کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی |

تحقق شعار سال سبب رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم

حمیدرضا طیب نیا

4 فروردين 1398 ساعت 19:14

قطعا عمل کردن و مقید بودن به توصیه‌ها و فرماندهی راهبردی همراه با درک و شناخت نافذ عمیق راهبردی مسائل در همه سطوح (ملی، منطقه‌ای، بین المللی) معظم له، می‌تواند منشا تحول و پیشرفت و خروج از بن بست‌های بعضا ساختگی در همه ابعاد کشور باشد.


متن ارسالی: قال الله الحکیم: «کل یوم هو فیشان»
 «خداوند در هر روز در مواهب و بخشش‌های جدید و تازه‌ای می‌آفریند که وجود نداشته است»
امام صادق (ع) می‌فرمآیند: «نوروز که می‌آید ما منتظر فرج آل محمد (ص) هستیم زیرا نوروز از روزهای ما و روزهای شیعیان ما است شما آن را از دست دادید و پارسیان آن را نگه داشتند»
عید باستانی نوروز سمبل تحول و تغییر در احوال، دل‌ها و زندگیست و ایضا تحول در عالم طبیعت و فرصتی برای تحول درونی و اصلاح امور روحی، معنوی و مادی انسانهاست. این عید عظیم و عزیز امسال با مقارن شدن با میلاد مولی الموحدین حضرت علی (ع) و ایام البیض رجب المرجب و ایام اعتکاف رنگ و بوی معنویت و بندگی و سالی با شروع بهار تحول معنویت و بندگی و انسانیت ارزشی بس مضاعف پیدا کرد، انشالله همانطور که سال گذشته با میلاد امیر المومنین به پایان رسید سال جدید با ظهور منجی عالم بشریت، مظهر عدل و عدالت همراه و مزین گردد و آرزوی همه عدالتخواهان عالم بویژه مظلومین جهان اسلام به حقیقت بپیوندد.
در جشن عید نوروز امسال در حرم رضوی مثل سالیان گذشته و بلکه با امید و بشارت‌های سرچشمه گرفته از استمدادهای الهی و اطمینان قلبی، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب سخنان روشنگرانه همراه با بصیرت سیاسی و معنوی و نگاه به آینده در مورد مسائل داخلی، بویژه جهانی و منطقه‌ای (سعودی) و خطاب به جوانان ایراد فرمودند که خودگواهی بر نقشه راهبردی و استراتژیک سیاسی، فرهنگی و بالاخص اقتصادی در هندسه انقلاب برای سال جدید و آینده کشور در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی خواهند بود.
البته لازم به ذکر است که بدانیم در بد‌ترین شرایط و شدید‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها که نیاز به خود باوری و خود اتکایی است نقش جوانان همانند اوایل انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس، در صورت دادن فرصت‌ها و اعتماد به آن‌ها بسیار سنگین و حیاتی اما محوری و تعیین کننده خواهد بود، اینچنین به نظر می‌آید که راز سال گشایش‌ها و فرصت‌ها برای کشور، که امام مسلمین باخوشبینی به آن اشاره می‌کنند را می‌شود در موارد و مباحث ذیل جستجو کرد:
۱-در سخن دیگر معظم له یعنی در (تجاوب بجای جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب) یعنی اعتقاد داشتن به مدیریت جوانان مومن انقلابی‌، متعهد، خلاق، پاکدست، با انگیزه و فنآور و آمادگی امیدوارکننده آن‌ها برای چله دوم انقلاب
۲-باتوجه به کنایه و تذکر و سوال انتقادی مقام معظم رهبری به مجلس و انتخابات پیش روی، مجلسیان یکسال فرصت دارند با تصویب قوانین بجا و بموقع انتظارات رهبری و ملت را بر آورده کنند و جلوی تصویب لوایح استعماری و ننگین را بگیرند و همچنین باتوجه به عملکرد مجلس فعلی، نگاهی امیدوار کننده نسبت به مجلس آینده داشته باشند.
۳-با توجه به سخنان صریح و گا‌ها کنایه‌ای رهبری درباره مسائل بین المللی و نافرجامی دولت در معاهدات ننگین باغرب و اروپا و عهد شکنیهای طرف مقابل علی رغم نصایح عالمانه و پدرانه و نگاه بومی رهبری، جای هیچ بهانه و فرافکنی برای دولت وجود ندارد و باید فرصت‌ها را غنیمت بشمارد و گشایش لازم را در همه امور به ویژه اقتصادی ایجاد نماید.
۴- قوه قضاییه بامدیریت شخصیتی انقلایی، متعهد، پای کار، پیگیر و فساد ستیز و شجاع کار خود را شروع کرده و وقت انتظارات و تعاملات سازنده درجهت نهضت خدمتگزاری فرا رسیده است.
۵-تکیه بر ظرفیتهای داخلی (منابع انسانی کارآمد وجوان ومتخصص و تحصیل کرده - فراهم کردن شرائط برای راه اندازی چرخه تولید وحمایت واقعی از تولید داخل
- توجه حقیقی به نخبگان و مبتکران و دانشمندان جوان و حمایت همه جانبه از آنها، محیط مناسب و بودجه مناسب و امکانات کافی رفاهی و شغلی. استفاده کردن از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنایع و معادن و نیروگاه‌ها و مشتقات نفتی و راه اندازی کارخانجات جدید لازم و ضروری).
۶-مقاومت اقتصادی ملت دربرابر شدید‌ترین وظالمانه‌ترین تحریمهای تاریخ ودرعین حال اثبات وفاداری به نظام وولایت وانقلاب با خلق جاودانه حماسه‌های حضور دریوم الله‌های تاریخی وشکست نقشه‌های دشمنان داخلی و خارجی بااراده آهنین خود و ایمان به وعده‌های الهی
۷-پیروزی‌های بلامنازع
جبهه مقاومت و نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و جهان و شکست، عجز، ناتوانی استکبار و غرب و ایضا نقش تعیین کننده درثبات منطقه استراتژیک خاورمیانه که نمود آن سخن صریح و بر گرفته از اشراف سیاسی رهبر انقلاب از منطقه وجهان (آینده عربستان دردستان مجاهدین اسلام) به خوبی مبین این موضوع می‌باشد.
قطعا عمل کردن و مقید بودن به توصیه‌ها و فرماندهی راهبردی همراه با درک و شناخت نافذ عمیق راهبردی مسائل در همه سطوح (ملی، منطقه‌ای، بین المللی) معظم له، می‌تواند منشا تحول و پیشرفت و خروج از بن بست‌های بعضا ساختگی در همه ابعاد کشور باشد.
این عید سعید و فرخنده را به همه ملت شریف و نجیب ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌دارم و از درگاه خداوند منان سالی توام با توفیقات روز افزون و عزت و سربلندی، سلامتی و بویژه برآورده کردن شعار سال رهبر انقلاب یعنی رونق تولید که نتیجه آن رونق اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم خواهد بود، آرزومندم انشالله.
---------------------------------------
ارادتمند همه شماها
حمیدرضا طیب نیا


کد مطلب: 408177

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/408177/تحقق-شعار-سال-سبب-رونق-اقتصادی-حل-مشکلات-معیشتی-مردم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1