تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : ۴۰۶۳۳۱
تحرکات و فعالیت‌های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد بررسی شد

هدایتخواه می‌آید یا نمی‌آید؟

۵۷
۳
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
هدایتخواه می‌آید یا نمی‌آید؟
کبنا ؛گروه سیاسی-قسمت هشتم: هدایتخواه می‌آید یا نمی‌آید؟ سوالی است که حدود هشت سال است مدام در محافل سیاسی و انتخاباتی بویراحمد و دنا تکرار می‌شود. بعد از دو دوره حضور ستار هدایتخواه در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در آستانه انتخابات نهم مجلس اعلام شد که وی قصد آمدن ندارد و خود نیز بعدها در تایید این موضوع گفت: استخاره برای آمدنش بد آمد.
 او آمد و استخاره‌اش نیز درست تعبیر شد و در سومین دوئل با غلام محمد زارعی بازی را واگذار کرد. یک سال و اندکی بعد از این شکست طیف سیاسی که هدایتخواه به آن وابسته بود بازی قدرت را در انتخابات ریاست جمهوری به حسن روحانی واگذار کرد و عملاً این شکست پایانی برای یکه تازی هدایتخواه در عرصه سیاسی استان بود.
زمانی که در اسفند 1382 هدایتخواه وارد عرصه انتخابات شد چهره‌ی گمنامی در عرصه سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد بود و کل فعالیتش به تدریس در دانشگاه و حضور در هیئت های مذهبی و آموزش جوانان محدود می‌شد. او در یک فضای بی رقیب موفق شد به مجلس هفتم راه پیدا کند. هدایتخواه اهل سخنرانی بود و در مجلس و در کمیسیون فرهنگی نیز حضور فعالی داشت. اگر چه احمدی نژّاد و حلقه نزدیک به او از اینکه خود را وابسته به جریان سنتی اصولگرا بدانند اکراه داشتند ولی این اصولگرایان از جنس هدایتخواه بودند که عنان کار در عرصه سیاسی و اجرایی کشور را به دست گرفتند. او به جهت نفوذ و اثرگذاری‌اش از قبل نمایندگی‌اش توانست محمد رحیم دهراب پور را از گود قدرت خارج کنند و با حمایت از سید مسعود حسینی برای استانداری استان همه کاره استان شود. بعدها فضایی که احمدی نژاد به وجود آورد به تقویت هدایتخواه و اطرافیان جوانش کمک کرد بسیاری از جوانان هیئتی نزدیک به هدایتخواه وارد دستگاه‌های دولتی شدند و هر کدام از این اتفاقات بر قدرت او افزود تا جایی که بعد از آن تا امروز هدایتخواه ملاک و شاخص اصلی جریان اصولگرایی در شهرستان بویراحمد شده است. این یکه تازی از مدل هدایتخواه خاص اصولگرایان و شهرستان بویراحمد تنها نیست بلکه با توجه به فقدان سازوکارهای دمکراتیک در احزاب و تلاش نیروها برای ممانعت از بروز تشتت و اختلافات ترجیح می‌دهند بر روی یک نیرو متمرکز شوند که آن نیرو هم در ادامه به چنان قدرت و نفوذی می‌رسد که خواسته یا ناخواسته اجازه ظهور به دیگران داده نمی‌شود.
 خیلی‌ها معتقدند این رفتار هدایتخواه اساساً یک حربه انتخاباتی برای حذف رقبا و مجبور کردن جریان اصولگرا به حمایت تمام قد از او است. وی با کشدار کردن آمدن و نیامدنش هرگز فرصت فعالیت و جا انداختن یک نیروی جدید را در طول زمان چهار ساله نمی‌دهد و بعد که هیچ کس آمادگی حضور ندارد و مجبور به مراجعه به وی می‌شوند شروع به مخالفت با آمدن و قهر کردن و پنهان کردن خود می کند که در آخرین دقایق نیز پیدا می‌شود.
 هدایتخواه در دور قبلی نیز ابتدا اعلام کرد که ثبت نام نمی‌کند ولی نزدیکانش دست به دامان بزرگان تهران نیز شدند. فعال‌ترین فرد در این رابطه شیخ صفدر پناهی بود. پناهی به گچساران رفت و هدایتخواه را در ظاهر قانع به آمدن به یاسوج و ثبت نام در آخرین دقایق فرصت ثبت نام کرد.
