تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۰۵۵۲۵
یادداشت سیاسی |

برتری چهار سال نمایندگی «حاج عدل» بر 16 سال نمایندگی «موحد»

سید اسماعیل محمدی مهر
۶۳
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
برتری چهار سال نمایندگی «حاج عدل» بر 16 سال نمایندگی «موحد»
کبنا ؛متن ارسالی: مقدمه: مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد از دیر باز به غیرت و تعصب و شجاعت زبانزد خاص و عام بوده‌اند و هستند اما متاسفانه این شاخصه‌ها گاهی اوقات در جای نادرست به کار می‌روند به طوریکه نام رابطه خاله خورزویی گرفتند و اتفاقاً همین تعصبات کورکورانه و خاله خورزویی به نظر بسیاری از بزرگان علت عدم پیشرفت استان است. حال از شما می‌خواهم بدون تعصبات و روابط خاله خورزویی به قضاوت بنشینید.
در اینجا به کارهای صورت گرفته در طول سه سال نمایندگی حاج عدل هاشمی در مقابل کارهای صورت گرفته در طول شانزده سال پیاپی نمایندگی حاج محمد موحد در کهگیلویه بزرگ می‌پردازیم که باز هم از مردم می‌خواهم بدون تعصب قضاوت کنند.

1-گازرسانی به قلعه رئیسی، دیشموک
قریب به چهل سال است از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد و برای تمامی ایران اسلامی این نظام دارای خیر و برکت بوده است اما افسوس آنجاست که مردمان شهر قلعه رئیسی و دیشموک که همواره در تمام عرصه‌ها یار و همراه نظام و رهبری بوده‌اند بعد از گذشت 40 سال هنوز از امکانات اولیه برای زندگی برخوردار نبودند و با نفت سفید و هیزم‌های درختان که باعث قطع درختان می‌شود و کودهای حیوانی مشعل‌های خانه و کاشانه خود را گرم می‌کردند. اما با اتمام طرح گازرسانی به دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک و 140 روستای مسیر با هزینه اجرائی 600 میلیارد ریال که از طرح‌های بزرگ کشوری است مردم عزیز این مناطق می‌توانند گاز را به خانه‌های خود ببرند و از مزایای آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که از 74 کیلومتر خط فلزی این طرح تاکنون 69 کیلومتر آن اجرا شده است و همچنین 68 کیلومتر حفاری و 56 کیلومتر نیز لوله گذاری شده است و تاکنون شبکه داخلی 40 روستا نیز اجرا شده است در این طرح 200 نفر مشغول به کار هستند که از این تعداد 80 درصد بومی هستند.. این در حالیست که در زمان آقای موحد به بهانه صعب العبور بودن و نبود بودجه حتی وقتی اسم طرح گازرسانی این دو شهر می‌آمد برابر بود با جمله نمی‌توانیم ونمیشود ولی آقای هاشمی به پشتوانه روحیه بسیجی وار و مدیریت‌های اجرائی قبل از این در گروه مهندسی قرارگاه خاتم ثابت کردند ما اگر بخواهیم هم می‌توانیم هم می‌شود.
 
2- نیروگاه گاه 750 مگاواتی پادوک کهگیلویه
سال‌ها بود که مردم کهگیلویه در فصول گرم منطقه به علت کمبود برق کماکان با قطعی برق همراه بودند به طوریکه با این مسئله خوگرفته بودند. در طول 16 سال نمایندگی حاج محمد موحد مردم به علت بزرگی طرح نیروگاه برق حتی خواب نیروگاه را در سر نمی‌پروراندند اما در زمان حال با اینکه در تمام کشور احداث ۳ نیروگاه برق در دستور قرار گرفته باید افتخار کرد که یک مورد از این سه مورد در پادوک کهگیلویه ایجاد می‌شود.
با احداث این نیروگاه علاوه بر برطرف کردن مشکلات و نوسانات برق در شهرستان‌های چهارگانه و درمجموع در تمام نقاط استان امکان صادرات نفت نیز فراهم می‌شود.، در واقع احداث یک نیروگاه برق نیورمند جهشی است برای راه اندازی صنعت‌های بزرگ همچون پتروشیمی و.لازم به ذکر است ساخت توربین این نیروگاه با وزنی معادل ۶۰۰ تن در کشور ایتالیا در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی داردکه به زودی در مدار تولید قرار می‌گیرد.
