تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۴۰۶۳۳۲
یادداشت سیاسی |

پاسخی به بیانیه‌ی اصلاح‌طلبان گچساران؛ آقای تاجگردون ای کاش از ملت به خاطر سیاست‌های غلط اقتصادی عذرخواهی می‌کردی

علی سینایی
۲۹
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پاسخی به بیانیه‌ی اصلاح‌طلبان گچساران؛ آقای تاجگردون ای کاش از ملت به خاطر سیاست‌های غلط اقتصادی عذرخواهی می‌کردی
کبنا ؛متن ارسالی:
((انَ اللهَ لا یُغیرُ ما بقومٍ حتی یُغیرو ا ما بأنفُسهِم)) سوره رعد آیه 11

این روزها اوضاع داخلی کشور متأثر از دومینوی استعفاها تورم بی سابقه سقط جنین برجام بی سرانجام و محاکمه بعضی از مفسدین اقتصادی روزهای تاریخی را پشت سر می‌گذارد. با وجود شرایط خاص کشور و طراحی‌های فتنه انگیز دشمنان برای انقلاب جزء لبیک انقلابی و عمل به تکلیف و منویات مقام معظم رهبری متصور نیست.
حماسه 9 دی که تجلی بصیرت سیاسی و انقلابی ملت ایران در پاسخ به حرمت شکنی عزاداران حسینی و اردوکشی غیر قانونی به بهانه تقلب فتنه گران سال 1388 بود، فرصتی پدید آورد تا دوباره ملت وفاداری خویش را به رهبری عزیز و فرزانه و آرمان‌های کبیر انقلاب و ارزش‌های اسلام ناب محمدی به عرصه نمایش بگذارد. جا دارد در همین مقال از عموم ملت بیدار و بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی به واسطه خلق حماسه با شکوه 9 دی تقدیر و تشکر.
هر خواننده‌ای که بیانیه منتشر شده شورای اصلاح طلبان در محکومیت حماسه 9 دی گچساران که بیشتر شبیه یک فحاشی نامه است را از نظر بگذراند بسیار متعجب و متأثر می‌شود که هموطنان خود را با الفاظ سخیفی مورد خطاب قرار داده است. این بیانیه گذشته از اینکه حمایت همه جانبه از سران فتنه 88 و تأیید کلیت آن است نیم نگاهی به فضا سازی انتخاباتی پیش رو دارد و بیشتر سوء استفاده از مرده مرحوم هاشمی بوده تا دفاع از وی.
جهت تنویر افکار عمومی خاطر شریف مردم فهیم استان بالاخص مردم شریف گچساران و خوانندگان عزیز را به نکاتی اجمالی درپاسخ به این بیانیه و عذرخواهی بدون معطلی و بی قید و شرط آقای تاجگردون نماینده مردم شریف گچساران در مجلس بیان می‌نماییم. هم اینک این ملت با تجربه بعضی از انتخابهای بد گذشته به افق و آینده روشن می‌نگرند و امیدوارند. چرا که دیگر نمی‌خواهند قربانی کلمه فریب ((تکرار)) شوند.
در متن بیانیه تان از کسانی که همبستگی ملی را نشانه رفته‌اند، و دین خدا را مضحکه و ملعبه امیال پلید خود می‌کنند. سخن گفته، و از وحدت شکنی ابراز ناراحتی کرده‌اید. از شما سؤال می‌کنیم: چه کسانی به ایجاد شکاف و دو قطبی در جامعه سال 88 دامن زدند؟ حرمت شکنان عاشورای 88 و سنگ باران حسینه ها و آتش زدن مساجد به بهانه تقلب برای رسیدن به امیال پلید و حاکمیت ملی را زیر سؤال بردن مضحک است یا شرکت کنندگان حماسه 9 دی؟ در جایی دیگر از بیانیه‌تان از بحران اقتصادی و معیشتی که به مراحل دشواری رسیده است فریاد برآورداید، از شما می‌پرسیم مسببین وضع موجود و رکود حاکم بر بازار و اقتصاد کشور نتیجه سیاستهای کدام جریان فکری است؟ افکار و مدیریت لیبرالی و غرب گرای شما بعد از 6 الی 7 سال مولود سلطان‌هایی چون سکه، سطان قیر، و غیره است. این‌ها مضحک و ملعبه است.