انتخابات دور قبل بویراحمد با چالش کم سابقه‌ای مواجه شد. صحت انتخابات تا مدت‌ها تایید نشد و طرفداران هدایتخواه نه تنها امیدوار به ابطال حضور زارع در انتخابات بودند که مدعی بودند شمارش مجدد سبب حضور ستار هدایتخواه در مجلس خواهد شد. این اتفاق نیفتاد و بعد از اعلام رسمی پیروزی غلام محمد زارعی در مجلس و دیدار وی با نماینده ولی فقیه و صحبت‌های آیت الله در آن دیدار در مورد تقلب آرا باعث نگارش نامه از سوی هدایتخواه خطاب به آیت الله ملک حسینی شد.
بعد از آن انتخابات هدایتخواه فعالیت‌هایش کمتر شد. هر چند ابتدا گفته شد او به عنوان معاون پارلمانی سازمان بسیج انتخاب شده است ولی در ادامه صحبتی در این زمینه نشد و مشخص نشد نتیجه این صحبت‌ها چه بوده است.
در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نیز هدایتخواه اگر چه از رئیسی حمایت کرد و در پاویون فرودگاه در عکس‌های استقبال از رئیسی حضور داشت ولی کمتر از انتخابات یازدهم و فعالیت برای سعید جلیلی در این انتخابات فعالیت داشت. با این وجود وی آنقدر نفوذ داشت که در میان گزینه‌های زیاد اصولگرا در استان از سوی تولیت آستان قدس رضوی به عنوان رئیس دفتر این موسسه در یاسوج معرفی شود.
 وظایف این دفتر در ساختار اداری کشور مشخص نیست ولی هر چه است ظاهراً فرصت خوبی برای کمک به مردم وجود دارد کمک‌هایی که بعداً از سوی غلام محمد زارعی مورد انتقاد قرار گرفت و شائبه انتخاباتی بودن این کمک‌ها مطرح شد.
بر خلاف سه سال گذشته مدتی است هدایتخواه فعال‌تر شده است او بیشتر سخنرانی می‌کند، بیشتر اظهار نظر می‌کند و بیشتر مصاحبه می‌کند.
اظهار نظر هدایتخواه در مورد سفر احمدی نژاد به لیکک و تاکید بر خروج احمدی نژاد از قطار انقلاب باعث بروز موجی از اختلافات در میان اصولگرایان استان شد. حمدالله مبشری فرماندار دولت احمدی نژاد در بهمئی و یکی از میزبانان احمدی نژاد به هدایتخواه جواب داد و شیخ صفدر پناهی از هدایتخواه حمایت کرد. این تنها موضع پر سر و صدای هدایتخواه نبود. صحبت‌های او راجع به تاجگردون و رای مردم به وی و مقایسه این رای با بیعت مردم با یزید نیز پر سر صدا بود. تاجگردون بعد از سلامتی‌اش به وی جواب داد ولی هدایتخواه خیلی سریع موضع گرفت و .تاجگردون را به مناظره دعوت کرد البته موضوع انتخابی هدایتخواه برای مناظره ربطی به واقعیات جامعه نداشت و تاجگردون هم هیچ جوابی به این مناظره نداد و بعدها سلفی یادگاری‌اش بعد از یک صبحانه کاری با سردار سلیمانی بیش از همه اصولگرایان استان را به تامل و واکنش وا داشت.
در آخرین مورد نیز یک اصولگرا به هدایتخواه حمله کرد و آنهم کسی نبود جز محمدعلی بزرگواری که با تندترین لحن معترض هدایتخواه شد و حتی طرف تاجگردون را گرفت.
تشتت و نگرانی از آینده جریان سبب شد بزرگان جریان دست به کار شوند و با میانجیگری میان این دو بساط صلحی راه انداختند که گفته می‌شود شیخ صفدر پناهی و مسعود حسینی بیش از بقیه در این میان نقش بازی کردند. عکس این صلح نیز حاشیه ساز شد اندکی از دست خلقی پور در عکس مشخص بود و احتمالاً عمدی در حذف چهره او وجود داشت. غیبت برخی دیگر از چهره‌ها از جمله محمدرحیم دهراب پور نیز با انتقاد شدید نزدیکان وی مواجه شد.