3-پتروشیمی پلی اتیلین دهدشت
در طول شانزده سال نمایندگی حاج محمد موحد یکی از تبلیغات ایشان احداث پتروشیمی بود که از این طرح فقط یک حرف باقی مانده بود و تابلوی احداث در زمینی بایر و چند کلنگ بر زمین و دیگر هیچ.. که به قول شاعر بزرگ: سعدیا گر چه سخن گو و مصالح دانی/به عمل کار برآید به سخنرانی نیست مصداق این طرح بود. در دوه نمایندگی آقای بزرگواری هم این طرح راکد ماند تا اینکه حاج عدل هاشمی به میدان آمد و در همین مدت کوتاه سه سال مردم صدای ماشین‌های خاکبرداری برای اجرا را شنیدند و پیشرفت مکانیکی این پتروشیمی را برای احداث به عینه دیدند و دیدند که به حرف نیست بلکه به عمل است. طرح پتروشیمی دهدشت به هدف تولید 300 هزارتن پلی اتیلن سنگین در حال اجرا است که دارای مزایای فراوان برای شهرستان منجمله اشتغال 1500 نفر از جوانان و درآمد سرشار برای استان و شهرستان است.
4-طرح انتقال آب به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام، لنده و 350 روستا
زمانیکه که جناب آقای موحد نمایندگی شهرستان را برعهده داشتند کشاورزان استان به علت کم آبی و به صرفه نبودن کشاورزی زمین‌های خود را فروختند و به شهرهای اطراف مهاجرت کردند به طوری که مهاجرت از شهرستان به مشکلی بزرگ برای شهرستان تبدیل شده بود اما در زمان نمایندگی حاج عدل هاشمی طرحی به عنوان آبرسانی به چهار شهر بزرگ و 350 روستا که در مجموع جمعیتی بالغ بر 260 هزار نفر را شامل می‌شود صورت گرفت که شاید به جرات بتوان گفت در استان بی نظیر است. طول خطوط لوله در این طرح 75 کیلومتر که 11 کیلومتر آن کوهستانی و 28 کیلومتر آن تپه ماهوری است و در راه خود بیش از 8 منبع ذخیره آب که 80 هزار متر کعب آب را ذخیره می‌کنند دارد.
5-کارخانه سیمان سپو دهدشت
این کارخانه در دشت 6 هزار هکتاری کلاچو با ظرفیت تولید روزانه 1200 تن و سالانه 400 هزار تن در حال اجرا است که سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجرای این طرح 2 هزار و 300 میلیارد ریال و بخش ارزی طرح سیمان سپو دهدشت 90 میلیون یورو است که قرار داد آن منعقد شده است و در حال اجراء است. از مزایای این طرح علاوه بر ایجاد درآمد برای شهرستان به اشتغال 600 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شهرستان منجر می‌شود.
6-طرح پایلوت اقتصادی شهرستان لنده
لنده شهرستانی که مردمانی بزرگ دارد و از دیر باز مدیر پرور بوده و این مدیران باعث افتخار استان و شهرستان بوده‌اند و هستند. در زمان نمایندگی آقای موحد حتماً به یاد دارید که در استان میگقتند اخر دنیا شهرستان لنده است چون هیچ جاده و راه ارتباطی نداشت، سربازانی که دچار تخلف می‌شدند به عنوان تبعید به لنده میفرستاند و این شهرستان را به عنوان تبعیدگاه می‌شناختند اما اکنون نام لنده بر سر زبانها افتاده است و به سبب همت مردمان ومسئولین حال به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است که این الگو با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجراء می‌شود و سبب محرومیت زدائی، ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و معیشتی مردم منطقه خواهد شد. تا کنون بالغ بر 30 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان لنده اجرا شده و جاده‌های ارتباطی با شهرستان‌های اطراف کشیده شده است.
