تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۰۶۹۴۹
یادداشت سیاسی |

مدیریت علمی و به دور از هیاهوی استاندار

سید علی صالحیان‌فر
۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
مدیریت علمی و به دور از هیاهوی استاندار
کبنا ؛متن ارسالی: کیروش نمونه‌ای مدیریت پر هیاهو و متکی بر جنجال سازی و غوغا سالاری در سپهر اداری و مدیریتی کشور است.
او یک خارجی است ولی بعد از سال‌ها حضور در ایران متوجه شده است که بخش عظیمی از مدیران در اینجا صرفاً از عهده انجام یک کار بر می‌آیند و آنهم حاشیه افرینی و زیست در میان رسانه‌هاست.
البته زیست رسانه‌ای نه به معنای بهره بردن از ظرفیت خوب و ضروری رسانه‌ها بلکه سوء بهره از فضای تبلیغات و بزرگ نمایی خود آنهم به اتکا روش‌های مدنما شده پروپاگاندایی است.
آسیب شناسی این نوع مدیریت زیاد صورت گرفته است و تحقیقات و پژوهش‌های گسترده‌ای نیز در این زمینه کار شده است و برای بازپرداختن به این موضوع نیاز به یک مجال فراخ است که ما در اینجا چنین قصدی نداریم.
بلکه تاکید مان بر این است که این نوع از مدیریت هرگز به معنای عدم وجود مدیریت واقعی و علمی در کشور نیست. مدیریت علمی و واقعی اگر چه به دور از هیاهو به کار خود ادامه می‌دهد اگر چه میلی برای هزینه کردن برای تبلیغ و در بوق و کرنا کردن کارها ندارد و اگر چه ممکن است در کوتاه مدت آثار نمود پیدا نکد اما در نهایت اثرات کار ماندگار بر همه مردم و تاریخ روشن خواهد شد.
از آغاز مدیریت علی احمدی در منصب استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک سال می‌گذرد. در علم مدیریت چنین زمانی یک زمان کوتاه محسوب می‌شود ولی در قاعده کار مدیریتی در ایران به زمان هیچ اعتمادی نیست و به همین خاطر هر مدیری باید متناسب با اضطرار به برنامه ریزی و کار بپردازد. با این وجود و با همین زمان کم اثرات کار ماندگار قابل تشخیص و قابل بحث است.
 در کنار این موضوع باید شرایط کشور را نیز در نظر گرفت. شرایط نیز از پنجره علمی دیده شود تا تفاوت یک دوران آرام و یا نسبتاً ارام با دورانی که کشور در یک سال اخیر با آن دست به گریبان است روشن شود. شرایط کشور چیزی نیست که در این مطلب بازگو شود بلکه وضعیت فروش نفت و سیاست‌های انقباضی در بودجه ریزی امسال که تا اینجا سبب استعفای یک وزیر قدرتمند شده است خود به خوبی گواه همه چیز است. وضعیت اعتبارات بسیاری از نهاد و دستگاه‌ها از مرز بحران نیز گذشته است و از دو سه ماه پیش تا کنون و با وجود دو ماه مانده به پایان سال با قلت بودجه سر پا ایستاده‌اند و با تمام این اوضاف نیز در حال برگزاری برنامه هستند که برای نمونه می‌توان به فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد که برنامه مهم نمایشگاه کتاب را برگزار کرد و هم چنین جشنواره فجر در استان در حال برگزاری است.
 حال در چنین وضعیتی در استان کهگیلویه و بویراحمد با کارهای بر زمین مانده بسیار شتاب در مسیر رشد و توسعه اقتصادی جز از یک نگاه علمی و توسعه‌ای امکان پذیر نیست.
در کنار مشکلات کلان ذکر شده در بالا شرایط خاص استان و حساسیت‌ها و درگیری‌های روزمره که جا مانده از گذشته هستند نیز باید در نظر گرفته شود.
بسیاری‌ها در نقد دنبال یک مبنا و آمار واقعی نیستند و اساساً نیتشان متاثر از دغدغه نیست و به همین جهت با هزار ادله نیز بهانه‌های خود را پی می‌گیرند.
این موارد گفته نشد که توجیه ای باشد بر احیاناً کم کاری و یا منت گذاشتنی باشد بر مردم. چرا که هر کاری که انجام شود جز وظیفه و رسالت دولت چیز دیگری نیست و استاندار نیز به عنوان بخشی از این مجموعه موظف بر پیگیری امور و تاکید بر انجام کار می‌باشد.
-------------------------
سید علی صالحیان‌فر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مدیریت علمی؟؟؟؟؟ دستاوردهای ایشون چی بوده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1