آقای هاشمی در مجلس ششم وقتی رأی نیاورد اتهام تقلب زد، آقایان کروبی و میرحسین موسوی، سال 88 همین طور اتهام تقلب زدند، و انتخاباتی که نماد دمکراسی در همه جای جهان است، و ضریب تخلف در آن درصد بسیاری پایینی دارد، و طبیعی هم هست را زیر سؤال بردید. اختلاف رأی 25 میلیونی را به رسمیت نشناخته و به قانون و نظر مراجع تمکین نکردید و اقدام به قانون شکنی و فتنه انگیزی کردید.
هم اکنون ریشه تمام مشکلات کشور و انقلاب، ناشی از تحریم‌هایی است. که دشمنِ امیدوار به فتنه 88 بر گرده این ملت سوار کرد. آن روز فتنه انگیزی و ایجاد گسست اجتماعی موجب خسران کشور گردید و امروز بی تدبیری و امیدواری شما به دشمنانِ قسم خورده‌ی این نظام و مردم کشور را متحملِ هزینه‌های سنگینی نموده است. همچنانکه همه ملت واقفند امروز نه چرخ هسته‌ای می‌چرخد و نه چرخ اقتصادی، و این است نتیجه بی توجهی به نصایح و هشدارهای آینده نگرانه ولی فقیه زمان و انقلابیون دلسوز کشور، همچنانکه در طول مذاکرات، رهبری فرمودند به دشمن و لبخندهای دشمن اعتماد نکنید ((این‌ها وقتی خرشان از پل رد شد بر می‌گردند و به ریش شما می‌خندند)). و امروز نیز علی رغم همه بی مهری‌ها وکم لطفی‌ ها، رهبری معظم انقلاب حمایت پدرانه و انقلابی و دلسوزانه خود را از دولت مطلوب شما دریغ نکرده است، و همگان را توصیه به حمایت از دولت نموده است. جریان انقلابی علی رغم انتقادات جدی که به روند اداره کشور دارند ولکن به کرات آمادگی خود را جهت همکاری به منظور برون رفت از شرایط فعلی اعلام نموده است. حال قضاوت را به وجدان‌های پاک مردم می‌سپاریم که، وحدت شکنان، عوام فریبان، فتنه انگیزان، بدخواهان، دو قطبی سازان در کشور چه کسانی هستند.
مردم با اینچنین شوراها و بیانیه‌های فصلی، که خود را قیم مردم می‌پندارند و با نردبان رأی مردم بالا می‌روند و سالها خود و فامیلشان جا خوش می‌کنند، دلخوشی نداشته و ندارند. اینکه این بیانیه‌ها از سر خیرخواهی و دلسوزی و دفاع از مرحوم هاشمی و غیره است، جای بسی سؤال است. عجبا – کسانی که تا دیروز به مرحوم هاشمی لقب عالیجناب سرخپوش و ... می‌دادند امروز دائیه دفاع از وی را یدک می‌کشند.
نویسندگان این بیانیه و اتاق فکر آنها چون شاهد شکست‌های پی در پی سیاستهای لیبرالی و اقتصادی خود در جامعه می‌باشند. و چون جایگاه خود را در آینده سپهر سیاسی کشور در خطر می‌بینند رو به فضاسازی جدید آورده‌اند تا مکرر در مکرر عوام بفریبند. چون مردم پس از این همه مدت نه از گلابی برجام خیری دیدند و نه از حماسه رونق اقتصادی وعده داه شده توسط دولت تدبیر و امید بخوانید اصلاحات.
در همین رابطه از آقای تاجگردون نماینده مردم خونگرم گچساران که در رابطه با اتفاقات 9 دی گچساران بدون معطلی از خانواده مرحوم هاشمی معذرت خواهی کرده بود سوال می‌پرسیم چرا و ای کاش ایشان به عنوان نماینده مردم و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از محضر ملتی که به خاطر سیاست‌های غلط اقتصادی دولتی که خود و حامیانشان بر سر کار آورده‌اند و اقتصاد فشل برجامی که، باعث تورم بی سابقه و تعطیلی کارخانجات و چرخ هسته‌ای و اقتصادی و بیکاری جوانان مملکت و ایجاد رکود بی سابقه در کشور شد هم معذرت خواهی می‌کرد. و موضع خودشان را در خصوص فتنه شفافاً اعلام می‌کردند. جناب آقای تاجگردون مشکل ما سوء مدیریت‌هاست. و بر این باوریم که: چو ناکس به ده کد خدایی کند / کشاورز بایدگدایی کند.