7-جاده ارتباطی پاتاوه –دهدشت
در زمان نمایندگی آقای موحد این طرح به فراموشی سپرده شده بود و اجرای این پروژه به آرزویی برای مردم تبدبل شده بود. جاده ارتباطی پاتاوه –دهدشت که به راه ابریشم دوم معروف است و باعث تبادلات فرهنگی و یکپارچگی استان می‌شود، نامش با نام حاج عدل هاشمی گره خورده است. این پروژه از طرح‌های ملی است که مرکز کشور را به بندر امام خمینی (ره) در جنوب متصل می‌کند. به طوری که فاصله این محور 200 کیلومتر کوتاه‌تر از محور معروف خرم‌آباد – پل‌زال بندر امام خمینی (ره) است. این طرح علاوه بر این که از نظر اقتصادی جاده‌ای بسیار به صرفه است و دسترسی به مناطق جنوبی از این جاده برای رهگذران از استان‌های شمالی‌تر کمتر می‌شود در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیری شگرف برای استان کهگیلویه و بویراحمد و مردمان آن دارد. این را همگان قبول دارند که نداشتن راه‌های ارتباطی علاوه بر محرومیت‌های مادی موجب برخی محرومیت‌های دیگر از جمله در حوزه فرهنگی و اجتماعی در استان و شهرستان شده است. اما با توکل بر خدا و همت مردم غیور و تلاش مسئولین به خصوص حاج عدل هاشمی این طرح بسیاری از مشکلات را یرطرف می‌کند.
8-بیمارستان چرام و نوسازی بیمارستان دهدشت
مردم عزیز شهرستان چرام در طول ادوار نمایندگی آقای موحد برای درمان باید به دهدشت می‌رفتند و این درحالیست که اگر بیمار وضعیت اورژانسی داشت به علت فاصله چرام تا بیمارستان دهدشت حتماً عواقب ناگواری درانتظار بیمار بود اما در زمان سردار هاشمی به این وعده انتخاباتی جامعه عمل پوشانید و بیمارستان 32 تختخوابی چرام را در زمینی به مساحت 20 هزارمترمربع و با زیربنای 3800 متر مربع اجرائی شده است و مردم به زودی با بیمارستانی که از لحاظ تجهیزات در سطح برتر کشوری است به درمان عزیزان خود می‌پردازند و این درحالیست که در حال حاضر با نوسازی بخش‌های اورژانس، زایمان و جراحی بیمارستان دهدشت خدمات رسانی برای مردم شریف کهگیلویه تا زمان اتمام این پروژه از لحاظ کیفیت و کمییت نسبت به قبل به بیشتر شده است.
طرح‌های فسفات چرام، نیترات دیشموک، پروژه‌های مختلف ورزش اعم از چمن فوتبال و سالن ورزشی، جاده جایزان به لیکک و جاده ابوالفارس به لیکک و جاده‌های ارتباطی روستایی همگی نشان و گواهی از آینده روشن کهگیلویه می‌دهد که اگر در تمام ادوار گذشته نصف دوره سردار هاشمی کار می‌شد اکنون وضعیت کهگیلویه بزرگ از لحاظ معیشتی و پیشرفت بسیار بهتر بود. مهم‌تر از این‌ها به نظر نگارنده روحیه مطالبه گری است که در مردم و جوانان شهرستان پدید آمده و این نشان از بلوغ فکری مردم شهرستان دارد. حال سوال اینجاست که دستاورد 16 سال نمایندگی آقای موحد در زمانی که کشور نفت را بشکه‌ای 100 دلار میفروخت و توجه ویژه‌ای به مناطق محروم برای رفع محرومیت زدایی داشت برای شهرستان چه بوده؟ کدام کارخانه و طرح اجرا شد؟ چطور در زمان حال که کشور با مشکلات عدیده‌ای مانند تحریم و گرانی دلار و مشکل فروش نفت و قیمت 50 دلاری هر بشکه نفت روبه روست، می‌شود این طرح‌ها را انجام داد اما در زمان نمایندگی آقای موحد که مشکلات کشور یک پنجم مشکلات حال نبوده است نمی‌شد این طرح‌ها را انجام داد؟ در آخر از مردم عزیز می‌خواهم بدون تعصب قومی قبیله‌ای و مسائل شخصی به مسائل ذکر شده نگاه کنیم و قضاوت کنیم.
