تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۴۰۷۶۴۶
متن ارسالی:

تحلیلی بر انتخابات 98 بویراحمد و دنا

رضا قاسمی مفرد
۱۷۴
۱۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
تحلیلی بر انتخابات 98 بویراحمد و دنا
کبنا ؛متن ارسالی: با تعیین دقیق تاریخ برگزاری انتخابات مجلس اکنون می‌بینیم کمتر از یک سال تا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده است، انتخاباتی که قطعاً در بویراحمد و دنا به قدری جذاب و گرم خواهد بود که یخ زمستان 98 را آب خواهد کرد. در این نوشته سعی داریم با نگاهی واقع گرایانه تحلیلی داشته باشیم به فضای سیاسی حاکم بر حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا.
 تزلزل، اختلاف و ترس از شکست در اردوگاه اصولگرایان: مطابق چند دوره اخیر این بار نیز خبرها حکایت از اختلاف بین خواص اصولگرایان شهرستان بویراحمد و دنا دارد، گمانه زنی‌ها در خصوص حضور یا عدم حضور ستار هدایت خواه اصولگرایان را بلاتکلیف و به شدت نگران کرده است. موضع گیری‌های جدید کرم جانی پور و شیرعلی خرامین و جدا شدن بزرگانی همچون محمد رحیم دهراب پور و شکرالله امامی از ستار هدایتخواه و همچنین گرویدن عده زیادی از عوام اصولگرایی به مهدی روشنفکر ترس از شکست را در بین اصولگرایان دوچندان کرده است. از طرفی اظهار نظرهای اخیر هدایتخواه علیه احمدی نژاد نیز باعث رنجش بسیاری از اصولگرایان از ستار هدایتخواه گردیده است، شکست دو دوره‌ای از غلام محمد زارعی و ریزش آرائ هدایتخواه نسبت به دوره هفتم نیز مزید بر علت شده و باعث شده که اصولگرایان به موفقیت هدایتخواه امید چندانی نداشته باشند. اما به نظر می‌رسد بدنه‌ی اصولگرایان دیگرتحمل شکستی چند باره را را ندارند و دنبال راهی برای پایان دادن به حسرت 8 ساله خود هستند. بسیاری از آنها تنها برگ برنده اصولگرایان در انتخابات اتی را مهدی روشنفکر می دانندو معتقدند رای اصولگرایی در کنار سبد رای 40 هزار نفری روشنفکر هر رقیبی را ناامید خواهدکرد.
 غلام محمد زارعی از سال 82 وارد عرصه سیاسی انتخابات شد و پس از دو دوره شکست از ستار هدایتخواه سرانجام توانست در سال 90 با آرای حدود 80 هزارتایی خود رقیب دیرینه یعنی ستار هدایتخواه را کنار بزند و برای اولین بار بر کرسی نمایندگی مجلس بنشیند اما خیلی زود عملکرد چهار ساله زارعی عده زیادی از طرفدارانش را نا امید کرد و عدم توانایی او در حمایت از طرفدارانش باعث شد که سبد رای 80 هزارتایییش به چیزی حدود 40 هزار نزول کند، تا این ریزش آرا مهر تاییدی باشد به عملکرد نه چندان خوب زارعی در چهار سال اول دوران نمایندگیش. در این دوره یعنی سال 98 به احتمال زیاد باز هم شاهد ریزش آرای بیشتری از سبد رای زارعی خواهیم بود چرا که شواهد حاکی از نارضایتی شدید اصلاح طلبان از وی و تمایل به معرفی نیرویی جدید به جای او دارد وهمچنین به نظر می‌رسد هنوز مردم موضع گرفتن نامناسب زارعی در بعضی حوادث از جمله سانحه تلخ هواپیمایی تهران یاسوج را فراموش نکرده‌اند. باید بنشینیم و نظاره گر باشیم که آیا آرای زارعی بازهم به نصف خواهد رسید و از 40 هزار به 20 هزار نزول خواهد کرد یا خیر؟!
 مهدی روشنفکر: سیاستمدار قهاری که توانست علی رغم عدم حمایت جناح خاصی از وی، به دلیل توانمندی سیاسی و وجه اجتماعیش سبد رای حدود 40 هزارتایی را به خود اختصاص دهد و بارقیبان کار کشته خود برابری نماید وشاید بی دلیل نبود که پدیده انتخابات 94 لقب گرفت. روشنفکر در سال ۹۴ پدیده بود ولی در اسفند ۹۸ او به چیزی فراتر از پدیده می‌اندیشد به گونه‌ای که او حالا باریزش شدید زارعی و هدایت خواه، در فضای سیاسی حاکم بر بویراحمد و دنا یکه تازی کند. وجود اختلاف و تزلزل در بین اصولگرایان و نارضایتی شدید اصلاح طلبان از زارعی باعث شده اقبال عمومی به سمت روشنفکر روز به روز افزایش یابد بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند مهدی روشنفکر پایانی است بر قدرت طلبی و منفعت طلبی بیست ساله ستار هدایتخواه و غلام محمد زارعی.
 محمد رحیم دهراب پور: یکی از شاخص ترین چهره‌های جریان اصولگرایی بویراحمد و دنا و رئیس ستاد احمدی نژاد در استان کهگیلویه و بویراحمد که برای انتخابات 98 اعلام آمادگی کرده است. بسیاری از طرفدارانش معتقدند دهراب پور در جریان اصولگرایی بویراحمد و دنا به آنچه که شایسته آن بود نرسیده، از نظر آنها پایگاه مردمی دهراب پور نسبت به بسیاری از خواص اصولگرایی بویراحمد و دنا بیشتر هست و اگر در دوره هفتم اختلاف او با مسعود حسینی نبود او باید به جای هدایتخواه پرچم دار جریان اصولگرایی می‌شد، دهراب پور در انتخابات سال 94 از ستار هدایخواه حمایت کرد اما اکنون دربسیاری از محافل خبرها حکایت از اختلاف این مهره ارزشمند با هدایت خواه دارد به گونه‌ای که او الان قد علم کرده وقصد دارد تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
 اما گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات اتی چه کسی خواهد بود؟
هدایت اکبری؟ محمد بهرامی؟ قوام فروزان؟ یا محمدعلی وکیلی؟
هدایت اکبری: عضو فعلی و رئیس اسبق شورای شهر یاسوج و از جمله اصلاح طلبانی که خیلی زود ساز جدایی از زارعی را کوک کرد. به نظر می‌رسد این بار اکبری افکاری فراتر از شورای شهر در سر دارد. او نفوذ سیاسی خود را زمانی نشان داد که توانست در کنار افراد صاحب نام کشوری همچون محمدباقر نوبخت فاطمه هاشمی و علی جنتی، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال کشور شود. به نظر می‌رسد با توجه برخی اتفاقات سیاسی و رایزنی‌های پشت صحنه باید هدایت اکبری را از هم اکنون یکی از مهمترین چهره‌های حاضر در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بویراحمد و دنا بدانیم.
محمد بهرامی: رییس ستاد عارف و شهردار اسبق یاسوج ک در شهرداری یاسوج کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشت. علی رغم امیدهای بسیار در دوره قبل با پشت کردن عده‌ای از اصلاحطلبان به وی، در آخرین لحظات قافیه را به غلام محمد زارعی باخت تا همان موقع عطای پیروزی در انتخابات را به لقایش ببخشد. اما بهرامی هنوز امیدوار است تا در این دوره با حمایت شورای سیاست گزاری اصلاحطلبان در یاسوج و دوستان خود در تهران قصه تلخ انتخابات 94 را به باد فراموشی بسپارد.
قوام فروزان:  اصلاحطلب کاریزماتیکی که این روزها از وی به عنوان جدی‌ترین گزینه اصلاح طلبان در بویراحمد و دنا یاد می‌شود. فروزان نیز به مانند محمد بهرامی منتظر رای دوستان و همفکران جریان سیاسیش و البته رای و تدبیر بزرگان قوم خود است تا شاید بتواند به عنوان نماینده اصلاحطلبان وارد صحنه انتخابات شود.
 محمدعلی وکیلی: وکیلی که توانست دور گذشته به لطف لیست امید وارد مجلس شود و به هیات رئیسه مجلس نیز راه یابد از دیگر گزینه‌های احتمالی اصلاحطلبان است که زمزمه‌های حضورش در انتخابات 98 بویراحمد ودنا نیز به گوش می‌رسد باید منتظر ماند ودید درنهایت گرینه نه ایی اصلاحطلبان چه کسی خواهد بود!
در نهایت باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این افراد می‌توانند در 2 اسفند 98 اعتماد مردم را به خود جلب کرده و به کرسی نمایندگی شهرستان‌های بویراحمد و دنا در بهارستان تکیه زنند.
