تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۴۰۹۲۰۵
یادداشت| سید علی عباس محدث

آقای تاجگردون، شرافت را از این مردم بر نگردون؟

۴۴
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقای تاجگردون، شرافت را از این مردم بر نگردون؟
کبنا ؛متن ارسالی: روز جمعه ششم اردیبهشت ماه، نشستی با حضور فعالین اقتصادی استان با اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در استانداری استان برگزار بود که جناب دکتر تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افاضه فرمودند که؛
«در این استان چند ایراد داریم. اول اینکه دید ما خیلی بلند نیست، جو سرمایه گذاری در استان در هر مقطعی با یک سرکوب رو به رو می‌شود و به کما می‌رود، بحث سیاسی نمی‌کنم و می‌خواهم اعضای کمیسیون مطالب را بدانند، در کشور ما بدهی معوق هزار میلیارد تومان یک چیز عادی شده است، به طرف می گویند اختلاس گر، می‌گوید من بدهکارم نه اختلاسگر.»
جناب آقای تاجگردون؛
به صراحت می گویم، از اینکه تو را نماینده مجلس «شورای اسلامی» می‌بینم و مخصوصاً رئیس یکی از مهمترین کمیسیون‌های تأثیرگذار در بدبختی‌های بیکران اقتصادی ملت مشاهده می‌کنم، متأسفم. از اینکه نقش برجسته‌ای در «فورمالیته» شدن بازار، نابسامانی در خصوصی سازیها، واگذاری‌های افسار گسیخته خدمات دولتی، بکارگیری مدیران بسیار ناکارآمد و بیسواد در رأس دستگاههای اداری، بکارگیری گسترده نیروی انسانی در دستگاههای دولتی و شرکت نفت و مسائل دیگری که فرصت بیانشان نیست، را دارید و دهها ایراد ساختاری دیگری را مدیریت کرده‌اید.
از اینکه «دیدمان» را در فساد خواندن رقم‌های کوچک نگه داشته‌ایم و خاطرتان را آزرده‌ایم، متأسفم. از اینکه هنوز افرادی مثل حاج آقای مزارعی هستند که به دنبال سلامت مالی مدیران هستند و برای ناز نازی‌هایتان 70 ضربه شلاق می‌نویسند تا بلکه فساد اداری و مالی و ... در این استان نباشد و ناخواسته دل ظریفانه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلسمان و مشاور تیم اقتصادی دولتمان را مکدر نموده است، متأسفم.
از اینکه برای مردم بینوای استانم دردمند نیستی و خیلی زود شکمت سیر شد و در حالیکه پدران بیشماری هستند که برای خرید یک جفت کفش، از فرزندانشان شرمنده هستند، تو از اختلاس نامیدن فساد 100 میلیاردی در استان، از اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شرمنده شدی، متأسفم.
از اینکه دلمان خوش بود که نماینده‌ای با تفکر «اصلاح طلبی»- نه به معنایی که در مملکت ما تعریف شده است- در رأس بزرگترین کمیسیون اقتصادی مجلس بوده و شرایط زندگی مردم را بهبود می‌دهد و بدبختانه، همپای تحریم از بیرون و جاسوسی و غارت اقتصاد از درون را مصداق واقعی اصلاح طلبی معنا کردید، متأسفم.
از اینکه مردم «قدر شناس»، قدرِ درایت جنابتان را نمی‌دانند و به مختلص تان، بدهکار نمی‌گویند، متأسفم. به هوش بیا آقای تاجگردون! در این استان، حیا و شرافت را بالاترین سرمایه می‌دانند. اگر «بچه تهرونی» شدی و ما را «لرِ ساده دل» پنداشته‌ای که هنوز در حصار خود، دین و اصالت و نجابت و سلامت را داریم، فراموش نکن که این مردم هنوز سیر نشده‌اند، هزاران جوان رعنایی همچون برادر شهیدت را فدای امنیت تو و دوستان هم کمیسیونی‌ات کرده‌اند. پس لیاقت این اصالت را دارند که تو نباید آن را برگردانی!
از اینکه برای آزادی جوانانی که به جرم چندرغاز بدهی در زندانهای استان گرفتارند، تماس نمی‌گیری و دردت برای 100 میلیاردی‌هایی است که بدون ضمانت، وام گرفته‌اند و بدون معطلی از بانک‌های عامل، تسهیلات برده‌اند، متأسفم.
