تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۴۰۸۱۷۷
یادداشت سیاسی |

تحقق شعار سال سبب رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم

حمیدرضا طیب نیا
۴
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تحقق شعار سال سبب رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم
کبنا ؛متن ارسالی: قال الله الحکیم: «کل یوم هو فیشان»
 «خداوند در هر روز در مواهب و بخشش‌های جدید و تازه‌ای می‌آفریند که وجود نداشته است»
امام صادق (ع) می‌فرمآیند: «نوروز که می‌آید ما منتظر فرج آل محمد (ص) هستیم زیرا نوروز از روزهای ما و روزهای شیعیان ما است شما آن را از دست دادید و پارسیان آن را نگه داشتند»
عید باستانی نوروز سمبل تحول و تغییر در احوال، دل‌ها و زندگیست و ایضا تحول در عالم طبیعت و فرصتی برای تحول درونی و اصلاح امور روحی، معنوی و مادی انسانهاست. این عید عظیم و عزیز امسال با مقارن شدن با میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع) و ایام البیض رجب المرجب و ایام اعتکاف رنگ و بوی معنویت و بندگی و سالی با شروع بهار تحول معنویت و بندگی و انسانیت ارزشی بس مضاعف پیدا کرد، انشالله همانطور که سال گذشته با میلاد امیر المومنین به پایان رسید سال جدید با ظهور منجی عالم بشریت، مظهر عدل و عدالت همراه و مزین گردد و آرزوی همه عدالتخواهان عالم بویژه مظلومین جهان اسلام به حقیقت بپیوندد.
در جشن عید نوروز امسال در حرم رضوی مثل سالیان گذشته و بلکه با امید و بشارت‌های سرچشمه گرفته از استمدادهای الهی و اطمینان قلبی، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب سخنان روشنگرانه همراه با بصیرت سیاسی و معنوی و نگاه به آینده در مورد مسائل داخلی، بویژه جهانی و منطقه‌ای (سعودی) و خطاب به جوانان ایراد فرمودند که خودگواهی بر نقشه راهبردی و استراتژیک سیاسی، فرهنگی و بالاخص اقتصادی در هندسه انقلاب برای سال جدید و آینده کشور در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی خواهند بود.
البته لازم به ذکر است که بدانیم در بد‌ترین شرایط و شدید‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها که نیاز به خود باوری و خود اتکایی است نقش جوانان همانند اوایل انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس، در صورت دادن فرصت‌ها و اعتماد به آن‌ها بسیار سنگین و حیاتی اما محوری و تعیین کننده خواهد بود، اینچنین به نظر می‌آید که راز سال گشایش‌ها و فرصت‌ها برای کشور، که امام مسلمین باخوشبینی به آن اشاره می‌کنند را می‌شود در موارد و مباحث ذیل جستجو کرد:
۱-در سخن دیگر معظم له یعنی در (تجاوب بجای جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب) یعنی اعتقاد داشتن به مدیریت جوانان مومن انقلابی‌، متعهد، خلاق، پاکدست، با انگیزه و فنآور و آمادگی امیدوارکننده آن‌ها برای چله دوم انقلاب
۲-باتوجه به کنایه و تذکر و سوال انتقادی مقام معظم رهبری به مجلس و انتخابات پیش روی، مجلسیان یکسال فرصت دارند با تصویب قوانین بجا و بموقع انتظارات رهبری و ملت را بر آورده کنند و جلوی تصویب لوایح استعماری و ننگین را بگیرند و همچنین باتوجه به عملکرد مجلس فعلی، نگاهی امیدوار کننده نسبت به مجلس آینده داشته باشند.
۳-با توجه به سخنان صریح و گا‌ها کنایه‌ای رهبری درباره مسائل بین المللی و نافرجامی دولت در معاهدات ننگین باغرب و اروپا و عهد شکنیهای طرف مقابل علی رغم نصایح عالمانه و پدرانه و نگاه بومی رهبری، جای هیچ بهانه و فرافکنی برای دولت وجود ندارد و باید فرصت‌ها را غنیمت بشمارد و گشایش لازم را در همه امور به ویژه اقتصادی ایجاد نماید.
۴- قوه قضاییه بامدیریت شخصیتی انقلایی، متعهد، پای کار، پیگیر و فساد ستیز و شجاع کار خود را شروع کرده و وقت انتظارات و تعاملات سازنده درجهت نهضت خدمتگزاری فرا رسیده است.
۵-تکیه بر ظرفیتهای داخلی (منابع انسانی کارآمد وجوان ومتخصص و تحصیل کرده - فراهم کردن شرائط برای راه اندازی چرخه تولید وحمایت واقعی از تولید داخل
- توجه حقیقی به نخبگان و مبتکران و دانشمندان جوان و حمایت همه جانبه از آنها، محیط مناسب و بودجه مناسب و امکانات کافی رفاهی و شغلی. استفاده کردن از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنایع و معادن و نیروگاه‌ها و مشتقات نفتی و راه اندازی کارخانجات جدید لازم و ضروری).
۶-مقاومت اقتصادی ملت دربرابر شدید‌ترین وظالمانه‌ترین تحریمهای تاریخ ودرعین حال اثبات وفاداری به نظام وولایت وانقلاب با خلق جاودانه حماسه‌های حضور دریوم الله‌های تاریخی وشکست نقشه‌های دشمنان داخلی و خارجی بااراده آهنین خود و ایمان به وعده‌های الهی
۷-پیروزی‌های بلامنازع
جبهه مقاومت و نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و شکست، عجز، ناتوانی استکبار و غرب و ایضا نقش تعیین کننده درثبات منطقه استراتژیک خاورمیانه که نمود آن سخن صریح و بر گرفته از اشراف سیاسی رهبر انقلاب از منطقه وجهان (آینده عربستان دردستان مجاهدین اسلام) به خوبی مبین این موضوع می‌باشد.
قطعا عمل کردن و مقید بودن به توصیه‌ها و فرماندهی راهبردی همراه با درک و شناخت نافذ عمیق راهبردی مسائل در همه سطوح (ملی، منطقه‌ای، بین المللی) معظم له، می‌تواند منشا تحول و پیشرفت و خروج از بن بست‌های بعضا ساختگی در همه ابعاد کشور باشد.
این عید سعید و فرخنده را به همه ملت شریف و نجیب ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌دارم و از درگاه خداوند منان سالی توام با توفیقات روز افزون و عزت و سربلندی، سلامتی و بویژه برآورده کردن شعار سال رهبر انقلاب یعنی رونق تولید که نتیجه آن رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم خواهد بود، آرزومندم انشالله.
---------------------------------------
ارادتمند همه شماها
حمیدرضا طیب نیا
نام شما

آدرس ايميل شما

سبحانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر طیب نیا عالی بود
سبحانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر طیب نیا عالی بود
سبحانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر طیب نیا عالی بود
جلالی
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر شما احسنت خیلی پدمحتوای و زیبا نگاشتی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1