-------------------------
رضا قاسمی مفرد
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح طلب
Romania
تنها اصلاح طلبی که ما اصلاح طلبان امید داریم بتواند دایره اصلاح طلبی را تکمیل کند وشانس پیروزی اصلاح طلبان را بالا ببرد فقط قوام فروزان خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
سلام مشخص خواهد شد که دکتر هدایتخواه چند هزار رای دارد انشتله دکتر هدایتخواه برنده انتخابات است
ن
Iran, Islamic Republic of
دام یک از این افراد می‌توانند در 2 اسفند 98 اعتماد مردم را به خود جلب کرده و به کرسی نمایندگی شهرستان‌های بویراحمد و دنا در بهارستان تکیه میزند.؟


روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
این مطلب با حمایت یک طرفه از مهدی روشنفکر نوشته شده وفکرنکنم این گونه تحلیها ی تخریبی بتونه به سبدرای کسی رای بیافزاید
United States
درود بر دکتر روشنفکر اریایی
ارسلان جوتدی
Iran, Islamic Republic of
قطع و یقین بدانید با حضور دکتر روشنفکر اقای هدایتخواه خطای دور گذشته را تکرار نخواهد کرد و فکر امدن در سررا ندارد و نباید هم داشته باشد. چرا که مطمعن باشید شاهد شکستی دوباره و حذف مادام العمر ایشون از صحنه ی سیاسی استان خواهیم بود .هدایتخواه با وجود تمام امکانات حزبی و تجارب 4 دوره حضور ایشون و همفکران و هم حزبان ایشون فاصله رای جناب روشنفکر با اقای هدایتخواه 5 هزار رای بود که یقینا این دوره شاهد ریزش شدید در سبد رای هدایتخواه و هم در سبد رای زارع هستیم و و بالعکس پیوستن این افراد به دکترروشنفکر.علاوه بر جبران این 5 هزار رای ، کفه ترازو باوجود همزمان زارع هدایتخواه و به سمت اقای روشنفکر سنگینی خواهد کرد و بنظر میرسه اگر از طرف جناح اصولگرای بویراحمد بخواهند تصمیم عقلانی بگیرند و جواز حضور قطعی و بی دغدغه ای برای ورود به مجلس داشته باشند به پشتوانه همان 40 هزار رای گزینه ای جز روشنفکر نخواهند داشت.
پس یا اصرار برخودخواهی و ونادیده گرفتن ظرفیت بالای رای روشنفکر و امدن هدایتخواه که جز شکست و حذف ابدی هدایتخواه چیزی در بر نخواهد داشت
یا کشیدن خط بطلان بر خودبرتربینی و میدان دادن به نیروهای کارامد و تازه نفسی همچون جناب روشنفکر با ضمانت قطعی و پیروزی در برابر دیگر رقبا.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر شخصیت بی نظیری است که باید سالیان سال بگذرد تا ماهیت وجوهره عظیمش را بشناسید
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
اندکی صبر سحر نزدیک است .درود بر دکترمهدی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
هنوز خیلی زود است سیاسی نکنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه اصولگرایان دارن به سمت دکتر روشنفکر می روند واصلاحطلبان دیگر رنگ بهارستان را نخواهند دید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش افراد بر اساس توانایی هاشون در جایگاه های درست قرار بگیرند.دکتر روشنفکر واقعا شخصی کار آمد و توانمند در مدیریت اجرایی استانی و
کشوری هستن.شجاعت: جسارت وشجاعت بیان حقایق به مردم استان و انتقال خواسته های آنان به مدیران کشوری
ویژگی هست که در درون دکتر روشنفکر خفتس .این استان باید از پتانسیلش استفاده کنه.حیف بخدا
سینامریدی
Iran, Islamic Republic of
بیایید روشن فکر کنیم و روشن انتخاب کنیم و بویراحمد عزت مند رو از خاموشی و سکوت نجات دهیم و خاک و غبار8 ساله نشسته بر صندلی بویراحمد در بهارستان را بتکانیم .لبیک دکتر روشنفکر عزیز
کریک
Romania
تا زمانی که جناب هدایتخواه کاندید است زارع برنده انتخابات است چون مردم از ترس اینکه هدایتخواه موفق نشود با همه ضعف هایی که زارع دارد ترجیح می دهند بازهم خود زارع باشد و همچنین اگر انصاف باشد استارت و موفقیت هدایتخواه در دور هفتم مجلس مدیون حاج دهراب پور است اما متاسفانه کی قبول کند .
یاوران مهدی
Iran, Islamic Republic of
تمام شهر تو را می خواند...بیا ای عشق که مارا با تو ماجرایی هست.فقط حاج مهدی عزیز
Iran, Islamic Republic of
حامی_روشنفکر_هستم
روشنفکر_صدای_وحدت
نماد_اتحاد
Dr
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفکر وضعیت بسیار خوبی نسبت به رقبا دارن. احتمل قریب به اتفاق در انتخابات آینده روشنفکر وارد مجلس میشه
فرهنگیان
Iran, Islamic Republic of
ناجی به کسی میگن که از خود گذشتگی در راه رسیدن به آرامش و کمال جامعه و اطرافیانش داشته باشه….ناجی کسی نیست که دیگران رو پلی کنه برای رسیدن به منافع شخصی خود و عده ای خاص…ناجی یعنی حاج مهدی روشنفکر که با چشم پوشی از هر جناح و دسته ی سیاسی و عقیده های تظاهرگرایانه فقط بخاطر کمک به مردم و گرفتن دستشون پا به صحنه گذشته و پایدار هم خواهد ماند چون طرفدارانش همگی مردمی هستن
معصومی
Iran, Islamic Republic of
من شاگرد استاد عزیز جناب روشنفکر بودم
خدا شاهده که ایشان هم از لحاظ علمی هم سیاسی خیلی با سواد و مسلط به قانون هستند
بنده افتخار میکنم شاگرد همچین مرد شریفی بودم و استاد روشنفکر را با دکتر رجائی مقایسه میکنم و میدانم دوای درد شهرستان و استانمون استاد گرانقدر دکتر روشنفکر هستند
200000000
Iran, Islamic Republic of
درست هست ولی در بیان مشکل دارند
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا دکتر روشنفکر همون کسی هست که الگو های لازم برا نماینده شدن رو داره و بنده با شنیدن سخنان ایشان سوی امیدی در دلم روشن شد و بر این باورم که میتونه نماینده ایده آلی بشه برامون
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر یک دانشمند سیاسی هست. هوش سیاسی فوق العاده بالایی دارن .واقعا شخصیت پیچیده و به معنای واقعی سیاستمداری خاص هستن که در بزن و در روهای سیاسی به مراتب از امثال باقرموسوی و هدایتخواه تیزهوش تر عمل میکنه .
درود بر روشنفکران
Iran, Islamic Republic of
مارا عهدیست با جانان .دکتر روشنفکر با شخشیت منحصر بفردش داره ب عنوان قطب سیاسی بویراحمد و دنا خودشو مطرح میکنه. و این نشون از تفکر سیاسی این عالم سیاسی داره
ندای وحدت
Iran, Islamic Republic of
امن ترین مکان دنیا
قلب مردم است.
دکتر روشنفکر در قلب ما جا دار و تا پای جان برای تحقق کلمه ندای وحدت به رهبری دکتر روشنفکر خواهیم ماند.
علی
Iran, Islamic Republic of
ککا و گسنی مردیمه گپ چنه ایزنی؟بدا به حال ما که انتخابات بیچارمو کرده
عطافر .ایل طیبی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر شخصیتی علمی برخاسته ازدانشگاه و یک اندوخته علمی و سیاسی کم نظیری نه تنها در سطح شهرستان بلکه در استان است.ایشون شخصیتی بسیار محبوب در بین مردم کهگلویه هستن .چه در انتخابات استانی چه شهرستانی قطعا حرف اول رو میزنه .و شایتس که حمایت بشه.رامین عطافر از ایل بزرگ طیبی
Iran, Islamic Republic of
در صورت تداوم این اختلاف ها هر انتخاباتی در آینده برگزار بشه در بخش سیاسی اش اصولگرایان بازنده ی حتمی هستند.زارعی هم که امیدی نداره اصلا.فقط میمونه مهدی روشنفکر . احتمال زیاد مهدی روشنفکر از همه وضعیتش بهتره .امیدوارم هرکی بره بفکر مرم باشه
حسینی رضا
Iran, Islamic Republic of
مردم کسی را میخواهند که از جنس خودشان باشد و منافع مردم و استان را بر منافع شخصی ترجیح دهد. عملگرا باشد، مردم دار باشد، ت ضابطه را بر رابطه ترجیح دهد،دارای قدرت و نفوذ سیاسی باشد، مردی از جنس علم و دانشگاه باشد؛بین همه این گزینه ها فقط دکتر روشنفکر شایسته است همچین مواردی هست.
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست فرمودند
عنایت
Iran, Islamic Republic of
باید اذعان کنیم که پرده های اختلافات بین اصولگراها فروافتاده و معلوم شده است که از هم گسیختگی گسترده ای جریان اصولگرایی استان را تهدید می کند و یا حتی می توان گفت علت شکست های اخیر اصولگرایان ، همین از هم گسیختگی درونی و و همین بی تدبیری های شخص هدایتخواه هست که میگه نمیام یه دفه با حرف چهار نفر منفعت طلب اصولگرا رو نابود میکنه.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
هدف نویسنده متن فقط تضعیف هدایتخواه بود ولا غیر
تا آخر ایستاده ایم.یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه هرچه به روز سرنوشت ساز نزدیک می‌شویم، شور و هیجان به سمت دکتر روشنفکر خیره کننده است و حمایت همه جانبه مردم فهیم بویراحمد و دنا در حمایت از حاج مهدی روشنفکر روز به روز در سراسر حوزه انتخابیه وسیع‌تر و فراگیر تر می‌شود و این خیزش و حرکت با چنان شور و هیجانی صورت می گیرد که خیلی‌ها تصورش را نمی‌کردند و باورش برایشان سخت و غیرقابل پیش بینی است.
