تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : ۴۰۸۱۹۹
تحلیلی بر بیانیه انتخاباتی بزرگواری:

انتخابات یازدهم مجلس فینال تمام رقابت‌های ادوار گذشته است

سید حبیب نوری
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
انتخابات یازدهم مجلس فینال تمام رقابت‌های ادوار گذشته است
کبنا ؛متن ارسالی: یکی از مخاطبان کبنا نیوز با ارسال متنی به بیانیه انتخاباتی حجت الاسلام بزرگواری نماینده سابق کهگیلویه (کلیک کنید) واکنش داد:
جناب حجت الاسلام والمسلمین بزرگواری،نماینده محترم سابق مردم شریف کهگیلویه،بهمیی،چرام و لنده
سلام علیکم
در پاسخ به بیانات انتخاباتی حضرتعالی باید توجه داشت که آنچه در سعادت جامعه نقش اساسی دارد،شایستگی و جامع الشرایط بودن مدیران و کارگزاران آن جامعه است.
حال که شجاعت و صداقت را در این دانستید که مجددا و در این بازه زمانی که بازار شایعات و گمانه زنی ها پیرامون گزینه های احتمالی حضور در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی داغ است با این بیانات، نام شریف و مبارک را همچون انتخابات دوره ی دهم از لیست احتمالی خارج کرده و ناتوانی در این عرصه را با شهامت اعلام نمایید،این مهم را به فال نیک گرفته و موکدا معروض می داریم که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.
جناب حجت الاسلام والمسلمین بزرگواری،اگر حساسیت مردم نسبت به صفات و شروط لازم برای زمامداران کاسته شود یا بی رنگ گردد، آنگاه هر بی صلاحیت و فاقد اهلیتی می تواند در رده های مدیریتی قرار گیرد و تباهی ها به بار آورد.
 امام علی(علیه السلام) چنین هشداری داده اند: «بی گمان مردمان هلاک شدند آن گاه که پیشوایان هدایت و پیشوایان کفر را یکسان شمردند و گفتند: هر که به جای پیامبر(ص) نشست، چه نیکوکار باشد و چه بدکار اطاعت او واجب است پس بدین سبب هلاک شدند».
شایسته است شما سیدِ عزیزِ بازنشسته ی با تجربه این بار به جای خط دادن و خط و نشان قومیتی و جناحی و تسویه حساب های سیاسی به نحوی شایسته تر عرصه را به جوانان واگذار می کردید.
انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ می تواند فینال تمام رقابت های ادوار گذشته باشد.
شاید بخشی از آن جهت که نا آزموده ها را  نیز پس از دوران ۱۶ ساله آزموده ایم و اینک انتخابی میان آزموده ها پیش روی مردم است.
شاید فرصت حضور و آزمودن برای برخی از گزینه ها فراهم نشده باشد اما خود بهتر از هر کسی می دانستید و بر این امر واقفید که کهگیلویه ی مظلوم نماینده ای از جنس عمرانی و آبادانی می خواهد نه از جنس سیاست های حزبی و جناحی.
توان خود را در این عرصه به حقیقت کافی نمی دانستید و در ۲۲ بهمن سال ۹۴ کد و نشانی خاص به مردم داده و در نیمه شب سوم اسفند پس از نشست انتخاباتی هم طیفان خود با نماینده محترم اسبق کهگیلویه با نامه ای سراسیمه خطاب به ایشان،حجت را بر هواداران خود تمام کرده اید.
اینک ۳ سال از آن روزهای پرتلاطم و پرحاشیه گذشته و شما باید پاسخگوی اقدامات و عملکرد آن روزهای خود نیز باشید.
جناب حجت الاسلام بزرگواری
آدرس اشتباهی که آن روزها به مردم دهدشت و هواداران خود داده اید را با کدام منطق و استدلال توجیه کرده اید که باز در نیمه شبی دیگر ۱۱ ماه مانده به انتخابات و در روزهایی که کام مردم از اقتصادی که ویرانه ی تصمیمات دولت و بی توجهی مجلسی است که خود گرچه در آن حضور ندارید اما نقشی ولو کوچک در انتخاب یکی از اعضای آن داشته اید اینگونه به انتخاباتی کردن فضای جامعه دامن می زنید؟!
چه بسا اگر گزینه ی جوانی را در مسیر بهارستان برای اسفند پیش رو مد نظر داشته باشید کام تلخ جوانان این دیار پس از سال ها بر باد رفتن عزّت کهگیلویه شیرین شود.
جناب بزرگواری
شما اگر حرکت در مسیر گام دوم انقلاب و جوانگرایی را این روزها لازمه ی رسیدن به توسعه ی کهگیلویه ی مظلوم می پندارید چرا به حمایت بی چون و چرای یک قانون گذارِ قانون گریز از مدیری بازنشسته با بیش از ۳۳ سال خدمت در شهرستان چرام واکنشی درخور و شایسته نشان نمی دهید؟!
این است راه و رسم جوانگرایی؟!
آیا بهتر نیست به جای فرافکنی و فراموشی خطاهای گذشته و انتخاباتی کردن فضای جامعه در این برهه حساس و هجمه های سخت جنگ اقتصادی دشمن اجازه دهید نماینده ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی فارغ از انتقادات و ایرادات وارده، در این واپسین ماه های مسوولیت، بر ادامه ی تلاش های خود در این مسیر تمرکز کرده و فضا برای انتخابی عقلانی در اسفند پیش رو غبارآلوده و تار نگردد؟!
منِ جوانِ کهگیلویه ای در اسفند پیش رو فارغ از سن و سالِ گزینه های مطرح، ترجیح می دهم بین نیروهای جوان و پرتلاش بی‌تجربه یا کارکُشته‌ها و کهنه‌کاران باتجربه انتخابم گزینه ی باتجربه و کارکُشته ی کهنه کاری باشد که بیش ترین توجه و اهمیت را به خواست و اراده ی جمعیِ جوانان متعهد،متخصص و دلسوز دیارم داده و عزّت را به کهگیلویه ی مظلوم بازگرداند.
بگذارید مردم و علی الخصوص نسل جوان،خود مسیر پیش رو را انتخاب کنند و بازنشستگانِ سیاسی و اجتماعی و هرآنکه شهامتِ اعلام بازنشستگی را همچون شما داشته،در اسفند پیش رو تنها نظاره گر هنرنمایی جوانان باشند و درس جوانگرایی را از خود جوانان فراگیرند.
نقد صوفی نه همه صافی بی‌غش باشد/ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد
 خوش بود گر محک تجربه آید به میان/تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد

--------------------------
سید حبیب نوری
--------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1