یکی دیگر از حواشی مربوط هدایتخواه به سوال یکی از دانشجویان از هدایتخواه در دانشگاه آزاد در مورد خانه ویلایی وی در جوغوره مختار بر می‌گردد. موضوعی که البته هدایتخواه آنرا توجیه کرد و نه تنها آنرا نپذیرفت که آن کار را نشانه‌ای از نداری خواند ولی منتقدین آنرا با عنوان «کاخ جوغوره» خطاب کردند.
این کنش‌ها و فعالیت‌ها و هم چنین ترس سایر اصولگرایان از تشتت در این جریان و عدم حمایت رهبران جریان از آنها سبب شده است این ظن به وجود بیاید که هدایتخواه خواهد آمد. او در دفعه‌های قبلی گفته بود نمی‌آید و آمد و حالا که از نیامدن چیزی نگفته است و اشاراتی هم بر آمدن داشته است «حتماً می‌آید».
هدایتخواه به خوبی می‌داند انتخابات آینده در ساختار سیاسی کشور شباهت زیادی با انتخابات مجلس در سال 1382 دارد بنابراین نمی‌خواهد این فرصت طلایی را از دست دهد. وی هم چنین تا حدودی خیالش از بابت عدم حضور نیروهای قدرتمند اصلاح طلب راحت است.
هدایتخواه امیدوار است در کنار زارع (اگر مشکلی برای حضور نهایی نداشته باشد) گزینه‌های بیشتری ثبت نام کنند تا آرا تقسیم شود و خود ضمن حفظ رای سنتی جریان اصولگرا بتواند بر سبد رای خود بیفزاید. وی خوب می‌داند که یک ضلع دیگر انتخابات از همین حالا و حتی قبل از این مشخص شده است و آنهم کسی نیست جز مهدی روشنفکر که در دور قبل انتخابات توانست رای خوبی را کسب کند و طیف هدایتخواه نیز بر این باورند هم پوشانی منطقه‌ای و سیاسی زیادی بین وی و روشنفکر وجود دارد که برای ایجاد توازن در این مسئله امیدوار به حضور یک گزینه با هم پوشانی زیاد با زارع هستند. گزینه‌ای شبیه بهرامی.
 اما اگر هدایتخواه نیاید (در یک مطلب جدا مفصلاً به این احتمال خواهیم پرداخت) خیلی سخت و بعید خواهد بود که اصولگرایان به یک گزینه مورد اجماع برسند. اخیراً در برخی محافل صحبت از احتمال کاندیداتوری «امیدی پور» معاون نیکزاد استاندار دوران احمدی نژآد در استان شده است. موضوعی که نباید آنرا زیاد جدی گرفت. امیدی پور اگر چه سابقه اصلاح طلبی دارد اما به نظر نمی‌رسد دارای پایگاه رای قوی باشد و احتمالاً این کارت برای بازی‌های دیگری رو شده است.
 در فرآیندهای پیش روی انتخابات در بویراحمد و دنا دو موضوع را باید در نظر گرفت؛ اول تشدید مسائل قوم گرایی در استان است که بیشترین آسیب این مسئله متوجه نیروهای سیاسی است. بدون شک ساختار قومی در استان سبب شده است هر نامزد انتخاباتی حتی سیاسی‌ترین آنها نیز از حمایت قوم و تبار خود برخوردار باشد. دوم امید می‌رود با استانی شدن انتخابات بخشی از معضل قوم گرایی در انتخابات مرتفع شود و تنها نمایندگان سیاسی بتوانند دران فضا به رقابت بپردازند که این موضوع نیز در حد یک احتمال و تحلیل است و هیچ قطعیتی برای تحقق چنین خواسته‌ای وجود ندارد. هدایتخواه با توجه به جایگاه کشوری از پتانسیل خوبی برای حضور در رقابت انتخاباتی از مدل استانی آن برخوردار است. قطعاً اگر انتخابات استانی شود که کمی سخت است تحولات و تحلیل‌ها راجع به انتخابات کاملاً با شرایط فعلی متفاوت خواهد بود.
از حالا تا اسفند سال اینده باید بیشتر شاهد مواضع و سخنرانی‌های هدایتخواه باشیم. مواضعی که تند هم هستند و نیش و کنایه‌شان از احمدی نژاد شروع می‌شود و همه را در بر میگرد.
