کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد:

ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم مهلکی بر پیکره این نهاد مقدس است

16 ارديبهشت 1398 ساعت 9:12

محمد دانشی نسب رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد گفت: ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم مهلک برای این نهاد مقدس است و اغلب انتصاب‌ها در آموزش و پرورش، نه بر اساس توان علمی و عملی که برپایه سفارشات و لابیگری انجام می‌شود.


محمد دانشی نسب از معلمان شهر مارگون، عضو شورای اسلامی این شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان بویراحمد در مطلبی آورده است که؛ «ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم مهلک برای فلسفه وجودی آموزش و پرورش است، انتخاب مدیران بی برنامه و میهمانان ناخوانده در آموزش و پرورش به همان دلداگی آموزش و پرورش به سیاست بر می‌گردد که غالب انتصاب‌ها در آموزش و پرورش، نه بر اساس توان علمی و عملی؛ که بر پایه سفارشات و لابیگری انجام می‌شود!
هفته بزرگداشت مقام معلم بهانه ایست برای قدردانی از زحمات رسولان علم و دانش، این انسان‌های شریف و مؤثر و به تعبیر رهبر معظم انقلاب با نقش طراز اول.
 قدرشناسی از مقام معلم، یک سنت قرآنی، اسلامی، وظیفه آحاد جامعه و در راستای تعالی بخشیدن به تربیت فرزندان و ساختن فرد است.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای والامقام معلم، روز معلم را به این قشر فرهیخته صمیمانه تبریک گفته و توفیقات روزافزون آنها را از خداوند متعال مسئلت دارم امیدان دارم در سایه توجهات حضرت صاحب الزمان (عج)، جامعه امروز و فردای ما
همواره از برکات وجودی این عزیزان بهره مند باشد.
بار دیگر هفته معلم و سالروز شهادت معلم بزرگ انقلاب، شهید مرتضی مطهری از راه رسید و فرصتی به دست آمد تا به یاد بیاوریم چه زنان و مردان بزرگی در کلاس‌های درس، علم و معرفت را به ما و فرزندانمان آموخته‌اند.
اگرچه این روز را باید به تکریم و بزرگداشت مقام معلم پرداخت، که به گفته امام راحل عظیم الشانمان معلمی شغل انبیا است اما شاید تنها همین یک روز بتوان در کنار تبریک‌ها و شادباش‌ها و هدیه دادن‌ها کمی هم از مشکلات فراروی آموزش و پرورش در آموزش وپرورش! و دغدغه‌های معلمان سخن گفت.
جامعه سالم در گرو عملکرد مدارس چهارگانه‌ایست که در زندگی فرد قرار دارد
دامان پدر و مادر، معلمین، دانشگاه، رسانه‌ها و جامعه مدارس چهارگانه تعلیم و تربیت هستند که اگر این مدارس چهارگانه کار خود را درستی انجام دهند به یقین شاهد جامعه سالم، پیشرو و موفق خواهیم بود.
در این وجیزه کوتاه قصد دارم از طریق رسانه و در محضر جامعه، گلایه و توقع خود را حضور مدیرکل محترم و اخلاق مدار آموزش و پرورش استان تقدیم نمایم.
می‌خواهم به عنوان عضوی کوچک از جامعه بزرگ معلّمان ایران، که از نزدیک شاهد روزگار احتضارگونه مهم‌ترین دستگاه آموزشی استان بوده و هستم؛ با شما حرف بزنم، گوشزد کنم و تکرار کنم، تا همچنان باور کنم که معلّمم!
به شما و افکار عمومی گوشزد کنم و باور کنم که شما هنور همان مدیر اخلاق مدار هستید، همان مدیری که اگرتخلف مدیران و کارشناسان برایش محرز شد بدون اتلاف وقت و با اتکاء به اصل تفکیک قوا، بدون توجه به به دخالت نمایندگان، عمل می‌کند!
 تخلفات و قانون گریزی هایی که بارها با مستندات و بررسی کارشناسان اثبات شده، ولی در کوچه پس کوچه‌های سیاست و لابی گری سیاست بازان گم می‌شوند و برخوردی صورت نمی‌گیرد
 تا شد آنچه نباید می‌شد...!
جناب مدیرکل، ورود مسائل سیاسی به آموزش و پرورش سم مهلک برای فلسفه وجودی آموزش و پرورش است، انتخاب مدیران بی برنامه و میهمانان ناخوانده در آموزش و پرورش به همان دلداگی آموزش و پرورش به سیاست برمی گردد که غالب انتصاب‌ها در آموزش و پرورش، نه بر اساس توان علمی و عملی؛ که بر پایه سفارشات و لابیگری انجام می‌شود!
جناب مدیرکل محترم، هر غفلتی در انتخاب و چینش نیروهای زیر مجموعه، هم مستوجب ضمان شرعی است و هم در درازمدّت و کوتاه مدّت، می‌تواند سبب آسیب‌های جبران ناپذیری در ذهن، خاطر، باورهای عقیدتی و اندیشه فرزندان این مرز و بوم باشد.
معلمان دیدبانان هوشیاری هستند که بارها شاهد آن بوده‌اند که وکلای مجلس بی اعتنا به وظیفه تقنینی خود، در فکر چینش وابستگان نسبی یا سیاسی خود در سیستم آموزش و پرورش بوده‌اند و این سؤال بزرگ برای همیشه باقی ماند که چرا اصل تفکیک قوا در دیار ما بیشتر از هر کجای ایران، توسط قانون گزاران نقض می‌شود و دریغ از اندکی مقاومت از مجریان!
این آمد و شدهای نامیمون تیر خلاص به امید معلمانی بود که امید به اخلاق مداری شما داشتند، امید به قول‌های شما به مقاومت در برابر سیاسیون، ولی در فروردین نود هشت
«شد آنچه نباید می‌شد» و
«نشد آنچه باید می‌شد»...
امیدوارم تا دیر نشده بخشی آر نصایح مشفقانه را جدی بگیرید و عملی کنید و باور کنید که بخش عظیمی از مشکلات ساختاری و نیروی انسانی آموزش و پرورش؛ به راحتی و با اندکی استقلال رأی و جسارت قابل حل هستند
جناب مدیرکل محترم، از آنجایی که همه شما را بعنوان فردی اخلاق مدار می‌شناسند به جنابعالی توصیه می‌کنم که با توجه به مستندات فراوان در زمینه‌ها و حوزه‌های مختلف از جمله:
۱. صدور ابلاغ صوری و در پیان ترک تحصیل آینده سازان توسط آینده سوزان این مملکت
۲. استفاده شخصی از اموال دولتی
۳. برخوردهای قومی و قبیله‌ای در مناطق که امکان اجتماعی شدن موضوع بالاست
۴. اجرای سند ۲۰۳۰ در بعضی مدارس و مناطق.
 با عنایت به قول سدید خود در نشست های قبل، هر چه سریع‌تر، اجرای قانون کنید در غیر اینصورت، مستندات و ادله قوی مربوط به تخلفات گوناگون در حوزه‌های مختلف را بعد از ماه مبارک‌رمضان، از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در اختیار مردم و فرهنگیان عزیز قرار می‌دهم تا شاید دادگاه افکار عمومی در این باره به قضاوت بنشینند و چنانچه تعلقات سیاسی اجازه داد مردم استان حق فرزندان خود را از آموزش و پرورش و سیاسیون سیاست باز، باز ستانند!


کد مطلب: 409377

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/409377/ورود-مسائل-سیاسی-آموزش-پرورش-سم-مهلکی-پیکره-این-نهاد-مقدس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1