تاریخ انتشار
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : ۴۰۹۰۳۹
یادداشت|

مدیرکل!

م -رفیعی
۸
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مدیرکل!
کبنا ؛متن ارسالی:
ایرانیان بیننده دهه 70 و 80 خیلی خوب سریال مدیرکل را به یاد دارند فیلمی که آن زمان به‌واسطه وجود فساد وعدم شفافیت در سیستم اداری سوریه که مشابه ایران و حتی در رتبه بهتری از ایران قرار داشت مورد استقبال گسترده مردم ایران قرار گرفت و شبانه اکثر مردم را در مقابل صفحه جادویی می‌نشاند تا هنرنمایی ایمن زیدان بازیگر سوری در نقش مدیرکل را نظاره‌گر باشد و دقیقاً بعد از هر قسمت سریال نقل مجالس شبیه‌سازی و ظهور چنین موضوعی در فضای اداری و نظارتی ایران می‌گردید.
حال که از دید سازمان شفافیت بین‌الملل رتبه ایران را 130 در میان 190 کشور جهان بر اساس شاخص‌های بین‌المللی ارزیابی کرده‌اند این موضوع نیاز جامعه به حرکت‌هایی از نوع آن فیلم (مدیرکل) در فضای حقیقی را بیش‌ازپیش تداعی می‌کند شبیه بودن حرکتی اصلاحی این روزها و چند روز پس از بازدیدهای میدانی یک ناظر که بعدها رسانه‌ای می‌شود و هر مسئول و مدیر را به فکر فرو می‌رود که این ناظر مثل مابقی از قبل اطلاع نمی‌دهد که مقدماتی مطابق معمول انجام گردد تا نظر ناظر را بتوان جلب کرد.
آری او که به‌واسطه جایگاه خود توانسته تأثیرگذارترین فرد سنوات اخیر استان باشد و بسیاری از مردم حوزه خود و سایر حوزه‌ها و حتی استان‌های مجاور در پی فرصتی برای ملاقات با او هستند نه با مانور خودروهای اداری وشانتاژهای رسانه‌ای بلکه؛ تک‌وتنها و سوار بر تاکسی صبحگاه و شبانگاه از مناطق و پروژه‌های تحت نظارت خود بازدید و یکی دو روز بعد تذکراتی را به متولیان به جهت رفع موانع گوشزد می‌کند.
با مردم صمیمانه می‌نشیند و تنها در کوچه ها راه می‌رود و هرکس در فضای آرام روستا با او مواجه می‌شود این صحنه‌ها را بیشتر در ذهن خود شبیه آن فیلم تعبیر می‌کنند و تلنگری می‌شود بر ذهن مدیران برای آمادگی همیشگی و نظارت بیشتر بر امور و پروژه‌های هر سازمان.
یادم هست هر سفر این‌چنین مطابق معمول از چند روز قبل هماهنگ شده و فعالیت‌ها چند برابر و ظاهرسازی انجام می‌گرفت و سپس با اعلام آمادگی کاروانی از خودروهای اداری وارد محیط یا شهر شده و عام مردم درصورت اجازه یافتن ضمن انتقاد از اینکه ما می‌فهمیم کسی می‌خواهد بیاید که چنین می‌کنند آب پاکی را روی دست خیلی‌ها می‌ریختند.
آری جامعه ما به این نوع ناظرین نیازمند است. حدس شما از این ناظر کیست و به عنوان یک خواننده اگر راغب این نوع نظارت هستید لایک کنید تا برای فردای بهتر من و تو فراگیر شود.

----------------------------
م-رفیعی
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

مهیا
Iran, Islamic Republic of
روش جالبی است کاش همه همین طور باشن
کریم
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون نیاز نداره کسی باهاش بره چون خودش یک سلطانه ، ولی تعبیر قشنگی بود
سلام
Iran, Islamic Republic of
من که دوستش دارم همه کارهاش طبق برنامه هست و این دور هم خودش هست
باوی
Iran, Islamic Republic of
میاد و میره و ما نمیبینیمش کار وش داریم ، یه چه اوضاعی است حاجی
مهندس
Iran, Islamic Republic of
ت و رفتنه برادر. دست و پای ول نزن.
ارباب رجوع
Iran, Islamic Republic of
من یک بار رفتم بیمه تامین اجتماعی یاسوج بویراحمد رییس آنحا هدایت آدمی درست و پرتلاش است و منشی ندارد خیلی با مردم خوب و خودمانی است
من اول باورم نشد که مدیر آنجاست خدا کمکش کند انسان خوبی است
Iran, Islamic Republic of
کاش آقای ..ر ف د بگویند سه خونه را چطور ظرف ۲ سال در مرکز استان خردیداری کردند؟ککک
واقعگرا
Iran, Islamic Republic of
بروید در بیمه تامین اجتماعی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد تا انسانیت را متوجه شوید رییس که حتی دفتر دار ندارد ادعایی ندارد و شب و روز کار میکند دکتر هدایتی از مردان نیک روزگار و شرافتمند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1