تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۰۹۳۷۷
رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد:

ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم مهلکی بر پیکره این نهاد مقدس است

۱۹
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم مهلکی بر پیکره این نهاد مقدس است
کبنا ؛محمد دانشی نسب از معلمان شهر مارگون، عضو شورای اسلامی این شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد در مطلبی آورده است که؛ «ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم مهلک برای فلسفه وجودی آموزش و پرورش است، انتخاب مدیران بی برنامه و میهمانان ناخوانده در آموزش و پرورش به همان دلداگی آموزش و پرورش به سیاست بر می‌گردد که غالب انتصاب‌ها در آموزش و پرورش، نه بر اساس توان علمی و عملی؛ که بر پایه سفارشات و لابیگری انجام می‌شود!
هفته بزرگداشت مقام معلم بهانه ایست برای قدردانی از زحمات رسولان علم و دانش، این انسان‌های شریف و مؤثر و به تعبیر رهبر معظم انقلاب با نقش طراز اول.
 قدرشناسی از مقام معلم، یک سنت قرآنی، اسلامی، وظیفه آحاد جامعه و در راستای تعالی بخشیدن به تربیت فرزندان و ساختن فرد است.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام معلم، روز معلم را به این قشر فرهیخته صمیمانه تبریک گفته و توفیقات روزافزون آنها را از خداوند متعال مسئلت دارم امیدان دارم در سایه توجهات حضرت صاحب الزمان (عج)، جامعه امروز و فردای ما
همواره از برکات وجودی این عزیزان بهره مند باشد.
بار دیگر هفته معلم و سالروز شهادت معلم بزرگ انقلاب، شهید مرتضی مطهری از راه رسید و فرصتی به دست آمد تا به یاد بیاوریم چه زنان و مردان بزرگی در کلاس‌های درس، علم و معرفت را به ما و فرزندانمان آموخته‌اند.
اگرچه این روز را باید به تکریم و بزرگداشت مقام معلم پرداخت، که به گفته امام راحل عظیم الشانمان معلمی شغل انبیا است اما شاید تنها همین یک روز بتوان در کنار تبریک‌ها و شادباش‌ها و هدیه دادن‌ها کمی هم از مشکلات فراروی آموزش و پرورش در آموزش وپرورش! و دغدغه‌های معلمان سخن گفت.
جامعه سالم در گرو عملکرد مدارس چهارگانه‌ایست که در زندگی فرد قرار دارد
دامان پدر و مادر، معلمین، دانشگاه، رسانه‌ها و جامعه مدارس چهارگانه تعلیم و تربیت هستند که اگر این مدارس چهارگانه کار خود را درستی انجام دهند به یقین شاهد جامعه سالم، پیشرو و موفق خواهیم بود.
در این وجیزه کوتاه قصد دارم از طریق رسانه و در محضر جامعه، گلایه و توقع خود را حضور مدیرکل محترم و اخلاق مدار آموزش و پرورش استان تقدیم نمایم.
می‌خواهم به عنوان عضوی کوچک از جامعه بزرگ معلّمان ایران، که از نزدیک شاهد روزگار احتضارگونه مهم‌ترین دستگاه آموزشی استان بوده و هستم؛ با شما حرف بزنم، گوشزد کنم و تکرار کنم، تا همچنان باور کنم که معلّمم!
به شما و افکار عمومی گوشزد کنم و باور کنم که شما هنور همان مدیر اخلاق مدار هستید، همان مدیری که اگرتخلف مدیران و کارشناسان برایش محرز شد بدون اتلاف وقت و با اتکاء به اصل تفکیک قوا، بدون توجه به به دخالت نمایندگان، عمل می‌کند!
 تخلفات و قانون گریزی هایی که بارها با مستندات و بررسی کارشناسان اثبات شده، ولی در کوچه پس کوچه‌های سیاست و لابی گری سیاست بازان گم می‌شوند و برخوردی صورت نمی‌گیرد
 تا شد آنچه نباید می‌شد...!
جناب مدیرکل، ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم مهلک برای فلسفه وجودی آموزش و پرورش است، انتخاب مدیران بی برنامه و میهمانان ناخوانده در آموزش و پرورش به همان دلداگی آموزش و پرورش به سیاست برمی گردد که غالب انتصاب‌ها در آموزش و پرورش، نه بر اساس توان علمی و عملی؛ که بر پایه سفارشات و لابیگری انجام می‌شود!
