تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : ۴۰۷۲۸۷
در توصیف حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج:

یک سال گذشت

۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
یک سال گذشت
کبنا ؛حادثه‌ای که مظلومیت مسافران آن بیشتر از مصیبتش ذهن و فکر هموطنان و خصوصاً مردم استانم را درگیر نمود. در ابتدای حادثه سقوط هواپیما به دلیل قرارگیری محل حادثه در حوزه جغرافیایی استان اصفهان، خانواده‌های مصیبت زده و جمعی از مردم را به سمت جغرافیای اصفهان کشاند ولی غیرت و همت استانم در حوزه مردم نهاد و مدیریت بحران باعث شد این بار سنگین را در استان متقبل شویم. نمی‌دانم از کجا شروع کنم. از وزیری که حتی به خود اجازه معذرت خواهی نداد تا وزیری که برای تثبیت جایگاه خویش چند بار به استان آمد یا صبر خانواده‌های مصیبت دیده هم استانی و سایر خانواده‌های هموطن که به استان آمده بودند و می‌دانستند حتی معجزه هم نمی‌تواند مسافران را زنده نگه دارد. از جایی شروع می‌کنم که دکتر دانشی کل خانواده‌اش مسافر این پرواز بودند و سکوت غمبارش بارها حقیر را به گریه انداخت. جایی دیگر دکتر نظری دختر هنرمندش را با اینکه می‌دانست مسافر آسمانی شده ولی نقاشی‌هایش ذهن دکتر را تسکین می‌داد تا در برابر سیل تسلیت‌های مردمی بغضش نشکند و بگوید دخترم جایش خوب است و هر چقدر زمان بطلبد بازهم دنا و استقامتش می‌تواند میزبان خوبی برای دخترم باشد. از خانواده راد بگویم که همسر این بزرگ مرد با کاشت درخت یادش را زنده نگه داشته است. از دکتر یاری پور، همسرش و فرزندش که خانواده‌های مورد حمایتش بیشتر از همه فقدانش را درک می‌کنند. از سید رضا و برادرانش بنویسم که هنوز درک نبود سید نقی نشاطی فر برایشان سخت است. از خلبان پرواز بنویسم که آسمان و ریسمان کردند تا همه تقصیرات مدیرعامل آسمان، و همه تقصیرات زمین هم نصیبش شد.‌ از فرماندار دنا بنویسم که بی خوابی‌هایش طاقتش را نبرید و جانانه پای مدیریت بحران ایستاد. از استاندار و مجموعه معاونین بگویم که برای جلوگیری از ایجاد بحرانی نو در بحران هواپیما آرامشی نداشتند. از خانواده هموطنانی بگویم که حاضر نشدند در یاسوج ساکن باشند و سی سخت ماندند تا زودتر به عزیزانشان برسند.‌ از مجموعه دوستانم بگویم که با ساختن گروههای چند هزار نفری متقاضی برخورد با وزرا و مدیران متخلف شدند ولی در پایان، معامله گوی سبقت را از مطالبه و حق تضییع شده گرفت. زیباترین قسمت این حادثه مادران سی سختی بود که در حد بضاعت با بسته بندی آجیل محلی، غذاهای گرم و میوه خشک به ستاد امداد پشتیبانی داشتند و مردان دنای استوار که دوشادوش امدادگران و بدون هر گونه چشم داشتی تا روز آخر پای جستجوی اجساد ایستاند.
حادثه هواپیمای یاسوج برای هر کنشگر سیاسی اجتماعی تا سالها از یاد نخواهد رفت. بزرگی و صبر ستودنی خانواده‌های بازماندگان تا ابد در ذهنم ماندگار است. برادر و خواهر بازمانده حادثه هواپیمای 3704 آسمان که عزیزانتان را در ۲۹ بهمن پارسال مهمان دنای استوار کردید و تا مدتها زجر عدم دسترسی به اجسادشان نصیبتان گردید، خداوند صبرتان دهد و از بابت کمبود امکانات در تسریع خدمات دهی به نوبه خودم به‌عنوان یک هموطن از شما عذر خواهی می‌کنم.
یکمین سالگرد آسمانی شدن عزیزانتان در پرواز آسمان ۳۷۰۴ به میزبانی دنا را تسلیت عرض می‌نمایم.
----------------------------------------------
سید رحمان وفانژاد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدی
Iran, Islamic Republic of
حادثه بدی بود
امدادگر
Iran, Islamic Republic of
انصاف داشته باش از امدادگران وپرسنل هلا ل احمر بگو که همه خسته شدند استراحت کردن بجز آنها که لحظه به لحظه شبانه روز تلاش کردن تا اجساد مطهر عزیزان را به خانواده هاشان تحویل دهند تا مرحمی بردرد این عزیزان باشن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1