علمداری
Iran, Islamic Republic of
به زودی شاهد دفن دگم‌اندیشی توسط دکتر روشنفکر خواهیم بود.
United States
یعنی این اسم های ک برده شده واقعا از هدایت جدا شده اند
شهروند
Romania
کاش این آقای وکیلی بیشتر معرفی می کردین.چون اولین بار است اسم ایشان می شنوم
سانچی
Iran, Islamic Republic of
ای بدبخت وخوت وتحلیلت تنها نماینده سختکوش زارعیست
رادینمهر
Iran, Islamic Republic of
اگر جوابای نظرتو ببینی میفهمی متاسفانه نماینده بعدی هم از نماینده جنابتان بهتر نخواهد بود..
Iran, Islamic Republic of
هه هههههههه
United States
درود بر روشنفکر و بهرامی
حامیان عشق
Iran, Islamic Republic of
هستیم بر آن عهد که بستیم.درود بر دکتر روشنفکر
United States
با این تحلیلی ک زدین فکر کنم قرار روشنفکر رکورد آرا رو بزنه
Iran, Islamic Republic of
بله درسته
Iran, Islamic Republic of
بله درسته
احمد تقوی
Iran, Islamic Republic of
جنب دکتر روشنفکر قطعا برنده این کارزار بزرگ خواند بود
درود بر دکتر مهدی روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
سوابق مدیریتی پاک و توانمندی های بی نظیر و توجه ویژه به اقشار و طوایف مختلف و نبوغ علمی از ویژگی های بارز دکتر روشنفکر است۰ امید است با پرهیز از غرض ورزی های بی اساس زمینه ی ترقی افراد شایسته را فراهم نماییم۰
دنا
Iran, Islamic Republic of
نفوذ اجتماعی بالا ، برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت والا و همه جانبه ی دکتر روشنفکر سبب کسب آرای بی سابقه ی ۴۰ هزار نفری در دور اول گردید. با روندی که پیش می رود احتمال موفقیت ایشان دور از انتظار نیست۰ با برنامه‌ریزی دقیق بسیار ی از مخالفان دور گذشته در حال حمایت از ایشان هستند۰
Iran, Islamic Republic of
انصافا دکتر روشنفکر از هر لحاظی از بقیه مهره ها سر تر و با نفوذتر هستن و باید به عقیده و تفکرات ایشان احترام گذاشت و کرسی نمایندگی را دست ایشان سپرد تا به هدفی ک اون هدف سربلندی و آبادی بویراخمد و دنا هست برسیم
Iran, Islamic Republic of
قطع و یقین بدانید با حضور دکتر روشنفکر اقای هدایتخواه خطای دور گذشته را تکرار نخواهد کرد و فکر امدن در سررا ندارد و نباید هم داشته باشد. چرا که مطمعن باشید شاهد شکستی دوباره و حذف مادام العمر ایشون از صحنه ی سیاسی استان خواهیم بود .هدایتخواه با وجود تمام امکانات حزبی و تجارب 4 دوره حضور ایشون و همفکران و هم حزبان ایشون فاصله رای جناب روشنفکر با اقای هدایتخواه 5 هزار رای بود که یقینا این دوره شاهد ریزش شدید در سبد رای هدایتخواه و هم در سبد رای زارع هستیم و و بالعکس پیوستن این افراد به دکترروشنفکر.علاوه بر جبران این 5 هزار رای ، کفه ترازو باوجود همزمان زارع هدایتخواه و به سمت اقای روشنفکر سنگینی خواهد کرد و بنظر میرسه اگر از طرف جناح اصولگرای بویراحمد بخواهند تصمیم عقلانی بگیرند و جواز حضور قطعی و بی دغدغه ای برای ورود به مجلس داشته باشند به پشتوانه همان 40 هزار رای گزینه ای جز روشنفکر نخواهند داشت.
پس یا اصرار برخودخواهی و ونادیده گرفتن ظرفیت بالای رای روشنفکر و امدن هدایتخواه که جز شکست و حذف ابدی هدایتخواه چیزی در بر نخواهد داشت
یا کشیدن خط بطلان بر خودبرتربینی و میدان دادن به نیروهای کارامد و تازه نفسی همچون جناب روشنفکر با ضمانت قطعی و پیروزی در برابر دیگر رقبا.
رضا
Iran, Islamic Republic of
اگر بهرامی ثبت نام کرد رایمان را به ایشان می دهیم در غیر اینصورت روشنفکر
بهروزی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد روشنفکر
United States
این که نیازی به تحلیل نداره، روشنفکر با اختلاف اول میشه بقیه باید برای دومی تلاش کنن. اگه هم قرار به این استانی بشه با قدرت جز دو نفر اول میشه
United States
این که نیازی به تحلیل نداره، روشنفکر با اختلاف اول میشه بقیه باید برای دومی تلاش کنن. اگه هم قرار به این استانی بشه با قدرت جز دو نفر اول میشه
United States
کاملا تابلو و معلومه که به نفع روشنفکر نوشته شده. سیاستمدار قهار!!!! کاریزمای هدایت خواه شانس اول
United States
چه تحلیل مسخره ای. کاملا یک طرفه و دور از واقعیت. کاملا ترس از هدایت خواه در اردوگاه رقیبان موج میزنه. انتخابات استانی بشه موحد. هدایت خواه و تاجگردون بقیه هم برا بازار گرمی باشن بد نیست
رادین مهر
Iran, Islamic Republic of
ترس؟؟ بوبومی سی تو هنی ایگی هدایت؟؟ هرچی بیسواد چپنا من ادارات یه مشت زیراب زنی
United States
مثل اینکه انتخابات داره استانی میشه. امثال روشنفکر، زارعی و ... باید برن کنار. جنگ ستارگان شروع میشه
United States
ظاهرا امروز تصویب شده انتخابات استانی بشه. دیگه با این اوصاف میشه رقابت اصولگرایی اصلاح طلبی. هر چند گرمسیری و سردسیری توسط عده ای دامن زده میشه. در حالت اول موحد؛ هدایت خواه از اصولگرایان و تاجگردون و فروزان از اصلاح طلبان شانس اول هستند.
Romania
نه” گفتن مردم به آقای زارع و هدایت خواه امری واضح و طبیعی است هر چند که چهار سال پیش آقای هدایتخواه این نه را هرچه محکم تر را شنیده است .قطعا مهدی روشنفکر طلوعی روشن در این استان خواهد بود
Romania
خوشبختانه هرچه به روز سرنوشت ساز نزدیک می‌شویم، شور و هیجان به سمت دکتر روشنفکر خیره کننده است و حمایت همه جانبه مردم فهیم بویراحمد و دنا در حمایت از حاج مهدی روشنفکر روز به روز در سراسر حوزه انتخابیه وسیع‌تر و فراگیر تر می‌شود و این خیزش و حرکت با چنان شور و هیجانی صورت می گیرد که خیلی‌ها تصورش را نمی‌کردند و باورش برایشان سخت و غیرقابل پیش بینی است...
Iran, Islamic Republic of
اولا اصل تحلیل فقط بنا بود کسی را معرفی بکند تحلیل جامع و کامل نبود که بااستانی شدن انتخابات و حضور شخصی مثل اقای موحد در دهدشت این تحلیل به صفر نزدیک میشه دوما اقای مهندس در خشنده هم خودش یک طرف 40 هزار رای اقای روشنفکر است
United States
چه مسخره و خیالاتی
Romania
خدمت همه عزیزان عرض کنم کسی میخاد نماینده مردم باشه راز اول موفقیتش محبوبیت و مقبولیت مردمیه. شما بیاین از هدایت خواه حزبو بگیرین ، از زارع پولو بگیرین ببینید چقد رای میارن.تنها کسی که فقط به خاطر محبوبیتش و مقولیتش رای اورد .دکتر روشنفکر.تعامل بسیار خوب با مردم و نفوذ سیاسی او بین مردم و مسولین دلیل این موفقیت بزرگشون بود.و قطعا این چهره متفکر سیاسی به طور قطع فرد بی رقیب این دوره هست.
