تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۴۰۹۲۹۹
عصر دیروز صورت گرفت

روایت «مخاطبان کبنانیوز» از جلسه «وکیلی» با اصلاح طلبان کهگیلویه / منطقیان نبض جلسه را به دست گرفت تا از انتقادات فرار کند

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
روایت «مخاطبان کبنانیوز» از جلسه «وکیلی» با اصلاح طلبان کهگیلویه / منطقیان نبض جلسه را به دست گرفت تا از انتقادات فرار کند
کبنا ؛«محمدعلی وکیلی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برای حضور در مراسم «روشنای خاطر آشوب» جهت گرامیداشت سالروز شهادت، ـشهید سید جمال الدین دولتخواه» و هفده معلم شهید کهگیلویه به شهر دهدشت سفر و در ادامه سفر در منزل یکی از نیروهای اصلاح طلب با  اصلاح طلبان کهگیلویه دیدار کرد.
اپیزود اول
یکی از مخاطبان کبنا نیوز با ارسال متن زیر، این جلسه را اینگونه روایت کرد، در این جلسه «سید کمال‌الدین دولتخواه» مدیر سابق بنیاد شهید کهگیلویه از حضور وکیلی در دهدشت تشکر کرد و گفت: دیدار اصلاح‌طلبان شهرستان با آقای وکیلی نماینده مردم تهران با هدف اتحاد نیروهای اصلاح‌طلب برگزار شد.
در ادامه «محمد علی وکیلی» نماینده مردم تهران مطالبی در خصوص وضعیت کشور مطرح کرد و دولت روحانی را در بوجود آمدن مشکلات موجود کشور فقط 10 درصد مقصر دانست اما در چگونگی برون رفت کشور از این وضعیت دولت را مقصر دانست و افزود: «دولت 50 درصد در برون رفت کشور از این وضعیت مقصر است.»
وی در حالی که معتقد بود مشکلات ما باید با گفتگو حل و فصل شود، بزرگان اصلاحات شهرستان، خصوصاً «محمود منطقیان» که در جلسه حضور داشت را مورد خطاب قرار داد تا در حل و فصل مشکلات اصلاح طلبان کهگیلویه مؤثر باشند.
در همین حین «ضربی» یکی از چهره‌های اصلاح طلب شهرستان لنده در جلسه از «محمد علی وکیلی» خواست تا با جایگاه و قدرت ملی و محلی خود، زمینه اتحاد اصلاحات را در کهگیلویه بوجود بیاورد.
ضربی با انتقاد از «عملکرد لیست امید» گفت: در سایه فرصت تنفسی که با شیب ملایم در سال ۹۲ برای جریان اصلاح طلبی فراهم شد به لیست سی نفره‌ی امید که شما هم جز آن لیست بودید اعتماد شد اما آنطور که باید و شاید به استثنای تک جرقه‌های گاه به گاهی از حضرتعالی و آقای مطهری در دفاع از این گفتمان مظلوم، این لیست در تحقق رسالت خود ناامید کننده ظاهر شد.
وی در ادامه افزود: انتظار می‌رود نگاه حضرتعالی و دکتر تاجگردون بعنوان سرمایه‌های ملی این استان جزیره‌ای و تنها معطوف به حوزه انتخابی خود نباشد. به فکر اختلاف کهگیلویه باشید که در هر دوره سرجمع شاید نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ هزار رأی اصلاح طلبی به هدر می‌رود. نسخه تجویزی شما برای برون رفت از این شکاف مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
در حالی که  فضای جلسه پس از درخواست این شخص مورد استقبال قرار گرفت و زمزمه حاضرین جلسه بالاگرفت، و وقتی مدعوین برای درد و دل کردن با وکیلی و گلایه از بزرگان اصلاحات آماده شده بودند، ناگهان «محمود منطقیان» با بیان برخی مسائل عمومی و مشکلات مردم صورت مسئله را به حاشیه کشاند. و اینطوری به نظر می‌آمد که چندان موافق صحبت‌های مبنی بر اتحاد اصلاح طلبان نبود.
«منطقیان» که گویا متوجه شده بود برخی حاضرین در جلسه، به خاطر عملکرد ایشان در حمایت از اصلاح طلبان در سال نود و چهار، آرایش حمله به وی را گرفته بودند، با بیان اینکه «امروز مشکلات اقتصادی به مردم فشار می‌آورد و هیچ فرصتی به اصلاح‌طلبان برای اصلاح مشکلات را نمی‌دهد»، گفت: «اگر قرار است مسیر به این شکل پیش برود که شرکت کردن در انتخابات و رأی دادن اشتباه است.»
منطقیان از دولت در سایه سخن به میان آورد و بدون اینکه نامی از کسی بیاورد، و اقدامات شجاعانه «سرداران اسلام» را مورد حمایت قرار دهد، دخالت «سردار» در وظایف دکتر ظریف را مورد انتقاد قرار داد و افزود: «اگر اکنون از من بپرسید اهداف جمهوری اسلامی ایران را بیان کنید من نمی‌دانم چه بگویم!»
 وی همچنین به حضور «روحانیت» در تمامی عرصه‌ها اشاره کرد و آنها را نیز به باد انتقاد گرفت و ادامه داد: «این موضوع قابل پذیرش نیست، یک روحانی که قدرت بستن یک پیچ را ندارد در شرکت نفت چه می‌کند؟»
در واقع به نظر می‌رسید، «محمود منطقیان» که در انتخابات دوره گذشته رد صلاحیت شده بود، سعی داشت با بیان چنین صحبت‌هایی، فضای جلسه را کاملاً مهندسی و احساسی کند، حتی با طرح کنایه‌هایی به آقای وکیلی حمله کرد و به ایشان گفت: «ما در مجلس نماینده شجاع در حد یکی دو نماینده بیشتر نداریم، نمایندگان باید از فرصتی که در اختیار دارند برای گفتن حرف مردم استفاده کنند.»
در ادامه منطقیان خطاب به «وکیلی»، گفت: «حتی اگر آخرین سال حضور شما در مجلس باشد جلوی زور گویی را بگیرید، به مردم ظلم می‌شود در حالی که حق ندارند چیزی بگویند، نماینده مجلس باید شجاع باشد!
اپیزود دوم
یکی دیگر از مخاطبان در این باره می‌گوید: «آقای منطقیان در این جلسه گفت که اصلاح‌طلبان از ترس رد صلاحیت جرأت کاندیدا شدن را ندارند و در واقع نمی‌دانند که اگر کاندیدا شوند، تأیید صلاحیت می‌شوند و یا خیر؟ اما امثالی همچون آقای هدایت‌خواه همچنین مشکلی ندارد. و تا زمانی که همچنین مشکلاتی وجود دارد، کار سخت است. بزرگان اصلاح طلبان باید در این رابطه تصمیمی اتخاذ کنند.»
او همچنین بیان کرد: «آقای منطقیان نگفت که نباید در انتخابات شرکت کرد، بلکه منظورش اصلاح مسیر انتخابات بود.»
وی ادامه داد: «عمل بر اساس «قانون اساسی» و تفکیک وظایف قوا و سازمان‌ها و نهاد دیگر موضوعاتی بود که به آن از سوی آقای منطقیان اشاره شد و گفت: «مسائل امور خارجه را باید آقای ظریف وزیر امور خارجه دنبال کند و کسی و یا سرداری در کار او نباید دخالت کند. و یا کسی که «روحانی» است، چرا باید در شرکت نفت باشد.»
وی همچنین از نمایندگان مجلس خواسته بود که علاوه بر اینکه نگاهشان به حوزه انتخابیه‌ی خودشان هست، مسائل را در سطح ملی هم دنبال کنند.
«کل حرف و منظور آقای منطقیان این بوده که هر کس باید با توجه به مسئولیتی که دارد در چارچوب قانون عمل کند و تداخل در کار یکدیگر صورت نگیرد. تخصص و مسئولیت بایدمورد توجه باشد. در ضمن قبل از منطقیان هم صحبت شد و دیگر کسی داوطلب نبود.»

