کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل بازرسی در گفت‌وگو با خبرنگاران به نامه‌ای عدل هاشمی خطاب به استاندار در خصوص اظهارات «پرواز» واکنش نشان داد

مومن‌نسب: آقای هاشمی‌پور، بزرگواری ملاحظه می‌کرد، موضع‌گیری شما را نمی‌پسندم

18 آذر 1397 ساعت 23:42

مومن نسب گفت: در نامه آقای نماینده چند پرسش وجود دارد. اگر افرادی مثل آقای پرواز سیاست‌های دولت را دنبال و حمایت نکنند، پس چه کسی یا چه کسانی باید اختیار و حقی را که مردم به دولت‌ها داده‌اند، تعقیب و عملیاتی نمایند؟ و نیز چه کسانی واجد شرایط و مورد اعتماد چنین نمایندگی از جانب دولت هستند؟ اگر مدیران، اشخاص و جریانها حامیان دولت نباشند پس چه کسی یا چه کسانی؟


مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، در واکنش به نامه‌ی نماینده کهگیلویه بزرگ [کلیک کنید]،  با تاکید به اینکه شایسته سالاری و شایسته گزینی باید محور و شاخص اولیه انتصاب مدیران باشد،  گفت: داشتن دغدغه برای انتخاب و حمایت از مدیران همسو و بدون زاویه و هماهنگ با سیاست‌های دولت‌ها به معنی سیاسی کاری و مغلطه نیست و طبیعی است که دولت‌های برآمده از دیپلماسی،  رای و نظر مردم باید در انتخاب مدیران همسو آزادی عمل داشته باشند تا بتوانند در تحقق اهداف،  سیاست‌ها،  برنامه‌ها و شعارهای خود موفق عمل نمایند. لذا به همین سبب و در راستای نظارت شفاف بر عملکردها به نظر می‌رسد باب چون و چرا در این چرخه خیلی وارد نیست.
محمود مومن نسب،  با بیان اینکه همسویی با سیاست‌های دولت علاوه بر آنکه می‌تواند در اجرای برنامه‌ها و تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم نقش موثری داشته باشد،  اظهار کرد: توجه به همسویی مدیران با سیاست‌های دولت‌ها را نمی‌توان انکار کرد و این امر باید در همه دولت‌ها و همه ابعاد روال معمول و طبیعی خود را داشته باشد تا امکان نظارت‌ها شفاف‌تر گردد.
مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری،  بیان داشت: اگر خواهان پیشرفت هستیم باید به معنی واقعی به استقلال قوا و اراده مردم احترام و باور داشته باشیم.
وی اضافه کرد: معتقد نیستم به بهانه اینکه احساس شود دستگاهی جایگاه خاص دارد در زنجیره مدیریت دولت نباشد،  زیرا اگر اینطور باشد هر دستگاهی جایگاه و تقدس خود را دارد مثلاً دانشگاهها،  آموزش و پرورش و ... بنابراین نباید دست به هیچ تغییری زد و دولت را دست نخورده و دست بسته تحویل دولت بعدی داد.
این مسوول با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد از منظر انتخاب اکثریت و رای مردم باید افکار همه پذیرایی این باشد که هیچ فردی در جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی از انتصاب مدیران همسو با دولت‌ها اعتراض ندارد،  افزود: اگر نامه آقای نماینده مطالبه و برآیند نظر اکثریت مردم فهیم و همراه بوده که به مقام عالی استان ارجاع شده،  بنابراین دیگر لازم نبود رسانه‌ای شود.
مومن نسب،  گفت: صادقانه عرض کنم اینگونه موضع‌گیری‌های نماینده‌ای که خود را فردی با رویکرد عمرانی و توسعه زیرساخت‌ها معرفی کرده و می‌خواهد بازگشت مجدد خود در رقابت‌های دور آینده انتخابات را نتیجه و خروجی کارکردها و عملکردهای زیربنایی خویش بداند،  نه نتیجه انتصابات مدیریتی،  را نمی‌پسندم.
مدیرکل امور حقوقی بیان داشت: همه می‌بینیم و بعضاً مشاهده می‌کنیم چه انتقادات و حتی حملات سنگین به دکتر تاجگردون می‌شود،  ولی بدون واکنش روز به روز محبوبیت وی بیشتر می‌گردد،  علت این است که مردم تاجگردون را با اقدامات،  کار و بازخوردش قیاس می‌کنند. لذا تصور می‌کنم این واکنش و خواسته جناب آقای نماینده به‌صورت رسانه‌ای نیاز نبود.
این مسئول استانی،  با بیان اینکه تجربه اجرایی اثبات کرده انتخاب و انتصاب مدیران غیر همسو و دارای زاویه منجر به کاهش علاقه و اعتماد متقابل مردم و دولت می‌شود،  اظهار کرد: که به نظر بنده انتصابات ناهمسو در کنار سایر نارسایی ها تا حدود قابل توجهی در فاصله دولت‌ها و مردم حامی تاثیر گذشته و همین مسئله باعث شده تا عده‌ای فرصت را مغتنم شمرده زمینه ناکارآمدی دولت‌ها را در ذهن مردم و حامبان مهیا کنند.
وی در بخش دیگر از صحبت‌ها خود، گفت: در نامه آقای نماینده چند پرسش وجود دارد. اگر افرادی مثل آقای پرواز سیاست‌های دولت را دنبال و حمایت نکنند،  پس چه کسی یا چه کسانی باید اختیار و حقی را که مردم به دولت‌ها داده‌اند،  تعقیب و عملیاتی نمایند؟ و نیز چه کسانی واجد شرایط و مورد اعتماد چنین نمایندگی از جانب دولت هستند؟ اگر مدیران،  اشخاص و جریانها حامیان دولت نباشند پس چه کسی یا چه کسانی؟
مومن نسب در پایان،  گفت: علاقه مندم بگویم نماینده سابق آن حوزه بزرگ و تمدن ساز به رغم خطی مشی‌های مرکزی و روحیه شفاف و بعضاً تند اصولگرایی، ولی دیدیم که در استان و محل انتخابیه ملاحظه شرایط و آرای اصلاح طلبانی که به وی رای داده بودند را در حد توان در دستور کار داشت.
 


کد مطلب: 405207

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/405207/مومن-نسب-آقای-هاشمی-پور-بزرگواری-ملاحظه-می-کرد-موضع-گیری-نمی-پسندم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1