انتخابات آینده را باید با حضور جدی هدایتخواه تصور کرد این فرض تکلیف اصولگرایان را روشن خواهد کرد ولی رقبای او با هر نگرشی باید برنامه‌های خود را متناسب با حضور یک نیروی قدرتمند و صاحب نفوذ طراحی کنند. حضور هدایتخواه و زارع اگر اتفاق بیفتد که خیلی محتمل است پنجمین رقابت انتخاباتی این دو خواهد بود رقابتی که تا کنون هر کدام دو پیروزی به دست آورده‌اند و ست پنجم می‌تواند پایان این بازی برای هر دو باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Netherlands
دور گذشته با وجود ثبت نام دكتر روشنفكر و درو كردن بقيه كانديد ها عملا هدايت خواه از دور خارج شد
ضمنا اين دور رفيق شفيق هدايت خواه يعني حاج دهرابپور هم هست پس هدايت مطمعن باشه اين دوره حتي جزء مدعي ها هم خساب نميشه و نصف آراي دور گذشتش مال حاج دهرابپور خواهد بود
Romania
دهراب پور شورای شهر هم بزور رای آورد
Germany
هدايت خواه فقط داره اندك طرفداري كه داره.
ايشون اگه خير و صلاح حزب يا خودش يا دوستا و فاميلشو ميخواد نبايد بياد چون دو دوره متوالي هست داره شكست ميخوره و چيزي از اين بدتر نيست
تازه اين دور به دلايل مختلف آراش خيلي كمتره چون چنتا از هم حزبي ها و دوستاي گذشتشو از دست داده و تازه قراره اونا هم بخاطر ضربه زدن به هدايت خواه بيان ثبت نام كنن مه هدايت رأي نياره
Iran, Islamic Republic of
از هر لحاظي كه بخواي حساب كنيم دكتر روشنفكر از هدايت خواه سرتر هست
اوليش اخلاق و صداقت هست.
در ضمن به روزمه هدايت خواه قبل از نمايندگيش نگاه كنيم يه معلم معمولي بوده ولي دكتر روشنفكر رئيس شوراي شهر دهدشت،فرماندار دهدشت،معاون آموزش و پرورش استان،گزينه مدير كلي آموزش و پرورش استان و...
ولي هدايت خواه زماني كه رفت مجلس اسم در كرد
پس دوستانه بهشون ميگم كه خودشو خسته نكنه چون دكتر روشنفكر صد در صد پيروز هست
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran, Islamic Republic of
اگه استاني بشه دكتر تاجگردون و دكتر روشنفكر صد در صدي هست
من شنيدم دكتر تاجگردون چند شب قبل با دكتر روشنفكر نشست داشته و اعتلاف كردن با هم كه طرفداراشون فقط اسم دكتر روشنفكر و دكتر تاجگردون رو بنويسن
Moldova, Republic of
نگو
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مگه انتخابات شوراست که اعتلاف کردن؟ خخخخ
بابک
Romania
از تعدادی از نیروهای شاخص اصلاحات بویر احمد شنیدم که این دوره میخواهند به اقای روشنفکر رای دهند
من حیث المجموع اقای روشنفکر شانس پیروزی بیشتری دارد
علی
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدی خیر باشه حتما ساده گیر اوردنت
علی
Iran, Islamic Republic of
ای خدا این کی باید چیزی حالیشون بشه دارن از گشنگی می میرن اون وقت به فکر رای دادن و .دادن به مردمن
Iran, Islamic Republic of
اوفی کی نشست داشتن شایعه بسه دیگه
Iran, Islamic Republic of
اگه انتخابات استانی وا بو روشنفکر از هم الان م مجلس
Iran, Islamic Republic of
اگه انتخابات استانی وا بو روشنفکر از هم الان م مجلس
ک ب
Iran, Islamic Republic of
شتر در خواب ببیند پنبه دانه
آزموده را آزمودن خطاست
چالش
Iran, Islamic Republic of
انتخابات آینده گزینه جدید می‌خواهد کسی که متخصص و کاردان و مدیر توانمند و شجاع باشد
و کسی را میخواهد که دارای برنامه جهت توسعه استان و اشتغال جوانان باشد
و آن کسی نیست جز دکتر درخشنده پور
منتظر سخنرانی‌های شجاعانه درخشنده پور باشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
لطفا برای دکتر روشنفکر دردسر درست نکنید .‌من به عنوان یه تامرادی ، اصلا به درخشنده رای نمیدم.‌ نباید بیاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه میاد ، صد در صد هم میاد و صد در صد هم شکست میخوره .

