تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۰۴۴۰۵
یادداشت سیاسی |

محبوبیت یزیدی، تاجگردون انقلابی

دکتر ذبیح الله فتحی‌فتح
۲۶
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
محبوبیت یزیدی، تاجگردون انقلابی
کبنا ؛دکتر ذبیح الله فتحی‌فتح ؛ در خبرهایی که از  سایتها و فضای مجازی می‌خواندم به خبری حاکی از اظهار نظر جناب دکتر  هدایتخواه درباره دولت و آقای دکتر تاجگردون رسیدم.  اگرچه از فردی فاضل چون هدایتخواه بعید به نظر می‌رسید اما تصمیم گرفتم به این بهانه چند خطی درباره این اظهار نظر بنویسم.
مطلب شامل چند نکته بود:
1- تاجگردون انقلابی نیست
2-تاجگردون محبوب است
3-یزید هم محبوب بود
4-دولت هم انقلابی نیست
 درباره انقلاب و انقلابی بودن تعاریف و معیارهای بسیاری وجود دارد و در هر علمی انقلاب معنای متفاوتی دارد اما در گفتمان جناب هدایتخواه انقلاب و انقلابی بودن مربوط به انقلاب 1357 و معیارها و ملاکهای این انقلاب است. اساس انقلاب 1357 دو مقوله اسلام و مردم  بود. درباره اسلام و مسلمانی آقای تاجگردون که شکی نیست می‌ماند مردم. معمار انقلاب امام خمینی (ره) می‌گفت «حکومت اسلامی، حکومت خدمت است. پیغمبر اکرم خدمتگزار مردم بود با اینکه مقامش آن بود ولی خدمتگزار بود»(صحیفه امام جلد 13 صفحه 384) و باز می‌گفت: «من با مردم ایران برادر هستم و خود را خادم و سرباز آنان می دانم»  (صحیفه امام؛ ج5، ص 354).
درباره انقلابی بودن اینکه چه کسی و در چه سمتی است و چکار می‌کند آقای تاجگردون در جبهه‌های جنگ در کنار انقلابیون انقلابی بود و می‌جنگید و حال من جناب هدایت خواه را نمی‌دانم اما آقای تاجگردون در قوه مقننه یکی از ارکان جمهوری اسلامی مشغول خدمت به انقلاب و مردم است. شاید نیاز به تکرار نباشد که بگویم تاجگردون خادم انتخاب شده‌ی خود مردم برای خدمت به ایشان است و این می‌تواند ملاک دوباره‌ای برای انقلابی بودن این فرد باشد شانسی که شاید همه ما برای اثبات انقلابی بودن خود نداریم یعنی منتخب مردم بودن.  پس معیار دیگر انقلابی بودن خدمت به مردم است.
چنانکه از نظریه‌های روانشناسی و نظریه‌های ارتباط بر می‌آید دلیل محبوبیت یک شخص به میزان اهمیت قائل شدن وی برای مردم وابسته است. برای مردم اهمیتی ندارد شما چقدر میدانید؛ برای آنها مهم است که بدانند شما چقدر به آنها اهمیت می‌دهید. اگر شما اعتقاد دارید که تاجگردون محبوب است لابد او به دیگران اهمیت می‌دهد و این از وظایف انقلابی اوست که خادم مردم باشد و جایگاهش را به عنوان خادم مردم فراموش نکند.
فرمودند که یزید هم محبوب بود. اگر چه در مثل مناقشه نیست اما در قیاس هست. در عفواه عوام یزید خطاب کردن کسی یا قیاس او با یزید چیزی معادل دادن القاب زشت است و شما را به بخشی آیه 11 سوره حجرات « و لا تنابزوا... هرگز عیبجویی (از همدینان) خود مکنید و به نام و لقب‌های زشت یکدیگر را مخوانید که پس از ایمان به خدا نام فسق (بر مؤمن نهادن) بسیار زشت است و هر که توبه نکند چنین کسان بسیار ظالم و ستمکارند.» ارجاع می‌دهم که آقای تاجگردون مسلمان است و دارای حق از آیات قرآن. من درباره‌ی محبوبیت یزید اطلاع کافی ندارم اما میدانم که یزید از سوی مردم به نمایندگی انتخاب نشده بود و به زور از مردم بیعت می‌گرفت. بیعت گرفتن زورکی به نظرم حمل بر محبوبیت نیست؛ اما میدانم قیاس جناب هدایتخواه دو روی دارد: یکی محبوبیت یزید و دیگر دوستداران یزید.
