کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن ارسالی

واکنش جوان باشتی به اظهارات هدایتخواه بر علیه تاجگردون؛ آیا در مقابل هر اظهار نظری باید موضع گرفت؟

10 آذر 1397 ساعت 20:16

سالها پيش گاها در جلسات سخنراني بعد از نماز مغرب و عشاي مسجد امام حسين نزدیک فلکه ساعت آن روزهای ياسوج شركت ميكردم


مهران امینی یکی از جوانان فعال سیاسی و اجتماعی شهرستان باشت  با ارسال متنی درخصوص اظهارات ستار هدایتخواه برعلیه تاجگردون واکنش نشان داده است.
"بنام خدا"
<< امیرالمومنین آن کسی است که قدرت برایش اصل نیست! آن کس که قدرت برایش اصل است به راحتی از اصول می گذرد؛ از دین می گذرد و دین برایش اصالتی ندارد.>>
" بیانات مقام معظم رهبری "

سالها پيش گاها در جلسات سخنراني بعد از نماز مغرب و عشاي مسجد امام حسين نزدیک فلکه ساعت آن روزهای ياسوج شركت ميكردم.
 آن روزهای دهه هفتاد مسجد تبديل به پايگاه آدم هاي خاص، با پوشش خاص،محاسن بلند،موي كوتاه و جاي مهر برپيشاني كه بعدا درگچساران و دهدشت و ساير شهر ها نيز با اين مورد زياد برخورد كردم و در نهايت بعدا با تشكيل جبهه پايداري در تهران ايشان نيز براي خود اسم و رسم و هویت مستقلی يافتند.
 درهمان محافل با نام ستار هدايتخواه آشنا شدم كه در سخنراني هاي خود ضمن باز تعريف اتفاقات تاريخ صدر اسلام به طرح مباحث اخلاقي همچون مراجع تقليد مبادرت مي ورزيد.
برای اولين بار این جمله تاريخي مرحوم مدرس "سیاست ما عین دیانت ماست، دیانت ما عین سیاست ما" را از زبان وي شنيدم.
آن روز حتي گمان نميكردم روزي آقاي استاد که یکسره سخن از ذم دنيا و نکوهش سياست طلبان را ميگفت چنان شيفته قدرت شود تا جايي كه بعد از چند شكست معني دار در عرصه انتخابات چه در دوره وكالت مجلس و چه دو دوره بعد ازآن همچنان اصرار بر انكار دست آوردهاي نمايندگان بعد از خود در توسعه زير ساخت هاي استان و صلاحيت مکتبی آنان داشته باشد تا مگر دوباره بر صندلی سبز بهارستان جلوس کند.
سخن در خصوص مواضع بعضا متناقض هدایتخواه مثنوی هفتاد من است که در این وجيزه نميگنجد اما آنچه مرا به نوشتن اين چند سطر واداشت مقايسه منتخب حوزه انتخابيه گچساران و باشت با يزيد ابن معاويه و بعدا دعوت از دكتر تاجگردون براي مناظره از سوي هدايتخواه بود.
مناظره اي كه فارغ از نامطلوب بودن آن در شرايط كنوني كشور و عمق و گستره مسئوليت هاي آقاي دكتر تاجگردون در سطح ملي هيچ گونه حاصلي براي عموم مردم در بر نخواهد داشت مگر اینکه قامت بلند دکتر تاجگردون و نيکنامی او فرصتی شود برای عرض اندام عده ای که نه دیگر حرفی برای گفتن دارند و نه عملکردی برای دفاع شايد بهترين تفسيربراي شرايط پيش آمده کنونی در بازخواني حوادث بعد از جنگ صفين و قسمت های از توصيه های حضرت علي عليه الاسلام به ابن عباس در خصوص نحوه و كيفيت، برخورد با خوارج نهروان باشد كه ضمن اعمال خشونت در گفتار و رفتار،خود را عابد ترین
مردم ميدانستند و حتي حضرت علي عليه السلام را تكفير ميكردند.
ماجرای جنگ صفين در حالی که به قول معروف مالک اشتر تنها به ۱۰ ضربت شمشيرش تا پيروزی فاصله داشت، با اتحاد نانوشته پسرعاص و بخشی از سپاه علی که بعدا خوارج نام گرفتند به بازی حکميت کشيد و فرصت استقرار نظام علوی از دست رفت.
سپس همينان که مسبب اصلی شکست صفين بودند بدون اشاره به اینکه ابوموسی اشعری به اصرار آن خائنان به جای ابن عباس که نماینده علی و رهسپار حکميت شد،بعد از مدتی در نهروان اردو زدند وشمشير بر علی کشيدند.
انتشار ویدئو هوشمندانه ای از دکتر تاجگردون در خصوص نحوه برخورد امام خمينی با خوارج زمان خود در صفحه اینستاگرام وی عمق درایت و آگاهی وی را نشان داد هر چند عموم مردم دليل واقعی آن را ندانستند.
راز این انتخاب را باید در نحوه برخورد امام علی با خوارج و توصيه های او به ابن عباس پيدا کرد.
آنجا که ميفرمایند :با قرآن با خوارج محاجه(استدلال) نکن که ره به جایی نبرد چون از آیات قران تفاسير مختلفی و بعضا چند معنی قابل حصول است. تقول و نقول《تو ميگویی و آنان ميگویند》 و این ره به جایی نخواهد برد،مشخصا علی عليه السلام از ابن عباس ميخواهد با تاریخ پيغمبر با این تفکر محاجه کند.ببينيد پيامبر در عمر خویش چگونه با ایشان رفتار کرده
شما هم همان کار را کن.
در پایان دعوت ميکنم از همگان که حداقل یکبار در عمر خویش کتاب ارزشمند نهج البلاغه
سید رضی که مجموعه نامه ها و گفتارهایان مرد اسمانیاست را مطالعه کنید تا حداقلدر شناخت خوارج زمان خود خبره شویم لسان الغیب می فرماید: باغ مرا چه حاجت سرو صنوبر است
شمشاد خانه پرور ما از که کمتر است
ای نازنین پسر تو چه مذهب گرفته ای
که خون ما حلالتر از شیر مادر است
چون نقش غم ز دور بینی شراب خواه
تشخیص کرده ایم و مداوا مقرر است
دی وعده داد وصلم و درسر شراب داشت
امروز تا چه گوید و بازش چه در سر است
شیراز و آب رکنی و این باد خوش نسیم
عیبش مکن که خال رخ هفت کشور است
فرق است از آب خضر که ظلمات جای اواست
تا آب ما که منبعش الله اکبر است
ما آبروی فقر و قناعت نمی بریم
با پادشه بگوی که روزی مقدر است
 


کد مطلب: 405023

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/405023/واکنش-جوان-باشتی-اظهارات-هدایتخواه-علیه-تاجگردون-آیا-مقابل-اظهار-نظری-باید-موضع-گرفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1