تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۴۰۹۴۲۷
به بهانه‌ی رفتن «دهبانی‌پور» از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

در بدرقه‌ی دهبانی پور ...

۵
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
در بدرقه‌ی دهبانی پور ...
کبنا ؛متن ارسالی: اوقات خوش آن بود که با دوست به سر رفت       باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود
 اسفند 1393 بود که رضا دهبانی پور بعد  از یک دوره طولانی از تعلیق و بلاتکلیفی در مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را شروع کرد. مدیر فرهنگی سال‌های دور و اوج دانشگاه یاسوج این بار در یک مسند فرهنگی دیگر کارش را با نمایشی از مهربانی و دوستی با مدیر قبل از خود شروع کرد.
چهار سال و دو ماه از آن مراسم معارفه می‌گذرد. اتفاقات و حوادث زیادی در طول این چهار سال رخ داده است. رویدادهای فرهنگی و هنری زیادی در نقطه نقطه استان برگزار شده است.  در مورد فراز و فرودها، حاشیه‌ها، خوشحالی و ناراحتی‌ها و ... در این چهار سال و دو ماه می‌توان بسیار نوشت، تحلیل کرد، انتقاد داشت و برای این کار هم فرصت بسیار است و ضرورت بسیارتر.
 دهبانی پور در یک پست اینستاگرامی احتمالی که مدت‌ها از آن صحبت می‌شد را تأیید کرده است و او به زودی دیگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان نخواهد بود.
بدون شک حوزه فرهنگ و هنر از دشوارترین حوزه‌های کاری در کشور است. برای نمونه در طول چهار سالی که دهبانی پور در کهگیلویه و بویراحمد بر این مسند حضور داشت سه وزیر آمدند و رفتند و حتی در مقطعی به طور جدی صحبت از استعفای عباس صالحی بود که اینهمه صرفاً بخاطر سختی کار و فشارهایی است که در این حوزه وجود دارد.
 در همین چهار سال گذشته نگاهی به تجربه کاری دهبانی پور گواه سختی‌های این مسیر است. هر اتفاق فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، اجتماعی متوجه فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل آن می‌شد. همیشه برای پرداختن به بحران‌های اجتماعی دیواری کوتاه‌تر از فرهنگ و ارشاد وجود نداشت. اگر صحبت از تغییر نام استان می‌شد حجمه ها متوجه این حوزه بود. اگر خبری به بیرون می‌آمد فقط مدیرکل بازخواست می‌شد.
دهبانی‌پور با دو استاندار نیز کار کرد هر اندازه استاندار اولی تمام قد حامی دهبانی پور بود و با وجود موانع و سختی‌های زیاد از مدیرکل شدن وی حمایت کرد اما دومی در چندین مرحله وارد بگو و مگو و فشار بر دهبانی پور شد و چند بار تا مرحله کنار گذاشتن دهبانی پور پیش رفت ولی در نهایت دهبانی پور ماند و امروز خود می‌خواهد غزل خداحافظی را بخواند.
 بدون شک دوران مدیریت دهبانی پور آنهم در یک حوزه حساس و خاص شبیه هر مدیر دیگری پر از فراز و فرود بوده است. عملکرد وی نمی‌تواند بدون اشکال و ایراد باشد اما همین که یک مدیرکل در این حوزه این گونه پایدار می‌ماند و همچنان اعتماد جامعه هنری و تصمیم گیرندگان این حوزه را با خود دارد نشان می‌دهد که این مدیرکل موفق بوده است و کارش را توانسته است انجام دهد.
 
مقصد بعدی دهبانی پور هر کجا باشد و هر کجا هست «خدایا به سلامت دارش».....
 


 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
مرد اخللاق در بین مدیران کل ارشاد
ابومسلم
Iran, Islamic Republic of
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
دهبانی پور مرد ارزشمند عرصه علم وسیاست تاریخ کهکیلویه وبویراحمد است و اگرچه سکانداری فرهنگ وارشاد اسلامی استان هست اما ایشان شایسته یک وزیر هست وظرفیت ایشون خیلی بیشتر از این چیزا است
Iran, Islamic Republic of
در زمان دهبانی پور بدلیل عدم شناخت کامل ایشان عملا عرضه بر هنرمندان اینقدر تنگ شد که بجای پرداختن به آثار فاخر عملا اتفاقات اصیل در حوزه فرهنگ و هنر رخ نداد گرچه در عرصه سیاسی هم از گروه حزب اللهی توانست دوستان قدیم را بنوعی حمایت نماید
کارمند با سابقه
Iran, Islamic Republic of
دوران مدیریت دهبانی سراسر نور بود در تاریکی واقعا کاردان و پای کار بود و بهترین مدیر در ادوار اداره ارشاد بود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1