Romania
یک ضرب‌المثل معروف می گوید مردم محل کار خود را ترک نمی‌کنند؛ آنها مدیران خود را ترک می‌کنند.زارعی ترک شد برای همیشه. فقط دکتر روشنفکر
United States
عمرا روشنفکر دیگه بتونه رای دفعه اولشو بیاره
United States
زارعی
عسگر
Iran, Islamic Republic of
اخی عزیزم
محمد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از ادمین محترم کبنا
واقعا تحلیل عالی داشتین
قطعا برنده انتخابات 98 دکتر حاج مهدی روشنفکر خواهد بود❤
Romania
فقط دکتر بهرامی . ولی اگه نیومد روشنفکر
Romania
حامی_روشنفکر_هستم
Romania
اینبار نوبت روشنفکر انشاالله
Romania
به امید اینده ای روشن
نگهدار معارفی نژاد
Netherlands
🔸دکتر بهشتی

آنان ‌که زمستان را از پشت پنجره‌‌ دیده‌اند و گرسنگی را هم فقط در کتابها‌ ‌خواندند، نخواهند توانست که نمایندگانی شایسته برای دفاع از حقوق مردم باشند

حامی_روشنفکر_هستم👆

اندکی صبر صحر نزدیک است ✌✌✌
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالبی هست هوش توان سیاسی داشتن نفوذ ملی و محوریت در بین نیروهای سیاسی از مهم ترین خصوصیات یک نماینده خوب هست لذا دکتر فروزان با خصوصیات اخلاقی و مردم داری و داشتن شاخصه های بالا یک گزینه عالی و بی نظیر خواهد بود
جوانان حامی ندای وحدت بویراحمد ودنا
Netherlands
مردم شریف و متدین " بویراحمد ودنا‌"
سلام ؛
ماحامیان‌ ندای وحدت بویراحمدودنا " اعلام میداریم؛

✌️آمده ایم که خداوند متعال را خشنود کنیم،نه اینکه بنام خدا خشنودی خویش را بدست آوریم.
✌️آمده ایم تا سختی بجان بخریم تا شما مردم شریف "بویراحمدودنا " سختی نبینید.
✌️آمده ایم تا بگوئیم دغدغه یمان رفاه نسبی مردم " بویراحمدودنا" هست نه خالی کردن جیب آنها بعنوان رفاه.
✌️آمده ایم تا تبلیغات کنیم و قابلیت های خویش را به شما مردم شریف؛
"بویراحمدونا " عرضه کنیم نه اینکه بی هنری ها را پشت تصاویر بنرهای آنچنانی پنهان کنیم.
✌️آمده ایم تا جایگاهی برای مردم ؛
" بویراحمدودنا " در ایران بسازیم تا همیشه بدآن جایگاه پناه بیاورند،نه اینکه جایگاه کنونی را متزلزل کنیم.
✌️آمده ایم صدای رسای مردم باشیم نه اتاق فکر معامله گران سیاسی اقتصادی.
✌️آمده ایم تا تابوی دلالان سیاسی را بشکنیم، نه اینکه خودمان درد لاعلاج دیگری برای " بویراحمدودنا " شویم.
✌️آمده ایم برای صیانت از انبان بیت المال نه برای سوراخ کردن آن
✌️آمده ایم برای زیبایی فرهنگ ؛
" بویراحمدودنا" و نه اینکه شعار فرهنگی زیبا برای "بویراحمدودنا " سر بدهیم.
✌️آمده ایم که صدای مظلومان را بیان کنیم و نه اینکه ناله مظلومان را به هوا ببریم.
✌️آمده ایم مردانه رقابت کنیم و با اتکا رای شما پیروز شویم، نه اینکه از هر طریقی به پیروزی فکر کنیم.
✌️آمده ایم مردم را به رزق برسانیم و نه اینکه رزقشان را مصادره کنیم.
✌️آمده ایم که فردای مردم جامعه ام را تضمین کنیم نه آینده فرزندان و خانواده مان را.
✌️آمده ایم که سکوت ها را بشکنیم و نه خودمان مهر سکوتی برلبان بی رمق جامعه باشیم.
✌️آمده ایم در همه ساعات شبانه روز پاسخگویی همه مردم باشیم و نه فقط پاسخگویی به عده ای خاص.
✌️آمده ایم تا فرهنگ جامعه ام را تقویت کنیم نه اینکه با نام فرهنگ ؛
" بویراحمدودنا " را به تاراج بزنیم.
✌️آمده ایم یار و یاور جوانان "بویرامدودنا" باشیم نه اینکه از جوانان برای خودمان پل عبور بسازیم.

" مردم شریف بویراحمدودنا" ؛
آمده ایم بگوییم در کنار شما بوده ایم و هستیم و خواهیم بود.

کمپین ندای وحدت بویراحمدودنا جمعی از جوانان زجر کشیده
زمانی
Romania
قطعا بین اردوگاه اضلاحات قوام فروزان تنها گزینه ای است که می تواند رقابت کند بقیه خود را نشان داده اند ولی بازهم برنده انتخابات هدایت خواه است کسی که هم آستان قدس را دارد هم نظر مثبت راست سنتی را دارد
ابراهیمی تلزالی
Iran, Islamic Republic of
ولا قسم که دکتر قوام فروزان وجودش برای این استان خالی از لطف نیست. ما سالها ست قافیه را به یه مشت دلال مثلا سیاسمدار باختیم
مسعود شجاعی
Iran, Islamic Republic of
همه کاندیدا برای ما محترمند ، اما جناب اقای دکتر روشنفکراز بین دیگر کاندیدا ، فردی است که میتواند همه را متوجه اینده تحقق افق نماید ، فردی صبور و خویشتن دار که میتواند به مخالفان خود هم پاسخ دهد. از هوش ذهنی و عاطفی و هوش اجتماعی قوی برخوردار می باشد و می تواندبا همه اقشار جامعه ارتباط برقرارکند،اخلاق و مدنیتش زبانزد خاص و عام است،فردی است که میتواند مسئولیت قدرت را بپذیرد و پاسخگویی به مردم را جدی ، حقوقی و مقدس شمارد و از اسلحه سکوت نهایت بهر برداری را ببرد. مدیر هزینه است نه مدیر درامدو ان شاء الله جناب اقای دکتر روشنفکر طرحی نو و فصلی جدید را برای سیاست ورزی خود و همفکرانش رقم میزند. در نهایت جناب اقای دکتر روشنفکر مقتدر ترین و باثبات ترین فرد برای انتخابات سال 98 می باشد.. با تشکر از سایت کبنا
دانشگاه پیام نور
Iran, Islamic Republic of
من دانشجوی پیام نور بوده و هستم و استاد مسعود شجاعی استادم بوده و رای من بهرامی بود ولی اینبار بخاطر ایشان به حاج روشنفکر رای میدهم چون واقعا استاد شجاعی مردمی هستش و افتاده..الحق که ایشان باید نماینده میشد...
حبیبی انتظامی
United States
زنده باد شجاعی عزیز دوست داشتنی، با داشتن همچو استادی افتخار میکنم.
ارمند( شولی)
Iran, Islamic Republic of
فدای دایی مسعود (مرد گرون)، به امید پیروزی دکتر روشنفکر
گچساران
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تحلیل بسیار زیبایی بود ، زارعی نتوانست جواب اعتماد هم فکران خود و حتی مردمی که به ایشان رای داده بودند رای بدهد و ودیگر گزینه هنوز معیار .و میزان ارای آنها در استان محک نخورده است و اگر هم خیلی شانس داشته باشند،نهایتا ارای چشمگیری اخذ کنند اما نه در حد توفیق، و هدایت خواه مهره سوخته ای بیش نیست و تنها شانس و بخت با روشن فکر که با 40 هزار رای تضمین شده قبل و ریزش آرای هدایت خواه و زارع کم فروغ به سوی وی باعث افزایش احتمال تصاحب این مارتن انتخاباتی خواهد شد، در ضمن روشنک فکر با دانش و نبوغ سیاسی که دارد توانسته دل طرفداران رقبای خود را با خود همراه کند
امیر هادی صالحی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت گروه خبری مبنا نیوز و جناب کمایی عزیز
حقیقتا تحلیل خوبی بود و قابل فکر و تعمل زیاد . اما در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر سمت طوایف و طایفه گرایی رای میدهند ‌‌‌‌پس در این زمینه نمیتوان به جرات گفت هر کسی اصولگرا یا اصلاح طلب حمایت کرد برنده هست. برنده واقعی کسی هست که در زمان تصدی در پست یا مقام خدمت صادقانه و بی الایش کرده باشد . بنده از ایل بزرگ طیبی و به نحوی با بررسی کاندیدها بر من و بیشتر هم طایفه ناین ثابت شد که کسی جز دکتر روشنفکر نمی‌تواند خدمت صادقانه انجام دهد . پس ما و دوستان دیگر را به بررسی درست و تعمق فکری بیشتر دعوت میکنیم و گزینه ای بهتر مثل دکتر روشنفکر رو انتخاب کنید.
