تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۸
کد مطلب : ۴۰۶۲۶۱
خبرهای مربوط به تغییر فرمانداران دنا و گچساران بررسی شد

بازار داغ شایعه‌پراکنان در «دنا» / کار سخت تاجگردون و استاندار در گچساران

۱۸
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
بازار داغ شایعه‌پراکنان در «دنا» / کار سخت تاجگردون و استاندار در گچساران
کبنا ؛ساعتی پیش بحث تغییر فرماندار دنا از سوی افرادی در پشت پرده‌ها زده شد تا نادیا صداقت اولین فرماندار تاریخ کهگیلویه و بویراحمد در کنار بحث رفتن عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت. فرماندار شدن «صداقت» امیدهای زیادی را در دل زنان این استان روشن کرد و فوج فوج استاندار کهگیلویه و بویراحمد را به دلیل حمایت از یک زن مورد قدردانی و سپاس قرار دادند و بعید به نظر می‌رسد که علی محمد احمدی این سیاست دولت و رئیس جمهور را نادیده بگیرد و بخواهد دست از حمایت «صداقت» بکشد. هر چند فرماندار دنا تلاش‌های زیادی در حوزه جذب اعتبارات عمرانی، اشتغالزایی (روستایی و عشایر)، امنیت، سرمایه‌گذاری و ... کرده است و صد البته عملکرد موفق او سبب شده تا برخی نارضایتی‌های گذشته از مجموعه فرمانداری برداشته شود.
فارس در این باره نوشت: بحث تغییر سرپرست فرمانداری شهرستان دنا از خیلی وقت پیش شنیده شده که البته ذی‌نفعان در این تغییر دست به عصا و حرکت حساب شده‌‌ای دارند چرا که در صورت تغییر ناگهانی و بدون مقدمه نادیا صداقت در فرمانداری دنا اثرات سویی ممکن است برای برخی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا داشته باشد.
یکی از دلایلی که برخی تحلیل‌گران از تغییر تنها فرماندار زن استان دارند به انتخابات مجلس بر می‌گردد که ممکن است نادیا صداقت نتواند همه خواسته‌های انتخاباتی را برآورده کند و به همین خاطر با احتیاط تمام به دنبال جایگزین تنهاترین فرماندار زن استان هستند.
اما در سوی دیگر میدان و خیلی آن طرف‌تر در منطقه گرمسیری استان و در شهرستان گچساران نیز چنین وضعیتی پیش آمده و در حالی که قانون بازنشستگی شامل حال عبدالرحیم رحیمی نشده و او می‌توانست حداقل تا یک سال دیگر شهرستان گچساران را مدیریت کند اما سخن از رفتن وی فراوان شنیده می‌شود.
هنوز معلوم نیست که چرا و به چه دلیل یار غار غلامرضا تاجگردون و فرماندار محبوب تدبیری‌ها باید غزل خداحافظی را از مدیریت عالی گچساران بخواند و سوال این است که عزم تاجگردون و یا خرد جمعی جریان اصلاحات خواهان این تغییر است و یا اجباری در کار بوده که باید رحیمی جای خود را به دیگری دهد؟!.
هر چند همه چیز در مرحله گمانه‌زنی قرار دارد اما در ذهن بیشتر مردم این سؤال نقش بسته که موج جدید تغییر فرمانداران استان برای اصلاح امور است و یا استارتی برای انتخابات مجلس آینده.
همچنین فارس در جای دیگر نوشت: هر چند باید بپذیریم اینجا گچساران است و آن چیزی که موجب می شود فرد بر صندلی مدیریت تکیه زند کمیت و جمعیت اقوام است.
این روزها بحث انتخاب فرماندار گچساران است؛ عبدالرحیم رحیمی باید سکانی را که از شفیعی به دست گرفته بود به نفر بعدی بسپارد و انگار همین دیروز بود که با شفیعی خداحافظی کردیم؛ مردی که از همان روز که رفت تا امروز در قزوین مشغول خدمت است.