سخنان منطقیان آنچنان به درازا کشیده شد که به دیگر مدعوین فرصت اظهار نظر ندادند، پس از صحبت‌های منطقیان، دکتر وکیلی که به نظر می‌رسید کنایه های منطقیان به دلش ننشسته بود گفت: «ترک صندوق رأی را قبول ندارم و با اظهار اینکه باید هر چه سریعتر به یاسوج برگردد.» و جلسه‌ای که شاید تصور نمی‌کرد این مطالب در آن عنوان شود را ترک کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کود
Iran, Islamic Republic of
بابا. تاریخ مصرفت تموم شده
محمود
Iran, Islamic Republic of
کسی که درمورداظهارات منطقیان گزارش داده مغرضانه عمل کرده.ومطالب را گزینشی انتخاب کرده وتحریف کرده است.
کل حرف ومنظورآقای منطقیان این بوده که هرکس بایدباتوجه به مسئولیتی که دارددرچهارچوب قانون عمل کندوتداخل درکاریکدیگرصورت نگیرد.تخصص ومسئولیت بایدموردتوجه باشد.درضمن قبل ازمنطقیان هم صحبت شدودیگرکسی داوطلب نبود.گزارشگرنبایددر وظیفه رسانه ای خودغرض ورزی وشیطنت کند.بایدبدانندکه امانتدارهستندوتحریف نکنند.
کلاغ
United Arab Emirates
اخه وکیلی میدونه لیست امید در تهران جای ندارد
تهرانی ها شدیدن مخالف ایشان هستن و گفتن اگه در شهرستان باشی حساسیت تهران نداری و امکان حمایت داری
ولی شخصیت غیر جمعی و غیر مردمی وکیلی وعدم استقبال عموی در بویر احمد را مواجه خواهد بود
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
کبنا این خبرنگار واحد دهدشت بصورت سوگیرانه همواره قصد تخریب منطقیان رو داره .... الان اصل بحث رو ازش رد شده و داره منطقیان رو بیخود تخریب میکنه ...تازه جالبه اقای منطقیان بیشترین ارتباط با رسانه داره نسبت به طبق مقابل
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1