کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی |

پاسخی به نامه هدایت خواه به تاجگردون

جواد فروغی فر

10 آذر 1397 ساعت 19:13

14 شاخص انقلابی‌گری در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت تطبیق خود با شاخص‌های انقلابی‌گری از جمله: دفاع از حقوق ملی- اعتقاد به مردم- صداقت و وفاداری- شجاعت در اقدام- برخورداری از سلامت اخلاقی- خدمت خالصانه و بدون منت- مبارزه واقعی با فقر و فساد و تبعیض.


متن ارسالی: جناب آقای هدایت خواه
با سلام و آرزوی هدایت شما به راه راست از سوی خداوند متعال
در نامه‌ای که به جناب تاجگردون نوشته‌اید در سراسر آن روح عصبیّت و عصبانیت و خروج از دایره‌ی اخلاق و انصاف موج می زند. لذا در مختصر کلامی به برخی از افاضات حضرتعالی پاسخ خواهم داد:
1-در ابتدای نامه‌تان صحبت کردن از شخصیت و سیره‌ی میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) را خارج از توان جناب تاجگردون دانسته‌اید، اولاً لطف نموده استدلال و استناد خود را از این ناتوانی وی به مردم بفرمایید ثانیاً آیا خود حضرتعالی توان شناخت و درک واقعی سیره و سلوک آن دو بزرگوار را دارید؟ و آیا اگر به چنین درجه‌ای از اجتهاد رسیده‌اید چرا بخش عمده‌ای از رفتار و گفتارتان در تضاد و تعارض با آن دو بزرگوار است؟ شما را برای سنجش رفتار و گفتارتان فقط به یک حدیث از نبی مکرم اسلام ارجاع می‌دهم تا به تعارض و فاصله خود پی ببرید: «برترین شما نیکوکارترین شما از لحاظ اخلاقی است، آنان که خود را آماده خدمت کرده و با دیگران با لفت و محبت زندگی می‌کنند». ثالثاً جناب تاجگردون در علم اقتصاد تحصیل نموده و قطعاً در آن حوزه صاحبنظرند و در مسائل دینی هم مثل همه ماها مقلد هستند و در حد عمومات فقهی آشنایی دارند و هیچگاه هم -برخلاف شما که خود را در همه مسایل صاحبنظر می دانید- ادعای دانایی در علوم دینی نداشته‌اند.
2-در یک سخن غیر مستند و برحسب وهمیات و تخیلات ذهنی خود تأمین هزینه‌ی برنامه جشن را از بیت المال دانسته‌اید. جناب استاد! مگر کسی عزیزتر از پیامبر اکرم (ص) در بین مسلمانان وجود دارد که حتی با پول بیت المال برای میلادش هزینه کنیم؟ لطف نموده اولاً مستندات خود را در خصوص هزینه‌های انجام شده از بیت المال ارائه نمایید و ثانیاً ایراد عقلی و شرعی جشن مذکور را حتی در صورت هزینه کرد از بیت المال بفرمایید؟ و ثالثاً لطف نموده مستندات لازم را در خصوص اتهام انتخاباتی و تبلیغاتی بودن جشن مذکور ارائه نمایید و آیا سخنرانی‌های بی وقفه شما انتخاباتی نیست؟ و رابعاً باید گفت جناب تاجگردون که نماینده مردم آن شهر است از نظر شما حق شرکت و سخنرانی در آن جشن را ندارد ولی حضرتعالی بدون داشتن هیچ جایگاه حقوقی ذیحق برای حضور و سخنرانی در هر کجای استان هستید برای این موضوع چه پاسخی دارید؟ آیا نه این است که شما دین و پیامبر (ص) و ...فقط متعلق به خودتان می دانید؟ خامساً آیا هزینه‌های برنامه‌های مستمر و متعدد سخنرانی شما که از نمایندگان مجلس و استاندار هم بیشتر هستند از جیب شخصی خودتان پرداخت می‌شود یا از بیت المال؟ اگر شخصاً هزینه‌ها را تقبل نموده‌اید اسناد آنها را منتشر کنید و گرنه امثال بنده حق داریم که شائبه‌ی استفاده ناروا را از بیت المال توسط شما را در ذهن خود تقویت کنیم.
3-در بند یک سخنان خود سخنان جناب تاجگردون را به آیاتی از قرآن کریم ارجاع نموده‌اید. لذا جهت تنویر افکار عمومی عیناً ترجمه دو آیه مذکور ذکر می‌گردد و قضاوت را به مردم می‌سپاریم: آیه 63 سوره فرقان: «بندگان خاص خدای رحمان آنهایی هستند که بر روی زمین به تواضع و فروتنی راه روند و هرگاه مردم جاهل به آنها خطاب (عتابی) کنند با سلامت نفس و زبان خوش جواب دهند» آیه 55 سوره قصص: «و چون سخن لغوی (از دشمنان دین) بشنوید از آن اعراض کنند و گویند: اعمال ما از ما و اعمال شما از شما، بروید سلامت باشید که ما هرگز مردم (هرزه گوی) نادان را نمی‌طلبیم» لطفاً نوشتارخود را با این دو آیه شریفه بسنجید.
