تاریخ انتشار
جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۴۰۴۹۵۸
در پی مطلب «غلامرضا پاکدل» خطاب به «غلامرضا تاجگردون» مطرح شد

پاسخی به اظهارات پاکدل؛ شما غافلید

علی آراسته
۵
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛در پاسخ به مطلب غلامرضا پاکدل [کلیک کنید] یکی از مخاطبان کبنا نیوز نوشت:
برادر پاکدل؛
با عرض سلام و تحیت
بعید میدانم شما شناختی از بنده داشته باشید، اما من تا حدودی شما را از زمان تصدی‌تان در اداره نفت و گاز گچساران و شرکت ملی نفت و اظهار نظرها و انتقادهاتان می‌شناسم.
و فکر می‌کنم این اندک شناخت کافیست تا چند جمله ای که نه به عنوان جوابیه بلکه گپ و گفت با شما صحبت کنم
مدت‌هاست بخصوص در یک سال اخیر انتقادها و افشاگری‌ها و اظهار نظرهایی از شما در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها می‌بینم.
به جد قصد دفاع از شخصی خاص و اظهار نظر نداشتم چراکه خود را مستلزم به عدم دخول به بازی‌های جناحی و سیاسی میدانم منتها چون هر بار از افشا و روشنگری و دغدغه و بلوغ فکری مردم گفتید به عنوان یک جوان گچسارانی تحصیل کرده بیکار که خود را عضوی از همان مردم میدانم بر خود لازم دانستم مستقل چند نکته ای خدمتتان عرض کنم.
شما بهتر از من می دانید که انتقاد لازمه و زمینه ساز پیشرفت است بشرط آنکه مغرضانه نباشد و منصفانه باشد
و نیک بهتر از من می دانید که وکیل مردم شدن و بر کرسی بهارستان تکیه زدن و در هیاهوی مجلس و تخصیص بودجه و لابی‌ها و حزب‌ها و تحریم و جنگ نرم و بیکاری فراگیر و معضلات و مشکلات معیشتی و اجتماعی کشور کاری است بسیار دشوار و وظیفه ایست بسیار خطیر که به راستی قبول مسئولیت در این حوزه شهامت، شجاعت و قوای جسمی و روحی بالایی می‌طلبد.
ما معصوم و مبرا از عیب و خطا نیستیم و هر شخصی که قبول مسئولیت کند بویژه اگر بواسطه آرا ملت انتخاب شود معاندین و مخالفین و منتقدینی نیز دارد.
برای مثال فراموش نکرده‌اید در زمان زمامداری شما نیز بر مسند مدیر عاملی شرکت نفت و گاز گچساران چه انتقادهایی نسبت به عملکرد شما در ارتباط با استخدام‌های سلیقه ای و قومیتی که نبود!؟
اما به دو شیوه می‌توان با مسئولی برخورد کرد:
در شیوه اول می‌توان کوردل و بازیچه ای سیاسی بود، در کمین بروز خطا از او نشست، چشم را بر عملکردهای مثبت او بست و سیاهی‌ها را دید و سیاه نمایی کرد، تهمت و افترا زد و افشا کرد و بی اخلاقی را در جامعه رواج داد، و بر اساس تطمیع منافع شخصی و حزبی رفتار کرد؛
اما در شیوه دوم می‌توان عمار واقعی بود، با شناخت از خود و پیشینه عملکردی خود و حفظ آبرو فریاد زد، در دل نقد راه حل و راهکار برونرفت از مشکلات داد، منافع مردم را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح داد، وحدت و آرامش را به جامعه تزریق کرد، و بر طبل اختلاف و جنگ نکوبید.
و خواست و صلاح مردم را در رأس امور قرار داد.
کاش یکبار هم بجای این حجم از افشا و افترا و نقد در نزدیکی به انتخابات در راستای ارائه بسته ای مشاوره ای و کارآمد در حل مشکلات مردم بویژه معضل اشتغال و اقتصاد و معیشت قلم می‌زدید!!
کاش اگر براستی هدف و هم و غم شما خدمت و روشنگری و افشا فساد و مفسد است پس رسالت خود را از سال ۸۹ تااکنون صادقانه و منصفانه بجا می‌آوردید!!
قصد قضاوت و نیت خوانی ندارم اما شک هم ندارم که همیشه باید قضاوت و آزادی انتخاب و اختیار را به عهده مردم نهاد، و براستی که مردم به خوبی توانایی تشخیص خوب از بد و صلاح کار خود را خوب می‌دانند.
درست نکته ای که شما و هم فکرانتان از آن غافلید، و مدام اصرار دارید برای و بجای مردم فکر کنید و تصمیم بگیرید.
باور کنید این روزها تمیز دادن اصل نیت‌ها برای عوام و بخصوص خواص و قشر تحصیل کرده کاری بسیار سهل و پیش پا افتاده ایست، این که هر از گاهی قلم بردارید و در ابتدای عرایضتان برای شخصی آرزوی توفیق و طول عمر کنید و در پایان خط و نشان بکشید، نقد کنید و نقش خوب و بد تعیین و توصیه کنید و هیچ راهکاری ندهید.
این که برای تلافی، سهم خواهی یا پیشبرد اهداف شخصی و حزبی یا حتی برند سازی از خود با احساسات مردم مظلوم بازی کنید، چشم ببندید و با نادیده گرفتن شرایط منطقه و کشور غیر منصفانه و فارغ از اولویت‌ها و مصلحت‌ها و شرایط دهان باز کنید
