کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت

ایران نیازمند مدیران متعهد از جنس غریب پور

22 آذر 1397 ساعت 17:53

نگاهی گذرا بر عملکرد غریب پور در آخرین مسئولیتش یعنی گروه توسعه ملی و آمارها، دست اوردها و قرار دادهای میلیاردی در سال‌های تحریم توسط مجموعه‌های زیر نظر این مدیر جوان به خوبی گواه موفقیت غریب پور در آزمون‌های سخت و دشوار می‌باشد. وی هم چنین در طول مدیریت خود هرگز اهل انحصار طلبی و یا بی توجهی به سایر نیروی‌های شایسته نبود و عامل رشد و ترقی بسیاری از جوانان این مرز و بوم شد.


خبر انتصاب خداداد غریب پور را نباید منحصر به کهگیلویه و بویراحمد و یا حتی زاگرس کرد. وی حالا یک شخصیت و چهره ملی است که مسئولیت گرفتنش بیش از انکه متوجه یک فرد و یا استان باشد موجب خوشحالی برای همه ایران است چرا که چنین شخصیت‌هایی می‌تواند به اقتصاد و فضای سیاسی کشور کمک کنند. مانند طیب نیا که افکار عمومی در کشور چه در زمان رفتنش از وزارت اقتصاد و دارایی با نگرانی به این اتفاق نگاه کردند و چه در اوج بحران ارزی کشور همه آمدنش را مطالبه می‌کردند. البته در نقطه مقابل کسانی چون آخوندی و ربیعی نیز هستند که مردم هیچ حس خوبی نسبت به عملکرد و کارنامه آنان نداشتند.
نگاهی به کارنامه خداداد غریب پور به خوبی گواه همه چیز است تکنوکرات متعهدی که در سال‌های سخت اقتصاد ایران با اتکا به توانایی خود و بدون وابستگی به کانون‌های ریشه دار ثروت و قدرت در کشور پله‌های ترقی را آغاز و با پشتکار و کارنامه‌های موفقی که از خود به یادگار گذاشت در نهایت مجموعه دولت را قانع کرد که وی را در یک مسئولیت مهم مورد استفاده قرار دهند.
البته این مسئولیت جدید به این معنا نیست که احیاناً مسئولیت‌های قبلی مهم نبوده باشند بلکه همه مسئولیت‌های خطیری در حساس‌ترین سال‌های اقتصادی کشور بودند.
اقتصاد ایران در مواجهه با فشار و شرایط سختی قرار گرفته است و به همین جهت حساسیت چه از بیرون و چه در داخل کشور بر این حوزه بیشتر شده است. شدت این حساسیت به گونه‌ای است که مقام معظم رهبری جبهه و خط مقدم اصلی در سال‌های اخیر را اقتصاد عنوان کرده‌اند. و خواستار توجه و برنامه ریزی برای موفقیت در این حوزه شدند.
یکی از پیش شرط‌های اصلی اقتصاد ایران برای اعتلا و توسعه بیشتر حضور مدیران توانمند و جوان از جنس خدادداد غریب پور است. نگاهی گذرا بر عملکرد غریب پور در آخرین مسئولیتش یعنی گروه توسعه ملی و آمارها، دست اوردها و قرار دادهای میلیاردی در سال‌های تحریم توسط مجموعه‌های زیر نظر این مدیر جوان به خوبی گواه موفقیت غریب پور در آزمون‌های سخت و دشوار می‌باشد. وی هم چنین در طول مدیریت خود هرگز اهل انحصار طلبی و یا بی توجهی به سایر نیروی‌های شایسته نبود و عامل رشد و ترقی بسیاری از جوانان این مرز و بوم شد.
متاسفانه تجربه و مدیریت ناموفق در سال‌های گذشته در وزارت بزرگ صنعت، معدن و تجارت یکی از نقاط ضعف دولت آقای روحانی به حساب می‌آید که با معرفی وزیر جدید این امیدواری به وجود آمد که شاهد یک خانه تکانی مدیریتی و عملکردی در این وزارتخانه عریض و طویل باشیم. حال توجه وزیر به نیروهای جوان و توانا از جنس غریب پور نشان می‌دهد که این امیدواری‌ها در حال تحقق یافتن هستند و همچنان باید به روزهای درخشان و بهتری در این وزارتخانه امیدوار بود.
جایگاه جدید غریب پور یک جایگاه حساس و مهم است او قطعاً در این آزمون نیز سربلند بیرون خواهد آمد. موفقیت وی موفقیت جوان و مدیر ایرانی خواهد بود که ضمن بهره وری از علم و دانش روز و جهان اهل تعامل و حمایت از اقتصاد و نیروی جوان داخلی است.
تا کنون اگر چه سطح مسئولیت‌های قبلی غریب پور نیز ملی بوده است اما در سطح کشور کمتر اخبار وی انعکاس پیدا می‌کرد و معمولاً در کهگیلویه و بویارحمد بود که تیتر موفقیت‌های غریب پور هرگز تازگی نداشت. ولی بعد از این مسئولیت این امکان خواهد بود که با حضور چنین مدیرانی موفقیت‌های بزرگ و جدیدتر نصیب ایران و اقتصاد ایران شود.
 در پایان جا دارد یک بار دیگر بر نکات کلیدی این متن تاکید شود و آن هم اینکه محدود کردن غریب پور به یک استان و احیاناً یک شهرستان ظلم بزرگی است اول از همه به خود غریب پور و استان کهگیلویه و بویراحمد با اینهمه ظرفیت بزرگ و ملی.
 باید مدیران این چنینی را ملی بنامیم و هرگز اجازه مصادره آنها را به یک منطقه ندهیم و کمک کنیم که این چنین مدیران تکثیر پیدا کنند.
 


کد مطلب: 405403

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/405403/ایران-نیازمند-مدیران-متعهد-جنس-غریب-پور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1