چی هر مطلبی رو منتشر میکنی؟ اصلا دلیل نداره هر دعوایی توی استان هست رو بهش بپردازید.
نیمدور
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون دیگر به تاریخ پیوست
اردیبهشت نفتی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر تاج گردون، لطفا فرهاد جعفری وفادار ترین نیرویت در نفت را تنها نگذارید.
هر چند مهندس صیدالی یکی از بهترین مدیران عامل تاریخ نفت بوده و هست .
ولی رفتن جعفری عاقبت خوبی برای هیچ کسی ندارد.
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
اون قسمت باوی باوی باوی گفتنتو فاکتور بگیریم متن خوبی بود در باره تاج معمار اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
واقعاتعجب کردم توقرن بیست ویکم چطورهنوزهستندکسانی که دم ازقومگرایی میزنندوبانوشتن متنهایی عقایدمتحجرانه خودشون رونشون میدن.دکترتاجگردون درسته دچارریزش رای شده ولی این ریزش هم ازسوی همه مردم واقوام هست وهیچ تفاوتی نداره ودلیل اصلیش هم بیکاری وتورم شدیددرگچسارانه .درضمن تاجگردون درهمین دورهم بی رقیب است وبه جز مهندس زینلزاده رقیب جدی نداره ودرآخراین تاجگردون است ک پیروزخواهدشدچون هم پست مهمی داردهم ترفندی جدیدبه کارمیبردهم هزینه انتخاباتی بالاتری خواهدکرد
Iran, Islamic Republic of
چیزی نمانده که دیگه تمام بشه قوم گرایی تو پستها و پیمانکاریها و .... دیگه تمام بشه سکته های ناگهانی و خودکشی جوانان از نداری و بیکاری ...... انشاالا
مردم دیگه اغفال نمیشن جناب
تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم
عملکرد تاجگردون در نفت گچساران بیانگر بیت بالاست ، نخبه های گچساران و باشت را شکار کرد و یاسوجیها رو به نان و نوا رساند تا از انتخابات استانی استفاده کند غافل از اینکه نخبه های گچساران و باشت در انتخابات اسفند ۹۸ شکارش می کنند ، میرشکار نخبه ها انشالله کارت تمامه
Iran, Islamic Republic of
والا همه چی به کام باوی بوده و هست. خوش باشین. تاج هم نفسای اخرو ایزنه
حشمت
Iran, Islamic Republic of
مورچه چيه كه كله پاچه اش چي باشه،تو رو چه به ايل بزرگ باوي؟!
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1