4-صحبت‌های جناب تاجگردون را به‌حساب بیماری ایشان گذاشته‌اید و برای ایشان طلب شفا و بهبودی نموده‌اید. برادر بزرگوار! بیماری جسمی که همه ماها به آن دچار خواهیم شد به مراتب بهتر و کم ضررتر از بیماری روحی است چرا که در بیماری جسمی فرد فقط خودش آزار می‌بیند ولی بیمار روحی علاوه بر خود به جامعه و دیگران نیز آسیب می‌رساند. لذا ما هم برای شما شفای عاجل و طلب بهبودی داریم تا بیش از پیش نه به امنیت و آرامش و وحدت جامعه و نه به دین آسیب نزنید.
5-شما به سبب همان رفتارتان، قای خاتمی را «باغی» نامیده‌اید. اگر این حرف از زبان یک شخص عامی بیرون می‌آمد جای تعجب نداشت ولی شما که خود را متخصص در دین و البته سیاست و اقتصاد و اجتماع می دانید ما را به یک نتیجه بیشتر نمی‌رساند و آن این است که از درک ابتدایی‌ترین احکام دینی هم فارغ هستید چرا که حم باغی در احکام دینی بسیار واضح است و سرپیچی از جهاد با آن نیز از گناهان کبیره است. لذا شما خود را به درجه‌ای از اجتهاد رسانیده‌اید که فتوی نیز می‌دهید.
6- شما جناب تاجگردون را بارها به لحاظ داشتن ریاست کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات از مسببان اصلی شرایط اقتصادی کشور می‌دانید در این که همه مسئولین در ایجاد این شرایط مقصر هستند شکی نیست ولی آیا ما این حق را نداریم از شما بپرسیم آیا شما به عنوان عضو مؤثر کمیسیون فرهنگی مجلس در 8 سال در ایجاد وضعیت نابسامان فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی متعدد مقصر نیستید؟ آیا شما به عنوان فعال فرهنگی که دارای امکانات و تریبون‌ها و مصونیت‌های فراوان هستید و دائم‌المنبر هم هستید چه کار فرهنگی مؤثر و قابل عرضه‌ای را انجام داده‌اید لطف آنها را منتشر کنید.
7- در بخشی از نوشتار خود به شاخص‌های انقلابی البته با معیارهای ذهنی خود پرداخته‌اید و حمایت از باغی را خلاف شاخص‌های انقلابی‌گری دانسته‌اید. برادر بزرگوار! با فرض پذیرش باغی آیا خاتمی باغی است یا احمدی‌نژاد که مستقیماً در برابر بعضی از ارکان نظام ایستاده و مخالف با نظرات رهبر انقلاب اقدام می‌نماید؟ آیا خاتمی باغی است یا کسانی که برخی ارکان اقتدار نظام را مورد هجمه قرار می‌دهند؟ خاتمی باغی است یا کسانی که به آراء مردم و و انتخاب مردم اهمیت نمی‌دهند؟ خاتمی باغی است یا کسانی چون جنابعالی که دائماً بر طبل اختلاف و تفرقه در میان مردم می‌کوبید؟ شما را ارجاع می‌دهم به 14 شاخص انقلابی‌گری در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت تطبیق خود با شاخص‌های انقلابی‌گری از جمله: دفاع از حقوق ملی- اعتقاد به مردم- صداقت و وفاداری- شجاعت در اقدام- برخورداری از سلامت اخلاقی- خدمت خالصانه و بدون منت- مبارزه واقعی با فقر و فساد و تبعیض.
8- برادر عزیز چنان از روی هوا و هوس و خشم صحبت کرده‌اید که جناب تاجگردون و جریان متبوعش را به تظاهرات علیه خدا و انتقاد از امام معصوم (ع) متهم نموده‌اید. لطف بفرمایید فقط یک نمونه از این اقدام را با ذکر مستندات به مردم ارائه نمایید تا بنده و امثال بنده در این که جناب تاجگردون در انقلابی بودن و انقلابی‌گری به مراتب از شماها جلوتر است بیش از پیش اعتقاد پیدا نکنیم.
9- در بند 9 سخنان خود گفته‌اید که جناب تاجگردون با روحانی به جهنم می‌رود و شما با آقای رئیسی به بهشت. ولی من فکر کنم شما با مریدتان جناب احمدی‌نژاد به جایی غیر از بهشت خواهید رفت. جناب تاجگردون را به مناظره دعوت کرده‌اید. جناب استاد شما نمی‌دانید یا نمی‌خواهید بدانید مناظره بین شما و جناب تاجگردون در انتخابات مجلس قبلی در محضر مردم برگزار شده و شما رفوزه شدید و افکار و اندیشه‌های جناب تاجگردون به مقبولیت 85 درصدی دست پیدا کرد و لذا نیازی به مناظره نیست چون روز به روز افکار واقعی شما برای مردم آشکار می‌شود و فوج فوج از شما برائت می‌جویند و بر محبوبیت و مقبولیت جناب تاجگردون افزوده‌تر می‌گردد.
بی صبرانه منتظر ارائه مستندالت ادعاها و اتهامات جنابعالی در نوشتارتان هستیم.
 اللهم اهدنا الصراة المستقیم
 


کد مطلب: 405020

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/405020/پاسخی-نامه-هدایت-خواه-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1