تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۰۶۴۸۸
گزارشی از وضعیت ورودی و خروجی شهر دهدشت:

فکر نکنم، به جربزه بر می‌گردد

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
فکر نکنم، به جربزه بر می‌گردد
کبنا ؛قصه پرغصه ورودی شهر دهدشت، قصه یک شب و چند روز یک ماه نیست که بگویی و برویی، قصه سال‌ها ضعف و ناتوانی مدیرانی هست که متأسفانه توان اجرای روشنایی ورودی شهرشان را هم ندارند. مدیری که با اذن فلانی قدم بر می‌دارد و با اشاره بهمانی می‌نشیند و بلند می‌شود، نمی‌توان مدیریت کند. مدیریت تخصص می‌خواهد و تعهد. تاریکی در ورودی شهر دهدشت به هیچ وجه زیبنده مردم این دیار نیست.
ایرنا در این باره نوشت: شهروندان و رانندگان خودروها از خاموشی مسیر ورودی و خروجی شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه گلایه دارند و می گویند: تاریکی این جاده، امنیت مردم را به مخاطره انداخته است.
از راه‌ها به عنوان یکی از بسترهای مهم توسعه یاد می‌شود و تردد آسان و امن‌تر در جاده‌ها از تحمیل هزینه به شهروندان و دولت می‌کاهد.
کارشناسان حوزه حمل و نقل در کنار انسان و خودرو، جاده را از دلایل بروز سوانح رانندگی ذکر می‌کنند و همین دلیل کافی است که مسئولان در ساخت جاده‌های ایمن برای تردد مردم و کاهش سوانح رانندگی تلاش بیشتری بکنند.
به گفته کارشناسان، روشنایی کافی، آسفالت مناسب، عرض کافی جاده و اکنون با توجه به افزایش تعداد خودروها نیاز به دو بانده و یا چند بانده کردن راه‌ها و نصب علائم هشدار دهنده از جمله مولفه های استاندارد بودن یک جاده است.
سالهاست متولیان امور شهری تلاش می‌کنند ورودی شهر خود را چنان زیبا، استاندارد و ایمن بسازند که خود ورودی نقش مهم و اثرگذاری در معرفی جاذبه‌های گردشگری، شناسایی مفاخر و مشاهیر آن شهر به مسافران ایفا کند.
از ورودی هر شهر به عنوان پیشانی آن شهر یاد می‌کنند چنانچه شهروندان، مسافران و رهگذران ورودی شهر را به‌دقت از نظر می‌گذرانند و اینجاست که متولیان باید نسبت به ساخت ورودی شهر دقت کافی داشته باشند.
بنابراین ورودی هرشهر باید براساس ضوابط شهرسازی و راهسازی به گونه‌ای طراحی شود که با جذابیت تمام نشان دهنده ویژگی‌های آن شهر باشد.
شهر دهدشت مرکز شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه دارای چهار ورودی از بهبهان، سوق، طولیان و چرام است که بعضی از این ورودی‌ها به دلیل تاریکی شبانه و نداشتن علائم هشدار دهنده در روز به مسیرهای خطرناکی برای تردد مردم تبدیل شده است.
رانندگان وسایط نقلیه می گویند: تاریکی مسیر ورودی چرام تا میدان ترمینال و اختلال در شبکه روشنایی این مسیر مشکلاتی در تردد آنها ایجاد کرده است.
اوضاع وقتی حادتر می‌شود که این ورودی به دلیل تاریکی مطلق در روستای سمغان به نقطه‌ای حادثه خیز نیز تبدیل می‌شود.
با توجه به وجود چندین سفرخانه سنتی در ورودی دهدشت - چرام و شلوغی این مسیر نیاز است مسئولان نسبت به روشنایی این مسیر برای جلوگیری از تصادفات بیشتر اقدام کنند.
ورودی دهدشت - چرام یکی از شلوغ ترین ورودی‌هاست طوری که کسبه نزدیک این ورودی بارها شاهد تصادفات متعدد در این نقطه بوده‌اند.
