تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۴۰۵۲۴۵
یادداشت|

دانشگاه آزاد گچساران در تکاپو برای درمان

سیداسماعیل محمدی مهر
۱۱
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دانشگاه آزاد گچساران در تکاپو برای درمان
کبنا ؛حقیقت آن است که سال‌هاست مشکلات متعددی در دانشگاه آزاد گچساران شاهد هستیم اما چون سایر اجزا و بخش‌های شهرستان تحول‌خواه نیستند و با این مشکلات درگیرانه و اثر بخش عمل نمی‌کنند وضعیت تغییری نمی‌کند.
ما اگر می‌خواهیم دانشگاه آزاد با شاخص‌هایی توسعه نگرانه در شهرستان باشد می‌بایست مدیریت ارشد شهرستان و دیگر مسئولین ضرورت این موضوع را باور داشته باشند.
به باور من همه دانشگاه‌های گچساران و از جمله دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان هرگز نتوانسته است همگام با تحولات علمی و فن آوری حرف جدیدی برای گفتن داشته باشند.
یکی از دلایل آن نیز به باور من عدم انسجام نیروهایی است که حتی در این دانشگاه کار می‌کنند و گاهی شنیده می‌شود یک نیرو با قابلیت‌های مهم‌تر در جایگاهی کم‌اهمیت‌تر یا برعکس قرار گرفته است.
در حالی که اصولاً برای تغییر در یک سیستم و یک دانشگاه و تعالی بخشی برنامه‌های آن، یکپارچگی افراد آن سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است و در این صورت است که دانشجویان و شهرستان رشد خواهند کرد.
ما باید بدانیم با توجه به اینکه ایران پنج برابر کشورهای پیشرفته دانشگاه دارد همچنان نگرانی جدی درباره کیفیت نیروی کار وجود دارد و نتیجه آن می‌شود دانشگاه آزاد شهرستان‌های کوچکی مانند گچساران که در کنار صنعت عظیم نفت و گاز گچساران قرار دارند، دانشگاه نمی‌تواند به صورت شایسته از این فرصت استفاده کند.
با طرح این سوال که آیا تنها داشتن دانشگاه و تولید مدرک کافی است باید گفت: به باور بسیاری از اساتید سیستم آموزشی دانشگاه‌های شهرستان گچساران به دلیل مجاورت با صنعت می‌تواند کارآیی بالاتری داشته باشد.
در صنعت علاوه بر اینکه رشته‌های متعدد فنی هست، مدیریت هم هست، رشته‌های مالی و حقوق هم هست و علوم اجتماعی هم هست. ما در دانشگاه‌های استان در تعامل دو طرفه با صنعت قوی عمل نکرده‌ایم.
با توجه به اینکه بقیه دانشگاه‌های شهرستان گچساران ثبات نسبی داشته‌اند اما دانشگاه آزاد گچساران در زمان کنونی سقوط کرده است، باید چاره‌ای اساسی و اقدامی موثر برای آن انجام داد که امیدوارم با تغییرات صورت گرفته در حوزه مدیریت این دانشگاه هر چه سریعتر به نقطه اوج خود برسد.
باتشکر
-------------------------
سیداسماعیل محمدی مهر
19/09/1397
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
باز هم یک فرد متدین اومد دانشگاه مواجب بگیران علیهش شروع کردند
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی نوشتی .
محمد
Iran, Islamic Republic of
شیر مادرت حلالت..هاوالا
javad
Iran, Islamic Republic of
واقعا در تکاپو برای درمان و بسیار صریح و درست فرمودید آقای محمدی مهر
nazanin
Iran, Islamic Republic of
,عالییییییی
سالار
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی مهر ای کاش نگاه شما را مسولان استان داشتند
Iran, Islamic Republic of
شما بخواین درباره دانشگاه آزاد نظر بدین
انصاری
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز این دانشگاه ها زیادی هستند همان بهتر که به علل اقتصادی بساط آن ها برچیده شود. چه کارمفیدی برای کشور انجام می دهند. من هم زمانی مدرس بودم وقتی متوجه شدم که دانشجویانم کار پیدا نمی کنند احساس می کردم .هستم و حقوقی که می گیرم . به اساتید این دانشگاه ها توصیه می کنم دنبال کار دیگری بروند و من نشوند. در. که هیچ شرکت و سازمان بزرگی ورشکسته یا منحل نمی شود و هیچ کارمندی به علت ناکارآمدی اخراج نمی شود آن ناچار می شود 35 هزار میلیارد تومان موسسات مالی و اعتباری را بدهد و حقوق کارگران کارخانجات واگذار شده به بخش خصوصی را نیز می دهد منتظر هیچ معجزه ای نباشید.ثروتی تولید نمی شود فقط نفت می فروشیم و پول آن را توزیع می کنیم و شعار می دهیم که با هوش ترین ملت دنیا هستیم.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
واقعا دست مریزاد خدارو شکر یکی بلند شد و درد مارو فریاد زد
عینالی
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوستی که فرودن بازهم یک فرد متدین اومده و اینا صداشون درامده باید عرض کنم وقتی متن رو نخوندی مجبور نیستی نظر بدی..اخر متن ایشون دفاع کزدند ب نوعی از این انتخاب
Iran, Islamic Republic of
متن را خواندم عزیزم چرا یکماه پیش دلت نمی سوخت متن بزنی . دانشگاه شده بود. وکسی صداش در نمی آمد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1