تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۴۰۶۱۰۳
یادداشت سیاسی | امیر محبی‌فر

دولت شعار و پیاده کردن وزیران کاردان از چرخه خدمت

امیر محبی‌فر
۳
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دولت شعار و پیاده کردن وزیران کاردان از چرخه خدمت
کبنا ؛متن ارسالی: بی شک دولت‌های یازدهم و دوازدهم ضعیف‌ترین دولت‌های تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی از جنبه کارایی و عملکرد می‌باشند و باید گفت در هیچ برهه‌ای حتی در شرایط جنگ و تحریم‌های همه جانبه شرایط اقتصادی کشور تا این حد دچار هرج و مرج و آشفتگی نبوده.
ناصواب نیست اگر بگوییم اوج نارضایتی مردم از عملکرد دولتها پس از انقلاب در دولت روحانی نمود پیدا کرد و تمامی نمودارها و شاخصهای توسعه از جمله اشتغال، رشد اقتصادی، ارزش پول ملی، حمایت از کار، تولید و سرمایه، ذخیره ارزی، حمایت از بخش خصوصی، توسعه زیر ساختها سیر نزولی داشته و آشفتگی بازار ارز و تغییرات لحظه‌ای قیمت اقلام و اجناس مردم و بخش تولید را سردرگم و کلافه کرده.
اما دلیل این همه نابسامانی و رکود اقتصادی چیست؟
پاسخ واضح است، نبود مدیریت علمی و کارآمد در سطوح مختلف مدیریتی به‌ویژه در بدنه دولت، در واقع دولتهای یازدهم و دوازدهم از داشتن وزاری قوی و کاربلد در مضیقه بودند و اگر هم معدود وزرایی کاردان در بدنه دولت وجود داشت به خاطر عدم همراهی با سیاست‌های غلط دولتمردان کنار گذاشته شدند.
ضعف ساختاری و تحمیل افرادی به دولت بدون در نظر گرفتن شایستگی و کارآمدی از سوی معدود اطرافیان و مشاوران نزدیک به دکتر روحانی باعث به وجود آمدن این شرایط بغرنج اقتصادی و نارضایتی عمومی از عملکرد دولتهای یازدهم و دوازدهم شد.
سیاست برجامی دولت که همه برنامه‌های خود را براساس آن تدوین نموده بود با کارشکنی و خروج یکجانبه‌ی آمریکا از برجام در همان ابتدای راه عقیم ماند تا این نکته که نگاه به بیرون و عدم توجه به توانمندیهای داخلی راه حل و حلال مشکلات اقتصادی امروز کشور ما نیست برهمگان معلوم گردد.
سیاست خارجی منفعلانه دولت روحانی و نگاه به کدخدا نه تنها گرهی از مشکلات اقتصادی جامعه را باز نکرد بلکه اندک دستاوردهای علمی و صنعتی کشور را که محصول تلاشهای مجاهدانه نخبگان و جوانان این مرز و بوم بود با قرارداد ننگین برجامی به باد داد تا با دستی خالی نظاره گر سیاست هویج و چماق آمریکا و دول غرب باشیم.
در واقع تهی بودن کابینه از وزیران متعهد و کاربلد و به حاشیه راندن معدود وزرای توانمند نیز بر آشفتگی اوضاع بغرنج اقتصادی جامعه افزود و تورم و رکود اقتصادی کشور را به نقطه‌ی جوش رسانید.
اینکه چه دلیلی دارد وزریری مانند دکتر طیب نیا که در دوره مدیریتش در کنترل تورم و ثبات بازار ارز عملکرد قابل قبول و مثبتی داشت کنار گذاشته شود جای سوال است، اینکه وزیر بهداشت که در حوزه سلامت و ارتقاء کیفی و کمی شاخصهای سلامت جامعه نقش پررنگی داشت کنار گذاشته شود خود جای سوال است و در آخر اینکه چه کسی به رئیس جمهور مشاوره می‌دهد و در عزل و نصب‌هایی که جزء خسران و ضرر به کشور هیچ خروجی ندارد مشارکت دارد خود نیز جای سوال است.
در پایان ذکر این نکته ضروری است که تا مدیریت یک جامعه اصلاح نشود، اقتصاد، فرهنگ و توسعه آن جامعه میسور نخواهد بود.
----------------------------------------
امیر محبی فر ۱۵ دی ماه ۹۷
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا دولتی بود چون دولت که واقعا نبود مجلس اگر می بود باید این دولت را رئیس جمهور را به استیضاح می کردند
Iran, Islamic Republic of
روتو برم رفیق!!!!!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
خاه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
شما بهتره برید مدرسه و درستونو بدید.
یا یه شام تو تالار اپادانا یه شام سیاسی همه رو دعوت کن
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1