---------------------------------------
باتشکر
دکتر سیداسماعیل محمدی مهر
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
بسیار عالی
سالاری
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از کبنا...درود بر عدل هاشمی پور تیم خستگی ناپذیرش.
روح الله
Iran, Islamic Republic of
اقا درود بر شرفت...بخدا بغضی من گلومو بی ک گفتیش..موحد فقط رابطه بازی کرد که نکفتیش..
Iran, Islamic Republic of
سلام ..من دودوره رای دادم موحد و ی دوره بزرگواری..خدا من سر گواهه پشیمونم..فقط عدل رای باید بدی چون کار کرد
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم كه سايت كبنانيوزتبديل به محل جولان قلمفروشان بيسواد شد
حسین توفیقی
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم . بابا بیان در این سایت رو تخته کنید با این چرت و پرت گرفتنش
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
موحد هم خوب بی ولی سی منطقه کار نکرد
Iran, Islamic Republic of
تا قیومت بلالم سی سالهایی که موحد ایترس کار کنه و نکه..دریبیغ از یک پروژه ملی..حرررام..ممنون از کمایی و دکتر محمدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردان غیور خطه کهگیلوبه سردار عدل
خودم
Iran, Islamic Republic of
بیامرزا شیری ک خردی کر خوبو غیره خت بیوی یه گپی بزنی اندی امیدی و مسئولل استان نیسی
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم متن شما از لحاظ لغت های بکار برده شده و دستورات انشایی قابل احترام است و روح حقیقت طلبی دارد..درود دکتر محمدی
♥️♥️♥️
Iran, Islamic Republic of
عاااااااالی نوشتی احسنت بر این قلم دست مریزاد کاش شما میشدی یه کاره استان ن اینایی ک درد مردم نمیفهمن و کار نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
من 40سالمه و نصف عمرم زمان موحد بی که عمرم تلف وابی..ن کارخانه ای ن شرکتی..کار باید سی خدا بو..عدل داره کار ایکنه
Iran, Islamic Republic of
من پرستار شیفت شب بیارستان دهدشتم و مبخوام بگم خدایی عدل کار کرده و موحد هم خوب بود اما ن برای شهر و فقط برا دوستانش
Iran, Islamic Republic of
یا جدم سی محمید که خدا دونه موحد وته کار نکه و ..ممنون و دکتر محمدی و سایت کبنا که پیشتازه
Iran, Islamic Republic of
سی محمید
Iran, Islamic Republic of
عدل رای ما
Iran, Islamic Republic of
موحداگر میراحمدنبود رای نمیاورد..اصلا چ کسی موحد رو میشناخت اگر آمیراحمد نبود..بعد و ولی نعمت خش رحم نکرد..اخ سی دام ک قدرت چ ایکنه..عدل هاشمی لااقل ابنه که کار میکنه و اجرا و امید میده
Iran, Islamic Republic of
درود بر کمایی و دکتر محمدی مهر که باعث روشنگری میسن..اجرتون با خدا
Iran, Islamic Republic of
اگر شروع طرحهائیکه بیان شد به وسیله آقای عدل هاشمی بود قابل تحسین است ولی اگرموافقت وشروع به کاربعضی ازآنها مثل جاده پاتاوه به دهدشت وپتروشیمی وکارخانه سیمان وآب رسانی ازسدّ کوثر وشهرستان لنده به صورت ویژه یکی ازهزارطرح خاصّ کشوری در دوران نمایندگان قبلی بود شاهکار را آنها انجام دادند اجرائی شدن کار دستگاههای اجرائی است نه نماینده
کهگلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
درود برمردم بزرگ کهگلویه بزرگ ونماینده محترمش سردارسازندگی حاج عدل واقعا باچشم بینا کاراشو میبینیم میگفت بایدیزددوم کشوربشه کهگلویه بزرگ ومردمش برگردن توشهرشون دهدشت و...انشالله
Iran, Islamic Republic of
بررسی شود موافقت واعتبار این طرحها وپروژه هارا کدام نماینده گرفته است
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
تا کنون که چیزی از آقای هاشمی ندیدیم همه نخبگان شهرستان را که در استان مسئولیت داشتند بر داشتند و هیچ صدایی هم از ایشان نشنیدیم و البته کسی هم توجهی به ایشان ندارد و حتی هیچ مشورتی هم با او نمی کنند ولی در زمان حاج آقا موحد با وضعی که دولت هم با ایشان هماهنگ نبود خیلی از مدیران کل از فرزندان شایسته کهگیلویه بزرگ بودند و همه سیاسیون هم احترام ایشان را داشتند و هم با او مشورت می کردند . این کارهایی که نوشتید هم حاصل تلاش مرد با صداقت و با شجاعت حاج آقای بزرگوار بود .