سپاس از همه عزیزان
کوخدان
Iran, Islamic Republic of
سلام ما مردم سی سخت بعد از چند دوره ناکار اندی نمایندگان قبلی و فعلی دیگر به انها اعتمادی نداریم . گزینه های جدی ما جناب روشنفکر و بهرامی می باشد
کورش
Iran, Islamic Republic of
سلام بهترین کزینه کاردان وقوی روشنفکر وبهرامی می باشند .روشنفکر از لحاظ قومی گری خیلی رای دارد. ولی بهرامی بهتر از همه کزینه هاست
پارس
Romania
ان شاءالله ستار پیروز انتخاباته و زارع که تمام شده و روشنفکر نصف آرای قبل بیاره شانس آورده خیلی از طوایف دیگه بهش رای نمیدن
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر امثال شما بودین ک دور قبل میگفتین روشنفکر پنج هزار رای نمیاره
احمد
Iraq
فقط استاد ارجمند و دانشمند فقط دهراپور
احمد
Iraq
فقط استاد ارجمند و دانشمند فقط دهراپور
احمد
Iraq
فقط استاد ارجمند و دانشمند فقط دهراپور
Iran, Islamic Republic of
تحلیلی وه میخواد بگه روشنفکر بهترینه. اما واقعیت تلخی که هست اینه روشنفکر دیگه رای دور اولشو هم دیگه نداره.
Iran, Islamic Republic of
اگه یادتون باشه دور قبل گفتین پنج هزار رای هم نمیاره ولی ب لطف خدا و مردم بویراحمد دنا این پنج هزار رای ضرب در هشت شد ککا جونی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل کشکی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام. با امدن درخشنده پور دیگه شانسی برای روشنفکر نمی ماند. این تحلیل مغرضانه و بدون منطق نگاشته شده است. جناب اقای قاسمی (شیرینی) مردم‌ بویراحمد به هدایتخواه و زارع نه خواهند گفت و روشنفکر هم که توانایی ندارد. نتیجه میگیریم فقط درخشنده پور
Iran, Islamic Republic of
درخشنده دیگه کیه
فلاحی
Iran, Islamic Republic of
شتر درخواب بیند پنبه دانه گه لپ لپ خورد گه دانه دانه روشنفکر نصف آراء قبلی را هم نمی اورد به همین خیال باش ککا
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج دهراب پور
یاسوج
Romania
سلام وقت به خیر
برادر عزیزم
خودتان یا همه می داند رای به نفع آقای روشنفکر بود اما چون .. و...... دوست نداشت رقیب داشته باشند
خداوکیلی تا ۵صبح رای که اعلام کردن 73هزار رای بود اما دیدن .به حدی که از آمار کل شهرستان بیشتر است تغییر دادن
برنده واقعی روشنفکر بود

آقای محترم این بدان خدا هست
.شامل اه و ناله مردم بود
پست و مقام ارزش ندارد سلامتی ارزش داره
و باقی که به مردم هم خیانت کردن واقعیت دیدن که چه بلاهایی سرشون اومد
چوب خدا بی صداست

.ر و .......... غیره که مسئول هستند این بدانند شب و روز اه و ناله مردم دنبالشان هست از گرونی که پیگیری نمی کنند فقط به فکر پست مقام هستید یا استخدام غیر قانونی

مرگ هر لحظه در کنار سایه همه هست

مسئول محترم کبنا از لطف جنابعالی ممنونم خواهش میکنم درج بفرمائید
فتحيان پارسيان نژاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
به نظر مي رسه بويراحمد و دنا در اين ٤ دروره انتخابات مجلس و از اين همه هياهو براي هيچ خسته شده اند و منتظر هواي تازه و نشاط و طراوت اند.
ضمن احترام به همه كساني كه قصد حضور در انتخابات آتي به عنوان گزينه نمايندگي را دارند و لازمه يك جامعه پويا فرصتي براي عرضه ديدگاهاست و گذشت زمان فرصت خوبي براي محك و آزمون آقايان "هدايت خواه" و " زارعي " بوده ،
اعتقاد داريم گردش نخبگان و شنيدن صداهاي نو زمينه توسعه و پيشرفت منطقه را تسريع مي كند ، ضمن اينكه بويراحمد و دنا از جايگاه شايسته و بايسته خود فاصله گرفته است .
حاج مهدي روشنفكر توانست خود را به عنوان يكي از سرمايه هاي اجتماعي و يك كنشگر سياسي بدون حمايت جريان هاي پرهياهوي سياسي و منابع تاثيرگذار مالي و صرفا با تكيه به پايگاه مردمي و توده ها در انتخابات گذشته مطرح كند .
ماهيت دموكراسي و عقلانيت ايجاد مي كند كه بزرگان و افراد مرجع بدون انحصارگرايي و منفعت انديشي اين بار از حاج مهدي روشنفكر حمايت كنند و بار اساس پايگاه راي مناسب ايشان و انتصاب به برادر شهيدش و ... ميدان را به ايشان بدهند البته مدعي نيستيم كه " روشنفكر " هيچ عيب و ايرادي نداره اما در شرايط موجود گزينه مناسبي است .
به اميد آينده اي روشن و سربلندي و عزت بويراحمد و دنا.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
دردمند
Iran, Islamic Republic of
تحلیل ضعیف و سطح پایینی هست کاملا مشخصه نویسنده قصد حمایت از روشنفکر و تخریب دکتر هدایت خواه رو داره، در مورد رای 40 هزار نفری اولا رای دکتر هدایت خواه بیشتر بود و ثانیا روشنفکر به جز حمایت ایل و تبارش وزن سیاسی دیگه ای نداره به طوری که قریب به 99 درصد رای های ایشون از طایفه خودشون هست شک نکنید دکتر هدایت خواه پیروز انتخابات 98 خواهد بود
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
در بین اصولگرایان شانس حاج دهرابپور از همه بیشتر است چون هم رای اصولگرایان را دارد و هم رای طایفه تیرتاجی رو
محمدی
Iran, Islamic Republic of
کاملا واضحه که این متن برای حمایت و بزرگ کردن روشنفکر، نوشته شده. اما برای روشن تر شدن مطلب، عرض کنم که نه آقای امامی از آقای هدایتخواه جدا شده، نه اصول گرای شاخصی به سمت روشنفکر رفته. مطلب دیگه این که رای روشنفکر در دور قبل، رایی طایفه ای بوده که یقینا پایدار نخواهد بود و ریزش بسیار زیادی نسبت به دور قبل خواهد داشت. این مسئله به تجربه ثابت شده. اگر آقای هدایتخواه وارد انتخابات بشه، ان شاءالله یقینا پیروز قاطع انتخابات خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
شمارتو بده تا سیل عظیم کسانی ک از هدایت جدا شدن و ب جریان ندای وحدت پیوستن رو با مشخصات کامل و با مدرک برات بفرستم فدات بشم
مهران از پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت برادر محترم به عرض حضرت عالی .بروسنم محبوبیت هدایت امیری وحاج دهراب پور بیشتر از چیزی است که شما تصور میفرمایید وحمایت امیری از دکتر هدایت خواه قطعا مفید بوده وخواهد بود ودر انتخاب 98 اثبات خواهد شد حمایت امیری از دکتر هدایت خواه درود بر هر دو هدایت
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
صرفا نظر شخصی شماست و با واقعیت جامعه فاصله زیادی دارد قطعا مردم بخاطر اشخاص و نظر بزرگان قوم رای نخواهند داد همان طور که در سال ۹۴ با وجود حمایت دهرابپور و امیری از هدایتخواه عملا هیچ رایی از جانب این دو نفر به ارای هدایتخواه اضافه نشدو قطعا این انتخابات بسیار پیچیده و غیر قابل پیشبینی خواهد بود
وفادار حیدری
Iran, Islamic Republic of
با سلام تنها کسی که سالم و پاک هست فقط دهراب پور هست بقیه فکری بجز کیسه دوختن ندارند
صدرا
Iran, Islamic Republic of
باسلام. اینهمه تعریف و تمجید دوستان کاربر از جناب روشنفکر اغراق آمیز میباشد، ایشون کجا اینهمه توانایی دارن؟
بنده که آقای دهرابپور را نسبت به بقیه اصلح میدانم، چون با ایشون و توانایی ها و سوابقشون آشنایی کامل دارم
بدون تعارف بدون تعصب برای فردای استان
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه برای انتخابات 98 بدون تعارف و تعصب و هر چیز دیگری آقای حاج دهراب پور می باشد که کارنامه شاخصی در شورای شهر داشته و توانسته به همه مردم با پاک دستی و دلسوزی برای داشتن شهری سالم و زیبا نقش پررنگی در سیستم سیاسی و اجتماعی شهر ما و استان داشته باشند . قاطعبت و صلابت آقای دارای پور می تواند هویت و تاریخ سازی دیگری به شهرستان ها و استان ببخشد . امیدوارم که این بار مردم شریف استان بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی و قومیت به فکر پیشرفت و توسعه استان باشند و با انتخاب حاج دهراب پور بعنوان وکیل خودشان در مجلس راه را بر منفعت طلبان و گوشه نشینان ببندند.
قطعا مردم ما هوش سیاسی و اجتماعی خوبی دارند و خاطرات تلخ گذشته از یادشان نخواهد رفت.