جناب مدیرکل محترم، هر غفلتی در انتخاب و چینش نیروهای زیر مجموعه، هم مستوجب ضمان شرعی است و هم در درازمدّت و کوتاه مدّت، می‌تواند سبب آسیب‌های جبران ناپذیری در ذهن، خاطر، باورهای عقیدتی و اندیشه فرزندان این مرز و بوم باشد.
معلمان دیدبانان هوشیاری هستند که بارها شاهد آن بوده‌اند که وکلای مجلس بی اعتنا به وظیفه تقنینی خود، در فکر چینش وابستگان نسبی یا سیاسی خود در سیستم آموزش و پرورش بوده‌اند و این سؤال بزرگ برای همیشه باقی ماند که چرا اصل تفکیک قوا در دیار ما بیشتر از هر کجای ایران، توسط قانون گزاران نقض می‌شود و دریغ از اندکی مقاومت از مجریان!
این آمد و شدهای نامیمون تیر خلاص به امید معلمانی بود که امید به اخلاق مداری شما داشتند، امید به قول‌های شما به مقاومت در برابر سیاسیون، ولی در فروردین نود هشت
«شد آنچه نباید می‌شد» و
«نشد آنچه باید می‌شد»...
امیدوارم تا دیر نشده بخشی آر نصایح مشفقانه را جدی بگیرید و عملی کنید و باور کنید که بخش عظیمی از مشکلات ساختاری و نیروی انسانی آموزش و پرورش؛ به راحتی و با اندکی استقلال رأی و جسارت قابل حل هستند
جناب مدیرکل محترم، از آنجایی که همه شما را بعنوان فردی اخلاق مدار می‌شناسند به جنابعالی توصیه می‌کنم که با توجه به مستندات فراوان در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از جمله:
۱. صدور ابلاغ صوری و در پیان ترک تحصیل آینده سازان توسط آینده سوزان این مملکت
۲. استفاده شخصی از اموال دولتی
۳. برخوردهای قومی و قبیله‌ای در مناطق که امکان اجتماعی شدن موضوع بالاست
۴. اجرای سند ۲۰۳۰ در بعضی مدارس و مناطق.
 با عنایت به قول سدید خود در نشست های قبل، هر چه سریع‌تر، اجرای قانون کنید در غیر اینصورت، مستندات و ادله قوی مربوط به تخلفات گوناگون در حوزه‌های مختلف را بعد از ماه مبارک‌رمضان، از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در اختیار مردم و فرهنگیان عزیز قرار می‌دهم تا شاید دادگاه افکار عمومی در این باره به قضاوت بنشینند و چنانچه تعلقات سیاسی اجازه داد مردم استان حق فرزندان خود را از آموزش و پرورش و سیاسیون سیاست باز، باز ستانند!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روز معلم را به همه فرهنگیان تبریک می گویم
از زحمات برادر فرهنگی آقای دانشی نسب به خاطر متن عالی ودرست و بجا تشکر میکنیم
Iran, Islamic Republic of
تشکر از آقای دانشی نسب
سارینا
Romania
بفرمائید دنبال چی هستی،،،چه خواسته ای داشتی که آقایون دست رد به سینه ات زده اند که این چنین آتشینی
مارگون
Iran, Islamic Republic of
جناب دانشی مگه اقای هدایتخواه سخنران ۲۲بهمن مارگون نبودند بفرما سمتش دراین دولت چیه نماینده مردم باید دربین مردم باشه اولا شما معلم شهرستان بویراحمدی ومعلم آموزش وپرورش مارگون نیستید خبر ازکلاس درس خودتون نداری ثانیا ابلاغ های سوری زمان خودتون بودکه در اموزش وپرورش حضور داشتید مستندات موجوده ثالثا حداقل برید قربون بالای نماینده وفرماندار بریدتابااندک بودجه ای این شهر ی که به ارواح تبدیل شده نجاتش دهید
مرد
Iran, Islamic Republic of
میگن. را بنداز زمین صاحبش برمیداره
ابشون که فعلا اسمی از مارگون نبرده
حتما خبری هست
مارگون سیتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شجاع مرد شهر و دیارم
دست حق به همراهت
مدیر بی بهره
درود برشما برادردانشی که حرف دل همه ما را زدی تا آلامی برعقده ودردهای چندین وچندساله من معلم باشد
علی حیدرخواه
Iran, Islamic Republic of
ماشالله ب این بزرگمرد واقعا عالی بود ..