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار هیچکدام نیستم ولی در استان ما از هر نماینده ای بپرسید این پروژه ها را بحساب عملکرد خودش میداند از موح و هاشمی و بزرگواری و قدرت حسینی و هداینخواه و زارع فرقی نمیکنند.تازه مدیران قوه مجریه در استان نیز همین کارنامه را بحساب عملکرد خودشان میگذارند حالا پرتقال فروش کی باشد خدا داند مشکل در استان ما خلط بین تقننین و اجراست که رسانه ها باید روشنگری کنند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
اقای سردار برخی مدیران ادارات کهگیلوی بخصوص مدیر فنی وحرفه ای شایستگی کار را ندارند
محمدی
Iran, Islamic Republic of
اقای سردار برخی مدیران ادارات کهگیلوی بخصوص مدیر فنی وحرفه ای شایستگی کار را ندارند
Iran, Islamic Republic of
. اون مدرکی که به تو دادن و عنوان.نیز به پیشوندتان اضافه شده اولش گفتید که بدون تعصب باید مسایل گفته شود که اوج تعصب در نوشته شما وجود دارد و تمامی موردهای ذکر شده توسط شما از قبل شروع شدن و هنوز به بهره برداری نرسیده اند وبا این وضعیت اقتصادی به نتیجه نمیرسن و حداقل یک مورد جدید را رو میکردید هیچکدومشون گلی به سر کهگیلویه نزدن
تف بر کبنا
Iran, Islamic Republic of
....
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای محمدی مهر (عذر میخام دکتر ): اولا مهندس ! عدل هاشمی خود دست پرورده آقای موحد هست.
دوم : پروژه های مختلف را مرور کنیم: آبرسانی به 4 شهر نتیجه تلاش آقای بزرگواری ودولت به خصوص آقای خادمی استاندار بوده و از شانس در ابتدای دوره هاشمی کلنگ زنی شد.و به اصرار نماینده به موسسه ... واگذار که هم اکنون در استانه تعطیلی است.
گاز رسانی به چاروسا و .. نتیجه تلاش اقای بزرگواری وهمچنین دکتر خادمی بوده که قبل از دوره اقای هاشمی کلیک خورد ونماینده از این پروژه فقط دنبال خاکبرداری برا تامین مالی ماشینهای سنگین پیمانکاران خاص بوده ..--طرح نیروگاه .نمیدونم اطلاع داری یا نه اراضی همجوار نیروگاه چندین سال هست که بین طایفه نماینده و اهالی پادوک درگیری هست و چرا وبه چه منظور اینجا پیشنهاد شد -جاده پاتاوه به دهدشت را که همه میدانند در دوره بزرگواری بالای 95 درصد عملیات اجرایی که گفتی انجام شد -- راجع به پتروشیمی گفتید بجز خاکبرداری از سوی بخشایی ( پیمانکار وابسته ) چه کاری انجام شد..طرح پایلوت لنده که از سوی دفتر مقام معظم رهبری انجام میشه و...............
وبدان که نتیجه زحمات دولت را به نام عدل هاشمی معامله ومصادره نکن..
فقط وفقط تنها کاری که عدل هاشمی انجام داده توزیع چند پاکت جنس وکتاب و دفتر و... بوده که حسین رهی و رئیس دفتر نماینده همراه با دهها خبرنگار!!!!!!!!!!! جهت مستند سازی توزیع کردند
که گیلویه
Iran, Islamic Republic of
این متن و این مقایسه‌ی پروژه‌های عمرانی در گذشته و حال، در واقع مقایسه عملکرد دولتهای گذشته و دولت فعلی در منطقه کهگیلویه است، نه مقایسه عملکرد نماینده‌های سابق و نماینده فعلی. گویی که فرماندار دولت در حال گزارش دادن است.
