تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۴۰۸۴۳۱
یادداشت |

لزوم تجلیل از ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد / مسئولان غفلت نکنند

نصرالدین پارسه
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
لزوم تجلیل از ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمد / مسئولان غفلت نکنند
کبنا ؛متن ارسالی: در برهه‌ای که ورزش کاملا بصورت حرفه‌ای دنبال می‌شود و به عرصه‌ای برای بروز استعدادهای مختلف تبدیل شده است، باید به گونه‌ای که در خور شان ورزشکاران برتر است از آنها قدردانی به عمل آید تا این مهم انگیزه‌ای برای سایر ورزشکاران نیز شود.
اگر با دید بین‌المللی نگاه کنیم افتخار آفرینی ورزشکاران باعث سربلندی کشور در مجامع بین‌المللی و با دید داخلی موجب سربلندی یک استان در کشور خواهد شد. و چه بسا بروز استعدادهای مختلف در یک رشته در استانی باعث افزایش نگاه‌های ملی و به دنبال آن، افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در آن استان خاص شود.
معمولا رسم بر این است که به مناسبت‌های مختلف از ورزشکاران برتر قدردانی و زحمات آنها پاس داشته می‌شود. یکی از قوانین نانوشته‌ای که بصورت رسمی یا غیررسمی هم در سطح کشوری و هم در برخی استان‌ها صورت می‌گیرد، معرفی ورزشکاران برتر در سالی که گذشت، می‌باشد. مثلا: "معرفی ده ورزشکار برتر سال" یا "فوتبالیست برتر سال در کشور یا فلان استان" و ...
این سوال که آیا در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز چنین قدردانی‌ای صورت گرفته است یا خیر ما را به پرس و جو از افراد و جستجو در فضای اینترنت کشاند. واژه‌های "قدردانی و تجلیل از ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمدی" را جستجو کردیم. جالب و تاسف‌بار اینکه وقتی این واژه‌ها را جستجو می‌کنیم با خبرهایی روبرو می‌شویم که مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ است. (به جز چند مورد از جمله: تجلیل از ورزشکاران هیئت رزمی کهگیلویه و بویراحمد، قدردانی از قهرمان دومیدانی جام مسترز مالزی -مهدی روایی- در یاسوج و شاید چندتایی دیگر) انگار که در بقیه‌ی روزها مسئولان و متولیان امر در خواب به سر می‌برند. اگر هم قدردانی‌ای کرده‌اند اما به درستی رسانه‌ای نشده است لطف کنند با ارائه توضیحات و شفاف‌سازی هم از کارنامه خود دفاع کنند و هم وزنه سپاس‌گزاری از ورزشکاران محترم برتر استان را سنگین‌تر و ارزشمندتر کنند.
اهمیت پاسداشت زحمات ورزشکاران برتر بر هیچ شخصی پوشیده نیست، پس سخن اضافه در این باب اطاله کلام خواهد بود، جز یادآوری یک نکته: در خبرهای هفته اخیر داشتیم که فرشید باقری هافبک تیم فوتبال استقلال تهران به عنوان بازیکن سال استان کرمان انتخاب شده است. این انتخاب بهترین حمایتی بود که می‌توانست از طرف مسئولان استان کرمان از این بازیکن صورت بگیرد. زیرا با این انتخاب در یک جهت سازنده و مثبت نگاه هواداران فوتبال، فدارسیون و مسئولان تیم ملی، رسانه‌ها و ورزشی‌نویسان کشوری و حتی ایجنت‌ها و اسپانسرها را به سمت این بازیکن کشانده‌اند.
حال شما تصور کنید که برای مثال انتخاب رشید مظاهری، علی جبیره، قائم اسلامی‌خواه، آریا دیده‌ور و یا هر بازیکن شایسته دیگری به عنوان بازیکن و یا استعداد برتر استان چقدر می‌توانست کمک‌کننده به وی و ورزش و فوتبال استان باشد. یا مثلا انتخاب فوتبالیست یا فوتسالیست برتر بانوان یا انتخاب فلان داور برتر می‌تواند نگاه کمیته داوران را به این سمت بکشاند. نه فقط فوتبال، این نوع نگاه باید به همه رشته‌های ورزشی باشد، مثلا سامان پاکبازها و ... باید مدام و در همه حال قدر دانسته شوند.
مخلص کلام اینکه، در موضوع قدردانی از ورزشکاران هم استانی، جستجوی ساده واژه‌های "قدردانی و تجلیل از ورزشکاران کهگیلویه و بویراحمدی" در فضای اینترنت و یا پرس و جو از ورزشکاران محترم هم استانی خود گویای همه چیز خواهد بود. با این وجود اگر از جانب مسئولان قدردانی درخوری بخصوص در روزهای پایانی سال ۹۷ صورت گرفته است، یا قصد دارند بعد از تعطیلات عید صورت دهند، اطلاع رسانی کنند. اگر هم اطلاع رسانی و رسانه‌ای کرده‌اند شفاف سازی کرده و پاسخ‌گو باشند. اگر کلا تجلیلی تدارک ندیده‌اند در به حق بودن پاداش‌های پایان سال احتمالی که برای خود در نظر گرفته‌اند تردید کنند. واضح است که مراد این نیست که بگوییم مسئولان محترم ورزشی استان حمایتی از ورزشکاران نداشته‌اند، که اگر به این شکل بخواهیم موضوع را مطرح کنیم بی انصافی کرده‌ایم. مطمئنا حالا چه رسانه‌ای شده باشد چه نشده باشد اما قدردانی‌های بصورت پراکنده داشته‌اند که چند تایی نیز مورد اشاره قرار گرفت اما در اینجا مراد بیشتر یک قدر دانی واحد یکساله و معمولا در پایان سال و با دید نگاه به یک سال گذشته می‌باشد. امید که خبرنگاران و رسانه‌های محترم استان علی‌رغم همه سختی‌ها به سادگی دست از سر گاها غفلت مدیران برنداشته و به جای پوشش کلی‌گویی‌ها و این همه پرداختن به حواشی بیهوده و باطل و بی‌مصرف انتخابات شوراهای شهر و مجلس مطالبات به حق از این جنس را نیز مورد پیگیری قرار دهند.
-------------------------------------
نصرالدین پارسه
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1