چنانکه از تحلیل‌های انقلاب اسلامی برمی آید انحصارطلبی و تمامیت خواهی عده‌ای در حکومت پهلوی منجر به جنبشی مردمی به نام انقلاب اسلامی شد که منتج به جمهوری اسلامی شد. بعد از انقلاب اسلامی، انقلابیون به دو دسته‌ی اصول گرا و اصلاح طلب تقسیم شدند زیرا عده‌ای ثبات وضع فعلی را به نفع مردم می‌دانستند و برخی دیگر تغییر و اصلاح را چاره‌ی تداوم انقلاب می‌دیدند.  در هر دو گروه عده‌ای تندرو و تمامیت خواه اصول اساسی انقلاب یعنی اسلام و مردم را از یاد بردند و میان انقلاب و خادمان انقلاب خط و مرزهایی وهمی کشیدند و انقلاب اسلامی را متعلق به خود و خود را قطب تشخیص انقلابی و غیر انقلابی دیدند و رفاه مردم که یکی از اصول انقلاب بود از یاد بردند. از یاد نبریم که تندروها و تمامیت خواهان در همه اعصار و در هر زمانی بوده‌اند در دوره یزید هم بودند کسانی که خود را معیار حق و باطل می‌دانستند و حافظ و قاری قرآن بودند اما نتوانستند جاده پهن حقیقت حسینی را دریابند و بر خط وهمی حقیقت ساختگی اذهانشان حرکت کردند و عاشورا را رقم زدند.
جناب هدایتخواه انقلاب دو رکن دارد. اسلام و مردم. مقام معظم رهبری و با تعیین ایشان شورای نگهبان و دیگر نهادهای نظارتی مامور از جانب رهبری معیار تعیین و تشخیص انقلابی از غیر انقلابی هستند. دولت خدمتگذار و جناب تاجگردون از سوی قطب اول انقلاب اسلامی یعنی معیارهای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند و از سوی قطب دوم یعنی مردم برای خدمت برگزیده شدند. مردم ایران و نیز مردم گچساران و باشت از سوی نظام اسلامی به پای صندوقهای رای فراخوانده شدند تا نشان دهند هنوز معیارهای انقلاب اسلامی یعنی اسلام و مردم همراه همدیگر می‌توانند انقلاب اسلامی را حفظ کنند.
امام خمینی در جای دیگر فرموده‌اند: «بگویید که ایران در دست من نیست، در دست ملت است. و ملت هم کسی که خدمتگزار باشد و مصالحشان را بخواهد، با آزادی مطلق، به او ممکن است رو بیاورد.» (صحیفه امام؛ ج 10، ص91 ـ 92، 99 ). اینک مردم به آقای تاجگردون و دولت آقای روحانی روی آورده و به آنها رای داده‌اند. بیایید به حق اسلام عزیز و مردم گرانقدرمان احترام بگذاریم و در زمان مقتضی بنابر مصالح نظام اسلامی شما دوباره خود را برای مردم معرفی کنید مردم باز هم از حق انتخاب خود استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این قلم شیوا وزیبا وهمراه با فهم درست وزیبا وقابل درک صحیح آقای تاج گردون صاحب انقلابی ایست که بعضی ها از دور دستی بر آتش گرفتند واین شعار انقلابی گری سرمیدهند اگر شما دم از انقلاب میزند اصل انقلاب رزمنده بسیجی جانباز دکتر تاج گردون است اصل انقلاب وصاحب انقلاب خانواده های شهدا هستند صاحب انقلاب برادر سر رشید اسلام شهید احمد رضا تاج گردون است کسانی که از اسلام جلوترند یاعق ترند در دیشان باید شک کرد آقای دکتر امثال حضرتعالی کم نیستند باز خدارا شکر حضرتعالی تحصیل کرده ایرانی خیلی از دوستان حضرتعالی وهم قطارانند در زمان جنگ در آمریکا وانگلیس. حالا دم از انقلاب وانقلابی گری میزنند درد اینجاست آن موقع که تاج گردون در جبهه های جنگ جانفشانی می کرد عده ای در شهر فتنه به پا میکرند مردم زا به جان همدیگر می انداختند که شخص دکتر هدایتخواه . آقای تاج گردون اصل انقلاب وصاحب اصلی انقلاب اسلامی ایران است
Romania
جمع. رو حق الناس امثال ما چه داری از جانباز بودن میگویی یک جانباز واقعی حق الناس میداند کلا شهر یاسوج را باشتی گچسارانی جوانان یاسوجی از بیکاری نابود شدن کلاسهای را گرفتند انگار که ما بویر احمدی ها حقی از این شهر نداریم
تال
Iran, Islamic Republic of
همون دولت وکمیسیون بودجه که دلار 3200را رساندن به20هزار
Iran, Islamic Republic of
عجب جوابی
حسین
Iran, Islamic Republic of
عجب حرفی زده هدایتخواه واقعا همینطور است تاجگردون.