این مواردی که ذکر کردید، کارنامه دولت است. شما باید بفرمایید که نماینده‌ها چه کردند.
همان موحد و بزرگواری هم همینگونه سر مردم را گرم میکردند و کارهای دولت را به عنوان کارنامه خود اعلام میکردند.
به نظرم نماینده فعلی در امر نمایندگی مردم، واقعا موفقتر از گذشتگان بوده. پس بهتر است همین را تبیین کنید و راه ناصواب نمایندگان گذشته را ادامه ندهید.
Iran, Islamic Republic of
. عدل دزد بزرگِ تاریخه. شک نکن روزی مردم تمام پولایی رو که دزدید از حلقومش در خواهند آورد.
جواد نعمتی نزاد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از کبنا و اقای محمدی..افسوس میخورم به حالم که در این شهرستان دهدشت با این همه بزرگان سیاسی چطور 16 سال کسی نماینده بود که طرفدارای خودشم اذعان دارن کاری نکرده ودر دفاع از خودشون فقط اقای عدل هم نکرده..من میپرسم پس کی بوده؟16سال چرا بی هیچ پروزه ای گذشت؟3 سال کجا و16سال کجا...درود بر کار . حقیقت
همتی
Iran, Islamic Republic of
سوال..اگر موحد مرد بزرگ سیاست بود کدام دستاورد را برای استان و شهرستان داشت؟16 سال نماینده باشی و رییس کمیسون نشی یا وزیر نشی..هر کس بود تا رییس جمهوری میرفت ولی ایشون فقط اطرافش رو دید..
Iran, Islamic Republic of
خفه وابویی بهتره
یوسف برزگر
Iran, Islamic Republic of
بخدا عین حقیقت رو گفتی..متشکر اقای محمدی و کبنا نیوز ..دمت گررررم
علی 11
Iran, Islamic Republic of
سلام چند نکته هست در خصوص این مقاله ابتدا نمی خواهم تعریف کسی بدهم یا از کسی حمایت کنم 1- در زمان آقای موحد و بزرگواری بیشتر نیاز به زیرساخت های اساس مثل آب و برق و جاده بوده ولی حالا باید به متد روز جلو رفت 2- مگه همین پروژه راه پاطاوه دهدشت اگه آقای موحد نبود الان جاده ای بود دوما مگه همین آقای حاج عدل خودش پیمانکارش نبود 3کارخانه سیمان سپو و پتروشیمی و سایر طرحهای نامبرده کی کلنگ آنها را زده مگه یه ساختمان دو طبقه هستند که عرض شش ماه کارشوند اینها پروژه ملی و بزرگ هستند که می بایست طبق برنامه طی چند سال ادامه دار تکمیل شود هر نماینده باشه باید طبق قرار داد باید ادامه داشته باشه
امیر
Iran, Islamic Republic of
صداقت و مردمی بودن حاج آقا موحد ریشه این فتنه ها را میخشکاند.الهی به امید تو.کارایی ایشان فقط حامیانش را راضی کرده والسلام.
منتقد
Iran, Islamic Republic of
مکه موحد کارنامه هم داره 😜😜😜
سعید حقیقت دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام این چه وضعی است اقای کمایی لعنت بر تو لعنت بر تو دل ت خوش/ حیف این سایت به این بزرگی حیف حیف حیف
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر محمدی مهر شما و اقای کمایی اگر فحش میخورید فحش روشنگری میخورید..درود بر شرفتان..
Iran, Islamic Republic of
رای ما عدل هاشمی به این دلیل که کار کرد و مردم دیدن..خدا بهترین قاضی
Iran, Islamic Republic of
در جواب اون کسی ک ب آقای کمایی توهین کردند باید بگم متاسفم برات..اقای کمایی کن معذرت میخوام و تشکر میکنم بابت تین روشنگری..من خودم موحد هستم ولی توهین های طرفداری باعث شد متوجه بشم عدل کار کرده و رای من عدل هاشمی ..
