تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۴۰۵۹۵۷
یادداشت سیاسی |

برای اطلاع آقای تاجگردون؛ ایرادهای هاشمی‌رفسنجانی (ره) و لزوم اصلاح گفتار

۱۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
برای اطلاع آقای تاجگردون؛ ایرادهای هاشمی‌رفسنجانی (ره) و لزوم اصلاح گفتار
کبنا ؛متن ارسالی:
جناب آقای دکتر تاجگردون عزیز نماینده مردم شریف شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی
ضمن عرض سلام و تحیات وافره
امیدوارم که رسالت نقد بر مبنای سازندگی از هر مرقومه ایی بگوش برسد و نوای اصلاحی بر حسن مسلمانی باشد نه تخریب و توهین و ترور شخصیت افراد، جناب این مرقومه صرفاً در پاسخ به واکنش شما در روز ۹ دی ماه که الحق روز بصیرت و تدبیر در امور هست به نگارش درآمده گرچه ممکن است به کامتان تلخ یا چشم نواز نباشد اما پاسخی به متن دلنواز شماست که در اذهان و افکار زاگرس که خود را پیشرو میدانید هست چرا شما یکبار روی سخن خود را از این همه ارزشها و آیین‌ها و قهرمانان و نمادهای زاگرس جاری نفرمودید ولی می‌خواهم بگویم از حرف تا عمل هزاران عرش فاصله هست امیدوارم که متن خالی از رنگ و نژاد و قوم و قبیله و اندیشه باشدو شما این امر را فرض نمایید، جناب تاجگردون پروژه مرحوم هاشمی امری جدید نبوده که عزم و همت راسخ شما را برای نگارش این مرقومه‌ی دلسوزانه و سراپا طرفدارانه آنهم در فضای رسانه‌ای و مجازی با آنهمه آب و تاب نیاز بطلبد، همانطوری که استحضار دارید این پروژه در یکی از دانشگاههای تهران با عنوان هاشمی زنده هست کلیدخورده بود البته اگر بخواهیم محاسن و معایب هاشمی و خانواده‌اش را در کفه ترازوی عدالت بگذاریم ورودی و خروجی بسیاربحث برانگیز و ناراحت کننده در پی دارد ولی میدانم که حافظه سیاسی جریان اصلاح طلبی نباید کوتاه مدت و ناپایدار و دچار جمودنعشی اندیشه ایی شده باشد حتماً یاد شریفتان هست که مجموعه مقالات و مجلات و روزنامه‌ها و سخنرانی‌ها و موضع گیرهای بسیار تند جریان اصلاحات را تا سال ۱۳۸۳ که همگی بر نقدعملکرد و تخریب مرحوم هاشمی به رشته تحریر درآمده و از همه آنها یک نسخه در آرشیو کتابخانه اسناد ملی هنوز خاک می‌خورد، حال بر خویش واجب میدانم گوشه ایی از ایرادهای هاشمی رفسنجانی را به شما عزیز بزرگوار عرض کنم شاید فرجی در اصلاح گفتار شما باشد گرچه چشم به امید رفتاری شما نداریم اکتفا می‌کنم به این مثل زیبای ادبیات فارسی که می‌فرماید اگر کسی خواب باشد می‌شود بیدارش کرد لیکن اگر خود را به خواب زده باشد سخت است و محال.