 در راستای سیاست‌های همین دولتی که شما سرکار آورده‌اید و مجلسی که کارگردان و بازیگران اصلی و اکثریت آن همراهین و منتخبین شما هستند و رکود حاکم و بی تدبیری و مجلسی که اکثریت آن همفکران شما هستند، و هم اکنون در رأس امور نیست نا امید و مأیوس، تا جایی که زبانم لال مقبولیت مردمی نظام اسلامی را هم زیر سؤال برده‌اید!
قریب به 5 سال به پای علم برجام خود و سرداران مذاکره کابینه سینه زدید عملاً برای هیچ، قلب راکتور کشور را بتن ریختید و چرخ اقتصاد را هم پنچر کردید. آیا فقط مردم باید وظیفه شناس باشند و رجال سیاسی و دولتمردان هر طور که خواستن اعمال سیاست بکنند؟ این توصیه از انقلابی‌ها آویزه گوشتان کنید، هر مسئولی که در انجام وظایف خود در قبال مردم و انقلاب و رهبری کوتاهی کنند مستحق شعارهایی فراتر از مرگ هستند.
به زعم ما القاب توهین آمیزی که شما در بیانیه‌تان به بعضی‌ها داده‌اید شایسته کسانی اند که از نردبان رأی مردم بالا رفته‌اند و در کاخ‌های شیشه‌ای نشسته‌اند و تفریحات خود و آقازاده‌هایشان سواحل آنتالیا و کانادا و هلند و .... است. نه مردم کف خیابان که در مواقع حساس حقاً گزینه‌های روی میز انقلاب اسلامی هستند!!
و اگر در یک برآورد جزیی افزایش نرخ تورم را با میزان افزایش حقوق کارکنان و کارمندان و کارگران مقایسه کنیم به عمق فاجعه تدبیر پی خواهیم برد.آقایان کمی توضیح دهند، این چه کلیدی و چه رونق اقتصادی بود که ایجاد کردید؟
آیا زندانی کردن معلمین عرصه تعلیم و تربیت و کارگران زحمتکش و سخت کوش و دیگر مخالفین وضع موجود در این شرایط حاکم پاسخ به مطالبات مردم است؟ عجبا با همین شعارهایی که امروز مردم را به غل و زنجیر کشیده‌اید از مردم رأی اعتماد گرفته‌اید.
در پارگرافی دیگر در آن بیانیه از شعار علیه یاران امام از جمله هاشمی و میر حسین و کروبی و خاتمی و غیره ... سخت براشفته اید. اولاً یاران امام فقط این چند نفر نبوده و نیستند و نخواهند بود؟ دوماً ملاک انقلابی گری تنها در یار امام بودن خلاصه نمی‌شود؟
مگر امام خمینی (ره) نفرموده‌اند ملاک حال فعلی افراد است؟ توجه شماها را به این فراز از مجسمه عدالت امام علی (ع) جلب می‌کنم که در جواب یکی از انصار در جنگ جمل وقتی در طرف مقابل امام علی (ع)، عایشه همسر پیامبر و طلحه و زبیر که از یاران پیامبر بودند را دید، و از اینکه طرف کدام را بگیرید از امام سؤال و از حق و باطل به زعم خودش مشتبه شده پرسید، امام علی (ع) فرمودند: اشتباه راهبردی شما این است که حق را با افراد می‌سنجید و نه افراد را با حق؟ و این درست نقطه تقابل و وجه افتراق انقلابی‌ها با شما اصلاح طلبان است!
بی شک  هاشمی، کروبی، خاتمی و میر حسین که شما از آنها نام برده‌اید، از مصادیق واقعی ریزش‌های انقلاب در عصر کنونی‌اند، که به سرنوشت طلحه و زبیرها گرفتار شده‌اند. مگر فتنه 88 شورش اشرافیت علیه جمهوریت نظام نبود؟ قطعاً بود و در حافظه تاریخ انقلاب برای همیشه ثبت شده است. و با این بیانیه‌ها راه به جای نخواهید برد و شنا کردن بر خلاف جهت رودخانه انقلاب است.
نوشتن نامه بدون بسم الله و سلام به مقام معظم رهبری توسط مرحوم هاشمی مهر باطلی بود بر رزومه کاری سابق و مبارزاتی دهه اول انقلاب ایشان. خاتمی و میرحسین و کروبی هم که جزء مردودین بلا منازع فتنه 88 بوده‌اند. در جایی دیگر نمایش 9 دی گچساران را که تجدید میثاق دوباره به آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری بود مضحک خوانده‌اید، ولی ما می گوییم مضحک آنهایی هستند که بر سفره انقلاب شکم پر می‌کنند و به رانت خوری مشغولند و علیه انقلاب همدست با بیگانگان و معاندان نقشه می‌کشند، و در داخل نقش اپوزیسیون به خود می‌گیرند.