این دور دکتر روشنفکر پیروزه
محمد
Iran, Islamic Republic of
قطع و یقین بدانید با حضور دکتر روشنفکر اقای هدایتخواه نباید خطای دور گذشته را تکرار کند و فکر امدن در سر داشته باشد چرا که مطمعن باشید اقای هدایتخواه شاهد شکستی دوباره و حذف مادام العمر ایشون از صحنه ی سیاسی استان خواهند بود با وجود تمام امکانات حزبی و تجارب 4 دوره حضور ایشون و همفکران و هم حزبان ایشون فاصله رای جناب روشنفکر با اقای هدایتخواه 5 هزار رای بود که یقینا شاهد رویش ارای اقای روشنفکر هم در سبد رای ادوار گذشته زارع هم در سبد رای خود حامیان هدایتخواه هستیم و بالعکس ریزش اراء زارع و هدایتخواه در بین حامیان گذشته این دو کاندید
علاوه بر جبران این 5 هزار رای کفه ترازو باوجود همزمان زارع هدایتخواه و به سمت اقای روشنفکر سنگینی خواهد کرد و بنظر میرسه اگر از طرف جناح اصولگرای بویراحمد بخواهند تصمیم عقلانی بگیرند و جواز حضور قطعی و بی دغدغه ای برای ورود به مجلس داشته باشند به پشتوانه همان 40 هزار رای گزینه ای جز روشنفکر نخواهند داشت

پس یا اصرار برخودخواهی و ونادیده گرفتن ظرفیت بالای رای روشنفکر و امدن هدایتخواه که جز شکست و حذف ابدی هدایتخواه چیزی در بر نخواهد داشت
یا کشیدن خط بطلان بر خودبرتربینی و میدان دادن به نیروهای کارامد و تازه نفسی همچون جناب روشنفکر با ضمانت قطعی و پیروزی در برابر دیگر رقبا
Hungary
احسنت براين تحليل درست وعلمي
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
مامردم کهگیلویه هم اصلاح طلب هم اصولگرا آقای روشنفکرکاملا شناخت ازش داریم ایشون فردی کاردان کاربلد مردمی هستن میتونندیک نماینده موفقی باشد ودارای فامیل بامنش وجمعیت بالایی میباشند صدرصدجز سه نفراول میباشند
Iran, Islamic Republic of
حضور چهره مطرحی همچون دکتر هدایت خوا با وجود دکتر روشنفکر تیشه به ریشه خودشه به عنوان یک اصولگرای همیشه حامی ایشون از اونجایی ک ازته دل دوست ندارم شخصیتشون خراب بشه ازشون میخوام منطقی فکر کننن چون واقعا شرایط مهیا نیس واسشون.و ریزش ایشون زیاد شده و از طرفی رویش دکتر روشنفکر در این مدت بسیار زیاد شده .و امثال دهراب پور و امامی فر و امیدی پورو و خیلی دیگه از اصولگراهای هم تبار دکتر روشنفکر از ایشون جدا شدن.سرجمع شرایط ب نفع دکتر هدایتخواه عزیز نیس.
حسین
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه دور قبل ک همه اصولگراهای .دورورش بودن شکست خورد الان ک خیلیا ازش جدا شدن فک نکنم امید چندانی دلشته باشه .به نظر میاد این سری روشنفکر وضعیتش از همه بهتر باشه از بقیه.زارعی هم مگر این ک مث سری . به دادش برسن.
میرزا عباس
Iran, Islamic Republic of
با کمال احترامی ک برای دکتر هدایتخواه دارم و دوره های قبل از حامیان سین چاکشون بودم ولی فک کنم با وجود دکتر روشنفکر در صحنه اصلا جای خطای دوره قبل برای هیچ کدوم از ما نیس.