شفیعی رفت چون وقت رفتن رسیده بود و دیگر او را نمی خواستند؛ هر چند برخی می گویند شفیعی پرستیژ فرمانداری را نداشت اما به جرات باید بگوییم فرد با شهامتی بود که در عین شجاع بودن مردمی هم بود.
رحیمی در حالی فرمانداری را تحویل گرفت که کمی زمان برد تا بتواند کار را در دست بگیرد اما آرام آرام کار را در دست گرفت و به دنبال آن بود تا ثابت کند بهترین است.
باید به جرات گفت او برای تاجگردون سنگ تمام گذاشت و دوستی و همکلاسی و هم فکر بودنش و مهم‌تر از همه وفاداریش را با تاجگردون در فرمانداری به اثبات رساند.
تمام تلاش خود را به کار بست تا پروژه‌هایی که متعلق به گذشته بوده است را نیز به تاجگردون متصل کند و به عینه آن را در گفتار و صفحه اینستاگرامش دیدیم.
اما مدت‌هاست بحث رفتن رحیمی مطرح است از جایگزین شدنش به جای فتاح محمدی در معاونت استانداری کهگیلویه و بویراحمد تا رفتنش به اصفهان و شیراز و آمدن عبدی پور.
بی‌تردید هم تاجگردون و هم رحیمی تمایل بر ماندن تا انتخابات را دارند چرا که رحیمی نقشی اساسی در انتخابات برای تاجگردون خواهد داشت.
اما این روزها بحث جایگزینی رحیمی خود به اختلافی بزرگ در میان آنها تبدیل شده است؛ هر چند بهترین حالت این بود جریان اصلاحات حداقل سه نیروی جوان را در این جایگاه در دوران قدرتشان قرار می‌داد تا برای آینده با کمبود نیرو مواجه نشود اما همچون اصولگرایان چنین نکردند و شاید فردا حسرت امروز را بخورند بگذریم.
هر چند از مدتی پیش بحث آمدن یک قشقایی به فرمانداری شنیده می‌شد اما شنیده ها حکایت از آن دارد ایوب مقیمی از آموزش و پرورش به فرمانداری می آید و بر مسند معاونت فرمانداری می نشیند اما انتخاب جایگزین رحیمی کار سختی است که تاجگردون و استاندار با آن روبروست.
کار نه برای استاندار تنها سخت شده است بلکه در حال حاضر بزرگانی از برخی طوایف نگاهشان به تاجگردون است تا ببینند انتخاب فرماندار گچساران چگونه صورت خواهد گرفت.
باید بپذیریم انتخاب فرماندار آینده گچساران و سرنوشت تاجگردون به هم گره خورده است چنانکه از برخی محافل شنیده می شود برای عبور از همه اختلافات یک غیربومی فرماندار گچساران می شود هر چند از فرماندار فعلی باشت و خوان پایه مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان) به عنوان گزینه‌های فرمانداری گچساران نام برده می شود اما به نظر می رسد به همان دلایلی که عنوان کردیم شاید به احتمال قوی یک غیر بومی به زودی فرماندار گچساران شود.
جمعی از اهالی شهرستان دنا نیز با ارسال متنی به دفاع از نادیا صداقت پرداخته اند و نوشته اند؛ از ابتدای انتصاب ایشان به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان دنا بهترین و مهمترین اقدامات در حوزه عمرانی صورت گرفته است که در کنار این اقدامات تلاش برای اخذ اعتبارات لازم جهت ساخت و تکمیل پروژه‌ها خلاصه می‌شود.
۲-بهترین تعامل کاری با تمایی مدیران دستگاه‌های اداری و خدماتی رسان شهرستان
۳-اتخاذ مهمترین و بهترین تصمیمات در حوزه فرهنگی
۴-تلاش و رایزنی وی همراه با سایر مسئولین برای جذب اعتبار لازم برای احداث دو بیمارستان شهرهای سی سخت و پاتاوه
۵- افتتاحیه و کلنگ زنی چندین پروژه مهم در سطح شهرستان دنا از جمله خانه ترویج دهستان کریک، افتتاحیه پروژه طرح ماهی سردآبی روستای دارشاهی، کلنگ زنی مسکن مددجویان کمیته امداد (ره) در روستای دوراه سادات محمودی، افتتاحیه خانه همیار در دو بخش مرکزی و پاتاوه.