مهر
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرا تفکیک‌ قوا در استان ما؟؟!! اه
پیشنهاد
Iran, Islamic Republic of
فقط منتظرم ماه رمضان کی تموم میشه ببینم چی را میخوای بگی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش گوش شنوایی بود البته روز حسابی خواهد بود برا پدیده ..
حیف
Iran, Islamic Republic of
توکه دم ازقانون میزنی فقط یکمورداز بی قانونی شمامیگم ع. درقالب نیروی قراردادکارخدماتی بانفوذسباسی شمابعنوان عضوشورای مارگون پارسال بارابطه . وبدون آزمون وغیرقانونی واردشهرداری مارگون شد اللن باید مثل ۵نفری که بازهم وابستگان درجه یک سه عضوشورای شهر وشهردارند بایدبه .مشغول باشدیانه کجارفته مگه حقوقش راشهرواری مارگون بواسطه قراردادباسازمان همیاریها میده امادریغ ازیک روزکاربدای شهرداری وشهروندان مارگون وجای دیکری ........کارمیکنه دوم خونه شما ومحل کارتون یاسوج هست وغیرقانونی همچنان عضوشورای مارگونی که خلاف محض هست پس ای ملت ای خوانندگان بخوانیدوبدانیدکه . شورای شهروشهرستان به دیگران توهین میکنه و دم ازقانون میزنه و..
مارگون مشهدی
Iran, Islamic Republic of
الحق والانصاف این فرزندراستین آموزش وپرورش درست میگویندوحقایق رابیان می کنند
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
بدبخت مابودیم که رای به تودادیم بابا برو دست به دامن فرماندار ونماینده بشو تاحداقل کمکی کنن افتادی به مخالفت واسه چی مگه این هم بکارگیری ۵نفری بود که درشهرداری بکارگرفتید یعنی کسان دیگه درمارگون نبودند بجز پسرعموهای شماچهار شورا وشهرداربله اشتباه ما این بود که به مخالفان دولت رای دادیم
متعهد به انسانیت
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دانشی بنده حضرتعالی را نمی شناسم و تفکرات سیاسی شما را هم نمی دانم . اما بر اساس آیه ای قرآن که می فرماید ولا تقف مالیس لک به علم ان السمع و البصر و الفواد کان عنه مسئولا اول در باره رزومه دیگران در مناسبت های که قرار میگرند تحقیق کنید بعد قضاوت کنید . یکی از اصول نقد تبحر و مهارت کافی در اون موضوع است. وقتی در باره ی کسی یا موضوعی بی اطلاع هستیم قضاوت کنیم . این نشانه ی این است که نقدمان مغرضانه و متقابلانه هست. پس برادر لازم به استغفار هست در زمینه ای که آگاهی نداریم. در غیر اینصورت کان عنه مسئولا
رمضان
Iran, Islamic Republic of
تشکر از جناب دانشی
شهید مدرس می فرماید که چون نه ترس دارم نه طمع راحت حرفم را میزنم...
پس شایسته است شایسته ترین درودها را نثار کسانی داشته باشیم که در این روزگار جسارت و شجاعت بیان تخلفات را دارن...
ما که از نیات انسان ها اگاهی نداریم پس جسارت و شجاعت شما ستودنی است
صدآفرین بر شما
سازش
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک معلم حوزه مارگون تشکر میکنم
بخدا امسال از ترس پیگیری های شما تخلفات آموزش و پرورش مارگون به نصف رسید
دست مریزاد که با یک الله اکبر سنگرهای تخلف و فسادشون یک به یک تخریب و فرار را بقرار ترجیح می دادن
مظلومترین معلمان
Iran, Islamic Republic of
اظهارات آقای دانشی از سر صدق وراستی ودلسوزی است ومتخلفین به زودی نتایج تخلفات خویش را خواهند دید ودر پیشگاه عدل الهی محاکمه خواهند شد درود برتو وبرشجاعتت نترس خداباتوست وخانه عنکبوتیان بس سست وناپایدار است
Iran, Islamic Republic of
مشکل از پدیده نا میمون است که نهاد ها به جای اینکه در خدمت نظام و مردم باشد در خدمت جریان های سیاسی است
حق را باید فریاد زد
سکوت را باید شکست
غل و زنجیر را باید شکست
تا از اسارت رها شد
مسؤلیت و تصمیم /صندلی و صدرات/همه اش در خدمت دنیای یک نفر است
و او باید روزی پاسخ بدهد لطمات و صدمات اموزشی و پرورشی را در مارگونی که هم از میم الفبا اخر است و هم از رتبه و پیشرفت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1