Iran, Islamic Republic of
من شاگرد استاد عزیز جناب روشنفکر بودم
خدا شاهده که ایشان خیلی شخصیت بزرگ و روح بزرگی دارن هستند
خدا شاهده افتخار میکنم شاگرد همچین مرد شریفی بودم و استاد روشنفکر را با دکتر رجائی مقایسه میکنم و میدانم دوای درد شهرستان و استانمون استاد گرانقدر دکتر روشنفکر هستند.ساده و بی آلایش و در عین حال دنیا دیده
حاج عزیزی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اصولگراها پراکنده شدن مث دور قبل نیس ..حتی خود بدنه و بزرگان اصولگرا هم دیگه مث دوره قبل داغ نیستن واسه اوردن هدایتخواه.وهرکی ساز خودشو میزنه.این وسط ما ک زیر مجموعه هستیم میسوزیم فقط.البته تو این شرایط دکتر هدایتخواه نیاد بهتره والا.من ک رغبتی ندارم دیگه. فقط امیدم این ک دکتر روشنفکر یه کاری کنه حداقل .ایشون خیلی از راه موفقیتو پیمودن و مدام با مردم در ارتباطن .قطعا نیتجه مردم داری و تلاششونو میگیرن.
فداییان مهدی
Iran, Islamic Republic of
ناجی به کسی میگن که از خود گذشتگی در راه رسیدن به آرامش و کمال جامعه و اطرافیانش داشته باشه….ناجی کسی نیست که دیگران رو پلی کنه برای رسیدن به منافع شخصی خود و عده ای خاص…ناجی یعنی حاج مهدی روشنفکر که با چشم پوشی از هر جناح و دسته ی سیاسی و .نه فقط بخاطر کمک به مردم و گرفتن دستشون پا به صحنه گذشته و پایدار هم خواهد ماند چون طرفدارانش همگی مردمی هستن.چون دغدغش درد مردمه.
پایدارو جاوید دکتر مهدی روشنفکر
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
مهرهای سوخته سوخته هستند.و خریدار ندارند.این سیاسی بازی ها دیگر به درد مردم نمی خورند.خداراشکر که انتخابات استانی شد.حداقل از حربه. و شناسنامهایش .و هدایتخواه نجات پیدا میکنیم..تغییر را باید احساس کنیم.
عطافر
Iran, Islamic Republic of
این روزا اسم دکتر روشنفکر بزرگتر از هر اسم دیگه ای تو استان هست. والا هرجا ایرم تا گپشه ایزنن نونم ای آیم چه کرده.هرجا هم کامنت ایخونم تا اسم هسه.
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
من یک شهروند یاسوجی یک برخورد با هدایت خواه داشتم یک برخورد باروشنفکر هدای.د که فکر میکنه کسی از او داناترنیست ولی روشنفکر انسانی باشخصیت باوقار متین وباادب وفروتن میباشد و انسانی است که بعنوان برادر شهید درجذب حداکثری نظام تلاس میکند ولی هدایت ودوستانش هرروز .کم میکنند خدامیداند انچه میگویم ازروی صداقت است
/
Iran, Islamic Republic of
چرادر اروپا وامریکا سیاستمداران بعد ازچهار وهشت سال کنار می کشند اما در ایران تا پایان عمر هستند
استاد
Iran, Islamic Republic of
تنها و تنها راه پیروزی اصولگرایان دکتر خرامین است. هم از حمایت طایفه ای و قبیله ای برخوردار است.هم حمایت جامعه دانشگاهی و هم جبهه و جناح.....
Iran, Islamic Republic of
رای ما روشنفکره چو ب بییاد چو نییاد
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
ببینید کجا یک مراسم گراسم گرامیداشت شهدا است تا دوباره بعنوان یک ابزار هدایتخواه را بفرستند برا سخنرانیش
Denmark
ان شاء الله حضور حاج قوام فروزان فروزان همه ی معادلات را به هم می ریزد . پس اصلاح طلبان همه با هم از جناب فروزان حمایت می کنیم .
علی
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه بازنده در برابر زارع نبود ه و نیست بازنده اصلی . که به خاطر دنیای زارع اخرت خود را و الان هم به خاطر ضایع کردن حق هدایتخواه .
Iran, Islamic Republic of
کاملا معلومه که کامنتهای مخالف که نوشته شده توسط یک نفر هستنش. متن و ادبیات گویای همه چیز هست. هدایت خواه ایندفعه شانس اول و مسلم هستش
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
امدن یا نیامدن دیگر ضربه ای به هیچ کس وارد نمیشه
ندای وحدت پیروز میدانه ، چه استانی باشه چه نباشه مهدی روشنفکر پیروز قطعی انتخابات ۹۸ میباشه
100
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه به کوری چشم معامله گران می آید وپیروز هم هست
عزيزي
Iran, Islamic Republic of
حضور دكتر قطعي است
دوستان و حاميان همانند دكتر در ميدان فعاليت باشند.
