تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : ۴۰۴۵۵۳
نهاد کتابخانه عمومی در قعر جدول شاخصه‌های کشوری است؛

فساد قوم گرایی عامل ناکارآمدی؟

۲۱
۸
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
فساد قوم گرایی عامل ناکارآمدی؟
کبنا ؛متن ارسالی؛  اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در مقیاس کشوری از قافله پیشرفت عقب افتاده و متاسفانه در همه شاخصه‌ها ان گونه که گفته می‌شود حائز رتبه ۳۱ در میان استانهاست که اسب سرکش قوم گرایی آمیخته با مدیریت‌های ناکارآمد جناحی، عامل اصلی این معضل است.
 به گفته برخی کتابداران که فضای مدیریتی را خفقان در سایه سیاست‌های جناحی کور می‌خوانند و گویا افشای نامشان در دالان مخوف سازماندهی شده پرونده سازان به ایذاء روحی و مرثیه "عزل" حتمی منتهی می‌شود، بیماری مدیریت‌های قوم مدارانه، بسترساز چنین رتبه ناشایستی گردیده که در فرآیند آسیب شناسی مدیریتی، قصور استاندار محترم از باب مسامحه در باب اداره این نهاد به صورت «سرپرستی» نیز قابل اغماض نیست.
 اخبار واصله حکایت از آن دارد که صدر تا ذیل این نهاد در ساختار معیوب حامی پروری چینش شده و اکثر مخالفین فکری به بهانه‌های مختلف پادوگران کنار گذاشته شده‌اند.
 جناح گرایی کور در استان سبب شده تا مشی مدیریتی در برخی لایه‌ها به سمت و سویی برود که بدعت نازیبای «پادوگری» به رسمی نانوشته و بدل از شایسته سالاری گردد و در نتیجه حقوق حقه عده‌ای مظلوم و بی پناه را با تیر سمی "غرض ورزی سیاسی" نشانه روند.
این اخبار تکان دهنده در هفته کتاب و برای مدعیان فرهنگ سازی زیبنده نیست!
 عزل نیروهای غیر همسو به بهانه‌های مختلف و بکار گیری اقوام و اقارب سیاسی با وجود ادعا به اشتغال دهها نفر نیروی مازاد در شهرستان بویراحمد هیچگونه وجاهت عقلی و قانونی ندارد!
حلقه سازمان یافته قومیتی و ارتقاء برخی با مدارک پایین و غیر مرتبط، کتابخانه‌های دایر شده نامتناسب با جمعیت، جانمایی‌های غیر قابل توجیه، ناامنی شغلی، جذب بدون آگهی و آزمون در ایام اخیر، بی توجهی به رسانه‌ها، وضعیت راکد و شائبه برانگیز انجمن‌ها، نتیجه قریب یک دهه قوم گرایی است که بیم آن می‌رود با بی تفاوتی به تعیین تکلیف دو ساله سرپرستی مدیری که در مظان اتهام قوم گرایی و خط بازی قرار گرفته است، خاطره تلخ قفل زدن درب ورودی را بر مدیران اسبق در اذهان تداعی کند و با جری قانون ستیزی، شیشه امنیت را بشکنند و ...!
سوء مدیریت و عنوان حقارت بار رتبه آخر کشوری در اکثر قریب به اتفاق شاخصه‌ها کفایت می‌کند که استاندار محترم به عنوان مدیر عالی دولت و دبیر انجمن کتابخانه‌ها تدبیری جهت این معضل استانی بیاندیشد و در وادی دوئل با نماینده بر مشکلات فائق آید که نه ذکر همه مصیبت‌های رفته بر این نهاد در این وجیزه می‌گنجد و نه مردم و کتابداران و اعضاء حوصله دارند و نه ...!
 فرجام آنکه تداوم سرپرستی‌های غیر قابل توجیه دو سال و نیم، نتیجه‌ای بهتر از آخر بودن در رتبه‌های کشوری را عاید این مردم نمی‌کند.
خود دانید که " خود دانید" آن پیرمرد سپید موی کلاه پشمینه در مواجهه با وزیر استیضاح نشده به رمز و رازی معنادار مبدل شده است!
 
