تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۴۰۶۲۲۲
حاشیه‌ای بر مطلب «اگر انتخابات استانی شود ...»

برادر جان تفنگِ نفرتت را زمین بگذار

متن ارسالی
۱۸
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
برادر جان تفنگِ نفرتت را زمین بگذار
کبنا ؛متن ارسالی: بعد از انتشار مطلبی با عنوان «اگر انتخابات استانی شود...» در سایت خبری کبنا یکی از مخاطبان سایت به آن واکنش نشان داده که از نظر خوانندگان می‌گذرد.

در روز دوشنبه مورخ ۱۰ دی ۱۳۹۷ نوشته‌ای با تیتر «اگر انتخابات استانی شود»[کلیک کنید] در رسانه وزین کبنا نیوز منتشر شد. که تنها می‌توانیم بیان بداریم: "بسی خنده آمد خلق را"؛ آقای زارعی نماینده فعلی و گذشته مجلس شانسی ندارد؟ اما آقایان خادمی، وکیلی و غریب‌پور (همه هم محترم) شانس بالایی دارند؟ نه واقعاً چه فکری با خودت می‌کنی برادر؟ لااقل بیان می‌داشتی اگر زارعی نیاید بعد آنچنان می‌شود و اینچنین.
باری، ما به دنبال نگاشتن تحلیلی بر این به ظاهر تحلیل البته که آبکی و به معنای واقعی چیپ نیستیم. اما خیلی خلاصه و کوتاه دو سوال داریم که امیدواریم رسانه کبنا نیوز طبق اصول حرفه‌ای و رسالت خود نسبت به نشر درخور آن اهتمام ورزد. نوشته عاری از توهین می‌باشد هرچند با توجه به اینکه به واسطه یک فرد مشخص و با گاها غفلتی که از جانب دست‌اندکاران محترم رسانه کبنا نیوز سر می‌زند بذر کینه، نفرت و دید از بالا و حتی تحقیر نسبت به یک سبد فکری حداقل ۴۰ هزار نفری به گونه‌ای در قالب رسانه کبنا نیوز بروز می‌کند که ما حتی حقِ نزدیک شدن به توهین را برای خود محفوظ می‌داریم.
آن سوال کم اهمیت‌تر این است که یک فرد چه شخصیت درونی می‌تواند داشته باشد تا اینچنین بذر کینه و نفرت بپراکند، و در حالی که حتی از آوردن اسم فرد مورد نظرش ابا دارد اما ناجوانمردانه، غیرحرفه‌ای و یک‌جانبه بر وی می‌شورد و در تخریبش کوشش می‌کند.
سوال پراهمیت‌تر خطاب به دست‌اندرکاران رسانه کبنا و شخص آقای کمایی پرسیده می‌شود؛ شما را چه می‌شود، که تلاش‌های فردی برای ارتباط‌گیری با برخی شخصیت‌ها، اغراض درونی و آرزوهای شخصی‌اش را در قالب تحلیل گروه سیاسی کبنا نیوز جا می‌زنید؟
اشتباه نشود ما مخالف نشر آن مطلب و مطالبی از این دست نبوده و نیستیم، اما رسانه رسالتی دارد و این رسالت برای رسانه‌ی وزینی چون کبنا نیوز که توانسته جایگاهش را در بین کهگیلویه و بویراحمدی‌ها پیدا کند دوچندان مهم‌تر و حساس‌تر می‌شود. جا زدن چنین مطالبی در قالب تحلیل گروه سیاسیِ رسانه‌ای با چنین جایگاهی، جز پراکندن تخم نفاق، ناامیدی و نفرت چه دستاورد دیگری خواهد داشت؟ جا دارد تاکید دوباره کنیم که ما مخالف کار کردن مطالبی از این دست نبوده و نیستیم حتی اگر احساس شود که نویسنده به دنبال امیال و ارتباط‌گیری‌های شخصی خویش است، اما از آقای کمایی انتظار می‌رود که دیگر و حداقل اجازه ندهند ماست‌ها در قیمه‌ها ریخته شود.
آقای کمایی این نوع نگاه که شما اجازه‌اش داده‌اید تا در قالب گروه سیاسی کبنا نیوز خودش را معرفی کند، آنقدر تنگ‌نظر و کینه‌توز بوده است که حتی بیم داشته است عکس چهره‌ی اصلی هدف تخریبش را در بین دیگر چهره‌ها بیاورد، مگر ممنوع‌التصویرش کرده‌اید؟ خدا پدر آدم‌های کنونی در قدرت را بیامرزد؛ اگر قدرت دست این نوع نگاه تنگ‌نظرانه بود که تاکنون این سرزمین، دیار ممنوع‌التصویرها شده بود.
نویسنده نفرت‌پراکن! زحمت کشیده‌ای و برای آقای خداداد غریب‌پور نسخه و شرط "یارگیری" برای موفقیت تجویز کرده‌ای؟ البته که این نسخه‌ای است که از ملزومات موفقیت هر سیاستمدار و مدیری می‌باشد. اما اگر مرادت از یارگیری آقای غریب‌پور، گرفتن تو به عنوان یارش می‌باشد، زینهار که آقای غریب‌پور باید بداند...استغفرالله.
به والله که حداقل در حال حاضر هدف اصلی ما پرداختن به حق بودن یا ناحق بودن "تخریب کردن یا نکردن یک کاندیدا خاص" نیست. اما شما خواسته یا ناخواسته با این رویکردتان هواداران احتمالی این کاندیدا را نشانه رفته‌اید و می‌روید، شما غیرحرفه‌ای و ناشیانه قریب به ۴۰ هزار رای از سبد رای بویراحمد و دنا را نادیده گرفته‌اید.