۱. شما عقبه هاشمی را تعریف و تبیین نمودی و از آن به‌عنوان رکن رکین این انقلاب در استوانه جمهوریت اسلامی نام بردی ولی فارغ از جهت گیری‌های سیاسی و قیل و قالهای درون منطقه ایی و استانی می‌خواهم یکبار با وجدان بیدار و بقول خود با آن روحیه رزمندگی ایام خردسالی قضاوت کنی، آیا درد و رنج مرحوم هاشمی و خانواده ایشان یک صد هزارم درد و رنجی بوده که مردم غیور بویراحمد در مبارزات خود بر علیه حکومت پهلوی کشیده‌اند، نیک می دانی که نه ایشان و نه خیلی از داعیه داران نفوذی این انقلاب چنین آلامی را ندیدند درست آن زمانی که امثال هاشمی‌ها اسلحه ندیده بودند و هنوز با زوزه‌های گرگها و صدای رعد و برق به پشت پدرانشان می چسپیدند. بویراحمد قشون تا دندان مسلح پهلوی که چهارمین ارتش دنیا بود در تمام جنگها در هم می‌شکست و پیروزمندانه به پیش می‌رفت گرچه موانعی از جمله خیانت و جاسوسی منصورخان باشتی و مشاوره اطرافیانش در آن زمان هنوز از یادمانمان رخت برنبسته، بله آن زمانی را می گویم که امام خمینی تازه بنیان مخالفت با رژیم پهلوی را در سر داشت و فرمود بپرسید و ببینید این کوههای بویراحمد کجاست تا به آنجا برویم، جناب تاجگردون خدمات هاشمی رفسنجانی و خانوده اش به اندازه یک نفر لر در جبهه‌ها بنام لشکر تکنفره که اصالتاً بچه دهدشت بنام شهید زرین بوده که هیچگاه بلندگو شما در مقام تعریف و تمجید ازایشان به گوش نرسیده مقایسه کرده‌اید که ببینید کدام خدماتشان ارزنده‌تر و جاودانه‌تر بوده؟
۲. آیا تابحال به رفتارهای هاشمی نگریسته‌ای که دارایی و اموال خود را در بحبوحه اوایل انقلاب چطوری به دست آورد منظورم املاک همجوار حضرت معصوم (ص) در استان قم هست که بعداً صاحب آن در شهرمونیخ آلمان به دیدار هیات همراه جانبازان شیمیایی رفت و فرمود من هیچگاه حقم را حلال نخواهم کرد و در روز قیامت یقه هاشمی رفسنجانی را خواهم گرفت که بعداً در برنامه پخش زنده مرحوم شعجونی[کلیک کنید] اون همه افشاگری را رو نمود که اگر بخواهیم مصادیق مجرمانه ایشان را ذکر کنیم سواستفاده از قدرت ازطریق ارعاب و اجبار و تصرف عدوانی و فروش مال غیر محسوب می‌شود آیا قانع کننده هست؟[کلیک کنید]
۳. مسله جام شوکران را که دقیقاً می دانی و در برنامه پخش زنده که بر روی آنتن رفت مشاهده نمودی آنجا که هاشمی سران سپاه از جمله محسن رضایی و فرمانده ارتش را در جلسه کمیسیون شورای امنیت ملی فرا می‌خواند که مقدار زیادی بودجه اضافه آمده و ما قصد خرید انبوهی از تسلیحات زیادنظامی اعم از جنگنده تا سیم خاردار را داریم هر چقدر مورد نیاز جبهه‌هاست حتی تا چندبرابر مورد نیاز را لیست کنید امضا بفرمایید و به بنده تحویل بدهید و من ظرف مدت کوتاهی آن را تهیه و در اختیار شما قرار می‌دهم ولی روز بعد همان نامه را نزد امام خمینی می‌برند و میگویند ما بودجه غذا و پوشاک جبهه‌ها را نداریم الان لیست مورد نیاز فرمانده هان سپاه و ارتش این هست و امام را مجبور می‌کنند از طریق مشاوره که قطعنامه را بپذیرد و بعد ازآن امام به پذیرش آن قطعنامه به‌عنوان جام زهر یاد می‌کند که بعداً محسن رضایی ازایشان دلیل پذیرفتن قطعنامه را می پرسه و ایشان می‌فرمایند از لیست خرید تسلیحات شما مجبور شدم.[کلیک کنید]
۴. ایراد چهارم ایشان را در کتاب خیانت به فرمانده [کلیک کنید] نوشته سرهنگ کامران غضنفری را بخوانید و مصالحه بدون دلیل در آزادی رییس سازمان سیا که در لبنان دستگیر شده بود و با معاوضه حاج احمد متوسلیان درخواست داده نشد و گفت بفهمه ماست فروش تو ستاد کیه.
۵. ایراد پنجم ایشان رامی توان در بنیان و پایه ریزی اقتصاد نولیبرالیسم غرب گرا تصور کرد که شما و دوستانتان تنها نسخه رهایی از این وضعیت موجود را در دستان غربگران می‌بینید، بله معمار اقتصادی جان، نتیجه اقتصاد بیمار در بازار ارز و سکه را هم در همدستان و هم فکران شما دیدیم.
