کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی |

برای یک دستمال قیصریه‌ای را به آتش می‌کشند

سیده محیا صالحیان‌فرد

2 بهمن 1397 ساعت 1:02

افرادی که منافع، سلامت و رضایت مردم مدنظرشان نیست و اگر چیزی برای خودشان «ماسید» که هیچ، و اگر نه از روی هوای نفس و ندانم کاری، برای به دست آوردن یک چیز کم بها و بی ارزش دست به کاری می‌زنند، که ضرر و زیان هنگفتی به مردم وارد می‌شود، به قولی «برای یک دستمال قیصریه‌ای را به آتش می‌کشند».


متن ارسالی: بازگشت اندیشه به صفا و روشنی است که زیبایی را مضاعف می‌کند و به زندگی روح می‌بخشد و آرزوی آبادانی و بهروزی مردم را دارد و به قول آن شاعر نامی؛ آب را گل نکنیم: شاید این آب روان، می‌رود پای سپیداری، تا فرو شوید اندوه دلی-دست درویشی شاید، نان خشکیده فرو برده در آب.»
نقل شده است «که چند سال قبل دو تن از فعالان سیاسی، یکی از طیف اصولگرایان و دیگری از طیف اصلاح‌طلبان در یک دانشگاهی به مناظره نشسته بودند. فعال اصولگرا محاسن کوتاهی داشت به طوری که از فاصله چند متری بدون ریش به نظر می‌رسید و فعال اصلاح‌طلب محاسن بلندی داشت. در جریان مناظره تعدادی از دانشجویان اصلاح‌طلب که در گوشه‌ای از سالن ایستاده بودند، هر وقت فعال اصلاح‌طلب سخن می‌گفت، با سر و صدا به او اعتراض می‌کردند و نوبت به سخنان فعال اصولگرا که می‌رسید برایش کف و سوت می‌زدند و تشویقش می‌کردند! مدتی نه چندان طولانی از شروع مناظره گذشته بود که فعال اصلاح‌طلب به علت این تشویق‌ها و اعتراض‌ها که به نظرش عجیب می‌رسید پی برد و متوجه شد که آن عده از دانشجویان، ایشان را به خاطر محاسنش اصولگرا تصور کرده و آن آقای کم محاسن را اصلاح‌طلب به‌حساب آورده‌اند! از این روی خطاب به آن گروه از دانشجویان گفت: این آقای فلان که ریش ندارد اصولگراست نه من! من اصلاح‌طلب هستم!... البته باید می‌گفت؛ به سخن توجه کنید نه گوینده آن. که نگفت!»
قبل از هر نکته‌ای باید بگویم که وضعیتمان در همه جا تقریباً این گونه‌ی است، متأسفانه این روزها شاهد هستیم که عده‌ای از دور نشسته‌اند و بدون اطلاع از واقعیت‌های جامعه و مسائل کاری و سازمانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، صدای طبل تخریب و اعتراض‌های غیرمنطقی و غیر اخلاقی‌شان بلند، بی خبر از آنکه واقعیت چیز دیگری است. افرادی که منافع، سلامت و رضایت مردم مدنظرشان نیست و اگر چیزی برای خودشان «ماسید» که هیچ، و اگر نه از روی هوای نفس و ندانم کاری، برای به دست آوردن یک چیز کم بها و بی ارزش دست به کاری می‌زنند، که ضرر و زیان هنگفتی به مردم وارد می‌شود، به قولی «برای یک دستمال قیصریه‌ای را به آتش می‌کشند».
 با یادی از گذشتگان، تیم مدیریتی فعلی علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش‌های زیادی کردند و در این سال‌های کم پولی توانستند بیش از 400 تخت را به تخت‌های بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیفزایند و برای رهایی مردم از مشکلات درمان قدم‌های اساسی بردارند و الان هم جامعه و این مدیران نیاز دارند که در یک فضای آرام و بدون هیاهیوهای ساختگی برای بهروزی و سلامت مردم تلاش نمایند. و زیرساخت‌های بهداشت و درمان را توسعه دهند. گر چه به هیچ وجه منکر رسالت خبرنگاران در باب نقد و اطلاع رسانی نمی‌شوم، و نقد باعث شکوفایی و اصلاح امور جامعه می‌شود، اما اگر نقدها و بعضاً تخریب‌ها بوی منفعت بدهد، وااسفا از مشکلات مردم.
---------------------------------
سیده محیا صالحیان‌فرد


کد مطلب: 406629

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/406629/یک-دستمال-قیصریه-ای-آتش-می-کشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1