از اینکه فراموش کرده‌ای که در خوش بینانه ترین حالت، 70٪ کارمندان استان زندگیشان پایین‌تر از زندگی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تهرون شما است و برای نجات معلمین از مسافرکشی، بنگاه داری، میوه فروشی سیار و دهها شغل کاذب دیگری که شرم دارم از بیانشان و در برنامه و بودجه‌تان، مصوبه‌ای ندارید و به دنبال بالا بردن منزلت اجتماعی مختلسین گرانقدر استان هستید، متأسفم.
همچنین در آن جلسه‌ی فراموش نشدنی گفتید که؛ «بدهکاران بانکی با چند هزار میلیارد تومان در تهران آسوده خاطر هستند و به راحتی می‌گویند که بدهکار بانکی هستیم اما در استان کهگیلویه و بویراحمد فردی با ده فعالیت، 100 میلیارد تومان بدهکار بانکی دودمانش را بر باد دادند. وقتی سرمایه‌گذار در استان کهگیلویه و بویراحمد بدهکار می‌شود چنان آن را می‌زنند که دودمان سرمایه‌گذاری در استان به باد می‌رود.»
از اینکه در این استان و با وجود این همه دستگاهای نظارتی، امنیتی، اداری و اجرایی، تنها رئیس کل دستگاه قضایی استان را گلوله باران می‌کنند که به تنهایی پته فساد در همه زمینه‌ها را به روی آب انداخته و نمی‌گذارد که بدهکاران آسوده زندگی کنند، متأسفم.
از اینکه با این نرخ بیکاریِ جوانان و رکود اقتصادی استان به تبع از کشور، که درصد بالایی از آن محصول «برنامه ریزی» و «بودجه گذاری» جنابعالی و تیم میهمانتان و دولت مثلاً «تدبیر و امید» تان می‌باشد و به وقاهت تمام نمی گوئید چرا نباید 10 نفر 10 فعالیت داشته باشند بلکه می‌نالید که چرا یک نفر با ده فعالیت را که 100 میلیارد اختلاس، ببخشید , بدهکار بانکی است، دودمانش را به باد داده‌اند و تو را به زحمت اعتراض کرده‌اند، متأسفم.
آقای تاجگردون؛
وقتی از ضعف نماینده مرکز استان نهایت استفاده را می‌کنید و ساختار مدیریتی و نظام سلسله مراتبی را با مشی اصلاح طلبی به باد فنا می‌دهید و جلسات اقتصادی و اداری استان را به گچساران می‌برید و قهقه‌ی مستانه سر می‌دهید که باید هم بدهید، اگر فیلتان یاد هندوستان نکند، چه کند؟
وقتی نماینده کهگیلویه بزرگ را وادار به گرفتن اعتبار از نهادهای غیر دولتی می‌فرستید و از ضعف غیر قابل جبرانشان در انتخاب نیروی انسانی و سرگرم نمودنش به ساخت جوی آب و برکه و امثالهم معطل کرده‌اید و خوشبختانه گچسارانی ساخته‌اید که کم کم می‌شود آن را عروس جنوب کشور نامید، اگر کبگ تان خروس نخواند، چه بخواند؟
وقتی استاندار قبلی را آن چنان مسخ کردید که به جز شنیدن و بجای آوردن اوامرتان به هیچ نسخه‌ای جور نمی‌شد و استاندار فعلی را آنگونه نشانده‌ای که جرأت تشر زدن به همه را دارد اِلا انساب جنابعالی، اگر میلتان به خود بزرگ بینی نباشد، به چه باشد؟
وقتی فرهنگ بورزوایی را با لطافت و نرمینگی ابریشم جایگزین فرهنگ «خادمیت» می‌کنید و هیچ کس جلوی شما را نمی‌گیرد و برای دیگر نمایندگان ضعیف استان سروری می‌کنید، اگر میرشکار نباشد، که باشید؟
جناب آقای تاجگردون؛
حق گچساران و مردم با فرهنگ و اصیل آن سامان است که بهتر از این‌ها را داشته باشند. اما اگر نماینده‌ای بودی که مثل این دوتا همکارتان عضو کمیسیون بودی و این شاهکارها را می‌نمودی، شیر بودی. ولی اینکه رئیس گاوصندوق مملکت باشی و تمام دولت و دولتمردان را با ریال و دلار تهدید کنی و از سه خانوار (سه حوزه انتخابیه استان)، یکی را به کبابِ توسعه فربه کنی و دیگران را به بوی کباب آزار برسانی و سپس از «تهرون» پایین‌تر حرف نزنی، نه عدالت است و نه انصاف. نه شهامت است و نه درایت. نه خیر است و نه سلامت.