زریر حجتی
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناطق
Iran, Islamic Republic of
درود بر رحیمیان مدیر جوان که انشالله با برنامه هایی که در حال انجام دارد،در آینده ای نزدیک شاهد بهتر شدن شاخص ها خواهیم بود،
Iran, Islamic Republic of
ميشه بگين كدوم بر نامه ها
برنامه اي كه تو دو سال و نيم احرايي نشد؟اصلا اين اقا ميدونن برنامه ريزي چيه ؟
همكار
Iran, Islamic Republic of
همين مدير نيروي خدماتي قرار دادي فاميل خودش ر و كرده انتخابش كرد براي دفتر دار .چرا بقيه نيرو هاي قرار دادي رو پيماني نكردين اقاي مدير .
عضو
Iran, Islamic Republic of
اخ سی برنامیل فوق پیش رفته اقای رحیمیان.
Iran, Islamic Republic of
اخی کوچنی جوونی یادت وخیر
.
.
.

.
.
ملا بی ایگو چوونیتو هم هیچ ...نبی
کتابیار
Iran, Islamic Republic of
خودت باش نه دیگران
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
به به عجب برنامه هایی برای اجرا دارد؟!!!!!!
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چون فامیل خودت نامزد این پست بود اما گیرش نیومد تخریب یکنی.
ل.هدایت خواه.
احمد
Iran, Islamic Republic of
جدی عجب
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
به هیچ جناح و صنفی تعلق خاطری ندارم اما اونچه از این مطلب برداشت کردم قصد انتقام تخریب و غرایض و مشکلات شخصی بود. اگر غیر از این است چرا سراغ سازمان های کلان مثل استانداری، سازمان ارتباطات ،سازمان کشاورزی یا سازمان مدیریت نرفتی!؟
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
بله متاسفانه استاندار محترم نسبت به کتابخانه ها خیلی بی تفاوت است جناب رحیمیان با کارنامه ضعیفی که دارد به مدت دوسال است که با حکم سرپرستی در حق مجموعه کتابداران اجحافی نابخشودنی دارد
عضو می گوید :
Iran, Islamic Republic of
جدیدا یک ن.را بدون آزمون و باسفارش . در سمت کارشناس عمران در اداره. و الی آخر
علی
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت کنه پدرومادرتون رو ...به والله همش درسته شهرستانها افتضاحه
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بررنویسنده عزیر واقعا حقیقت را نوشتی چون . یک ماه اخیر یکی از. استخدام شد انشاله
Iran, Islamic Republic of
سلام گل گفتی نویسنده عزیز واقعا. انجام می دهند
.ی همه کارش هست بهتررازاین نمیشه
.یک نفر جابجا کنه عاقبتش همین.
اداره که ب سرپرست آت دوسال با رسانها هیچ ارتباطی ندارهآوا اصفا
وووووووو..
كتابدار مركزي
Iran, Islamic Republic of
اره تو همين .پيماني كردن بدون ازمون و بي سر صدا
بعد مثلا واقعا جناب استاندار محترم و و معاونان و يا بازرسان استاني بي اطلاع هستن.اسمش ه..
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
با سپاس از نویسنده محترم
کامل درست و هرکدام از مطالب ایشان دارای سند می باشد
ا.د ویکی از مدیران قبلی که هنگام ورود با اداره با قفل شدند درب اداره روبرو شدک هنوز داره اداره کنترل می کند ومخالفین وقت خود را زهر جشم ازشون میگره
انشاللله ربس کل دادگستری به این اداره ورود کند.
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا تا كي. حرف بزنه يعني استاندار اين آدم نميبينه. و حرف زدن. مديركلي.
Iran, Islamic Republic of
واقعا گل گفتی.دست اون کسی که این مطلب و نوشته درد نکنه. درد دل همه ما کتابداراس. من واقعا موندم واقعا .د که این آقا رو نزدیک به دوسال و نیمه بالای سر ما گذاشتن که نمیتونه با کارمنداش .و حتی چهارتا . اداره کردن کتابخانه های استان که پیشکش. ما . بریم یه انتقاد بکنیم .د مثل سالهای قبل که دیدیم .یکی به داد ما برسه
نماینده
Iran, Islamic Republic of
از اینجا به نمایندگی از تمام کتابداران زحمتکش از جناب مزارعی و بازرسان مربوطه خواهشمندیم جهت شفاف سازی استخدام های اخیر(کارشناس عمران در ستاد و نیرو های بدون ازمون در مارگون مادوان پاتاوه...)اقدامات اساسی در حفظ و اجرای عدالت اسلامی داشته باشند.
اگاهی
Iran, Islamic Republic of
خشت اول چون نهد معمار کج ....بله خمیر مایه و اساس این . شروع شد معمار .کج گذاشت و تاکنون رو رو همین پایه در حال پیشرفته و اکنون در حال ریزش است و اک. ترمیمش کنن با شکستن قلم نمیشه نماینده به ظاهر حقوقی یه فکر دیگه کن قلم شکستن هنر. است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1