کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت| سید علی عباس محدث

آقای تاجگردون، شرافت را از این مردم بر نگردون؟

10 ارديبهشت 1398 ساعت 2:11

اگر گچساران را در مقیاس تهرون کرده‌ای- که حقش هست- در استان ما (کهگیلویه وبویراحمد)، وام‌های اشتغالزایی به اهلش نمی‌رسد و هیچ کس پاسخگو نیست؟ واگذاری ابنیه و احصاء به بخش خصوصی کارشناسی شده انجام نمی‌گیرد و بیت المال به فنا می‌رود و کسی پیگیر نیست؟ آسیب‌های اجتماعی بویژه آسیب‌های اداری یا همان فساد اداری نفس مردم را گرفته است و درمانگری نیست


متن ارسالی: روز جمعه ششم اردیبهشت ماه، نشستی با حضور فعالین اقتصادی استان با اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در استانداری استان برگزار بود که جناب دکتر تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افاضه فرمودند که؛
«در این استان چند ایراد داریم. اول اینکه دید ما خیلی بلند نیست، جو سرمایه گذاری در استان در هر مقطعی با یک سرکوب رو به رو می‌شود و به کما می‌رود، بحث سیاسی نمی‌کنم و می‌خواهم اعضای کمیسیون مطالب را بدانند، در کشور ما بدهی معوق هزار میلیارد تومان یک چیز عادی شده است، به طرف می گویند اختلاس گر، می‌گوید من بدهکارم نه اختلاسگر.»
جناب آقای تاجگردون؛
به صراحت می گویم، از اینکه تو را نماینده مجلس «شورای اسلامی» می‌بینم و مخصوصاً رئیس یکی از مهمترین کمیسیون‌های تأثیرگذار در بدبختی‌های بیکران اقتصادی ملت مشاهده می‌کنم، متأسفم. از اینکه نقش برجسته‌ای در «فورمالیته» شدن بازار، نابسامانی در خصوصی سازیها، واگذاری‌های افسار گسیخته خدمات دولتی، بکارگیری مدیران بسیار ناکارآمد و بیسواد در رأس دستگاههای اداری، بکارگیری گسترده نیروی انسانی در دستگاههای دولتی و شرکت نفت و مسائل دیگری که فرصت بیانشان نیست، را دارید و دهها ایراد ساختاری دیگری را مدیریت کرده‌اید.
از اینکه «دیدمان» را در فساد خواندن رقم‌های کوچک نگه داشته‌ایم و خاطرتان را آزرده‌ایم، متأسفم. از اینکه هنوز افرادی مثل حاج آقای مزارعی هستند که به دنبال سلامت مالی مدیران هستند و برای ناز نازی‌هایتان 70 ضربه شلاق می‌نویسند تا بلکه فساد اداری و مالی و ... در این استان نباشد و ناخواسته دل ظریفانه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلسمان و مشاور تیم اقتصادی دولتمان را مکدر نموده است، متأسفم.
از اینکه برای مردم بینوای استانم دردمند نیستی و خیلی زود شکمت سیر شد و در حالیکه پدران بیشماری هستند که برای خرید یک جفت کفش، از فرزندانشان شرمنده هستند، تو از اختلاس نامیدن فساد 100 میلیاردی در استان، از اعضاء کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شرمنده شدی، متأسفم.
از اینکه دلمان خوش بود که نماینده‌ای با تفکر «اصلاح طلبی»- نه به معنایی که در مملکت ما تعریف شده است- در رأس بزرگترین کمیسیون اقتصادی مجلس بوده و شرایط زندگی مردم را بهبود می‌دهد و بدبختانه، همپای تحریم از بیرون و جاسوسی و غارت اقتصاد از درون را مصداق واقعی اصلاح طلبی معنا کردید، متأسفم.
از اینکه مردم «قدر شناس»، قدرِ درایت جنابتان را نمی‌دانند و به مختلص تان، بدهکار نمی‌گویند، متأسفم. به هوش بیا آقای تاجگردون! در این استان، حیا و شرافت را بالاترین سرمایه می‌دانند. اگر «بچه تهرونی» شدی و ما را «لرِ ساده دل» پنداشته‌ای که هنوز در حصار خود، دین و اصالت و نجابت و سلامت را داریم، فراموش نکن که این مردم هنوز سیر نشده‌اند، هزاران جوان رعنایی همچون برادر شهیدت را فدای امنیت تو و دوستان هم کمیسیونی‌ات کرده‌اند. پس لیاقت این اصالت را دارند که تو نباید آن را برگردانی!
از اینکه برای آزادی جوانانی که به جرم چندرغاز بدهی در زندانهای استان گرفتارند، تماس نمی‌گیری و دردت برای 100 میلیاردی‌هایی است که بدون ضمانت، وام گرفته‌اند و بدون معطلی از بانک‌های عامل، تسهیلات برده‌اند، متأسفم.
از اینکه فراموش کرده‌ای که در خوش بینانه ترین حالت، 70٪ کارمندان استان زندگیشان پایین‌تر از زندگی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تهرون شما است و برای نجات معلمین از مسافرکشی، بنگاه داری، میوه فروشی سیار و دهها شغل کاذب دیگری که شرم دارم از بیانشان و در برنامه و بودجه‌تان، مصوبه‌ای ندارید و به دنبال بالا بردن منزلت اجتماعی مختلسین گرانقدر استان هستید، متأسفم.
