تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۴۰۴۳۹۸
یادداشت|

تداوم راه نینوا در سرزمین یار خراسانی

رامین چرومی
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛رامین چرومی؛ در شب‌های واپسین ماه صفر، زمزمه‌های عاشقانه ثامن‌الحجج سکوت را به فریاد‌‌، آسمان را به هیجان و زمین را به تپش واداشته است.
فرزندان امام هفتم شیعیان به انتظار زمانی نشسته‌اند که برادرشان شاه خراسان وعده داده بود.دسیسه‌ای که پایه‌های زمخت ستم عباسیان سیاهدل را فرو می‌ریزد و نوای دلنشین عزت انسان را در گوش نسل‌های امروز و فردا فریاد می‌کند.
حضرت بی بی حکیمه (س) بسان سایر برادران و خواهران با چشمانی خونبار همراه و همکلام با علویان سوگنامه می‌سراید. آن دم  که در سرزمین طوس خلعت شهادت برجان شاه خراسان ،امام رضا (ع)پوشیدند، عرشیان و فرشیان هفت آسمان  درعظمت اسوه‌ی مهربانی و عزت به تعظیم  کوشیدند.
امامشان به آنها آموخته بود که اگر شیعیان در مسیر اسلام هستند به برکت شاخص‌های شامخی بوده که پیامبر تعیین نموده است و هرکس در تشخیص راه ولایت باید به فرموده امام خامنه ای (دامه عزه) ، بصیرت لازمه را داشته باشد تا مسیر صحیح را طی نماید.
اما درشب‌های واپسین ماه صفر مسیر مشهدالرضا پس ازشکوه فریاد «یالثارات الحسین» در سرزمین کربلا و همایش جهانی عاشوراییان و نمایش پیاده روی ، اینک در راه خراسان موکب ها و خادمین فرزندان بی بی دوعالم ،حضرت فاطمه زهرا(س) ،پذیرای عاشقان ولایت است.
در استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران زمین نیز، جا ماندگان از زیارت سرزمین نینوا، راهی گچساران و مرقد مطهر خواهر ثامن الائمه ،حضرت بی بی حکیمه (س) می شوند تا در سایه این فرزند حضرت فاطمه دمی بیاسایند و فریاد ولایت را در این سرزمین در کنار بارگاه خواهر حضرت شاهچراغ(ع) فریاد بزنند.
زیارتگاهی باشکوه که از اقصی نقاط ایران زوار بیشماری خود را به این مکان معنوی می‌رسانند.
 در شب 28 صفر در حزن رحلت رسول الله، حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت نور دیده اش امام حسن مجتبی (ع)عالم سراسر اشک شده و یک روز پس از آن در 29 صفر با شهادت ضامن آهو خون از چشمان چرخ غدار سرازیر می گردد.
پادشاه خراسان برادر غریب بی بی حکیمه(س) به زیبایی نماز و راز نیازش به معراج پر، پرواز می‌گشاید و این سرآغاز سوگنامه ماه صفر و فضیلت عزاداری در این ایام درضیافت نذر و عشق به ولایت است.
ایام سوگواری  ماه صفر رحلت جانگداز سلطان کونین حضرت محمد مصطفی (ص ) و شهادت امام دوم شیعیان امام حسن (ع) و شهادت ثامن الائمه(ع) بر عموم شیعیان جهان به ویژه مردم فهیم استان تسلیت و تعزیت باد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1