فریاد
Iran, Islamic Republic of
سلام برسایت کبنانیوز که ماشالا خودی هست هم داخل استان وهم خارج از استان بیشترین مخاطب را دارد جای تبریک به این سایت هم استانی عزیز دوم خدمت آم کسی که این کاممتها را گذاشته برای آقای دکتر روشنفکر معلوم است یک نفر است بیایید خدای فکر کنید شهرستان گچسارا وباشت شهرستان بهمئی شهرستان چرام شهرستان لنده واینها یک رای به آقای روشنفکر می دهند حالا شهرستان دهدشت مگر چند نفر از ایل تامرادی از ایشون حمایت می کنند چه معیاری دارد که اگر استانی شود امید به رای مردم داشته باشد این را بدا ن آقای دکتر هدایتخوا وحاجی آقا موحد .؟ نفر اول هم دکتر تاجگردون هست دوست عزیز فکر کن بعد پاسخ دهید عجولانه تصمیم نگیرید
اصولگرای سنتی
Iran, Islamic Republic of
باسلام،
برای ما سؤال هست که چه عاملی باعث شده که حضور امثال دهراب پور در این معادلات پررنگ جلوه داده شود!؟
ایشان خود کاندید بشن تا عیارشان آشکار بشه هرچند انزوای ایشان در شورای شهر و تنهایی ایشان بین رجال جریانهای سیاسی دلیلی بر رد این ادعاست؛
چرا بیخود افراد رو بزرگ میکنید؟!
ایشان در انتخابات 82 کمترین نقش رو داشتند و کلیه نیروهای جریان گواه این ادعای هستند؛
کاش خود ایشان کاندید بشن!!!!!
لطفا انتشار دهید برادر کمایی
ایمان
Iran, Islamic Republic of
نه روشنفکر نه تاجگردون رای میاره اگه استانی بشه
نیک سیرت
Iran, Islamic Republic of
اقای هدایت خواه دیگه تمومش کن
زماني كه نفت ١٤٦دلار بوددراوج قدرت دونفر . به عنوان نماينده مجلس بودند كه با اسناد موجود كمترين بودجه كشور به اين استان تعلق گرفته بود.مثل اين افراد به سليمان خزايي برميگردد كه در زمان قيام حسين ابن علي سكوت كردند وبعد از حادثه كربلا به قيامي دست زدند كه به نابودي بسياري از شيعيان منجرشد.سليمان اهل خدا و عبادت بود ريش بلند و جاي مهر بر پيشاني.اما به وقت عمل به دنيا دل بست نه به حب علوي بودنش.حادثه عاشورا به وقتش مرد ميدان ومرد عمل ميخاست كه در راس شيعه بود و لبيك به حسين قتل عام آل علي انجام نميشد نه گريه بر مصيبت نينوا.
هشت سال در حكومتي كه بسياري از استانها و شهرها با وجود درآمد هفتصد ميليارد دلاري كشور در رأس نمايندگي اين استان بوديد دلارهايي كه به راحتي در كشور پخش شد باعث پيشرفت كشور شدباعث رونق كارخانه ها و زير ساخت هاي كشور شد.اما مااز منطقه محروم به لطف برگرداندن و خرج نكردن بودجه هايي كه توسط معاون برنامه و بودجه به اين استان تعلق ميگرفت شما كدام نهضت را راه انداختيد!؟نهضت آسفالت يا نهضت گشت ارشاد!؟نهضت خفقان يا نهضت تهمت يزيد بستن در فضاي باز سياسي!؟نهضت التماس وزرا به نمايندگان استان براي تخصيص بودجه براي وزارت خانه يا نهضت پس فرستادن بودجه براي خشنودي وزرا!؟
هاني تاجري بود از مال دنيا بي نياز حب آل علي باعث شد ايشان از اولين شهدا قيام عاشورا شدند.در زمان قيام مسلم تاراج اموال ايشان شد.به لطف الهي هرسه نماينده استان در حال حاضر از مال دنيا بي نياز ودر پست هاي مهم كشور نيزخدمت ميكردند.اماحس خدمت وديدن .ايشان را از درخدمت دولت به نوكر ملت تبديل كرده وبه جنگ غولهاي بزرگ قدرت كشور انداخته كه بتواند موجب التماس كل كشور به خادمان ديارمان شود.خادماني از جنس مردم باپشتوانه رضايت مردمي ومجبوبيت.ميثم تمار با تمام داراييش كه يك ليف خرما برسر بود به جنگ قدرت رفت.سوال من اينست در طول هشت سال يك دقيقه ميثم وار به دفاع ازحق اين استان اقدام كرده ايد!؟
در انتخاب. به قول معروف كوه دنا مقصر است كه بيش از حدبلند است و نعمت الهي است نه حب سياست ومال دنيا وقدرت عمرسعد و به اميد ملك ري نشستن.والسلام.
