کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت|

عزل سیاسی دولتخواه و واقعیت‌های تلخ کهگیلویه و استان کهگیلویه و بویراحمد

15 آذر 1397 ساعت 12:19

کاش آقای منصور موسوی به جای مدیریت حذفی، کمی پدری می‌کرد برای یکی از فرزندان فعال شهدا و اجازه نمی‌داد حیثیت سیاسی یک جوان مدیر و توانا در ابتدای راه این گونه قربانی طمع و غرض دیگران شود.


روزانه جلسات تودیع و معارفه بسیاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود جلساتی که دلیل برگزاری اکثر آنها مسائل سیاسی و زد و بندهای غیر مدیریتی به ویژه نتیجه اعمال نفوذ نمایندگان مجلس است. در برپایی این جلسات و جابجایی‌ها هر ملاک و شاخصی دیده می‌شود الا شایسته سالاری و توجه به توان و ظرفیت فرد.
عزل یک مدیر شهرستانی در ظاهر نمی‌تواند اتفاق بزرگی باشد اما وقتی به عزل ناگهانی «سید کمال الدین دولتخواه» از بنیاد شهید شهرستان کهگیلویه دقیق شویم، متوجه می‌شویم که این عزل بیش از ان که نشانهٔ یک جابجایی اداری باشد عمق بی سامانی در شهرستان کهگیلویه و حتی استان را نشان می‌دهد.
 در استانی که از معاونت سیاسی و امنیتی آن به هر دلیلی مدت‌هاست خبری نیست و به نظر تعطیل می‌رسد باید هم منتظر اتفاقات غیر معمول و خلاف سیاست‌های و برنامه‌های دولت بود. در استانی که معاونت مهمش به این روز مبتلا شده است فرمانداری کهگیلویه نیز چنین وضعی را پیدا می‌کند و خبری از اقای فرماندار نیست که نیست و اگر هم باشد چندان در اصل قضیه فرقی نمی‌کند.
شاید اگر قرار بر تغییر و عزل در کهگیلویه بود مستحق تر از هر کسی جناب فرماندار بود که از اول نه این کاره بود و نه نشان داده است ذره ای با فضا و محیط کارش آشنا شده باشد.
چه با دولتخواه موافق باشیم چه نباشیم باید قبول کرد در این مورد نه تنها به او ظلم شده است که در حق جوانان شهرستان کهگیلویه و اصلاح طلباح این شهرستان و بویژه خانواده معظم شهره اجحاف مضاعف صورت گرفته است. در دورانی که رکود و بی انگیزگی در دستگاه‌های مختلف و بویژه دستگاه‌های فرهنگی در استان موج می زند و دستگاه‌ها از نصب یک بنر نیز عاجز هستند هر ماه و گاهی کمتر خبر برنامه‌های متنوع و بدیع از سوی بنیاد شهید کهگیلویه بیانگر عمق دغدغه مندی و خلاقیت در این مجموعه بود ولی گویی این کارها نه برای اقای منصور موسوی مدیرکل، نه برای نیکبخت فرماندار (البته ممکن است ایشان هنوز در جریان این جابجایی قرار نگرفته باشند) و نه برای کاظم نظری (اگر ایشان کماکان پیگیر این اخبار باشند) مهم نیست.
دولتخواه را باید یکی از موفق‌ترین و خوش فکرترین مدیران شهرستان و حتی استان نامید که اگر چه بخاطر غرض‌های شخصی و کم بینی‌ها هرگز حکم ریاست دریافت نکرد ولی مانند همیشه بزرگ ماند. او در دوران ریاستش هویت و شخصیت سیاسی و اجتماعی خود را چنان حفظ کرد که حالا که بدور از شایستگی کنار گذاشته شده است همگان بر این باورند که بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد از بابت از دست دادن دولتخواه ضرر بزرگی به خود وارد کرد.
ولی آیا چنین ضربه و ضرری برای منصور موسوی مهم است آیا مجموعه بزرگ تحت مدیریت آقای موسوی یک دهم دوران مدیریت آقای دولتخواه برنامه و کار کیفی برگزار کرده است؟ اگر چنین کاری صورت گرفته است گزارش و خبر این برنامه‌ها در کجاست که افکار عمومی از آن‌ها بی اطلاع است. آقای موسوی یقیناً دنبال انجام کار نیست که اگر بود به جای عزل دولتخواه باید بر این نکته تاکید می‌کرد که صندلی مدیرکلی بیش از هر کسی شایسته حضور دولتخواه بر آن است و شاید هم ترس و توهم چنین موضوعی باعث شده است تا مدیرکل بهترین نیروی مجموعه و یادگار یکی از شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از جوانان فعال و خوش فکر استان و جریان حامی دولت را این گونه بدور از هر انصاف و رعایت اصول شایسته سالاری عزل نماید.
کاش آقای منصور موسوی به جای مدیریت حذفی، کمی پدری می‌کرد برای یکی از فرزندان فعال شهدا و اجازه نمی‌داد حیثیت سیاسی یک جوان مدیر و توانا در ابتدای راه این گونه قربانی طمع و غرض دیگران شود.
 


کد مطلب: 405136

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/405136/عزل-سیاسی-دولتخواه-واقعیت-های-تلخ-کهگیلویه-استان-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1