همه آن ۴۰ هزار رای، همه قومی؟ همه قبیله‌ای؟ تو روشنفکر! تو آزاداندیش! ما همه تریبالیسم؟ تو حافظ مرزهای دموکراسی!. به قول حسین ریوندی: "تو خووووب! تو اوکیییی! تو بالاااا، مااا پایین."
برادرجان سرت سلامت و این سخن پایانی را از زبان من دوستدار خودت به تقلید از فریدون مشیری و با تصور آواز دلنشین استاد شجریان بشنو:
[نفرتت] را زمین بگذار 
که من بیزارم از [نشر این نوشتار]
تفنگ دست تو یعنی زبان آتش و آهن
[زبان نفرت و کینه]...
... گرفتم در همه احوال حق گویی و حق جویی 
و حق با توست، 
ولی حق را ـ برادر جان ـ به زور این زبانِ [نفرت و کینه (و همواره یک طرفه)] نباید جست! 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انتقاد کاملا منطقی و ب جایی بود درود
حسین.م
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین تعصبات بیخود و عدم خلوص در کار است که باعث عقب ماندگی میشود و آن تحلیل هم فقط بر اساس هدف شخصی نوشته شده بود و نه تحلیل انتخاباتی
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه افرادی همانند شخصی که آن تحلیل بی منطق را نوشته بود چون همیشه دغدغه فکری عداوت دارند نمی توانند در جهت کمال گام بردارند و طبق احادیث وارده افراد بهره کافی نبرده اند. و در اخر باید گفت
منتقد گر . افتد، تحمل بایدش!
هادی
Netherlands
این مطالب آبکی چیه ارسال می کنید بابا بلد نیستی جوابیه برا چیه، زندگی شخصی کسی به تو چه ربط داره مگه مریضی هر کسی دوست داره انجام میده، مطلب خودت بنویس
سعید
اینقدر بی جنبه
Iran, Islamic Republic of
هدف نویسنده معلوم نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
برادر
حاج زارعی که نماینده نیست .آقای سعادت محمدی نماینده است.
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
زارع بایدن برای ابد برود...
ضعیف ترین نمایندنه ادوار بویر احمد......
Iran, Islamic Republic of
چون میدونی حق گفته واکنش نشان دادی
ورشکسته
Iran, Islamic Republic of
برادر جان ول کن ای حرفای پوچ و بی هدف رو
بچسب به بیکاری و قحطی و نداری و گریه کسانی که پول دارو درمان و نون شب ندارند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
اوج .آنقدر در آن مطلب زیاد بود که
اسمی از برنده قطعی انتخابات آینده(دکتر روشنفکر) ذکر نمیگردد
و
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
نگین تاج
Iran, Islamic Republic of
حامی_روشنفکر_هستم
مخالف سابق زارعی
Iran, Islamic Republic of
من قطعا به ایشون رای میدم. البته تحلیل های غیر واقعی و توهین آمیز هم تاثیرگذار بوده
لبیک یا حسین
Canada
درود بر حاج مهدی روشنفکر که در دور قبل پدید انتخابات بود و در حال حاظر مخالفان ایشون میدونند که پیروز قطعی انتخابات ایندهست در ضمن استانی شدن انتخابات ارزوی حامیان ندای وحدت بویراحمد ودناست چون هم جلوی پولشوی گرفته میشود و منفعت گران باید برای همیشه به تاریخ بپیوندند
یا مهدی حاج مهدی
ماشالله
United States
تبارک الله. از جمله برکات کاندیداتوری یک طایفه لطفا یک طایفه را زیر سوال نبرید بخاطر یک فرد
دنا
Iran, Islamic Republic of
مطلب خوبیه اما اون تحلیل مثلا تحلیل اقای کمایی در چند وقت پیش فقط به قصد حمایت از اقای هدایت خواه بود و بس.....
دکتر غریب در انتخابات اینده شرکت نمی کند لازم به پرداختن به ایشان نبود...
اما می بایست در این مطلب گنجانده میشد که هدایتخواه بیاید به مانند ادوار فبلی شکست خواهد خورد و بس....
کاکا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
دوست عزیز و بزرگوار ضرب المثل فرانسوی می گوید فحش را بیانداز صاحبش پیدا می شود. متاسفم . از تمام دنیای علوم مختلفه تنها سرمایه اش . شک نکنید بهترین جایگاه چنین انسانهایی فقط . خواهد بود نه ملت بزرگ عالم و توانمند این دیار. که یک مقاله انگایسی در عمرش نهوانده چه رسد به نوشتن به انداره مجموع کتابهای دبستان کتاب غیر درسی مطالعه ننمودهباشد. کاندیدی که حتی یک بار سخنزانی در یک مجمع علمی و دانشگاهی را نداشته و تمام دارو ندارش .چه دردی را از من و شما دوا خواهد مرد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
زنده باد روشنفکر شخصیتی مردمی اجتماعی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1