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر روشنفکر که اسوه ی اخلاق ادب اسوه ی غیرت و افتادگی هست
اصلاحطلب
Romania
درود خدا بر مهدی روشنفکر که الحق و الانصاف خارچشم تمامیت خواهان و صاحبان زر و زور و تزویر شده
اندکی صبر صبح نزدیک هست
حامی_روشنفکر_هستم
همتی
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز من طایفه گودرزی ام اقای هدایت خواه استاد مسائل دینی مذهبی.
انسانیت
Iran, Islamic Republic of
بازهم حجاب عفاف اقای هدایت خواه ده بسته
علی
Iran, Islamic Republic of
از اصلاحات گریزان و قطع یقین به دکتر هدایتخواه رای به دلیل صداقت ایمان سواد و چهره ی ملی بودن این بزرگوار خواهیم داد همیشه شرمنده این عزیز بزرگوار هستیم که ادوار گذشته ازش حمایت نکردیم.
Iran, Islamic Republic of
سلام،
در جواب آقای عزیزی عرض کنم که شما که بدون شک و کوتاهی باید از دکترتان حمایت کنید!
برای امثال شما که بد نشد که همگی جذب ادارات شدید!!!
این همه بیکار ما داشتیم و داریم اونوقت فقط از خانواده جنابتان 4نفر جذب شدید!!!!
شما بفرمایید تمام قد در خدمت دکترتان باشید!!!!
برادر کمایی لطفا منتشر کنید
دیدور
Iran, Islamic Republic of
رای به دکتر هدایت خواه رای به ایمان رای به تیز هوشی رای به شرافت است من اصلاح طلب شناسنامه دار این دور از انتخابات رای به ایشان خواهم داد.
کوهستان
Iran, Islamic Republic of
ادمهایی هستن که به جای کاروتلاش برای گذران زندگیشون صبح تاشب افتادن دنبال حرفهایی ازنوع سیاست وازسیاست هیچ نمیدونن یه پیشنهادمیدم به جای اینکه امیدواربشیدبه دیگران که برن یه کاره ای بشن اون وقت شما بشیدفرمانبرشون یاادمشون خلاقیت ازخودتون نشون بدیددرعرصه کاروکسب علم چون ماتواستانمون نه متخصص درکاری داریم نه عالمی یابزرگ علمی ازهمه ایران عقب ترهستیم ول کنیداین مجلسها ر رو کار تجربه وتخصص اگه نداریم بایدبریم بمیریم( حرف گپو زین وابیه وردیه عده ایم بیکاروعلاف)
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر نیروی کاری وشجاع
Iran, Islamic Republic of
دکت هدایت خواه یکی از بهترین گزینه های استانی هست که اگه انتخابات استانی بشه به بالا ترین جایگاه راه می یابد
فرج
Iran, Islamic Republic of
بشینید و اول شدن دکتر هدایتخواه رو در رقابت استانی تماشا کنید
احمدی نژای ام
Iran, Islamic Republic of
اگر در دوران هدایتخواه فعالیتی مثبت هم صورت گرفته بود این فعالیتها به واسطه دولت شجاع و مستقل احمدی نزاد بود، وگرنه هدایتخواه و آدمهایش که اهل کار و فعالیت عمرانی نبودند....اصلا هدایتخوا. وابسته است که توانایی انتخاب نیروهایش را نداشت و هر نیرویی هم انتخاب می کرد آن نیرو معرفی شده جریانهای وابسته بود...به نظر من ما نیاز داریم به نیروهای مردمی
م ع ازبابامیدان
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی بجز ستار هیچکدام نه کشوری نه توانا نه عادل وخداپسند نیستند خدایی بیند یشید نه سیاسی یا ....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1