کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارشی از کلید خوردن انتخابات در حوزه انتخابیه گچساران و باشت:

شکست اصولگرایان گچساران و باشت در انتخابات مجلس قطعی است / تاکتیک جهانگیری و روحانی / عبور اصلاح‌طلبان از تاجگردون

19 آبان 1397 ساعت 13:32

باوی ها و باوی نشینان برای همراهی تاجگردون در انتخابات شور و هیجان گذشته را ندارند، در باشت هیچ پروژه بزرگ، کارخانه و یا طرح بزرگ سرمایه گذاری و اشتغال زایی فعالیت ندارد، کارخانه لاستیک سازی در همان ابتدای چرخیدن، متوقف شد. جوانان بیکار داد پدران و مادران را هم در آورده است، فرزند فلانی به واسطه تاجگردون رفته سر کار، اما پسر من نرفته است.


انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عملاً با حضور کاندیداهای احتمالی در مراسمات فاتحه‌خوانی و همچنین دورهمی‌های فامیلی، طایفه‌ای و قومی در استان کلید خورده است.
حجت الاسلام قدرت الله خرم روز رئیس دفتر شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با کبنانیوز با بیان اینکه ما تمام حرکات کاندیداهای احتمالی انتخابات را رصد می‌کنیم، افزود: بر اساس قانون تبلیغات زود هنگام تخلف است و کسانی که قصد دارند وارد کارزار انتخابات شوند با توجه به اینکه وظیفه اصلی مجلس قانون گذاری است، لذا می‌طلبد ابتدا خود پایبند به قانون باشد.
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه شاهد تعدد کاندیداها در انتخابات آینده مجلس هستیم، نظر حضرتعالی پیرامون این موضوع چیست، اظهار کرد طبیعتاً ما از همه سلایق و گروه‌ها و افراد برای حضور در انتخابات استقبال می‌کنیم، افرادی که قصد حضور در رقابت انتخابات آینده مجلس دارند، باید تمام شرایط را برای خود بسنجند که آیا توانایی حضور در انتخابات و ورود به مجلس را دارند و یا خیر؟
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس قانون فعالیت نیروهای سیاسی که احیاناً در آینده قصد نامزدی دارند را مورد رصد خواهیم کرد، دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای توسط نامزدهای احتمالی انتخابات که باعث اختلافات در استان می‌شود را به طور دقیق رصد می‌کنیم و کسانی که به مسائل قومیتی دامن بزنند قطعاً رد صلاحیت خواهند شد چون کسی که خود قانونگذار است نمی‌تواند منشا اختلافات قومیتی باشد.
 در حوزه انتخابیه گچساران و باشت افرادی زیادی برای مارتن نفس گیر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قد علم کرده‌اند، اردلان زینل زاده، سید قدرت الله بیعت اصل، سید قدرت الله حسینی پور، علی فولادی وندا، علیمراد جعفری، یعقوب زارعت کیش، احمد خورشیدی و ... نامزدهای احتمالی انتخابات در این حوزه هستند، و همگی در دایره اصولگرایی به شمار می‌روند، زینل زاده این روزها تلاش زیادی می‌کند که علاوه بر سلفی انداختن، در اینستاگرام هم به موضوعات مختلف گچساران واکنش نشان دهد و البته حضور پررنگ او در مراسمات گوناگون هم آشکار است. قدرت الله بیعت اصل علاوه بر گفت و گویی که با رسانه‌ها انجام داده و اخیراً هم تصاویری از دیدارش با جوانان منتشر شد، چیز خاص دیگری از او دیده نشده است.
با همه اینها شرایط حوزه انتخابیه گچساران و باشت پیچیده و البته برای اصولگریان پیچیده‌تر است، چند صدایی در اردوگاه اصولگرایان گچساران و باشت، جزء ناامیدی، ثمره‌ای دیگری نداشته است، بزرگان اصولگرای گچساران و باشت همگرایی، وحدت و تک صدایی را تنها درمان می‌دانند، آن‌ها در صورتی می‌توانند نظر مردم را به خود جلب کنند که گزینه واحدی داشته باشند، موضوعی که تاکنون اتفاق نیفتاده، هر چند هم صفحاتی در فضای مجازی مبنی بر اتحاد اصولگرایان گچساران و باشت راه اندازی شده، اما تاکنون هیچ جلسه‌ای در گچساران نتوانسته این جریان را به هم نزدیک کند و هر روز هم صدای جدیدی از اردوگاه اصولگرایان بلند می‌شود که قصد پوشیدن ردای کاندیداتوری مجلس را دارد.