دنا
Iran, Islamic Republic of
دیگه اصلاحات مرد . تبدیل شدن زارع هم به لطف نبود چهره توانمند و قبول شد والا همه میدونن ۳ هزار رای
م
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج محمدرحیم دهراب پور
پاک و خدمتگذار
نگین
Iran, Islamic Republic of
تیرتاجی ها این دفعه نماینده قوی و برش دار میخوان مثل حاج محمدرحیم دهرابپور
کاکان
Iran, Islamic Republic of
رای من و خیلی از هم ولایتی هایم حاج دهراب پور
یا مهدی
Iran, Islamic Republic of
با آمدن رییسی در قوه قضائیه ، شک نکنید ، تکرار میکنم ، شک نکنید ، قدرت افتاد دست ستار هدایتخواه . بقیه هم باید نظاره گر باشند.
Iran, Islamic Republic of
در عوض پیل.
ن راست ن چپ
Iran, Islamic Republic of
هيچكدوم جزء دهراب پور توانايشو ندارن...توانايي بقيه رو هم ديديم اين چندسال...نوبتي هم باشه نوبت دهراب پوره
Iran, Islamic Republic of
چرا در بین عکسها عکس حاج محمدرحیم دهراب پور نیست؟؟
رادین مهر
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا روشنفکر اگر از دو نماینده ضعیف قبلی ضعیف تر نباشد قوی تر هم نیست متاسفانه کسانی تدبیر حلقه های اصولگرایی و اصلاح طلبی را عنان گرفته اند که نهایتا میتوانند در حد مدیریت یک سازمان جز باشند نه نمایندگی مردم مظلوم این خطه.. متاسفانه اگر با کمک جریان طایفه گرایی روشنفکر رای بیاورد آسیب شدیدی چه از لحاظ اقتصادی چه اجتماعی چه فرهنگی بر این دیار مجروح وارد خواهد کرد.. به امید پیروزی مردی نترس شجاع و کاردان..
چه اصولگرا چه اصلاح طلب چه مبری از هردو جریان
اگرچه امیدمان واهی و دور از ذهن به نظر میرسد..
به امید نماینده ای پاک دست به دور از رانت به دور از حزب گرایی..
اسم من شهما
Iran, Islamic Republic of
حیف این استان که نماینده های قبلیش زارع و هدایت بودن و الان هم یکی که فارسیم بلد نیست صحبت کنه بدون کمک سواد و توانایی و تجربه و با کمک فامیل گرایی بخواد اول بشه.. مردانی چون موسوی مندنی پور دهراب پور مهره هایی ارزشی بانفوذ مقتدر به علت همراهانی نالایق الان به کنار رفته اند و باید از کسانی که لایق معاونتشان هم نبودند جانبداری کنند..
هرکی بره فایده نداره
فرزند وطن
Iran, Islamic Republic of
اگر نگاهی گذرا به عمر ۴٠ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، استان کهگیلویه و بویراحمد خصوصا شهرستان بویراحمد از مسائل سیاسی دور نبوده و شخصیت های سیاسی تاثیر گذاری بر تحولات شهرستان پا به عرصه وجود گذاشت که یکی از این افراد محمد رحیم دهرابپور می باشد که همیشه چهره معتدل و انقلاب محوری داشته و همیشه بنا به تکلیف پیش روی خود که همان تبیین خط رهبری می باشد گام برداشته و در این ۴٠ سال اخیر هر کجا احساس کرد که اصل نظام در خطر می باشد به تکلیف خود عمل کرد وبه مسائل طایفه ای و خویشاوندی پشت پا زد و هرگاه در جریان فکری خود خللی دید بدونه هیچ گونه تعاریفی نزدیکترین یاران خود را کنار گذاشت ولو به قیمت از دست دادن خیلی از فرصت های فراهم شده، چرا که ایشان همیشه مردم و حقوق ایشان را از مهمترین اولویت ها می داند و به هیچ قیمتی حاضر به معامله بر سر مردم نشده است و امروز یکی از آفات موجود در استان را آفت قوم گرایی و استفاده از احساسات پاک مردم می داند ایشان معتقد هست که استان به هیچ شخص یا گروه یا طایفه ای متعلق نیست و از کسانی که باسوار شدن بر موج طایفه گری از این فرصت سوء استفاده می کند بسیار ناخرسند هستند، چرا که ایشان فلسفه جمهوری اسلامی را در مردمی بودن و انقلابی ماندن می داند، پس اگر انصافی باشد با توجه به وضعیت موجود بعد از چندین سال موقع آن رسیده که هم طیف های ایشان بدور از اغراض شخصی فرصت حضور ایشان را فراهم کنند چرا که جریان مقابل ایشان همیشه بر پاکدستی ایشان اتفاق نظر دارند، به امید موفقیت این مرد خستگی ناپذیر.
Iran, Islamic Republic of
توی همین باش تا۲ اسفند. الکی ۴ سال دیگه خودتونو معطل روشفنکر میکنید که هیچ جایگاه سیاسی در کشور ند
نظریه پرداز
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ادب و احترام
یاداشت خوانده شد و کامنتها رو نیز مشاهده کردم
هم یاداشت و هم کامنتها دور از واقعیت و بر اساس احساس نوشته شدند
یاداشت که کاملا مشخصه به نفع و برای آقای روشنفکر نوشته شده و اگر گذری به آقای دهراب پور زده حتما برای این بوده که خواستن شریکی برای خودشون داشته باشند
اما عین واقعیت انتخابات بویراحمد این است که خدمتتون عرض میکنم و این تحلیل شاید صادقانه ترین تحلیلی باشه که دور از واقعیت نیست .و اما :
اگر کاندیداهای انتخابات دور 11مجلس شورا همان کاندیداهای دور دهم باشند قطعا و حتما برنده ی انتخابات جناب آقای حاج زارع میباشند و اما چرا ؟؟؟؟
با همه ی ضعفی که آقای زارع در این دو دور حضورش در مجلس داشته اما حضور هدایت خواه این ضعف و ناتوانی را به یک نقطه قوت تبدیل خواهد کرد یعنی حضور هدایت خواه بزرگترین شانس و بهترین نقطه قوت برای زارع میباشد .از یک طرف تیر تاجی ها بر علیه هدایت خواه دوباره دور ور زارع جمع میشوند و مثل دو دور گذشته برایش سنگ تمام میگذارند و از طرف دیگر بخاطر فقدان نیروی قدر اصلاح طلب در میدان و همین طور نبود بزرگان اصلاحات از جمله باقر موسوی و دکتر مندنی پور و عدم حمایت این نیرو ها از امثال بهرامی و حتی فروزان ، جریان اصلاحات قطعا به سمت سوی زارع میروند و هیچ نیرویی مثل زارع به جریان اصلاحات .lو حتی میشود اذعان کرد که جریان اصلاحات حتی در دوران خودشون که هم نماینده در مجلس داشتند و هم رئیس جمهور از خودشون بود این طور نیرو در راس مدیریت استان و بویراحمد نداشته اند و همین طور جناب زارع یه خورده کارایی برای بویراحمد سفلی انجام داده و با این تفاسیر هر چند زارع انتخابات دور قبل را با ابهام برنده شدند اما این دوره به شرط همان کاندیداها این انتخابات را قاطعانه و بدونه ابهام و حتی آرا بیشتر پیروز میشوند.
فرض دوم دقیقا عکس فرضیه اول میباشد و شاید هم بهترین شانس برای جریان اصولگرایی و آن این‌که :
چنانچه بزرگان جریان اصولگرایی از جمله جناب آقای هدایت خواه ، مسعود حسینی ، پیشوا ، خلقی پور ، شیخ پناهیان ووووو از خر شیطان پیاده بشوند و جناب حاج دهراب پور را حمایت کنند قطعا و حتما برنده ی انتخابات کسی جز ایشان نیست و اما جرا؟؟؟؟
در صورتی که جناب آقای حاج دهراب پور کاندیدای واحد جریان اصولگرایی باشد آرا ثابت جریان را خواهد داشت از طرفی 70 درصد ایل نگین تاجی بخاطر ضعف زارع و نا امید شدن از ایشان و کاریزما بودن دهراب پور از ایشان حمایت میکنند و همین طور جناب حاج دهراب پور همان محبوبیت و دوستان خاص خود را در بویراحمد سفلی هنوز دارد و ارا قابل توجهی رو به خودش اختصاص میدهد ضمن اینکه جریان چپ و اصلاح طلب همیشه نگاهشان به حاج دهراب پور نگاه مثبت و تعامل بوده و قطعا سید باقر موسوی و دکتر مندنی پور نسبت به ایشان بی تفاوت نخواهند بود و اکثریتی از جریان اصلاحات بسمت ایشان خواهند آمد پس با این اوصاف جناب آقای حاج دهراب پور بهترین فرصت و بهترین گزینه جریان اصولگرایی می باشد
ضمن اینکه خواص جریان اصولگرایی از جمله دکتر امامی ، دکتر جانی پور ، دکتر خرامین ، کرامت فدایی وووو بیشتر نکاهشون به سمت سوی آقای حاج دهراب پور می باشد تا هدایت خواه .
و اما فرضیه دیگری که میشه روش حساب کرد ولی دور از واقعیت است عدم حضور جناب آقای حاج زارع در این دوره از انتخابات میباشد که در این صورت باز ورق به نفع آقای حاج دهراب پور و حتی با شرایط مطلوبتر میباشد.