۶. ایراد ششم آنرا می‌توان در وصیت‌های آن به نیروهایش که بیان فرمودند که افراد ولایی را از شورای عالی امنیت اخراج کنید تا بودجه نظامی کاهش یابد و امروز رییس جمهور که شما حاضرید باهاش به جهنم بروید و شما و دوستانتان آنرا به روی تخم چشم نهادید و کاهش چهل و سه درصدی تا ۲۸ درصدی را در کاهش بودجه نیروهای مسلح شاهد باشیم.
۷. ایراد هفتم آن را می‌توان در خط دهی و مهره چینی آن در اتاق فکرهای فتنه ۸۸ و مدیریت پشت پرده آن مشاهده نمود که بر هیچ کس و هیچ گروه و جناحی پوشیده نیست و تا زمانی زنده بود اعلام برائت از آنها نجست.
۸. ایراد هشتم ایشان، تمام قدایستادن در مقابل رهبر انقلاب و نامه‌ی بدون سلام ایشان و حمایت از افراد پرمخاطره نفوذی.
۹. ایراد نهم ایشان را می‌توان در رانت‌های اطلاعاتی اقتصادی به وزرای نیرو و نفت و پیمانهای مهدی هاشمی و شهردار وقت و هم عصر خودش عنوان نمود جایی که فرمود من گفتم پیمان کوچکی به مهدی بدهید تا ایشان درسش را ادامه بدهد.
۱۰. ایراد دهم آن عملکرد فرزندان ایشان فائزه و یاسر و مهدی خان هست که در قالب جاسوسی برای سازمان سیا و فروش اشیا عتیقه و تشویق و تحریک افراد بر علیه نظام و رهبری بوده، ایا از نظر شما جرم محسوب نمی شود؟
۱۱. و اما یازدهمین انتقاد در جهت شتاب زدگی و احساسی شدن شما در شعار روز نهم دی ماه در راهپیمایی مردم گچساران و کاسه داغتر از آش بودن شماست شما که نیروی خاتمی بودید و مرید میرحسین و پرچمدار کروبی بودید چرا از آنها حمایت نکردی چرا این ۷ سال از زمان نمایندگی خود مسیر خود و نظر خویش را به طور شفاف از صاحبان فتنه مشخص نکردی، چرا افراد ضد نظام و رهبری خط قرمز شما تلقی می‌شود، مگر شما نماینده مردم نبودید و نیستید چرا نباید شما در صف اول در کنار مردم و مسوولان نظام در روز بصیرت و تدبیر در امور شرکت کنید مگر شرکت در روز بصیرت نیاز به دعوت نامه دارد مگر بقیه دعوت شدند که شما میخواستین آقای مرادی برایتان دعوت نامه بفرستد مگه شما برای همه این دو شهرستان تصمیم و اعلام موضع نمی‌کردید حالا باید جناب مرادی برای شما تصمیم گیری می‌کرد؟
 انشالله که در مقاله بعدی عملکرد شما را در حوزه کلان به رشته تحریر در می‌آورم تا معمار اقتصادی و میرشکال به اوی بتواند برای عملکرد خود توجیهی عقلانی و مستند و منطقی داشته باشد و برای فراراز شکست رو به جلو توپ را به زمین سایرین شوت نکند.
-----------------------------------------
باتشکر محمد صادقی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بدبختی ما اینجاست همه شدند کارشناس ونظر میدند من فقط یک جمله میگم اگه هاشمی نبود این انقلاب به ثمر نمی رسید هر کس از هاشمی بد میگه مطمین باشید زوالش نزدیکه
yuo era motf
Iran, Islamic Republic of
شماره کارتت رو بده برات پول بفرستم
اما دیگه
عنا
Iran, Islamic Republic of
عجب متن زیبا بحق ومستندی بود هاشمی تادیروزعالیجنا.توسط اصلاح طلبان امروزدردفاع ازایشان یقه پاره میکنندوضعیت هرکسی به قول امام حال فعلی اوست . تعبیررهبرفرزانه انقلاب میباشدوتمام شدرفت
باوی
Iran, Islamic Republic of
من کاری به متن اصلی شما ندارم فقط هر وقت خواستی نام ملک منصور خان را بیاری
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این متن جالب که حقیقت را گفتی
Romania
در مسلخ عشق جز نکو را نکشند روبه صفتان زشت خورا نکشند همین یک جمله جواب کل مرقومه کافیست
Iran, Islamic Republic of
.یگه تمام چون .و به مردم گچساران نشون داد. مردم سر درگمن چون با مردم روراست نیست وکارش شده ، حیف ما فرهنگیان که رای دوره قبلمون رو خراب کردیم
Iran, Islamic Republic of
شماکه اینطورزره بین گذاشتی روعملکردتاجگردون وهاشمی ودیگراصلاح طلبان !اگه این ذره بینت روبیاری روعملکردهمفکرانت وگروه اصولگرا مطمئنم مواردزیادیپایمال کردن حق شهروندان ورقیبان.ونادیده گرفتن قانون برای حفظ منافع شخصی وجناحی وغیره میتونی بگی پس اینقدرقلمفرسایی نکنیدواگه ماهم بخواهیم اشتباهات وضررهایی که هم فکران شمابه کشورزده ردیف کنیم هرروزبایدبیایم توخیابون وبگیم..