شعارهای ساختار شکنانه علیه نظام و حاکمیت در کف خیابانها یادمان نمی‌رود، بی احترامی به تصویر مبارک امام خمینی (ره) و پاره کردن آن در خاطرمان هست. حمله مسلحانه به مراکز بسیج و پایگاههای مقاومت و مساجد و آتش زدن محل کار کسب مردم و کشته سازی توسط شورشیان و طرفداران جناب میرحسین موسوی و کروبی از حافظه ملت پاک نخواهد شد. چون یک توطئه برنامه ریزی شده علیه امنیت ملی بود. پس هوچی گران و هرزگران سیاسی که با نقاب اعتراض و تقلب به خیابان آمده بودند شایسته آن توهین‌ها هستند. با حضور پرشور و تاریخی مردم ایران در آن انتخابات که استقلال سیاسی نظام و انقلاب را برای مدت‌ها بیمه می‌کرد، به قانون تمکین نکردید. ولی دریغ از تمکین به قانون و احترام به رأی مردم .!
جا دارد سوال کنیم، نویسندگان بیانیه، این تذهبون؟ دار مجازات شایسته کیست؟ عاملان نفوذ در کدام جریان فکری شبکه سازی شده است، جاسوسان در کدام جریان فکری جا باز کردند؟ امروز راهکاری برای حل مشکلات مردم، مهار تورم، رفع بیکاری، سامان دهی بازار و معیشت مردم، برون رفت از رکود اقتصادی، افشای دستهای پشت پرده بازار ارز و سکه، مقابله با نفوذ، عدالت محوری عدم اعتماد به کدخدا و بیگانگان و توجه به داخل و اعتماد به جوانان و از سر صداقت با مردم حرف زدن و شایسته سالاری از جمله اصلاحات اساسی و زیربنایی کشور است. و همه بر این باور هستیم. و در پایان قضاوت را به ملت شریف ایران اسلامی می‌گذاریم.
-----------------------------------------
 با تشکر فراوان علی سینایی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچساران
Iran, Islamic Republic of
واقعا متن قشنگی هست و بسیار زیبا گفتی اما حیف ک ملت ما خصوصا مردم گچساران انگار .عسل بهشون میده و هیچ کاری هم براشون نمیکنه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه هر کسی از راه میرسد و قلمی بدست میگیرد و متنی می نویسد
مشکلات اقتصادی از زمانی شروع شد که احمدی نژاد گفت تحریم کاغذ پاره ای بیش نیست
برادر عزیز تا سیاستهای خارجی ما اصلاع نشود و اقازاده ها تنبیه نشوند و با فساد اقتصادی و اختلاس برخورد جدی صورت نگیرد و در برخوردها گزینشی عمل نشود و با همه برخورد یکسان شود
انوقت شاید امیدی به اینده باشد
پس لطفا قلم و بدست گرفتن قلم و نوشتن مقدس است
لطفا از فکر دیگران برای نوشتن استفاده نکنید
موفق باشید
علیزاده
Iran, Islamic Republic of
احسن درود خدا برتو ای برادر بسیجی همیشه بیدار چه زیبا قلمی بود .جالب بود برادر سینایی موفق وپیروز باشید.
Iran, Islamic Republic of
سلام بر جناب سینایی
احسنت حرف شما حرف دل مردم بود خدا قوت
کرمی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
Iran, Islamic Republic of
لطفا کسی نسبت به تاج گردون انتقاد کند که در قد و قواره ایشون‌باشد نه هر فردی ..........
دنا
Iran, Islamic Republic of
شیر مادر حلالت
Iran, Islamic Republic of
برو فکر نان باش که خربزه اب است حاجی!!!
البته برای نویسنده هم اب دارد و هم نان ولی برای شهروندان نه اب می شود و نه نان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام احسن به حق گفتی دردو بر پاکدستها
Iran, Islamic Republic of
اصولگرا و اصلاحطلب تموم شد حالا شما خیلی نمی خواد بری 10 سال پیش فعلا مردم محمود را دیدن حسن را هم همینطور هر کی به فکر خودشه هر دو گروه از هم بدترن
ولایی
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به نویسنده محترم جناب سینایی عرض کنم. که بزرگش نخوانند اهل خرد
هر آن کس که نام بزرگان به زشتی برد.