فرضیه آخر :
چنانچه انتخابت آینده با همان ترکیب گذشته منهای هدایت خواه باشد این جناب روشنفکر میباشد که حرف برای گفتن دارد و چه بسا قطعا برنده ی انتخابات باشد
و نتیجه اینکه :
در صورت عدم حضور هدایت خواه بخت با اصولگرایان خواهد بود
چنانچه حاج دهراب پور باشد نفر اول انتخابات هستش
در صورت عدم حضور هدایت خواه و حاج دهراب پور ورق به سمت روشنفکر برمیگردد و حتما برنده ی انتخابت است
و در صورت ترکیب کاندیداهای دور قبل فقط حاج زارع .
به امید عاقبت بخیری برای همه عزیزان.
200000000
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم امامی کی دکتر شده
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای نظریه پرداز شما طرف کی هستید معلوم نیست چی بافته ای .
عبدی زاده
Romania
اقای نظریه پرداز عدم حمایت دکتر مندنی پور و سید باقر از قوام فروزان را از مجا درآوردید؟اگر کمی تحلیل پشت این نظریه ها بود و اندکی در فضای سیاسی تنفس کرده باشد خبر داشتین که این دو نفر بیشترین فشار را برای حضور در صحنه به فروزان وارد می کنند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با توجه به عملکرد نه چندان خوب آقای حاج زارعی در ارتباط با دخالت بیش از حد در کار دستگاههای اجرایی و عدم همکاری در جلوگیری از رانت و فساد بهتر است در این دوره شرکت نکند.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
  تواضع و فروتنی، یکی دیگراز مختصات مردمداری است. افراد متواضع می‌توانند مردم را دور شمع وجود خودشان جمع کنند، آن گونه که پیامبر(ص) بود و انجام می‌داد. تکبر، پشت انسان را خالی می‌کند. مردم از پیرامون افراد مغرور و متکبر و خودخواه پراکنده می‌شوند. برعکس آن، تواضع مردم را به محبت و عنایت و حمایت می‌کشاند. امام علی(ع) فرموده است: سه چیز موجب محبت دیگران می‌شود: دینداری، فروتنی و بخشندگی.فقط روشنفکر
عدالت
Iran, Islamic Republic of
در جواب اقای درد مند:رای روشنفکرکاملا مردمی بود نه با پول و تزویر خود صندوق ها هم گواه این مدعا است صندوق زادگاه روشنفکر بیانگر عدم طائفه گرایی بود صندوق دار شاهی یا چنارستان خود گواه بر طائفه گرایی نمایندگان دیگرند .به قولی بیًضد نه حاًضر نه هر که حاضره
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
درود بر روشنفکرماندلای زمان که مهمترین وبژگی ایشان پرهیز از خشونت و نگاه حذفی است .
ماندلا در کنار گاندی از سرآمدان پیگیری مبارزات مسالمت آمیز و بدون خشونت در قرن بیستم بود ادامه منطقی مشی خشونت پرهیزی او، در سریر قدرت تبدیل به پرهیز از انتقام، پرهیز از حذف رقیبان و احترام به حقوق اقلیت شد. هر جامعه درگیر تغییر و تحول و اصلاح با مسئله «عدالت برای قربانیان ظلم و خشونت» مواجه می شود اما در شرایط غلیان احساسات که جوامع دستخوش هیجانات شدید و عواطف تند و تیز هستند تمیز دادن بین «عدالت» و «انتقام» کار ساده ای نیست و شاید مهمترین تفاوت این دو مقوله این باشد که عدالت آبی است بر آتش خصومت و خشونت، و انتقام سوخت تنور دشمن کامی، بی‌ثباتی و خشونت ورزی است. اگر جامعه آفریقای جنوبی توانست از پس تحولات مهم دهه ی 90 میلادی در حین حرکت به سوی آزادی و رفع تبعیض از افتادن در مسیر انتقامگیری و حذف بپرهیزد باید یکی از دلایل عمده این اتفاق را در عملکرد مناسب، شجاعت اخلاقی و بصیرت سیاسی شخص نلسون ماندلا و یاران نزدیکش باید جستجو کرد
اگاه
Iran, Islamic Republic of
بهتر بدونین خواص اصول گرا مثل اقای جانی پور،خرامین از دهرابپور حمایت میکنن
Iran, Islamic Republic of
این تحلیلها الکی هستش. نه روشنفکر رای میاره نه دهرابپور که هر دور تغییر موضع میده نه زارعی، مردم یک چهره جدید با فکر نو می خواهند... خبری در راه است...
Iran, Islamic Republic of
هیچ اصولگرایی از هدایت خواه جدا نشده اینا همه الکیه. این متن میخواد با تخریب هدایت خواه مثلا سبب رشد ارای روشنفکر بشه. اما بسیار و مبتدی و اصلا خیرخواه روشنفکر نیست چون دشمنان روشنفکر کسان دیگه هستند...
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
فقط روششششششششنفکر
خواهید دید این دوره
پدیده انتخابات خواهد بوده و خواهشد شد
علی
Iran, Islamic Republic of
نظر کاملا آبکی وخلاف واقع است
هدایتخواه پیروز میدان است
اصلاحاتی
Iran, Islamic Republic of
اگر کاندیدای مطرح اصلاحات تایید نشوند
قطعا به اقای روشنفکر رای خواهیییم داد
آقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج دهرابپور از اصولگراها و مهندس بهرامی از اصلاحطلبا
دو انسان مردمدار و اهل حدمت به مردم
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
دیگه هدایتخواه و زارع نباید کاندید بشن
زین العابدین
Iran, Islamic Republic of
بنده مطمئنم که اگه آقای دهرابپور بیاد و دکتر هدایتخواه هم دست از لجبازی برداره . رو دست امثال حسینی و پناهی نده و جریان اصولگرایی از دهرابپور حمایت کنه، با آرای بسیار بالایی پیروز انتخابات خواهد شد، چون بویراحمد بالا، همه اهالی اصیل یاسوج مثل مردم دولت اباد، تلزالی، شرف آباد، معصوم آباد، محمود آباد، طائفه تیرتاجی، سادات زیرتل، گرمسیریهای مقیم یاسوج از همه شهرستانها، حتی خیلی از مردم بویراحمد پایین و دنا، قشر اعظم فرهنگیان، عشایر و خیلی آراء خاکستری که دنبال یک فرد مومن، پاکدست، معتدل و توانمند هستند از ایشان حمایت خواهند کرد. ای کاش که اصولگرایان یکبار درست بیندیشند و تصمیم بگیرند.
k
Iran, Islamic Republic of
به نظر من نمایندگی. هیچ کدومش هیچ کاری سی مردم نیکنن
ح ع ا
Iran, Islamic Republic of
شکست دو دوره‌ای از غلام محمد زارعی و ریزش آرائ هدایتخواه نسبت به دوره هفتم نیز مزید بر علت شده و باعث شده که اصولگرایان به موفقیت هدایتخواه امید چندانی نداشته باشند. اما به نظر می‌رسد بدنه‌ی اصولگرایان دیگرتحمل شکستی چند باره را را ندارند و دنبال راهی برای پایان دادن به حسرت 8 ساله خود هستند. بسیاری از آنها تنها برگ برنده اصولگرایان در انتخابات اتی را مهدی روشنفکر می دانند 😲😲 😲 😂 😂 😂
Iran, Islamic Republic of
اتفاقآ جریان اصولگرا بر خلاف نظر جنابعالی دنبال جناب آقای حاج دهراب پور هستند
اونا معتقدن حاج دهراب پور ضمن برخورداری از آرا ایل که این دوره بخاطر ضعف زارع قطعا ایشان را حمایت میکنند از اکثریت آرا اصولگرا ها نیز برخوردارند ، ضمن اینکه جریان اصلاحات تعاملات زیادی با آقای حاج دهراب پور دارند و همین طور آقای حاج دهراب پور در بویراحمد سفلی از حمایت کافی برخوردار میباشد
به احتمال قوی جناب آقای هدایت خواه تمایل زیادی به آقای دهراب پور دارند و شاید هم بخواهند جبران زحمت نمایند
ضمن عذر خواهی جناب آقای روشنفکر نمی تواند کاندیدای قدری برای جریان باشد و میطلبد که از آقای حاج دهراب حمایت شود
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
باورود جناب حاج فروزان قطعا امید به اردوگاه اصلاح طلبان بازخواهد گشت به امید انتخاب ایشان
کبیر
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا و یاری مردم فقط حاج قوام فروزان
Iran, Islamic Republic of
Ksjshdbnm
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂😂😂😂
اصلاحطلب قدیم
Iran, Islamic Republic of
فقط سید باقر..دیگر هیچ
هدایت
Romania
قطعا حضور استاد فروزان پایانی است بر ذلت 8ساله ای که به مردم بویر احمد تحمیل شده است
محمدی
Russian Federation
درود بر فروزان که رای ما و تمام ایل ما با اوست
تیرتاجی
Russian Federation
ب نظر من اطولگرایان باز هم در این انتخابات بازنده هستند
چیتاب
Russian Federation
ما باید کسی را انتخاب کنیم که واقعا شایسته ان باشد
باید برای شهر خود کاری بکند به نظر من کسی حاج فروزان شایستدگی ان را دارد
کبیر
Iran, Islamic Republic of
کاش هرکس را بر اساس لیاقت و شایستگی هایش انتخاب کنیم نه براساس باندو باندبازی یا اصول گرا و اصلاح طلب.وقتی نماینده ای که انتخاب میکنیم شایسته باشه به نحو احسن کارشو انجوم میده چه اصولگرا باشه چه اصلاح طلب و بنده طبق تحقیقاتی ک انجام دادم هیچ کس را شایسته تر از اقای حاج قوام فروزان ندیدم توصیه میکنم شما هم اندکی تحقیق کنید بعد انتخاب نمایید.