آقای تاجگردون؛
اگر گچساران را در مقیاس تهرون کرده‌ای- که حقش هست- در استان ما (کهگیلویه وبویراحمد)، وام‌های اشتغالزایی به اهلش نمی‌رسد و هیچ کس پاسخگو نیست؟ واگذاری ابنیه و احصاء به بخش خصوصی کارشناسی شده انجام نمی‌گیرد و بیت المال به فنا می‌رود و کسی پیگیر نیست؟ آسیب‌های اجتماعی بویژه آسیب‌های اداری یا همان فساد اداری نفس مردم را گرفته است و درمانگری نیست؟ بیکاری و ناامیدی و ناپایداری زندگی اجتماعی اوج می‌گیرد و تحلیل گری نیست؟ سبد غذایی مردم خالی، معیشت آنها نامتوازن، بازار استان غیر قابل کنترل، مدیران وارفته، کارمندی و کارمندان بی اعتبار و بی انگیزه، امنیت شغلی در همه جا محال و قاضی القضات شهرمان به جای دزد محله متهم شده است. این‌ها بخشی از هزاران دردی است که شما به «تهرون» رفته‌ها نمی‌دانید. این‌ها را گفتم تا بدانید که برای مردمی که از جنس اصالت، شهامت، سخت گوشی و نجابت هستند، وقتی «ریالی» برایشان کاری نشده (منکر خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان استانی از اول تا الان نیستم)، نباید «میلیارد» دزدی را به رخشان بکشید که در شهرتان آسمان دزدی رنگ دیگری دارد. اگر «نوششان» نیستی لااقل «نیشی» بر وجودشان نباش. آقای تاجگردون؛ ارزش‌های اخلاقی را از این مردم بر نگردون، همین!!!!!!
--------------------------------
سیدعلی عباس محدث
--------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تاجگردون خاری است درچشم حسودان وتنگ نظران
رادی
United States
واقعا ممنونم از جنابعالی سید عزیز که با این متن عالی حرف دلمان را نوشتی
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
قبلا فامیلیت چی بوده که حالا شدی محدث ؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر این همه درددل منطقی و واقغی بیانت حرف دل همه ماهاست احسن باین علم و درایت شما چقدر بحق نوشته ای
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی خودت چه توانایی درعرصه عمل داری خودت هم یکی از همان مدیران ضعیفف هستی شک نکن
Iran, Islamic Republic of
خودم کردم که لعنت بر......
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای توی که ظرفیت رشد بچه های استان را ندارید مثلا دارید ادای روشنفکری در میاورید جمع کن بابا .
بویراحمد
United States
به نظرم دلیل کارهای تاج گردون را باید در انتخاب اشتباه مردن بویراحمد و دنا که با انتخاب نماینده ی ضعیف میدان را برای جولان آقای تاج گردون خالی کردن دید
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
مشکل امثال جنابعالی اقای محدث اینه که خیال می کنی تاجگردون کل نظامه و تصمیم گیرنده برای همه ارکان نظام!
مشکل شما اینه که تمام ناکارامدی های گوشه و کنار مملکت و استان را که ناشی از ناکارامدی بخش های مختلف است را مثل چماقی به سر اقای تاجگردون کوبیده ای!
تگه ادعات جسارت و شجاعتت می شود کارشناسانه تحلیل کن و ناکارامدی بخش های دیگر را هم بنویس ولی افسوس انجا که به همان دستگاههای ناکارامد میرسی با ترس حرف می زنی و مجیز می گویی!
اشکال نداره اقای محدث فعلا در این سیستم دیواری کوتاه تر از دیوار تاجگردون و روحانی وجود نداره امثال جنابعالی باید جسارات کنی و از روی خوب بپری!
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دیگری از استان ما زدوده شود. واقعاً آقای تجگردون، به کجا چنین شتابان!!!!!!!!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
احسنت براین نگارش رسا وگویا.کاشکی قدری تامل کنند ایشان
زمانی
Iran, Islamic Republic of
ممنونم از ادبیات نغز و کلمات شیوای شما دوست عزیزم
دردمند
Iran, Islamic Republic of
احسن بر تو آقای محدث
واقعا حق مطلب را ادا کردی درد دل مردم رابیان نمودی
ولی صاحبان زر و زور و تزویر هم چنان به نابودی مردم کمر همت بسته اند
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
برایتان متاسفم که معلوم است تمامی حرفهایی شما بوی اغراض شخصی و قبیله ای میدهد. صد حیف تاچگردون که امثالی چون اسمش را به زبان جاری میکنید .شما و دوستان فقط تا نوک بینی خودتان را هم نمیبینید وای به حال استان ما که چون سما را دارد.