100
Iran, Islamic Republic of
احسنت دمت گرم آقای سینائی
Iran, Islamic Republic of
خدا نخواه که هر کس سی ایما مقاله نویس وابیه....بعد بیا اسم اصلاح طلب و تاجگردون رو بیار ...
هادی
Iran, Islamic Republic of
فتنه ۸۸ را... ق بوجود آوردند نه مردم و اصلاحطلبان . از لاک حماقت بیابیرون جناب نویسنده این متن بی معنی
هدایت دشترومی
Iran, Islamic Republic of
کمی منصف باشید ارتباط این نامه با عملکرد دکتر تاجگردون در چیست ؟؟؟ به نظر کاتب این نامه تاجگردون دقیقا باید چکار کند ؟؟؟؟؟ گناه تاجگردون در چیست ؟؟؟ دوست عزیز انتقاد راحت و آسان است اما کارکردن و به ثمر رساندن در این شرایط خراب مالی و اقتصادی هنر و نبوغ میخواهد که تاجگردون به معنای واقعی در این زمینه متبحر و متخصص است دست از کارهای ناشایست یردارید اگر برای این استان فلک زده نسخه بهتری دارید : بسم اله اگر هم هدفتان تخریب تاجگردون است بدانید اولین نادم و پشیمان این کارهای نادرست و ناشایست کسانی خواهند بود که میخواهند با این ابزار نخ نما شده به جایی برسند ............ تا خدا چه خواهد
United States
باسلام..درودفراوان
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
خیلی تند میری ..حرف های شما احساسی وبه دور از منطق است ...
لاشت
Iran, Islamic Republic of
تو هم از گروه وطرفدار احمدی نژادی که هیچ نهادی را در .نداره
ضربه ای که احمدی . به حکومت وارد کردید
بنی صدر و صدام حسین وارد نکرد
ملت
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی خود شما و تفکرتون هست والا اقای تاجگردون اگه رییس جمهور هم باشه کاری از دستش نمیاد چون در .ر هیچ کاره هست تفکر تاجگردون نذاشته اوضاع از این که هست خرابتر بشه
Romania
شیر مادرت حلالت احسنت آفرین دقیق کامل و روشن بیان فرمودید آقای تاجگردون محترمانه وقانونی و طبق اصول سیاسی و دینی و علمی و دموکراسی و رسانه ای این مطالب مستدل را که نظر مردم است را چند بار بخوان وجدانت را قاضی کن و اگر توانایی داری جواب این حقایق را بده
علی
Iran, Islamic Republic of
زنده بادسینایی عزیز
Iran, Islamic Republic of
درود بر سینایی عزیز
احسن
گل گفتی و محکم
کلاس خوبی براشون گذاشتی
ترم بعد یه امتحان هم بگیری عالی می شه
البته سخن حق از ان قران است که می فرماید
افرائیت من اتخذ الهه هواه
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
بخت تاج گردون خوسیده که تو نقدش ایکنی وووووووووووییییییییییییی
غلو
Iran, Islamic Republic of
کوتاه بیو
Iran, Islamic Republic of
هر که از ما . خیر از خودش نبینه اولا متاسفانه فضای جامعه وکشور بسمت سوی شعار های بدون .پیش رفت هرکه میخواهد به نون نوایی برسد با چشم بر واقعیت ببندد
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اول برو خوب مطالعه کن ببین علت رکود اقتصادی ازنظر علم اقتصاد چیست وبعد ببین سیاست های کلان اقتصادی کجا تصویب وابلاغ میشود وسهم هریک را جداگانه بررسی کن متوجه میشوی نمایندگان فقط رقم ها را جایجا میکنندوسهم تاجگردون دربودجه همین است .وقتی برای تالیف یک کتاب درسی مانند فیزیک وریاضی افراد بیرون از حوزه تخصصی تصمیم میگیرند خودت قضاوت کن برای اقتصاد چه کسانی تصمیم میگیرند.درواگذاری کارخانه ها وشرکت ها به بخش خصوصی بررسب کن به چه کسانی وبا چه قیمتی واگذارشده این همه بی قانونی ها همیشه بوده وخواهد بود ولی بیشتنرین تخلف در واگذاری به بخش خصولتی در دوران احمدی نژادبوده وازاین به بعد باید هرکه رئیس جمهور بشه بسوزد وازچشم مردم برود.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
بهت نمیاد این مطالب راخودت نوشته باشی یعنی .
Iran, Islamic Republic of
عالی بود جناب سینایی
مطلع
Iran, Islamic Republic of
احسن
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1