تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۴۰۷۸۶۶
یادداشت سیاسی |

سایه دایمی بحران بر فراز استانداری کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
سایه دایمی بحران بر فراز استانداری کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛متن ارسالی: نگاهی به اخبار روزانه در رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد حکایت از عدم آرامش و وجود حاشیه و بحران فراوان در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ستادی و زیر مجوعه‌ی آن دارد.
در شرایطی که مردم تحت فشار شدید و کم سابقه اقتصادی قرار گرفته‌اند بجای اخبار امید بخش در مسیر کاهش آثار مشکلات اقتصادی و اجتماعی، یک روز خبر مربوط به انفعال در معاونت سیاسی و امنیتی، یک روز اخبار ناکارآمدی معاونت اقتصادی، روز دیگر درگیری مدیران کل بحران و امور شهری و ... را می‌شنوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مجموعه استانداری در هر استانی نماد و نشانه‌ای است که بیانگر سرعت حرکت در مسیر توسعه در آن استان هستند و هر استان را با استانداری آن استان می‌شناسند. اما در استان کهگیلویه و بویراحمد و با وجود اخبار بی مورد و درگیری‌های تکراری، چه انتظاری از سایر دستگاههای دیگر اجرایی می‌توان داشت؟
در این فضا که مدیران ستادی استانداری هر کدام ساز خود را می‌نوازند و برای بهره مندی گروه، طایفه و دسته خود در تلاشند و هر مدیری به یک نماینده مجلس منتسب و متعهد است و در شرایطی که هیچ نشانه‌ای از وحدت و همدلی در مجموعه استانداری به چشم نمی‌خورد، انتظار هر گونه تحرک و رخدادی مفید در جهت منافع مردم و استان، انتظاری بیهوده است!
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ستادی‌اش باید به دور از هر گونه حاشیه و بحران خودساخته، صرفاً در پی برنامه ریزی برای تحقق سیاست‌های نظام و دولت متبوع خود باشند، اما متاسفانه رصد عملکرد مدیران استانداری از این مهم و اهداف و وظایف سازمانی تعریف شده، فرسنگ‌ها فاصله را نشان می‌دهد.
برخی سعی دارند این عدم هارمونی و ناهماهنگی و انفعال روزمره را به وضعیت کشور ربط دهند، اما این تمام ماجرا نیست چرا که مدیران کلی هستند که نه تنها عملکرد مثبتی ندارند بلکه عمداً دنبال ایجاد حاشیه با هدف خودنمایی هستند به شکلی که این بخش از مدیران استان بسیار مشتاقند به گونه‌ای به جامعه القا کنند که تصمیم گیر اصلی استان و دارای نفوذ موثر بر استاندار هستند و تصمیمات کلان توسط ایشان و گروه خودشان از بیرون گرفته می‌شود و استاندار فقط مجری تصمیمات ایشان است.
فرصت آن نیست که به صورت مفصل به این موضوع و مدیرانی که در این خط هستند بپردازیم ولی به‌عنوان نمونه نگاهی به عملکرد مدیرکل سیاسی و انتخابات گواه همه چیز است، از روز اولی که این مدیرکل به این سمت منصوب شد تا به اکنون و رفتارهایی که در ادامه داشت تا آخرین مورد که اخباری مربوط به برخی تحرکات انتخاباتی و سیاسی وی در تهران است، همه و همه برای استاندار و آرامش استان هزینه بردار بوده است.
یا عملکرد و اتفاقاتی که برای معاون اقتصادی در طول یک سال اخیر رخ داده است.
سوالی مهمی که در این میان مطرح می‌شود این است؛ در حالی که جامعه نیاز به آرامش و همدلی دارند چه اصراری بر تشدید چنین رفتارهای حاشیه‌ای و بحران زاست؟ آیا در مدیریت استانداری اراده‌ای برای جلوگیری از ادامه چنین روندی وجود ندارد؟
استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد باید بداند عملکرد خوب و یا بد معاونان و مدیران کل ستادی و سایر مدیران دولتی در استان قبل از هر چیزی به پای وی نوشته خواهد شد و هم چنین این نکته روشن و مبرهن است که در فضای ملتهب و پر تنش هرگز حرکت و کار مفیدی رخ نخواهد داد.
متاسفانه بخش زیادی از مدیران کل بدون اینکه فعالیت و کارنامه قابل قبولی داشته باشند، تمام انرژی و توان خود را صرف حضور در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و حرف‌های تبلیغاتی در سایت‌ها کرده‌اند و تا زمانی که شاهد این رویه هستیم شعار توسعه و عدالت یک شعار سراب گونه است.
----------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
استانداری که مدیران کلش. ازاین بهتر هم نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بخدا دگه من را نمی بینم چون همه اش مربوط به دو مدیر استانداری بود و جالب اینکه آدم شرمش میشه بیشتر مطالب را بخونه آیا این مدیران این همه وقت دارند حتی جواب کامنت ها را خودشون میدن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1