کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی|

مظلومیت «فتاح شفیعی» کهگیلویه

حسن دانشی

2 ارديبهشت 1398 ساعت 0:23

آقای شفیعی عزیز بدان شما و امثال شما که به جرم رعایت اخلاق و حفظ حرمت و سوختن برای رشد و منافع دیگران از همه توانایی ها و حق خود گذشتید در قلب همه افراد با وجدان جای دارید خداوند سلامتت بدارد.


آیا عمداً جلوی رشد و استعداد افراد و ترقی اجتماعی آنها را گرفتن، حق الناس محسوب می‌شود؟
فردی مثل فتاح شفیعی که در هر ایل و تباری می‌بود بهمن بیگی آن ایل محسوب می‌شد و حق این بود آوازه و شهرتش باید خیلی بیشتر از بهمن بیگی می‌بود  فردی فرهنگی، متواضع و در رشته تحصیلی خود سرآمد، محروم زاده‌ای از منطقه‌ای محروم که عشق و زندگی‌اش خدمت به مردم و دانش آموزان این منطقه بود با همه عظمت علمی، رفتاری و ارزشی که داشت هیچگاه به این بد اخلاقی‌ها و ظلم و نادیده گرفتنش اعتراض نمی‌کرد و خدا می‌داند که شخصیت ماندگار واقعی چه از نظر علمی و چه از نظر تواضع و اخلاقی در این استان و حتی کشور باید فتاح شفیعی باشد.
شفیعی و شفیعی‌ها مظلوم ماندند در مدرسه محصور شدند و وظیفه‌شان مشخص بود در مسائل اجتماعی و سیاسی فقط حق رأی دادن داشتند آن هم هدایت شده حق مسئولیت، حق رشد کردن، حق پول داشتند و   حتی حق هزاران امتیاز اجتماعی دیگر را نداشتند؟
 اگر اعتراض می‌کردند و یا برخلاف وظیفه تعیین شده حرکت می‌کردند خائن، نمک به حرام، بیرون رفتن از سیادت رضا توفیق و حتی به مرتد متهم می‌شدند.
 پست و مسئولیت برای عده‌ای خاص وظیفه و واجب بود اما برای شفیعی و شفیعی‌ها اشکال شرعی داشت!  وظیفه شفیعی و بقیه ایثار، از خود گذشتگی، از حق خود و خانواده گذشتن برای حفظ منافع و خانواده و بستگان به قول امروزی ژن خوب‌های مصنوعی بود.
 حالیه بهمن بیگی ایل و تبار ما در گنج خانه افتاده و می‌لرزد و در انتظار مرگ لحظه شماری می‌کند آیا کسی هست که عذاب وجدان بیدارش کند، آیا کسی هست که این همه اجحاف به شفیعی و شفیعی‌ها را به عهده بگیرد و از آنها حلالیت بطلبد؟
می دانم چنین وجدان بیداری نیست، اما آقای شفیعی عزیز بدان شما و امثال شما که به جرم رعایت اخلاق و حفظ حرمت و سوختن برای رشد و منافع دیگران از همه توانایی‌ها و حق خود گذشتید در قلب همه افراد با وجدان جای دارید خداوند سلامتت بدارد
 البته به قول بزرگی؛ رشد دادن به افرادی که لیاقت و ظرفیت آن را ندارند به خود ظلم کردن است.
-------------------------------------------------------------------------
ارادتمند همیشگی و برادر کوچک شما- سید -حسن دانشی
-------------------------------------------------------------------------


کد مطلب: 408850

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/408850/مظلومیت-فتاح-شفیعی-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1