دناااا
Iran, Islamic Republic of
. گرفت حالا هم عده ای با پول و وعده به نظر شما چه فرقی با هم دارند؟!!!!!
انصاری
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر فتحی
. انسان با سواد و با استعدادی است ولی نحوه تفکر و نحوه عمل ایشان که تبعیض بین مردم و واگذاری امتیازات به فامیل و دوستان و طرفداران است. و از هر وسیله ای برای رسیدن به هدف استفاده می کند خلاف . ایشان چند سال پیش در برنامه تلویزیونی اقرار می کند که برای تصویب یک امر مورد نظر خود یک نماینده نا آگاه مجلس را فریب داده است و به این موضوع افتخار هم می کند. سخنرانی های آقای تاجگردون. ایشان بهترین مدرک در مو.طرز تفکر و عمل ایشان است کاش این استعداد در مسیر درست به کار گرفته می شد. البته آقای تاجگردون قطعا مسلمان شیعه و شیعه زاده است و کسی هم منکر این قضیه نشده است معلوم نیست چرا شما چند بار روی این قضیه تاکید کرده اید. لطفا یکبار دیگر عملکرد آقای تاجگردون را ارزیابی کنید و با آقای هدایتخواه که انسان مسلمان و انقلابی ولی نماینده ای مردود است هم مقایسه نکنید.
یاسر
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه .د و مردم نباید به این جماعت روی خوش نشان دهند
Iran, Islamic Republic of
خدایا به حق امام حسین خانوادش را بیامرز
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه دکتر نیست.
Iran, Islamic Republic of
ملا ک حال فعلی افراد است نه زمان گذشته ،توجه بفرمایید خیلی ها سفارتخانه را تصرف کردند در جبهه بودند وحالا چکار می کنند با این ملت ،سرمان را زیر برف نکنیم ونگوییم مردم نمی دانند
یونسعلی حسنعلی پوردیل
Asia/Pacific Region
نظر شما خوب است اقایانی که برای به قدرت رسیدن دست به تهمت میزنند یقیق داشته باشند که مردم استانمان دکتر غلام رضاتاجگردون را با هیچ رقیبی عوض نخواهند کرد ومردم ازاین شعارها خسته شده اند چون توخالیست حسنعلی پوردیل بهبهان
Romania
جمع کن
کربلایی
Iran, Islamic Republic of
خداییش رابخواهید من خودم همیشه نقادتاجگردون هستم ونسبت به مدیران نالایقی که بکارگرفته ناراضی وناخوشنودم اما واما بحق بایدگفت اگریکی تاالان به درداستان وشهرستان خورده دربین تمامی وکلای ماقبل ایشان فقط تاجگردون بوده وهست درسته عده ای ازمگسان دورشیرینی ایشان رااحاطه کرده وازوجودش نهایت بهره را میبرند اما تنها منجی برای منطقه واستان فقط تاجگردون میباشداقای هدایتخواه ودیگران همه ازمایش خودرادادندوهمه درحقیقت ردشدندوناکارامد پس کمی وجدانمان راقاضی وبینشمان راواقعی وعینک بدبینی رابرداشته وخدایی قصاوت کنیم تاجگردون ازهمه سرتروکارامدترمیباشد والسلام
Romania
راست میگی به لحاظ اینکه مدیران. یاسوج رو گرفته کار آمد هست و حق امثال ما بویر احمدی ها له شدددد
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
اکثر مردم وقتی نظر میدهند تاجگردون را برتر وکارایی تر ومفیدتر برای استان وکشور میدانند وقتی در جمع مردم قرارمیگیریم بالای ۸۰درصد مردم استان از عملکرد تاجگردون راضی هستند .پس محبوبیت از حرف وتهمت زدن نیست وبه خاطر همین قضاوت های ناحق است که عده ای دربین مردم جایی ندارند
Romania
.حق اینه که برادر من وامثال من از بیکاری نابود شدن ولی کل شهر یاسوج گرفته
احمد
Iran, Islamic Republic of