همچنین در آن جلسه‌ی فراموش نشدنی گفتید که؛ «بدهکاران بانکی با چند هزار میلیارد تومان در تهران آسوده خاطر هستند و به راحتی می‌گویند که بدهکار بانکی هستیم اما در استان کهگیلویه و بویراحمد فردی با ده فعالیت، 100 میلیارد تومان بدهکار بانکی دودمانش را بر باد دادند. وقتی سرمایه‌گذار در استان کهگیلویه و بویراحمد بدهکار می‌شود چنان آن را می‌زنند که دودمان سرمایه‌گذاری در استان به باد می‌رود.»
از اینکه در این استان و با وجود این همه دستگاهای نظارتی، امنیتی، اداری و اجرایی، تنها رئیس کل دستگاه قضایی استان را گلوله باران می‌کنند که به تنهایی پته فساد در همه زمینه‌ها را به روی آب انداخته و نمی‌گذارد که بدهکاران آسوده زندگی کنند، متأسفم.
از اینکه با این نرخ بیکاریِ جوانان و رکود اقتصادی استان به تبع از کشور، که درصد بالایی از آن محصول «برنامه ریزی» و «بودجه گذاری» جنابعالی و تیم میهمانتان و دولت مثلاً «تدبیر و امید» تان می‌باشد و به وقاهت تمام نمی گوئید چرا نباید 10 نفر 10 فعالیت داشته باشند بلکه می‌نالید که چرا یک نفر با ده فعالیت را که 100 میلیارد اختلاس، ببخشید , بدهکار بانکی است، دودمانش را به باد داده‌اند و تو را به زحمت اعتراض کرده‌اند، متأسفم.
آقای تاجگردون؛
وقتی از ضعف نماینده مرکز استان نهایت استفاده را می‌کنید و ساختار مدیریتی و نظام سلسله مراتبی را با مشی اصلاح طلبی به باد فنا می‌دهید و جلسات اقتصادی و اداری استان را به گچساران می‌برید و قهقه‌ی مستانه سر می‌دهید که باید هم بدهید، اگر فیلتان یاد هندوستان نکند، چه کند؟
وقتی نماینده کهگیلویه بزرگ را وادار به گرفتن اعتبار از نهادهای غیر دولتی می‌فرستید و از ضعف غیر قابل جبرانشان در انتخاب نیروی انسانی و سرگرم نمودنش به ساخت جوی آب و برکه و امثالهم معطل کرده‌اید و خوشبختانه گچسارانی ساخته‌اید که کم کم می‌شود آن را عروس جنوب کشور نامید، اگر کبگ تان خروس نخواند، چه بخواند؟
وقتی استاندار قبلی را آن چنان مسخ کردید که به جز شنیدن و بجای آوردن اوامرتان به هیچ نسخه‌ای جور نمی‌شد و استاندار فعلی را آنگونه نشانده‌ای که جرأت تشر زدن به همه را دارد اِلا انساب جنابعالی، اگر میلتان به خود بزرگ بینی نباشد، به چه باشد؟
وقتی فرهنگ بورزوایی را با لطافت و نرمینگی ابریشم جایگزین فرهنگ «خادمیت» می‌کنید و هیچ کس جلوی شما را نمی‌گیرد و برای دیگر نمایندگان ضعیف استان سروری می‌کنید، اگر میرشکار نباشد، که باشید؟
جناب آقای تاجگردون؛
حق گچساران و مردم با فرهنگ و اصیل آن سامان است که بهتر از این‌ها را داشته باشند. اما اگر نماینده‌ای بودی که مثل این دوتا همکارتان عضو کمیسیون بودی و این شاهکارها را می‌نمودی، شیر بودی. ولی اینکه رئیس گاوصندوق مملکت باشی و تمام دولت و دولتمردان را با ریال و دلار تهدید کنی و از سه خانوار (سه حوزه انتخابیه استان)، یکی را به کبابِ توسعه فربه کنی و دیگران را به بوی کباب آزار برسانی و سپس از «تهرون» پایین‌تر حرف نزنی، نه عدالت است و نه انصاف. نه شهامت است و نه درایت. نه خیر است و نه سلامت.
آقای تاجگردون؛
اگر گچساران را در مقیاس تهرون کرده‌ای- که حقش هست- در استان ما (کهگیلویه وبویراحمد)، وام‌های اشتغالزایی به اهلش نمی‌رسد و هیچ کس پاسخگو نیست؟ واگذاری ابنیه و احصاء به بخش خصوصی کارشناسی شده انجام نمی‌گیرد و بیت المال به فنا می‌رود و کسی پیگیر نیست؟ آسیب‌های اجتماعی بویژه آسیب‌های اداری یا همان فساد اداری نفس مردم را گرفته است و درمانگری نیست؟ بیکاری و ناامیدی و ناپایداری زندگی اجتماعی اوج می‌گیرد و تحلیل گری نیست؟ سبد غذایی مردم خالی، معیشت آنها نامتوازن، بازار استان غیر قابل کنترل، مدیران وارفته، کارمندی و کارمندان بی اعتبار و بی انگیزه، امنیت شغلی در همه جا محال و قاضی القضات شهرمان به جای دزد محله متهم شده است. این‌ها بخشی از هزاران دردی است که شما به «تهرون» رفته‌ها نمی‌دانید. این‌ها را گفتم تا بدانید که برای مردمی که از جنس اصالت، شهامت، سخت گوشی و نجابت هستند، وقتی «ریالی» برایشان کاری نشده (منکر خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولان استانی از اول تا الان نیستم)، نباید «میلیارد» دزدی را به رخشان بکشید که در شهرتان آسمان دزدی رنگ دیگری دارد. اگر «نوششان» نیستی لااقل «نیشی» بر وجودشان نباش. آقای تاجگردون؛ ارزش‌های اخلاقی را از این مردم بر نگردون، همین!!!!!!
--------------------------------
سیدعلی عباس محدث
--------------------------------


کد مطلب: 409205

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/409205/آقای-تاجگردون-شرافت-این-مردم-نگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1