دنا
Iran, Islamic Republic of
هرچه تلاش کردم در تبره ی کم بضاعت آگاهی ام و اندک مضیقه سواد بی دانشی و کم اطلاعی ام واژه و تمثیل و کنایه و بیانی در رسا و تایید کلام نافذ و بیان شیوایت که انگار از سر سوز دل همه مردم بی ملجگاه و بی پناه استان محروم و مظلوممان به نثر سروده ای بیابم و بهمراه سلامم هدیه و نثارتان کنم نتوانستم و ندانستم الا اینکه بگویم :
" شیر مادر حلالت محدث "
Romania
درود بر نویسنده ای که جان کلام دل مردم استان را قلم زده اند. قلمتان استوار و پر رهرو باد.
vhsj
Iran, Islamic Republic of
بی معنی
نجات چیتاب
Iran, Islamic Republic of
ای سید ایخوخودشه بزرگ کنه ودنبال اسم ورسم هست ایخومن ای آب گل الودماهی. تاجگردون نقدکنی.مرده تاج گردون بهتر.
ترقیخواه
Iran, Islamic Republic of
یه طوری میگی گچساران روگلستان کردی که اگه کسی ندونه فکرمیکنه تاجگردون سالانه ده هزارشغل ایجادکرده.اولا که گچساران بایدازتهران هم بهتربهش برسن چون نون وحقوق نصف مملکت ازنفت وگازوآب این شهرتامین میشه واگرنماینده خوبی داشتیم باید درحد دبی ودوحه میشدگچساران چون امکاناتش اگراز دبی ودوحه وغرافه وابوظبی بیشترنباشه کمترهم نیست.بعدشم شمابرو به نماینده خودت اناقادکن مگه تاجگردون حق شهرشماروخورده.خیربرادرشماحتمااومدی خیابون بلادیان رودیدی پیش خودت فکرکردی گچساران شده پاریس.بمیرم برات که بااین حرفت معلومه چقدرمحروم است دیارت.انشالا روزی برسه که سیستم تقسیم بندی بودجه کشوربراساس قانون وحساب وکتاب باشه تاهم گچساران به حقش برسه هم شهرودیارشمانویسنده محترم کوچه هاش جدول کشی و آسفالت بشه وبه قدری درآمدپیداکنی تا بتوانی گشت وگذاری در همین کشورعزیزمان واستانهای همجوار کنی وبعدش به کشورهای همجوارسری بزنی تا بفهمی که چه قدرافکارت مثل استان عزیزمان عقب افتاده است.آمین یارب العالمین.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
درود درود درود . آفرین بر مردانی که هنوز رگ غیرت را نبریده اند
مارين
Iran, Islamic Republic of
باسلام
برادرعزيز -بي عدالتي -حسادت -بخل كينه -بي منطقي وبي ملاحظه گي اقلابي درسخنان شماهويداست انصاف داشته باش،وجدان داشته باش گذشت دوران حوچي گري بخدامن نميشناسمت ولي بيني وبين الله برداشتم ازحرفهايت همان جمالات ......است كه عرض كردم واي بحال اداره ايي كارميكني.انصاف داشته باش اين قضاوت تهمت الود مال مسلمان نيست
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند پدر و مادرتان را.
کشور شده جولانگه سرمایه داران
گچساران
Iran, Islamic Republic of
کاملا گل فرمودی . اقتصاد داغون .
احمد
Romania
جدت امامزاده علی پشتت با حرفات،بخدا داغون شدیم
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید گچساران چی بهش اضافه شده که باید عروس جنوبش نامید؟ ما که چیزی نمی بینیم
بژم
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای تاج گردون مثل بقیه نمایندگان خنثی و بی تاثیر بود ،اونوقت بویراحمد و کهگیلویه رشد میکردن !! بله گچساران نماینده موثری داره و نون انتخاب درست رو میخورن ، حالا بقیه استان چوب انتخاب نادرستشون رو میخورن تقصیر گچساران نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط میخواستی نماینده سختکوش بویراحمد را دراستانه انتخابات خراب کنی کورخوندی
France
چه زیبا با حق مطلب را ادا کردید
جناب محدث عزیز اقای نماینده سنگ خوشان را بر سینه میزنند نه سرمایه گذار را,سرمایه گذاری وجود ندارد هر چه هست متعلق . است فرد مذکور فقط بازیچه و برای ظاهر سازیست و این مسئله بر همگان روشن است.