۶-حضور فعال در تمامی مراسمات و راهپیمایی‌های ایام یوم الله و مراسمات مذهبی.
۷-حضور و نظارت کامل بر وضعیت بازار شهرستان دنا و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مردم.
۸-نظارت و حضور مستمر در روستاهای شهرستای دنا و رفع کمبودها و کاستی‌های آنها.
۹-اهمیت به حوزه ورزش و جوانان و حمایت از ورزشکاران.
۱۰-همکاری با بزرگترین تعاونی مردمی (تعاونی گردشگری برف و آفتاب دنا).
۱۱-تلاش برای اخذ اعتبار لازم جهت پایش تصویری در دو شهر سی سخت و پاتاوه جهت مقابله با سرقت‌های متعدد.
۱۲-حضور پیوسته در میان مردم و در راس قشر ضعیف جامعه و رفع مطالبات آنها.
۱۳-تلاش برای رفع مطالبات جامعه معلولین شهرستان.
۱۴-پیگیری مطالبات کشاورزان شهرستان دنا.
۱۵-پیگیری در جذب صد درصدی تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر مربوط به شهرستان دنا جهت اشتغال پایدار شهرستان
۱۶-رضایت مندی اکثریت مردم شهرستان دنا با ابراز و اعلام در سایتها و شبکه‌های مجازی و یا مسئولین استانی از عملکرد وی
۱۷-تلاش برای جذب اعتبار لازم جهت آب شرب دو بخش شهرستان دنا و روستاهای دنا.
۱۸-برگزاری همایش‌های صبح به خیر ایران، مواد مخدر، عفاف و حجاب و یادبود سوانح هواپیما.
۱۹-اعلام رضایت حوزه استانداری اعم از خود استاندار محترم و معاونین و مدیران کل از وی در جلسات مختلف.
۲۰-حضور فعال به هنگام وقوع تمامی حوادث غیر مترقبه اعم از سیل و آتش سوزی‌های جنگل‌ها و محیط زیست دنا.
۲۱-برگزاری جلسات پی در پی کارگروه مناسب سازی محیط.
۲۲-تشکیل فوری جلسه شورای تامین و مدیرت بحران به هنگام وقوع حوادث.
۲۳-اهمیت به وضعیت آموزشی شهرستان دنا.
و در پایان، به دور از عدالت است که با وجود این همه اقدامات متعدد آنهم در کمترین بازه زمانی اینگونه بانویی را مورد نقد ناعادلانه قرار دهیم وکارنامه مدیریتی وی را ضعیف خطاب کنیم چرا که مردم فهیم و فرهنگی شهرستان دنا خود می‌بینند و می‌دانند که این بانوی فرماندار چگونه با دستان خالی (وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور) سکان فرمانداری دنا را هدایت می‌کند.
خود می‌بینند که او همچون سایر مدیران تا پایان وقت اداری در محل کار خود حضور دارد و خارج از تایم اداری نیز ضمن حضور در روستاها جهت رفع مطالبات مردم روستانشین دنا تلاش می‌کند.
همه می‌بینند که نادیا صداقت فارغ از هرگونه سیاست بازی و جناح بازی تنها برای رفع مطالبات مهم شهرستان و مردم دنا تلاش می‌کند.
و همه می‌بینیم که او نه رسانه‌ای دارد تا از اقداماتش بگوید و نه معاونی دارد تا در نبودش به کارها رسیدگی کند و بهتر است بگوییم او یکه و تنهاست!
توصیه می‌شود رسانه‌های شهرستان دنا نیز فراجناحی عمل نموده و ضمن حضور در میان مردم شهرستان دنا میزان رضایت مندی آن‌ها را از زبان خود مردم بشنوند تا مبادا ذره‌ای از تلاش‌های یک مسئول دلسوز و مردمی از نظرها پنهان بماند.