Iran, Islamic Republic of
مردم دهدشت از نخبگی کم ندارن ولی در زمان موحد به پخمگان توجه کرد..کسانی که فقط فکر چپاول مردم بودند...زمین جفت زمین پتروشیمی مال کی بوده؟؟اقای موحد..برید بپرسید..بعد به چه قیمتی فروختش به همون پتروشیمی..کبنا تورو خدا بزن..باتشکر
Iran, Islamic Republic of
دهدشت نخبگان زیادی داشت که زمان موحد فقط پخمگان سر کار بودند و افرادی که چپاول کردند مردم رو...زمین جفت پتروشیمی مال خود اقای موحد بود که چهار دوره نماینده شهرستان بی و هیچ نکه بعد فروختش به پتروشیمی..کبنا خدایی بزن مطلب رو..متکر
Iran, Islamic Republic of
موحد به حوزه هم کمکی نکرد.برید از میر احمد بپرسید تا بگه براتون نمک خوردن و نمکدون شکستن یعنی چه..موحد اگه میر احمد نبود به هیچ جا نمیرسید بعد حرفش رو گوش نکرد..مردم یادتون می اید شعر : نه سی خدا و پیغمبره//سی میراحمده..وگرنه موحد طلبه ای بیش نبود و نیست..هیچ کارنامه ای از خودش تو 16 سال نمایندگی نداره..این نیاز به داد و هوار نداره..اگه داره رو کنه..16 سال وقت داشته..نه یک دوره یا دو دوره بوده که بگیم وقت نداشته..اندکی تفکر ..
Iran, Islamic Republic of
دکتر جهنمی تو
تو یه چاپلوس که قلمت رو فروختی
تو که هستی که بخای تو یه مقاله زپرتی عملکرد ۱۶ساله موحد رو ب چالش بکشی . کدوم آدم فهمیده و روشنفکری اراجیف امثال تورو قبول میکنه. خیرت ب خودت نمیرسه ک شدی منتقد موحد و معرف عدل .
در ضمن ۸سال زمامداری بزرگواری و ۳ سال حکومت عدل میشه ۱۱ سال بعد از دوران موحد برگرد ب ۱۱ سال پیش و ابهت دوران موحد رو ببین حالا رو ببین .
یه عده عقب افتاده مث شما هنوز عقده دارید وگرنه ستاره بی بدیل سپهر سیاسی این استان موحده ولاغیر
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکترطرح گاز و آب رسانی همه طرح ملی هستن اصلانماینده هم نباشه در بودجه شهرستانهاگنجانده میشه و توسط پیمانکاراجرامیگردد...درطرح پایلوت اقتصادی لنده هم بنیاد علوی و مستضعفان ناظرندوکارشون محرومیت زدایی ودر کشور اولین قلعه گنج کرمان بود،الان هم لنده است،سال دیگه هم سرابله ایلام یعنی از قبل برنامه ریزی کرده اند ومشخص شده است نماینده محترم دراین بین دخالتی نداشته است.اون موقع که موحدنماینده بودمشکلات ماگازوپتروشیمی و سیمان نبود .نیازمانان بودوجاده و دکتر....همه می دونیم اینهاشانتاژانتخاباتی است....مردم دیگه زرنگ شدن کاکام
اا
Iran, Islamic Republic of
عدل و موحد
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا نظریات بقیه را چاپ نمی کنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نگارنده محترم این مقایسه،سلام علیکم
بنطربندههیچ کدام ازاین دونفررانمیشناسم ودراستان دیگری سکونت دارم وهیچ شناختی از اقایان هاشمی وموحدندارم.لکن باوجودیکه شمابارهاازمردم یاخوانندگان خواسته اید منصفانه وبی تعصب قضادت کننداما خودتان بی تعصب ننوشته اید چون بنطر می آید عملکردهای آقای هاشمی رابانکرده های آقای موحد مقایسه کردید وهیچ عملکردی ازآقای موحد نام نبرده اید.لذا جهت احترام به شان وشعور حوانندگان این موضوع رابعدا رعایت فرمایید
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم این دوستانی که خودشون میگن در استان نیستند و کسی را هم نمی‌شناسند و قاعدتا از مسائل استان شناخت درستی هم ندارند، چه ضرورتی داره و به چه دلیل احساس مسئولیت می‌کنند که مداخله کنند و کامنت بنویسند و سر انجام به نفع یکی از دو طرف نظر بدهند!!!!!! التماس عقل و ادب!