دورهمی بیعت اصل با جمعی از جوانان حوزه انتخابیه گچساران و باشت، حضور پررنگ زینل زاده در مراسمات مذهبی، ملی و فاتحه خوانی و همچنین تردد بیش از گذشته علیمراد جعفری به منطقه دیل و بیانیه‌ای که برخی از چهره‌های ناشناخته اصولگرایی در زمان‌های مختلف صادر می‌کنند، همه و همه نشان دهنده این است که هیچ صدایی مبنی بر اتحاد و وحدت از درون اصولگرایان بلند نمی‌شود.
آن طرف قضیه اصلاح طلبان استان و گچساران و باشت پروژه عبور از تاجگردون را کلید نزده‌اند و بعید هم هست که دست به همچنین کاری بزنند، هر چند غلامرضا تاجگردون هیچ وقت بهایی به سران اصلاح طلب استان و شهرستان‌های گچساران و باشت نداد و در تصمیم گیری‌های کلان از جمله انتخاب استاندار با هیچ کدام از اصلاح طلبان هم صدا نشد.
تاجگردون در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با محسن رضایی دیدار کرد، نگاهی هم به ولایتی داشت و هنگام پیروزی انتخابات به میان هواداران روحانی آمد و در تهران عضو فراکسیون امید می‌شود و با لاریجانی بنشین و برخاست دارد و نارضایتی جوانان اصلاح طلب گچساران و باشت نیز روز به روز نسبت به او افزایش داده می‌شود. موج نارضایتی جوان بیکار و سوخته از تبعیض‌های ناروا در گچساران و باشت رفته رفته همه گیر خواهد شد. میثم‌های بیکار و جوانان دیل قطعاً خشم خود را در روزهای انتخابات پنهان نخواهند کرد. علاوه بر این‌ها استخدام بی ضابطه نورچشمی‌ها و سفارشی را مردم باوی، گچساران، جوانان رادک و کیامرثی، آرو، فتح می‌دانند و داستان وام‌های کلان نورچشمی‌ها را هم شنیده‌اند. روزهای آتی پرده از استخدام‌های بیمارستان 32 تختخوابی باشت و بی‌بی‌ حکیمه(سلام الله علیها) برداشته می‌شود.
اصولگرایان ابرای رسیدن به وحدت نهایی باید خیلی‌ها را ببینند، کاری که آسان هم به نظر نمی‌رسد، هر چند پارازیت‌های همگون و ناهمگون هم وجود دارد، جلسات شبانه اصولگرایان بیشتر و منظم‌تر شده است. می‌گویند که اصولگرایان با تاکتیک حسن روحانی و اسحاق جهانگیری پیروز نهایی می‌شوند. لذا آنان باید برای آوردن یک کاندیدای قدر از قشقایی‌ها و یک کاندیدای لر همزمان تلاش کنند و این دو با هم به رقابت با تاجگردون بپردازند و در سخنرانی‌هایشان آنقدر روشنگری و حرف بزنند که مردم بدانند که چگونه عمل کنند.. قشقایی‌ها در دوران غلامرضا تاجگردون چندان به نظر نمی‌رسد مورد توجه قرار گرفته باشند و همین مسئله موجبات دلسردی این ایل بزرگ را رقم زده است، صدای فاصله گرفتن برخی از بزرگان قشقایی از تاجگردون در رسانه‌ها هم شنیده شد. بدون شک اگر دست کاندیدای قشقایی و لر به هم گره بخورد، شانس پیروزی برای آنان دوچندان خواهد شد.
باوی ها و باوی نشینان برای همراهی تاجگردون در انتخابات شور و هیجان گذشته را ندارند، در باشت هیچ پروژه بزرگ، کارخانه و یا طرح بزرگ سرمایه گذاری و اشتغال زایی فعالیت ندارد، کارخانه لاستیک سازی در همان ابتدای چرخیدن، متوقف شد. جوانان بیکار داد پدران و مادران را هم در آورده است، فرزند فلانی به واسطه تاجگردون رفته سر کار، اما پسر من نرفته است.
زمزمه حضور شاهین عبدالخانی از چهره‌های جوان اصلاح طلب، وکیل پایه یک دادگستری و مسوولان ستاد حسن روحانی و دکتر کورش حبیبی که از پزشکان حاذق نیز می‌باشند، شنیده می‌شود. در باره این دو و تاثیر آنان بر انتخابات آینده مجلس و رأی باوی‌ها بیشتر خواهیم نوشت.


کد مطلب: 404436

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/404436/شکست-اصولگرایان-گچساران-باشت-انتخابات-مجلس-قطعی-تاکتیک-جهانگیری-روحانی-عبور-اصلاح-طلبان-تاجگردون

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1