کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخی به اظهارات «خلیفه‌ خلقی‌پور» فعال سیاسی اصولگرا:

تنها روشنفکر می‌تواند پیروزی اصولگرایان را تا مدت‌ها تضمین کند / شیوخی که مصلحت اصولگرایان را فدای تثبیت شیخوخیت خود می‌کنند

27 فروردين 1398 ساعت 22:15

در خصوص نظام تصمیم گیری و عملکرد شیوخ و بزرگان اصولگرا که این روزها ذهن بدنه‌ی اصولگرایان را درگیر خود ساخته است، این سؤالات و تناقضات تنها قطره‌ای از خون دل هائی است که جوانان انقلابی شهرستان‌های بویراحمد و دنا می‌خورند و موجب همان فاصله معنادار جوانان با شیوخ محترم گردیده است که جناب دکتر خلقی پور به درستی بدان اشاره داشتند.


اخیراً برادر ارزشمند جناب دکتر خلقی پور در مصاحبه‌ای با «مجموعه برنامه سه نقطه» و انتشار آن در سایت کبنانیوز [کلیک کنید] در خصوص مسائل و شخصیت‌های مختلف اظهار نظر فرموده‌اند. ایشان در پاسخ به سؤالات مختلف ضمن اشاره به فاصله ایجاد شده بین جوانان و شیوخ اصولگرا، ضرورت پوست اندازی در جریان اصولگرا، اظهار نظر در خصوص دکتر روشنفکر و آراء ایشان، پیشینه سیاسی نماینده محترم کنونی مردم بویراحمد ودنا و نیز نقد میزان موفقیت ایشان، تمجید از بزرگان اصولگرائی استان، اشاره به نماینده محترم مردم گچساران، و... اظهار نظرهای مختلف و بعضاً عجیب داشته‌اند.
 به عنوان یک جوان انقلابی ضمن احترام کامل برای جناب دکتر خلقی پور، مستند به فرمایشات ایشان و عملکرد گذشته بزرگان اصولگرایی در شهرستان بویراحمد و دنا، چند پرسش اساسی حضور ایشان و محضر وجدان‌های بیدار جوانان اصولگرا تقدیم می‌دارم انشالله که تلنگری باشد به شیوخ تصمیم ساز و جوانان سرنوشت ساز!
۱ - جناب دکتر خلقی پور بفرمایید چگونه از خود زنی‌های اصولگرایان گلایه داشته، پوست اندازی و جوان گرایی جریان اصولگرا را ضروری می دانید ولی در نهایت قضاوتی از جنس همان خودزنی‌ها را درباره سبد رأی دکتر روشنفکر دارید و روز به روز دایره تصمیم سازی جریان اصولگرایی را تنگ‌تر و انحصاری‌تر می‌نمایید؟!
۲ - جناب دکتر خلقی پور
چگونه آراء چهل هزار نفری دکتر روشنفکر را قومیتی و در تضاد با اصول میدانید و همزمان از آن به عنوان فرصت یاد می‌کنید؟! ایا حتماً باید این آراء به خدمت عده‌ای خاص درایند تا منطبق بر اصول گردد؟!
۳ - جناب دکتر خلقی پور، خاستگاه دکتر روشنفکر را طایفه‌ای می دانید درحالیکه همه می دانیم ایشان از سالها قبل در عرصه سیاسی و مناسبات اجتماعی به عنوان یک مرجع و معتمد شناخته می‌شود و در صحنه سیاسی از کهگیلویه تا بویراحمد حضور فعال داشته‌اند. آیا دیگر نامزدهای انتخاباتی در طایفه و روستا و منطقه خود طرفدارانی اندک داشتند؟؟
۴- جناب دکتر خلقی پور بفرمایند آیا دروه‌ی گذشته، واقعاً بررسی صلاحیت و شایستگی افراد موجب عدم اجماع اصولگرایان و در نهایت حضور دقیقه نود دکتر هدایتخواه گردید یا دسته بندی‌های سرحدی - گرمسیری، علیا - سفلی و یارگیری‌های منفعت طلبانه شیوخ محترم؟!
۵ - جناب دکتر خلقی پور بفرمایید چرا شیوخ محترم سعی دارند مصلحت جمعی اصولگرایان را فدای تثبیت و تحکیم شیخوخیت خود نمایند و با حضور چهره‌های جدید در عرصه مخالفت می‌کنند؟!
۶ - جناب دکتر خلقی پور بفرمایید چرا با وجود اعلام نظر شورای حکمیت با کاندیداتوری جناب اقای پیشوا مخالفت گردید؟! ایا جز این بود که به صراحت گرمسیری بودن ایشان را دلیل مخالفت اعلام کردند؟!
۷ - جناب دکتر خلقی پور بفرمایید بر اساس کدام اصل اصولگرایی، با حضور اقایان دکتر روشنفکر، دکتر پیوند و خرسندیان به عنوان گزینه اصولگرایان مخالفت گردید و برادر عزیزِ اصلاح طلب جناب دکتر نیکبخت را به عنوان کاندیدای جریان اصولگرایان معرفی نمودند؟!
۸ - جناب دکتر خلقی پور بفرمایید مسئولیت جدایی چهره‌های اثرگذار مجموعه از جمله اقایان زارعی و دهراب پور که جز السابقون اصولگرایی بوده و تاکنون هم بر اصول انقلاب و نه اصول شیوخ خود خوانده، استوار مانده‌اند بر عهده کیست؟!