انقلابی گری آنهم با تعریف حضرت امام و رهبر فرزانه انقلاب یکی از بزرگترین صفات و خصلت های ارزشمندی است که آثار و برکات خود را در زندگی خود فرد و دیگران سریع نشان می دهد به این شکل که دیگران از برکات معاشی و معادی یعنی از برکات مادی و معنوی حاصل از تفکر و رفتار انقلابی فرد انقلابی بهرمند می شوند حال امروز برای بررسی این موضوع و تشخیص اندازه انقلابی گری یک فردی مثل .نیاز به زحمت اظهار نظر دکتر هدایتخواه و امثال ایشان نیست بلکه به مصداق آفتاب آمد دلیل آفتاب کافی است که با گوشه چشمی ولی با چاشنی تفکر و تأمل نظری افکنده شود به وضعیت اقتصادی و اوضاع بازار و معیشت جوانان که داشتند امیدوارانه به بهشت .دل می بستند تا مشخص شود.از تفکرات ناب . و عملکرد انقلابی است همان است که از کلام استاد هدایتخواه به بیرون متبادر گردید و عجیب تر این است که عده ای هنوز نمی بینند(چشم باز و گوش باز و این ذکا@@@@خیره‌ام در چشم‌بندی خدا
سیف اله نام خانوادگی افراز
Iran, Islamic Republic of
آقای فتحی لطفآ شخصیت وعمل کرد دکتر تاجگردون را با معیارهای اصلاحات ودولت آقای روحانی گره نزن. جمهوری اسلامی دولت آقای روحانی بوده وهست در یک جمله عرض میکنم. انقلاب اسلام وحکومتهای اسلامی از صدر اسلام تا کنون این دولت .
Iran, Islamic Republic of
عزیزی که فرمودی کسانی که لانه جاسوسی را فتح کردند وجبهه بودند مشکل همین جاست که دزد ان دریایی سوار بر کشی که به مسیر خودش ادامه میدهد سوار میشود وکشتی را به مسیر دلخواه خود می برد دقیقا عده ای مرفه وراحت طلب که هیچ گونه نقشی در انقلاب وجنگ ودفاع مقدس نداشتند در آمریکا انگلیس در عین وعافییت حتی مخالف انقلاب بودند حالا ازغفلت بعضی مسولین چهره عوض کردند تیوریسین نظر یه پرداز دایه عزیزتر از مادر شدند انهایی را که پای انقلاب ونظام خون دل خوردند انقلاب دوم را خلق کردند در جنگ خون دادند جون دادند هم آنهایی که مخالف جنگ بودند آلان روایتگر جنگ ودفاع مقدس وتحلیلگر جنگ بدون یک روز حضور در جنگ در خوزستان قهرمان وکردستان مظلوم شده اند انصاف داشته باشید لحظه ای فقط خود را بنده خدا بدان خدا را شاهد وناظر بر اعمال وافکار خود بدان وجدانت را قاضی قرار بده اگر با این شرایط به نتیجه رسیدی با تمام وجود برای نظر حضرتعالی احترام قائلم ضمن اینکه آقای هدایتخواه را انسانی قابل تکریم واحترام میدانم ولی این قیاس وتعبیر وسنجش اصلا مورد قبول نیست..یک مسلمان است همیشه ادمهای را که احساس رسیدن به مقصد میکنند گرگ خورده ولی انسانهایی که چنین احساسی را نداشته به سلامت به مقصد رسیده ما با انسانیت وآرمانهای دینی اسلام ناب محمدی زمین وآسمان فاصله داریم گرچه خدا از رگ گردن به ما نزدیکتر است ولی ما با خدای خود روز بروز فاصله مان را بیشتر وبیشتر می کنیم
Iran, Islamic Republic of
عزیزی که فرمودی کسانی که لانه جاسوسی را فتح کردند وجبهه بودند مشکل همین جاست که دزد ان دریایی سوار بر کشی که به مسیر خودش ادامه میدهد سوار میشود وکشتی را به مسیر دلخواه خود می برد دقیقا عده ای مرفه وراحت طلب که هیچ گونه نقشی در انقلاب وجنگ ودفاع مقدس نداشتند در آمریکا انگلیس در عین وعافییت حتی مخالف انقلاب بودند حالا ازغفلت بعضی مسولین چهره عوض کردند تیوریسین نظر یه پرداز دایه عزیزتر از مادر شدند انهایی را که پای انقلاب ونظام خون دل خوردند انقلاب دوم را خلق کردند در جنگ خون دادند جون دادند هم آنهایی که مخالف جنگ بودند آلان روایتگر جنگ ودفاع مقدس وتحلیلگر جنگ بدون یک روز حضور در جنگ در خوزستان قهرمان