Iran, Islamic Republic of
کارش تمومه اوضاش خرابه هرچی ایخی سریک وشونش بگه
Iran, Islamic Republic of
رای ما عدل
Iran, Islamic Republic of
ممنون اقای دکتر محمدی و کمایی بزرگ ...موحد به تاریخ پیوست...تاریخ بهترین گواه و قاضی هست ولی خدایی موحد کاری نکرد وگرنه طرفدارش عصبانیت میگفتن اینکارو کرد اینکارو کرد..هیچ نکرد..هیچ
Iran, Islamic Republic of
موحد اگه خوب بی بعد از این همه سال مورد تایید ایابی... نه میگوییم به تمام عقب ماندگی ها....درود بر عدل
Iran, Islamic Republic of
برادر خودت مسخره کردی با این گزارش دهی عملکرد....متاسفم برات که پیشوند دکتر را یدک میکشی
Iran, Islamic Republic of
دکتر کشکی .
Iran, Islamic Republic of
اقایان طرفدار موحد شما چرا توهین میکنید به نویینده و کمایی؟در جواب یه مقاله بنویسید که موحد شانزده سال چه کرد..؟؟نه اینکه ابنهارو عدل نکرد..بنویسد شما چه کردید
Romania
ما فقط اینو میدونیم که انسانهایی مانند کمایی و دکتر محمدی برا استان لازمند چون روشنگری میکنند..شما اگه جواب داری جواب بده نباید توهین کنی..متشکرم کبنا و محمدی
وحید سیادت نسب
Iran, Islamic Republic of
سلام به همه دوستان عزیز. سوای از تفاوتهای عملکردی جنابان موحد و هاشمی پور، یک انتقاد و ایراد بزرگ به متن آقای محمدی مهر وارد است: در چهار دوره نمایندگی آقای موحد نفت کی و کجا بشکه ای 100 دلار بوده؟ شایسته است نگارنده متن مستند و مستدل به این سوال پاسخ بدن .
علی
Iran, Islamic Republic of
په همی وه گپ پتی....ایما که کاری نیریم، تو فقط ای 1500نیرو پتروشیمی ثابت کن بقیه پیش کش، ما که خیری وه یکیش نیریم اما خدا پیغمبری حرف بزنین، ایقد هم وه شعور مردم توهین مکنین
Iran, Islamic Republic of
اگر عدل سپاهی نبود جاش توی مجلس نبود،،سیستم دولت همینه،وگرنه خیلیا هستن که باسواد و سیاست هستن و لایق مجلسن البته اینو هم یادمون نره ک ملت دیگه بریدن از این همه بی عدالتی و رانت خواری کی میخوایم واقع بین باشیم من به کسی توهین نمیکنم فقط حقیقت را میگویم و بس پس باید کسیو انتخاب کنیم که سیاست و شرافت کافی داشته باشد حداقل بین خوب و خوبتر باید خوبتر انتخاب کنیم ،مشکل ما اشتغال است و بس جاده سازی و این حرفا وظیفه دولته و بودجه هر استان مشخصه فلانی گاز کشیده و جاده و این حرفا تو کت ملت نمیره جوانان این مملکت کار و اشتغال و زندگی میخوان مردم عقل دارن و تصمیم میگیرن به شعور ملت توهین نکنید یا حق
حسین توفیقی
Iran, Islamic Republic of
مقایسه حجت الاسلام والمسلمین حاجی سید محمد موحد و عدل هاشمی پور کاملا غیر ممکن است. آقای هاشمی پور فقط به فکر روستا های اطراف است و اصلا نگاهی به سوق ، راک و ... نمی کند. شما هنوز موحد را نشناخته اید . لطفا بروید و درباره ی موحد بیشتر تحقیق کنید . ایشان سابقه ی بیشتری نسبت به عدل هاشمی داشته اند.من کاملا با نظرات شما مخالفم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1