۹ - مشخصاً بفرمایید جناب دهراب پور در کدام اصل اصولگرایی فرسنگ‌ها جلوتر از دیگران نبوده و نیست؟!
۱۰ - جناب دکتر خلقی پور اظهار می‌دارید چنانچه قصد حضور در انتخابات داشته باشم با همگان از جمله خوانین، کدخدایان، اصولگرا، اصلاح طلب، وحتی عجیب‌تر با ضد انقلاب خواهم نشست و آراء آنان را جلب خواهم نمود ولی روشنفکر را متهم به رأی قبیله‌ای نمودید، زارعی را متهم به چرخش سیاسی می‌کنید، تاجگردون را با تمرکز بر تعصبات منطقه‌ای محدود نمودید. با این وجود آیا از نظر جنابعالی افراد فوق حق تلاش برای جلب آراء دیگران را ندارند؟!
۱۱ - جناب دکتر خلقی پور صراحتاً ناسوینالیستی و قومیت گرائی را به دکتر روشنفکر نسبت می‌دهید و شدیداً محکوم می‌نمایید والبته گاهی فرصت می‌شمارید، اما برای اعتراض به سفر وزیر در گچساران حس ناسیونالیستی را به اوج رسانده و اظهار می‌دارید اگر بنده جای اقای زارعی بودم یا شر به پا می‌کردم و یا استعفا می‌دادم (دقیقاً سخنان شما در مصاحبه)؟!
۱۲ - جناب دکتر خلقی پور، کدام گزینه از میان اصولگرایان سبدی حداقل ۱۰ هزارتایی بدون حمایت بدنه‌ی اصولگرایان در انحصار خود دارند؟
 حال که جناب دکتر روشنفکر به عنوان یکی از سرمایه‌های اجتماعی انقلابیون ولایتمدار، بدور از حمایت جریان‌های پرهیاهوی سیاسی و منابع تاثیرگذار مالی و صرفاً با تکیه بر پایگاه مردمی و توده‌ها، و با کسب 40 هزار رأی خود را کانون توجه اقشار مختلف مردم قرار داده است، آیا غیر از این است که ایشان ظرفیتی هم وزن مجموعه اصولگرایان ایجاد کرده و می‌توان با هم افزایی این دو ظرفیت، تا مدت‌ها پیروزی اصولگرایان در بویراحمد و دنا را تضمین نمود؟؟
چرا این دستاورد باید فدای خودخواهی و انحصار طلبی عده‌ای گردد؟
۱۳ - جناب دکتر خلقی پور
اگر هواداران و طرفداران دکتر روشنفکر در اثر تنگ نظری و خودخواهی تصمیم گیران و بزرگان ِاصولگرا، به سوی رقیب تغییر موضع دهند آیا غیر از این است که شما و دیگر بزرگان با انحصار طلبی و خودخواهی موجب جدایی و چند پارگی نیروهای انقلابی و ولایتمدار شده‌اید؟!
۱۴ - جناب دکتر خلقی پور مسئولیت آسیب‌های مترتب بر نحیف و لاغر شدن پیکره‌ی انقلابیون که همانند انتخابات گذشته در اثر سوء تدبیر بزرگان اتفاق میافتد بر عهده کیست؟!
در خصوص نظام تصمیم گیری و عملکرد شیوخ و بزرگان اصولگرا که این روزها ذهن بدنه‌ی اصولگرایان را درگیر خود ساخته است، این سؤالات و تناقضات تنها قطره‌ای از خون دل هائی است که جوانان انقلابی شهرستان‌های بویراحمد و دنا می‌خورند و موجب همان فاصله معنادار جوانان با شیوخ محترم گردیده است که جناب دکتر خلقی پور به درستی بدان اشاره داشتند.
 ما و شما خوب می‌دانیم دیگر چه بخواهیم و چه نخواهیم باید مهدی روشنفکر را در معادلات سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد فردی ویژه و تأثیر گذار در نظر بگیریم و نیک بدانید، که بی توجهی به این ظرفیت عظیم که در تضاد اشکار با فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلیست موجب زخم‌های فراوان بر پیکره انقلابیون خواهد بود
 درد و دل فراوان است و مجال کوتاه، لکن امید آن داریم که شما بزرگان با عنایت به لزوم همبستگی با جوانان و بدنه‌ی سر شکسته، موجب نزدیکی قلوب نیروهای چند پاره و گسترش دایره نفوذ انقلابیون شده و با کنار گذاشتن انگیزه‌های شخصی، پاسخی درخور به همراهی و وفاداری نجیبانه‌ی جوانان و بدنه‌ی انقلابیون بدهید.
 ان شاء الله.
------------------------------
محمد رضا افتخاری
 


کد مطلب: 408715

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/408715/تنها-روشنفکر-می-تواند-پیروزی-اصولگرایان-مدت-ها-تضمین-کند-شیوخی-مصلحت-فدای-تثبیت-شیخوخیت-خود-می-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1