اگر چه به نظر می‌رسد حاشیه‌سازان این خبر را ساخته‌اند تا منویات خودشان را پیگیری کنند و از طرفی «نادیا صداقت» تا پایان سال 1400 و بعد از آن ماندگار است چرا که تیم مدیریتی ارشد استان و دولت از او رضایت دارند و به نظر نمی‌آید استانداری و مجموعه تحت نظر او این خطا را تکرار کنند و دست از حمایت فرماندار پای کار دنا بکشند و فرمانداری را به افراد امتحان پس داده بدهند، چرا که آزموده را آزمودن خطاست.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احتمال زیاد این مقاله را شوهر خانم صداقت کار کرده و میخواد با این مجموعه استانداری را شیر کنه که ایشون را تغییر ندهند در صورتی که ایشون هیچگونه عملکردی نداشته است در ثانی جمله آخر را که می خوانیم می بینیم منظوربا تاج امیری فرماندار اسبق است که با التماس ها و لابی گری های همین شخص خانم صداقت را گذاشت معاون فرمانداری
حالا چنان دارن مهندس تاج امیری رو میکوبن که تاریخ به خودش ندیده
انصاف و اخلاق نگه دارید که کسی که به .فرمانداری پر و بال داد ایشون بود که حالا این بشه فرماندار
Iran, Islamic Republic of
حضور بعضی انسان ها در هر جایی خیر و برکت دارد حضور خانم صداقت چنین معنایی دارد فقط می توانم بگویم خدا قوت و خستگی ناپذیر ادامه دهید قطعا رضایتمندی مردم رضایت و خوشنودی خدا را به همراه دارد و قطعا در این مسیر خدا شما را که بدون هیچ معاونتی زحمت شبانه روزی میکشید کمک خواهد کرد و لطف حق برایتان کافیست!!!!!!
ناشناس
United States
جمعی از اهالی شهرستان دنا ؟؟؟!!!
بهتره بنویسی اقوام خودش و جمعی از مردم سی سخت !
ایشون ضعیفه !
Iran, Islamic Republic of
مدیر. را مدیریت کنه میخواد فرماندار بشه. برای
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون ترا خدا وضعیت راهها را نمی بینی که میخوای .شه فرماندار
Iran, Islamic Republic of
خدایی من یه بار رفتم ادار. از نحوه مدیریت بگم مدیر دولته
Iran, Islamic Republic of
سلام
شنیده ها حاکی از این هست داران با مهندس مظاهری رایزنی می کنند به دوطرف لر وترک وصل هستند .
Iran, Islamic Republic of
نفس فرماندار فعلی به ده تا از . .... می ارزه انصافا حیفه
Iran, Islamic Republic of
چه گلی و سر استان زده که بخوا فرماندار گچساران وابو
Iran, Islamic Republic of
ما حاضریم غیر بومی بیایه اما مدیر .ل نبو . برین سی مدیریتش کنین
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
احسنت خانم صداقت پرتلاش که سهل انگار و بی برنامگی بهشتی رو را جبران کرد
Iran, Islamic Republic of
در گچساران فقط حاج پورالحسینی توانایی اداره کردن فرمانداری رو دارن
لندن
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای رایی که دادم و اینا شدند.اخه مدرک دیپلم و کارمند دبیرخونه چطور باید بشه !!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
مرد فقط تاج
محمد
Iran, Islamic Republic of
مرد فقط تاج
M m
Iran, Islamic Republic of
بی زحمت اینقدر بیخودی از کسی تعریف و تمجید نفرمایید.
. تاجگردون جزء مدیران برتر قرار گرفت، وگرنه شما در کل سطح شهرستان یک نظرسنجی بزارین .در بین مردم گچساران خواهید شد.
علی
Iran, Islamic Republic of
باور کنید صداقت بهتر از .دیگر مناطقه
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
بگذارید حداقل یک خانم مدیر باشه حسودی نکنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1