کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی |

راه اندازی پرواز یاسوج – تهران نیاز توسعه کهگیلویه و بویراحمد

15 دی 1397 ساعت 2:39

در حوزه هوایی نیز مشکلات اساسی وجود دارد که بسیاری از این مشکلات خارج از اراده مسئولین است که بخشی از آن به عدم استقبال مردم و هزینه بالای پرواز بر می‌گردد. حال برای رونق بخشیدن به این حوزه نیاز است که اصحاب رسانه با نگاهی مثبت به حمایت از این بخش بپردازند نه اینکه با سیاه نمایی و بدون از کوچکترین اطلاعات در حوزه هواپیمایی راجع به مسائل فنی هواپیمایی صحبت کنند که هنوز بر زمین استان ننشسته است.


روز 29 بهمن 1396 تا ابد به عنوان یک روز تلخ و اندوهبار در تاریخ استان خواهد ماند روزی که پرواز تهران به یاسوج در یکی از قلل دنا سقوط کرد و 66 مسافر این پرواز آسمانی شدند.
حزن آن حکایت غم انگیز در آن روز برفی هرگز از یادها نخواهد رفت و همگان نیک به یاد دارند چه فضای سنگین و غم انگیزی در آن روزها بر سراسر استان و حتی کشور مستولی شده بود.
حال نزدیک به یک سال از آن حادثه می‌گذرد ولی هنوز استان کهگیلویه و بویراحمد با آن اتفاق درگیر است که یکی از مهم‌ترین تبعات آن تعطیلی پرواز به یاسوج بود. موضوعی که آسیب جدی و خسارات زیادی را متحمل استان می‌کرد اولاً نبود چنین فرصتی خود باعث هدر رفت زمان می‌شد و فرصت بسیاری از سفرهای لازم از یاسوج به تهران و یا برعکس به‌ویژه از سوی مسئولین به استان از بین رفت.
خطرات جانی و مالی زیادی نیز متوجه کسانی بود که از سر اجبار جهت سفر به فرودگاه شیراز و یا حتی اصفهان می‌رفتند.
تلاش‌های زیادی برای از سر گیری این پروازها صورت گرفت و در یک مقطع کوتاهی نیز یک خط هوایی راه افتاد که به جهت برخی مسائل خیلی زود این پرواز تعطیل شد.
حال به دلیل شرایط سختی که در کشور حاکم است و با وجود زمین گیر شدن بیش از 110 هواپیمای شرکت ماهان در فرودگاه مهر اباد پیگیری‌های شخص استاندار در نهایت مدیران این شرکت را قانع کرد که یک هواپیمای ایمن و متفاوت از هواپیمای (ATR) سال گذشته را روانه آسمان یاسوج نمایند.
البته در این بین کسانی هستند که مانند همیشه ساز ناامیدی می‌نوازند و صرفاً دنبال ندیدن و تخریب مدیریت استان هستند حتی اگر این بار بهانه‌شان یک موفقیت بزرگ باشد.
این گروه لابد نسبت به شرایط خاص کشور بی اطلاع هستند و معذوریت‌ها را یا نمی‌دانند و یا نمی‌خواهند بدانند. چرا که اگر می‌دانستند متوجه می‌شدند که بخش اعظم مسائلی که امروز در کشور وجود دارد ریشه ملی دارد و از اراده و دست یک مدیریت در دورن استان خارج است.
توسعه ضرورت و نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد است. استان نیز دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای بوده و هست که متاسفانه تاکنون آن گونه که شایسته است مورد توجه و حمایت قرار نگرفته است که از مهم‌ترین موانع می‌توان به مشکلات در حوزه راه و سیستم‌های مربوط به آن اشاره کرد.
شرایط کوهستانی استان کهگیلویه و بویراحمد در طول سال‌ها به‌درستی اجازه احداث جاده‌های مناسب و استاندارداد را نداده است و تنها در سال‌های اخیر بوده است که استان در این حوزه به شاخص‌هایی دست یافته است.
 در حوزه هوایی نیز مشکلات اساسی وجود دارد که بسیاری از این مشکلات خارج از اراده مسئولین است که بخشی از آن به عدم استقبال مردم و هزینه بالای پرواز بر می‌گردد. حال برای رونق بخشیدن به این حوزه نیاز است که اصحاب رسانه با نگاهی مثبت به حمایت از این بخش بپردازند نه اینکه با سیاه نمایی و بدون از کوچکترین اطلاعات در حوزه هواپیمایی راجع به مسائل فنی هواپیمایی صحبت کنند که هنوز بر زمین استان ننشسته است.
این حق طبیعی هر فعال رسانه‌ای و یا شهروندی است که منتقد و یا معترض عملکرد مسئولین استان کهگیلویه و بویراحمد باشد ولی شایسته آن است در انتقاد و اعتراضاتمان جانب انصاف را رعایت کنیم و از سر غرض یک موفقیت بزرگ برای استان کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یک نقطه ضعف جلوه ندهیم.
 


کد مطلب: 406084

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/406084/راه-اندازی-پرواز-یاسوج-تهران-نیاز-توسعه-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1