این که هنوز در دهه چهارم انقلاب درنیافته‌اید که نظام و انقلاب و اسلام قابل تصرف و مصادره و شاخص مناسبی جهت قربانی کردن و سنجش عملکرد انسان‌ها نیست.
[فراموش نکنید که به فرموده امام (ره) ملاک حال فعلی افراد است]
اینکه با شخصی همصدا و همسو شوید که کمترین تعلق خاطری به این شهر و مردمش ندارد، تفکر شعور و آرایشان را نادیده می‌گیرد و پیشینه تفکری و عملکردی‌اش بر همگان مبرهن است.
این نکته را به ذهن‌ها متبادر می‌کند که کمترین مصلحت اندیشی و نیت خیری پشت این اظهارنظرها و انتقادها و جنجال‌ها و پروپاگانداها وجود ندارد.
معتقدم غلامرضا تاج گردون کم نقص ترین و بهترین نماینده ادوار شهرستان گچساران بوده و هست و کافیست ما اندکی منصف باشیم و چشمانمان را کمی باز کنیم
من باب مثال فرموده‌اید که جناب تاجگردون بسیاری از طرح‌ها بویژه پتروشیمی را به این دلیل که شروعشان در زمان نمایندگی شما نبوده به نام خود نزنید،
باید خدمتتان عرض کنم که شاید آغاز این طرح‌ها در زمان تاجگردون نبوده منتها شک نکنید، شک نکنید که پایان و اتمام این طرح‌ها نیز در زمان هیچ شخصی، تکرار می‌کنم هیچ شخصی به جز تاجگردون امکان پذیر نبوده و نیست.
یا فرموده‌اید جناب تاجگردون بر من مبرهن است که اگر شما جوابی نمی‌دهید دال بر این است که پاسخی ندارید و از نجابتتان نیست.
اما درجایی دیگر فرمودید اگر مردم گچساران حین سخنرانی‌های شما اعتراضی نمی‌کنند و چیزی نمی‌گویند دال بر این نیست که پاسخی ندارند، از نجابتشان است!!
یک سؤال!؟ مدام از مردم و ذهن مردم می گویید! شما روانشناسید یا جامعه شناس یا فرستاده‌ای که ذهن و نیت می‌خوانید و تحلیل و قضاوت می‌کنید و بجای مردمی که تاجگردون را با رأی ۷۳.۶ درصدی راهی بهارستان کرده‌اند فکر می‌کنید!؟
یا یکی از انتقادها نسبت به تاجگردون این است که چرا افراد خلاف کار و سابقه دار شهرستان را به کار گمارده!؟
اولاً به عنوان یک جوان تحصیل کرده بیکار، اشتغال یک جوان بزهکار یا مجرم عیالوار که نیازمند راه برگشت و توبه و نگاه است را بر خود اولی می دانم.
ثانیاً کجای شرع و دین و کتاب ما گفته که خطاکار حق توبه و برگشت و حق زندگی کردن ندارد!؟
ثالثاً بدانید که بخش اعظمی از خطای بزهکار و مجرم متوجه عدم مدیریت صحیح و مدیران ناکارامدی همچون شماست که در گذشته و حال قبول مسئولیت کرده‌اند و اکنون کوچک‌ترین مسئولیتی در قبال ایشان نمی‌پذیرند، و این است تفاوت ما با شما!!
برادر پاکدل؛
اخلاق و رفتار و منش سیاسی همه ما باید به واقع تصحیح و سالم و اسلامی شود.
تا به فضل الهی و مدد امام زمان (عج) و منویات رهبری و نیز همت و وحدت و اتحاد ما روز به روز شاهد رشد و پیشرفت و تعالی همه جانبه اولاً شهرمان گچساران و ثانیاً کشور عزیزمان ایران باشیم. برایتان از درگاه ذات باری تعالی سلامتی و توفیقات روزافزون خواستارم،
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِ إِنَ بَعْضَ الظَّنِ إِثْمٌ وَ لاَ تَجَسَّسُوا وَ لاَ یغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أَ یحِبُ أَحَدُکُمْ أَنْ یأْکُلَ لَحْمَ أَخِیهِ مَیتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحِیمٌ
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از بسیاری از گمان‌ها بپرهیزید، چرا که بعضی از گمان‌ها گناه است؛ و هرگز (در کار دیگران) تجسّس نکنید؛ و هیچ یک از شما دیگری را غیبت نکند، آیا کسی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به یقین) همه شما از این امر کراهت دارید؛ تقوای الهی پیشه کنید که خداوند توبه‌پذیر و مهربان است.
و من الله توفیق
-----------------------
علی آراسته
 
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
احسنت
Iran, Islamic Republic of
اگه گچسارانی ها قدردان فعالیتهای تاجگردون نیستند ما مردم کهگیلویه قدم ایشان روی توتیای چشممان میگذاریم و قدردان ایشان خواهیم بود
دوگنبدانی
Iran, Islamic Republic of
امروز میرم سرقت طلا فروشی یا بانک.اگه گرفتنم میگم تقصیره پاکدله چون تدر گذشته خوب کار نکرده.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این قلم
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این قلم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1