کبیر
Iran, Islamic Republic of
لطفا احساسی انتخاب کنید با عقل و درایت انتخاب کنید.فقط اقای حاج قوام فروزان
بیگدلی
Iran, Islamic Republic of
منتخب اصلاحات و معتمد اصولگرایان، قوام فروزان آن چهره ای که غالب قضات این مرز و بوم مدیون فداکاریاش هستیم بی هیچ گرایشی عرض میکنم ،شعار دیگران را در سوختن حق این استان محروم دیدیم، هنر فروزان را هم ببینید
بیگدلی
Iran, Islamic Republic of
منتخب اصلاحات و معتمد اصولگرایان، قوام فروزان آن چهره ای که غالب قضات این مرز و بوم مدیون فداکاریاش هستیم بی هیچ گرایشی عرض میکنم ،شعار دیگران را در سوختن حق این استان محروم دیدیم، هنر فروزان را هم ببینید
Bahar
Iran, Islamic Republic of
با احترام به ساير رقبا حاج فروزان بهترين گزينه است باتوجه به وضعيت ساير رقبا ما نيز به يك نماينده با سياست و شجاع نياز داريم كه در أين حال باسواد باشه بي شك حاج فروزان بهترين گزينه است
Bahar
Iran, Islamic Republic of
واقعا نا أميد كننده ست هنوز كسي به فكر رأي دادن به زارعي و روشنفكر و هدايتخواه است ما به نماينده نياز داريم كه شهرستان ما رو أز أين همه محروميت و تبعيض نجات بده كي بهتر أز حاج فروزان با أين همه سابقه كاري درخشان خارج إز تعصب ما بايد ي نماينده داشته باشيم كه شجاعت داشته بإشه تو حادثه سقوط هواپيما مايه ننگ كه نماينده گچساران أز حق طبيعي شهرستان بويراحمد دفاع كند
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد اخلاق مدار حاج قوام فروزان
ااحسان
Iran, Islamic Republic of
قطعا با ورود حاج فروزان اصطلبان باردیگر پیروز خواهند بود
ااحسان
Iran, Islamic Republic of
قطعا با ورود حاج فروزان اصطلبان باردیگر پیروز خواهند بود
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
قران هدایتخوا هیچ وقت نمیزاره روشنفکر بره مجلس
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
قران هدایتخوا هیچ وقت نمیزاره روشنفکر بره مجلس
گودرزی
Iran, Islamic Republic of
قران هدایتخوا هیچ وقت نمیزاره روشنفکر بره مجلس
عزیزی
Iran, Islamic Republic of
فروزان جوانان تورا میخواهند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نباید فراموش کنیم، توجه به ویژگی‌های کاندیدها و دقت در انتخاب فرد شایسته بسیارضروری و مهم است. مهمترین ویژگی‌ یک کاندیدا شایسته اصلح بودن است،تصورات اشتباهی که در ذهن عموم مردم در رابطه با وظایف نمایندگان مجلس نقش بسته، آن است که گمان می کنند وظیفه اصلی نمایندگان، وعده پیگیری و جذب امکانات مختلف برای حوزه انتخابی خود است بر همین اساس یکی از راهکارهای تبلیغاتی کاندیدها تکیه بر همین وعده‌‌ها در زمینه‌ پروژه‌های عمرانی و رفاهی به مردم منطقه خود هست. که بسیاری از این وعده‌ها غیر عملی است، در حالی که اساساً وظیفه نماینده مردم یک حوزه انتخابیه، پیگیری منافع مردم حوزه انتخابیه خود‌ در بحث قانون گذاری و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی می باشد.ویژگی دیگر کاندید برنامه آن است، آنچه در فضای انتخابات زیاد شنیده می‌شود، شعار است نه برنامه، متاسفانه اکثر برنامه‌هایی هم که کاندیداها مطرح می‌کنند در سطح یک شعار باقی می ماند، مقصود از برنامه، طرح‌هایی است که قابلیت اجرایی داشته باشد و با قوانین بالادستی و حتی پایین‌ دستی تناقض ماهوی نداشته باشند.کاندیدای اصلح باید شجاع باشد، فردی که به مجلس می‌رود امانت‌دار خواسته‌های شهروندی است که به او رای داده‌اند،پس نماینده باید مقبولیت لازم را برای دفاع از خواسته‌های مردم داشته باشد و بی‌محابا حق آنان را مطالبه کند.مردم باید کاندیدی روانه مجلس کنند که تخصص و توانایی علمی و عملی لازم را در خصوص وظایف نمایندگی به طور کامل دارا باشند. از دیگر ویژگی‌های کاندیدای شایسته، نسبت شعارها و وعده‌هایش با واقعیت است، عده ای از کاندیداها نه از سر عدم صداقت، بلکه از روی میل بیش از حد به پیشرفت و کم‌تجربگی، وعده‌هایی می‌دهند که نه خودشان، بلکه هفت نسل بعد از خودشان هم توان و امکان اجرای آن را ندارند، تکیه بر این وعده‌ها از یک طرف منجر به نا امیدی جامعه می‌شود و از طرف دیگر اعتماد عمومی نسبت به صداقت نمایندگان را خدشه‌دار می‌کند، واقع‌بینی کاندید ها و هم صاحبان رای، نتیجه مثبتی در انتخاب نماینده شایسته به همراه خواهد داشت.
امید است مردم با معیارهای مناسب، نمایندگانی اصلح و شایسته روانه مجلس کنندکه با وضع قوانین راه گشا، موجبات پیشرفت این استان را فراهم آورند.با توجه به شناختی که از نمایندگان مطرح فعلی دارم حاج قوام فروزان بدون کم وکاست الگوی اصلی نماینده شایسته است.
سی سخت
Romania
به تحلیل های کبنانیوز احترام میزارم ، اما رقابت این دوره را بین دو کاندید اصولگرا و اصلاح طلب جناب اقای هدایت خواه و حاج قوام فروزان میشه احساس کرد . یکی طی دوره های متوالی به مردم معرفی شده و دیگری اولین حضورش میباشد، با اومدن حاج فروزان پیش بینی نتیجه سخت میشه
احمد
Iran, Islamic Republic of
کرسی بهارستان 98 ب امید خدا متعلق ب حاج قوام فروزان است
جلالفرد A
Iran, Islamic Republic of
هریک از ما در زندگی، حق گزینش داریم و می‌توانیم اندیشه‌ها و احساسات خود را برگزینیم. چنانچه آگاهانه به گزینش نپردازیم، بهای آن را خواهیم پرداخت.
پس بیایدبا اراده و فکر انتخاب کنیم.
رای ما فقط برای حاج قوام فروزان است.
احمد ج
Iran, Islamic Republic of
با اندکی تحقیق و تفحص در خواهید یافت ک حاج قوام فروزان مرد شایسته این دور از انتخابات خواهد بود.
پس بیاید با انتخاب شایسته گامی در جهت پیشرفت شهر و حتی استانمان برداریم
علی بخش انصاری
Iran, Islamic Republic of
البته که با بی تدبیری و مغروری اصولگرایان قافیه به نفع اصلاح طلب نما . وبا امکانات و ثروت قبلی که به لطف. استان وپیمانکاری به دست آورده بود برگشت وظاهرا اصولگرا شکست غرورمند و با عزت داشت ولی امثال رقابت بین مردان شریفی چون هدایت خواه و دهراب پور بزرگ محترم استان واقای روشنفکر عزیز و از اونطرف جناب بهرامی مردم دار وبا تجربه اجتماعی ونیز طایفه باغیرت اغاو بابکانی وبخشی از جلیل با تعصب این رقابت دیدنی و پر شور تر از همیشه برگزار می‌شود انشا الله
کورش
Iran, Islamic Republic of
یا بهرامی . یا روشنفکر. زارعی رو دیدیم .دکتر هدایت خواه رو هم دیدیم .
دکتر
Iran, Islamic Republic of
بخدا این کامنت های کا به طرفداری روسن فکر گذاشته شد همش کار یک یا دو نفر
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
تا جایی که میدونم و خبر دارم بشتر ایل با قوام فروزانن
اقا
Iran, Islamic Republic of
از ایل اقا یک نفر بشتر نباید بیاد اون فقط فروزان
بهرامی که میگم اصلا اقا نیست
سروک
Iran, Islamic Republic of
عزت بویراحمد فروزان
بلهزار
Iran, Islamic Republic of
بهرامی نباید بیاد ما کا واقعا دیگه رای بهش نمیدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر بهرامی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1