کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی |

فضای حاکم بر انتخابات مجلس پوپولیستی است

حمید رضا رحیمی نیا

28 دی 1397 ساعت 20:59

بنابراین می‌توان اذعان کرد که استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گامی رو به جلو برای برطرف کردن مشکلات مذکور است.


متن ارسالی: این اظهار نظر صرفاً اطلاعی و درجهت اصلاح امور است و مصداق خاصی مد نظر نیست ولی حتماً از واقعیت‌های امروز جامعه در حوزه انتخابات مجلس می‌باشد.
در رابطه با ارزیابی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، باید گفت: نظام فعلی حاکم بر انتخابات مجلس شورای اسلامی ثابت کرده ناکارآمد است و افراد متخصص و داری تفکر ملی، کارآمد و دلسوز به‌ویژه در حوزه‌های انتخابیه کوچک کمتر به مجلس راه پیدا می‌کنند بلکه بعضاً افرادی که صاحبان ثروت هستند با تزریق پول فضا را ملتهب و راه را برای شایستگان ناهموار و سخت می‌کنند.
هم اکنون علاوه بر حاکمیت پول قبیله گرایی مشهود بوده و سیطره منافع فردی و آنی بر منافع ملی در رفتار برخی از رأی دهندگان مشخص است و در واقع می‌توان اذعان کرد بعضاً فضا پوپولیستی بوده و حاکمیت پول بارز است.
همچنین باید گفت منتخبان مردم در مجلس، در دام افرادی که در راه رسیدن به کرسی مجلس حمابت های مالی از انها کردند گیر مبکنند و در راستای ایفای وظابف نمایندگی با مشکلات و معضلات منطقه‌ای روبرو هستند..
اصل ۶۷ قانون اساسی طبق قسم نامه وظیفه نماینده مجلس را کاملاً مشخص کرده ولی متاسفانه این فضای ناکارآمد کنونی که با استانی شدن انتخابات خیلی از مشکلات مرتفع می‌گردد نماینده را از ایفای نقش نمایندگی بازمیدارد و از طرفی وضعیت کنونی حاکم بر انتخابات تا حد قابل توجهی ورود شایستگان و متخصصان حوزه‌های مختلف را بسیار سخت کرده لذا چاره جویی الزامی و ضرورت ویژه دارد.
روند کنوی اصل تمرکز زدایی قدرت یا تفکیک قوا را هم به نوعی تحت الشعاع قرار می‌دهد.
بنابراین می‌توان اذعان کرد که استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گامی رو به جلو برای برطرف کردن مشکلات مذکور است.
و یا چاره‌ای اندیشیده شود که از اقداماتی از جمله نطق‌های انتخاباتی در فضای باز که باعث خسارت به شهر و اختلاف بین مردم می‌شود، اعزام و راه اندازی کاروانهای تبلیغاتی، توزیع پول و غذا و کارت شارژ و... به نوعی کنترل و جلوگیری به عمل آید..
و ازطرف دیگر فضای مجازی امن و گسترده از همه مهمتر بی طرف فراهم و همچنین رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی با برگزاری مناظره‌ها مردم را از توانایی افراد مطلع نمایند.
--------------------------------------
حمید رضا رحیمی نیا
 


کد مطلب: 406540

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/406540/فضای-حاکم-انتخابات-مجلس-پوپولیستی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1