به گفته آن‌ها طی چند سال گذشته چند مسافر و شهروند به دلیل حادثه خیز بودن و تاریکی ورودی شهر جان خود را از دست داده‌اند.
علی حسن زاده از کسبه‌ای است، درباره پیگیری‌های خود برای روشنایی و رفع این نقطه حادثه خیز می‌گوید: چند بار با مراجعه به نهادهای ذی ربط موضوع را مطرح کرده‌ام اما هیچ اقدامی برای روشنایی و مناسب سازی این ورودی انجام نشده است.
احمدی راننده خط دهدشت - چرام از وضعیت این ورودی گلایه مند است و می‌گوید: با اینکه بارها از این مسیر عبور کرده‌ام ولی تاریکی این مسیر احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد.
یکی از مسافران عبوری از شهرستان بهبهان که همه ساله از این مسیر برای گذراندن اوقات فراغت خود در چشمه بلقیس چرام استفاده می‌کند هم به این نکته اشاره دارد که تاریکی این ورودی خطرناک و مرگ افرین است.
به گفته کاظمی این ورودی نه تنها به دلیل شلوغی و تردد بیش از پیش خودروها حادثه خیز می‌باشد بلکه به دلیل روشنایی کم مسیر، خطرات آن دوچندان است.
سالهای زیادی است که ورودی دهدشت - چرام با تغییرات جزئی از سوی شهرداری و اداره راه و شهرسازی دست به دست می‌شود ولی تاکنون اقدامی برای ساماندهی این ورودی از سوی نهادهای متولی انجام نشده است.
2 سال گذشته به دلیل وقوع حوادث رانندگی بلواری به طول 800 متر در روستای سمغان در فاصله یک کیلومتری دهدشت احداث شد ولی برای روشنایی این بلوار تاکنون اقدامی انجام نشده است.
در این بلوار پایه‌های فلزی برای تعبیه روشنایی از سوی اداره راه و شهرسازی نصب شده ولی به دست فراموشی سپرده شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه با اشاره به تاریک بودن ورودی دهدشت چرام گفت: تکمیل سیستم روشنایی این مسیر نیازمند تامین اعتبار است.
محمد ماهیاری تصریح کرد: پیمانکار این طرح بیش از 800 میلیون ریال مطالبه دارد.
وی با اشاره به نصب پایه‌های فلزی و تامین زیرساخت‌های لازم برای روشنایی بیان کرد: یک میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد روشنایی این مسیر مورد نیاز است.
ماهیاری با اشاره به اینکه روشنایی محدوده شهری وظیفه شهرداری است گفت: در صورت تامین اعتبار روشنایی ورودی دهدشت - چرام در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.
شهردار دهدشت ورودی دهدشت - چرام را به علت نداشتن روشنایی کامل یکی از خطرناک‌ترین ورودی‌ها دانست و گفت: تامین روشنایی این مسیر زمان بر خواهد بود.
اسفندیار برخه افزود: با تامین زیرساخت‌های لازم و تکمیل بلوار و جدول کشی ورودی این مسیر کار روشنایی آن نیز در دستور شهرداری قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا تا پایان سال روشنایی این ورودی انجام می‌شود گفت: فکر نکنم.
با توجه به صحبت مسئولان نصب سیستم روشنایی این ورودی همچنان بلاتکلیف خواهد بود.
مدیران کهگیلویه بعد از این همه سال که از شهر بودن دهدشت می‌گذرد، هنوز گرفتار آمدن یا نیامدن اعتبار هستند، آمدن اعتبار هم به جربزه مدیر بر می‌گرد. آتش این گرفتاری علاوه بر اینکه همین مدیران ضعیف را درگیر خودش کرده مردم هم باید چوبش را بخورند. اگر چه وضعیت ورودی‌های یاسوج مرکز استان چندان بهتر از دهدشت نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دهدشت شهر فراموش شده
Iran, Islamic Republic of
احتمالا دهدشت جز ایران نیست!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نماینده
فرماندار پروازی
شهردار غیر تخصصی و ناکارامد
مردم بدبخت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1