احمد
France
احسنت بسیار زیبا بود
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
درود برتاجگردون محبوب قلبها
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست -عرض خود میبری و زحمت دوستان تاج
ولایی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اینکه می گویند جهان سومی ها هنوز به رشد کافی برای بهره مندی از آزادای نرسیدند یکی از مصداقهاش همین نویسنده این مقاله است،گرچه همه اظهارات وی خلاف واقع است اما به این جمله توجه کنید آیا درد و رنج هاشمی و خانواده اش به اندازه یک صد هزارم دردی و رنجی که بویراحمد در مبارزه با رژیم پهلوی کشید ......؟ حالا همه در مورد این جمله قضاوت کنند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رضوانی حمید
Iran, Islamic Republic of
باسپاس از همه عزیزان که درفضای مجازی فعالیت دارند به اطلاع می رساند طی تماس تلفنی که باسه نفر از طایفه باباامیرشیخی که اسم محمد صادقی داشتند از موضوع متن فوق اظهار بی اطلاعی کردند وتقاضای پیگیری داشتند واعلام می کنم هیچ ارتباطی با طایفه باباامیرشیخی ندارد
)م)
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما جناب اقای صادقی عزیز .خدا را شاهد میگیرم که نکته به نکته متن شما واقعیت دارد و افرین بر این جسارت و شجاعت .مرحبا .شیر مادرتون حلالت باشه .جناب معمار اقتصاد ‌و به قول جناب سرهنگ بیعت اصل... میر شکار .جواب بده ....این از وزیر مستعفی اوردن شما برا افتتاح بیمارستان باشت ....راستی چی شد اون شعار که ..اگر ۴ طرح ملی در ایران شروع بشه یکی از اونها در گچساران و باشت خواهد بود ......نکته بعدی ..از طریق دهیاران برا مردم روستاها دعوت نامه نوشته بودند که مراسم افتتاحیه را شلوغ کنید .دیگه خیلی دیر شده .والله اعظم‌ دیگه د ...فکر خودتو بکن الان ۴ ماهه که حوزه انتخابیه شما بدون ..خب ...اب از اب هم تکون نخورده ..پس بودن و نبودن خیلی هم تفاوتی نداره ....اینجانب به نمایندگی از جوانان طایفه بزرگ دولیاری خدمت شما عرض میکنم که به امید خدا و به شرط حیات ..اینبار چنان درسی بدیم در روز انتخابات که برا همیشه یاد شریفتون بمونه .....البته خدمت ا.خود خوانده شما (جناب ) عرضه شود که دوره ریاست شما در شهرستان دیگه تمام شده البته که زیاد هم بهتون خوش گذشته ...البته اگه بزرگان طایفه من حافظه تاریخی خودشون را تلنگر بزنند خواهد دید که بزرگترین. را در تاریخ این طایفه غیور چه کسانی انجام داده اند ...غیور مرد طایفه ام از .......اگه بخواهم متن بنویسم که ......... فقط خطاب به جوانان ایل باوی .تا زمانی که ما خودمان دنبال تغییر نباشم هیچ تغییری رخ نخواهد داد پس یک یا علی کافیست تا دیگه ریشه تبعی خشکانده شود...یکی از جوانان طایفه دولیاری ساکن ابدهگاه .(م)
Iran, Islamic Republic of
احسنت . با تشکر از مقاله محکم و زیبایتان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1