سلامت و پاینده باشید,خدا یارو و نگهدارتان.
France
اقای نماینده دیگه شورشه دراورده,راست میگن سواره از پیاده خبر نداره....
France
حساب سرمایه گذار حساب به شاهدت کیه گفت دمم شده😏
هزاران بار تاسف ...
France
شیر مادرت حلالت اقای محدث,احسنت
France
تنها فردی که حرف دل مردم را چنین واضح و بی پرده بیان کرد,خدا قوت جناب محدث شجاع و عزیز...
France
فرق بین سخنان شما و اقای نماینده فرق انسانیت و منفعت طلبی است,فرق مردانگی و. است,فرق راستی و .. است
دست مریزاد به شما و قلم صریح و روانتان,افرین و احسنت به شما جناب محدث که چنین زیبا و بی مغلطه و بی کم و کاست از درد مردم و واقعیت ها نوشتید.
بابک
France
سخنان شما نشان از آن دارد که هنوز غیرت و مردانگی در این شهر نمرده,زنده باشید و پیروز جناب محدث بزرگوار
France
موضع هر کس در این استان چه حق و چه ناحق مشخص است به جز نماینده بویر احمد و دنا :/
به خودت بیا غلام زارع به خودت بیا😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
صد درود اقای محدث
Iran, Islamic Republic of
انصاف ارزش پاسخ دادن نداری خودت را سید معرفی کردی سادات زریه حضرت زهرا وعلی علیه السلامند این همه قلم فرسایی شما دیگران را تخریب کردن تعریف وتمجید. استان کردن آبروی دیگران را بردن از مردی ومردانگی .اگر پرونده ای در دادگستری داری نیازی نبود وارد مسائل سیاسی بشی این زمان .خوب جواب داده مستقیم هم وارد وتعریف وتمجید بشی کارت راه می افتد اگر به برخورد ها توجه شود اگر زره ای در.آزادگی حس کنی متوجه میشی که برخوردها هم خیلی قضایی حقوقی وعادلانه نیست بعضی سیاسی وبعضی قدرتی است اگر به پرونده های وکالت از تهران تا حقوقی عدالت در استان توجه می کرد اینطور مقدس سازی نمی کردی طوری بنویس که فردا روزی که چیزی بر ملاء شد از خجالت نمیری گر چه بعید میدانم تا ظهور امام زمان همین روند. ادامه دارد از علائم آخرالزمانی همین تفکر وروش امثال حضرتعالی است ولی گاهی خدا تکانه ای را جهت عبرت به ما نشان میدهد جناب محدث ولی خدا روز قیامت وحساب وکتاب هم هست ای کاش خدا کمکمان کند تا خدار بیش از این که هست فراموش نکنیم تکیه بر غیر از خدا افتادنی است
سلامت
Iran, Islamic Republic of
حرف های راستی رو زدی ولی من فکر میکنم عشق هدایت خواه ها و سیاسی کاری تو حرفات کاملا واضح هستش
سلامت
Iran, Islamic Republic of
حرف های راستی رو زدی ولی من فکر میکنم عشق هدایت خواه ها و سیاسی کاری تو حرفات کاملا واضح هستش
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج گردون دکتر زراعت کیش رابزار استاندار کهگیلویه وراحت برو تهران استراحت کن وطرح بده
جاودان پی
Iran, Islamic Republic of
خوش اومده که این متن آقا سید چقدر باعث تأمل خوانندگان شده است. اینهایی که توهین کردند معلومه که قبول دارند حرفاشو ولی نمی دونن چطوری از تاجگردون دفاع کنن. اونهایی هم که به دلشون نشسته نمی دونن چطوری تشکر کنن. واقعا اینها نیاز نیست. به فکر یه چاره ای باشید.
اصلاح طلب اصولگرا در جت مخالف شما
Iran, Islamic Republic of
دونفر عامل بدبختی اقتصاد استانند یکی متولی گیاهان دارویی وعضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج دیگری مدیر پارلمان اقتصادی استان . یکی در علم دیگری در پیمانکاری. تعریفت جناب تاجگردون از اتاق بازرگانی یاسوج جز بقول لری چاله گرم کنی چی داره نکنه اقتصاد را بایشان همدوره بودی یا این هم . برای اقتصاد استان وفعالینی چون داماد گرامی تان که حضرتعالی عضو اولین هیئت مدیره شان بودید
انسان
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت حلالت به نظرم این یک مقاله تاریخی و سند افتخار همه مطلب نویسان و رسانه های اخلاق مدار است
Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزه پدر ومادرت که حرف دل همه زدی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1