کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی | به قلم پارسا آرامشی نیا

زارعی گزینه ائتلافی برای عبور دوباره از راست رادیکال

پارسا آرامشی نیا

24 ارديبهشت 1398 ساعت 13:01

بعضی دوستان که الان هم نماینده حال مجلس شورای اسلامی هستند در تهران، در جواب به سوال کبنا نیوز در مورد عزت بویراحمد !!! توازن سیاسی در استان را هدف قرار دادند!!! البته به این دوست گرامی یادآوری کنم اگر لیست خانوادگی امید دوباره در تهران اعلام شود سرلیست شما و بقیه دوستان جناب همان رای قبلی را دارند؟ آیا شما به مدد واژه تکرار میکنم بزرگ اصلاحات قبول شدید یا شناخت مردم از توانمندی شما؟ امروزه بیکاری، معیشت، رکود، اشتغال و تورم مدنظر است نه مسائل حاشیه ای!!!!


مردم در انتخابات هشت سال پیش مجلس شورای اسلامی از اصولگرایی و مشخصاً راست رادیکال در بویراحمد و دنا عبور کردند و با حمایت طیف اکثریت اصلاح طلبان، اعتدالگرایان، نواصولگرایان و راست میانه زارعی (کنش اعتدالی) نماینده مجلس شد. این انتخاب با هدف اینکه بویراحمد و دنا از حالت التهاب به سمت عادی سازی سوق داده شود شکل گرفت. زارعی مورد حمایت سلایق مختلف سیاسی بود و باید می‌توانست یک اجماع ورضایت نسبی ایجاد کند. ایشان با توانمندی منحصربه‌فرد خود اقتدار اصولگرایی را حفظ کرد و توسعه سیاسی اصلاح طلبان را هم مدنظر قرار داد. این نگرش خاص زارعی جریان سومی را در استان شکل داد که استعداد ایدئولوژی سازی، سازمان دهی و قدرت اثرگذاری اجتماعی بالای برخوردار بود، این جریان سیاسی مورد اجماع اکثریت اصلاح طلبان، تکنوکرات ها، راست میانه و عقلگرا ها در بویراحمد و دنا می‌باشد. و اکنون این گفتمان در بویراحمد و دنا به بلوغ رسیده است و قابلیت بسط و تعمیم را دارد.
تاکتیک زارعی در گفتمان اعتدالی نقطه مقابل افراطی گری و نگاه حذفی است. ایشان زمین سوخته‌ای را هشت سال پیش از میراث داران دولت معجزه تحویل گرفت، آتش را خاموش کرد، سپس با برنامه ریزی و مدیریت جهادی شاهد تحول عظیم در توسعه استان بویژه بویراحمد و دنا بر اساس پتانسیل‌ها و استعدادها با توجه به تحریم‌ها بودیم. زارعی در این مدت که خادم مردم در مجلس شورای اسلامی بود فارغ از نگاه سیاسی تک بعدی، تمام سلایق سیاسی را مدنظر قرار داد و نشاط سیاسی را برای حوزه بویراحمد و دنا به ارمغان آورد. البته بعضی دوستان که الان هم نماینده حال مجلس شورای اسلامی هستند در تهران، در جواب به سؤال کبنا نیوز در مورد عزت بویراحمد!!!  توازن سیاسی در استان را هدف قرار دادند!!! البته به این دوست گرامی یادآوری کنم اگر لیست خانوادگی امید دوباره در تهران اعلام شود سرلیست شما و بقیه دوستان جناب همان رأی قبلی را دارند؟ آیا شما به مدد واژه تکرار می‌کنم بزرگ اصلاحات قبول شدید یا شناخت مردم از توانمندی شما؟ امروزه  بیکاری، معیشت، رکود، اشتغال و تورم مدنظر است نه مسائل حاشیه‌ای!!!! آقای زارعی در زمینه حل مشکلات بیان شده در حوزه انتخابیه تمام توان خود را به کار گرفته است و تا الآنم رضایت بخش بوده. اجماع طیف‌های متنوع سیاسی حول زارعی و انتخاب مجدد ایشان در دور گذشته مجلس شورای اسلامی نشان داد بویراحمد عزت داد و پیشنهاد ما این است کاندیداهای دور جدید مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا برای جمع آوری رأی راهکارهای دیگری را امتحان کنند. اصلاح طلبان در کنار زارعی خواهد ماند و اجماع آنها زارعی خواهد بود چرا که در شرایط موجود کاریزمای زارعی بهترین انتخاب خواهد بود. البته با اجماع  اصلاح طلبان حول زارعی انها در لایه‌های مدیریتی استان خواهند ماند و مثل هشت سال پیش دچار انسداد سیاسی نخواهند شد. البته باید پذیرفت تنها گزینه قابل رقابت با راست رادیکال زارعی خواهد بود. راست میانه و نواصولگرایان (مدنظر ما اصولگرایان رشد کرده در شرایط گلخانه‌ای و رانتی نیست) جایگاهی نزد کاریزمای راست رادیکال ندارند و بهتر است به سمت زارعی بیایند. پیشنهاد نگارنده این است که اصلاح طلبان، اعتدالیون، راست میانه و نواصولگرایان در کنار زارعی بمانند تا دوباره شاهد تنگ نظری‌ها، نگاه حذفی و ظهور رادیکال‌های سیاسی نباشیم.

----------------------------------------------------
پارسا آرامشی نیا
دبیر کمیته راهبردی تولید محتوای
ستاد دکتر روحانی در کهگیلویه و بویراحمد

 


کد مطلب: 409628

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/409628/زارعی-گزینه-ائتلافی-عبور-دوباره-راست-رادیکال

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1