وکردستان مظلوم شده اند انصاف داشته باشید لحظه ای فقط خود را بنده خدا بدان خدا را شاهد وناظر بر اعمال وافکار خود بدان وجدانت را قاضی قرار بده اگر با این شرایط به نتیجه رسیدی با تمام وجود برای نظر حضرتعالی احترام قائلم ضمن اینکه آقای هدایتخواه را انسانی قابل تکریم واحترام میدانم ولی این قیاس وتعبیر وسنجش اصلا مورد قبول نیست. یک مسلمان است همیشه ادمهای را که احساس رسیدن به مقصد میکنند گرگ خورده ولی انسانهایی که چنین احساسی را نداشته به سلامت به مقصد رسیده ما با انسانیت وآرمانهای دینی اسلام ناب محمدی زمین وآسمان فاصله داریم گرچه خدا از رگ گردن به ما نزدیکتر است ولی ما با خدای خود روز بروز فاصله مان را بیشتر وبیشتر می کنیم
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه هدایت خواه است وتاج گردون تاج گردون است.فعالیت های فرهنگی هیایت خواه نشان ازهدایت خواهی اومی دهدویادمان نمی رودیک بارمجاس خواست تاج راازسروزیر. یعنی اخوندی دراورداماتاج گردان تاج گردانی کردوتاج رابرسرش گذاشت.تاج گردان تاج گردانی بیش نیست باید ببینیم تاج راازسرکی برمی دارد ورسرچه کسی میگذارد
Romania
احسنتتت
United States
هدایت خواه با تخریب تاجگردون نتها اسیبی به ایشان نمیرساند بلکه نادونسته ،ایشان را نزد مردم حوزه گچساران وباشت محبوبتر و نزد مردم بویراحمد ودنا با توانمندتر وسیاسی تر می کند.پس اقای هدایت خواه ادامه بده .تاجگردون به عقیده من که نه رای بهش دادم ونه طرفدارشم بدلیل اینکه نماینده شهرستان ما نیست.اما واقعا یک چهره ملی وفرا استانی است و در بین همه نمایندگان استان از بدو تاکنون چهره ای متفاوت وتوانایی متفاوت دارد.اقای هدایت خواه امتحانش رو پس داده.معرفی شدن به جامعه بعنوان نمایندگی مجلس و بواسطه چهره مذهبی وفرهنگی بدون سابقه اجرایی ومدیریتی،اگر صدق وعمل،رفیقباز نبودن، توش نباشه ،زود ازچشم همان جامعه می افته وبعش بی اعتماد میشن.درست نیست هرکسی دیگری رو خواست نقد کنه سریع با اتهام انقلابی نبودن مخاطب رو ب چالش بکشونه.ولو اگر انقلابی نبودن در ان شرایط مثلا،.
Romania
آره درسته ۰ون کلا مدیران یا باشتی یا گچسارانی هستند پس .
واقعیت
Iran, Islamic Republic of
په .؟خوت کوچن انقلابی؟جانبازی یا ازاده ای یا خانواده شهیدی؟؟ککات جانبازه یا ازاده؟؟زندانی سیاسی رژیم طاغوت بودی یا اعلامیه امام پخش کردی؟هزینه انقلاب کردی یا درخط مقدم سینه را سپر گلوله دشمن بعثی کردی؟یا مثل معدود رزمنده ها 8سال سابقه جهاد داری؟صرف ادعا کردن ومتهم کردن دیگری به ان ادعا که نشد حرف.اگر احمدی نژاد الان ریس جمهور بود شاید بجای واژه انقلابی نبودن ،واژه. را بکارمیبردی،توخوب زرنگی،میدونی واژه ها کی بازارشون گرمه بیان کردنه،اونوخت ک احمدی نژاد تنورش گرم بود ک انقلابی بود وخوب براش لالایی میخوندی ونذر میکردی،حالا نو که اومد به بازار ،کهنه شده دل آزار؟نظام ولایی اونقدر ها محکم واستوار ومتعهد هست که تفاوت اعتقاد واقعی رو با منفعت طلبی تمیز بده.بذار اونایی که برای انقلاب ونظام ومردم ورهنود های رهبری معظم ارزش واقعی بدون چشم داشت قایل هستند وپای انقلاب جان وسر وجوانی نثار کردند وبعضی از اون شهدا حتی زن وفرزند نداشتند واستفاده ای از این نظام نکردند و ی نفرشون حتی بورس واستخدام نشده وفی سبیل الله قدم برداشتند،انقلابی بودن رو تعیین کنند وبرخ بکشند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1