کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت سیاسی |

آقای هدایت‌خواه سری به مناطق محروم گچساران و باشت بزن، تا محبوبیت «تاجگردون» را بدانی

سید امین رضایی

16 آبان 1397 ساعت 16:52

برای نمره دادن به نماینده محترم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز نیاز نیست متوسل به محبوبیت ایشان در صندوق‌های رای شویم که حقیر نیز با شما هم عقیده بوده و داشتن طرفداران زیاد ملاکی برای زدن مهر تایید بر افراد نیست. اما کافی است کمی زحمت را متحمل شده و سری به مناطق کمتر توسعه یافته، محروم و دورافتاده این دوشهرستان بزنید و پای صحبت‌های مردمان آنجا نشسته تا واقعیت‌های راستین را لمس و متنبه شوید که "خدمت بی منت" آن هم برای محرومانی که بر اساس مبانی انقلابی ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب هستند، ملاک اصلی و عینی گذراندن دروس این کلاس می‌باشد؛ همان موضوعی که بسیاری از واعظان و سخنرانان قهار از طعم شیرین آن محروم هستند.


قرار بود شاگرد درس اخلاق در دانشگاه باشیم و افتخار شاگردی شما را تجربه نماییم. منتظر حضور مبارکتان - که پیش از آن ذکر خیرتان را به فراوانی از افراد متعددی شنیدیم که بعدها بر ما عیان گشت که معرفان،  از انصار شما بزرگوار بوده و مریدان دوران نمایندگیتان می‌باشند - بودیم که ناگهان با متناقض‌هایی روبرو گشتیم که یک جا جمع شده بودند؛ هدایتخواه و چهره‌ای آرام و باوقار،  کلاه مخملی روشنفکری،  درس اخلاق و کت شلواری که نمی‌دانم این یک قلم چطور از قلم دوستانتان خارج شده و غربی نمی‌دانیدش. آن چنان پر شور و حرارت موازین اخلاقی و اعتقادی را برایمان تشریح نمودید که چنان در دریای معرفت غرق شدیم که همواره سعی در راه رفتن بر نوک انگشتان پا داشته تا خدایی ناکرده مورچگان را زیر لگدهایمان له نکنیم. زمان بگذشت همچنان که در حال و هوای خود سیر می‌نمودیم بر خلاف حرف‌های قشنگ و دلنشین،  مشاهدات پیرامونمان چنگی به دل نمی‌زند. و این بود مختصری از " ما وقع "ما و شما.
دوست و استاد بزرگوارم جناب آقای هدایتخواه،  پاره‌ای اوقات از آن زمان تا کنون مواضعی اتخاذ می‌نمایید که ما را بیش از پیش به یقین می‌رساند که حقا رسالت خود را در مقام شاگردی مکتب مصباحیون با درجه ممتازی اجرا می‌نمایید. عادت به زیر پا نهادن اخلاق نداشته و همیشه سعی در دیدن لیوان کامل،  شامل فضای پر و خالی هستم. اینکه بیان خوب و تسلط شایسته‌ای در بیان عناوین دارید شکی نیست،  در اینکه قدرت تحلیل بالایی در حوزه تخصصی تحصیلیتان دارید،  حقیر نیز مهر تایید می‌زنم. اینکه سرفصل‌های درس اخلاق را به صورت نظری خوب فراگرفته و انتقال می‌دهید که محشر بودید؛ اما در اینکه مبانی اعتقادی را آنگونه که می‌خواهید و اساتید معظم انتظار دارند را گلچین و تفسیر می‌نمایید هم شک و تردید نداریم.
چند روز پیش در یکی از برنامه‌های دانشجویی در پاسخ به اینکه ""نظرتان در خصوص جناب آقای تاجگردون چیست " جواب‌هایی دادید که در مخیله ما به هیچ وجه دور از انتظار نبود؛ چراکه اول شاگرد ممتاز مدرسه‌ای هستید که به خوبی انتظارات آن‌ها را برآورده می‌کنید و دوم اینکه در چنین شرایطی که اندک شانس بازگشت به سپهر سیاست و قدرت را روشن نمودن پروژه" عزت بویراحمد " و هجمه علیه بزرگی می دانید،  که در بستر نا خوش احوالی هم برای شما و دوستانتان خوف برانگیز است.
 اینکه بخواهید هر فردی را در جامعه مورد نقد قرار داده و به قول حضرتتان به‌صورت مبنایی در ورطه تحلیل قرار دهید از قضا جز اصلی‌ترین مطالبات عمومی ما نیز می‌باشد و یقین حاصل کنید از نحوه مواضع پایداری مابانه اخیرتان در خصوص نماینده محترم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی استقبال نموده تا آنجا که موجب گردید تا حقیر دست به قلم برده و با تکیه به مدعای حضرتتان به طور مبنایی در " مرقومه اول "- که قصد طولانی نمودن و تکدر خاطر خوانندگان محترم را از حیث طویل بودن ندارم - چند نکته‌ای را خدمت مبارکتان عرض نموده و امیدوارم همانگونه که خود آسوده مشغول به انتقادات هدف دار می‌باشید،  ظرفیت شنیدن را نیز داشته باشید و داشته باشند و ورود شاگردان تربیت یافته‌تان در مدرسه " شبه حقانی " یاسوج مسیر مثبت و امیدوارکننده موجود را با برخی جوابیه‌های قابل پیش بینی و مواضع " منجمد " منحرف نکند.
 استاد بزرگوارم،  علاقه داریم که قبل از هر چیز خود شما بزرگوار جایگاه حقیقی خود را در کلاس درس انقلاب مشخص نمایید تا بدانیم علت کوبیدن "چوب تنبیه معلم" توسط شما و دیگر دوستان ردیف آخر کلاس بر سر شاگردان ممتاز چیست؛ حال که حرف از انقلاب و مبانی آن شد قبل از عیب جویی دیگران بفرمایید به خود و دوستانتان نمره چند می‌دهید که اگر چند کلید واژه بصیرت،  استکبار،  انقلابی و.... را که گویا تنها تکیه بر معانی ظاهری آن تخصص شما بزرگوار و دوستانتان می‌باشد را از شما بگیرند،  چه رویه عملی و منطقی برای ارایه دارید. البته این به جز وظایف اعتقادی شخصی هر کسی است که ارتباطی به ما نداشته و مابین خود و خدای خود است.
 می‌فرمایید باید به روش علمی و فنی افراد را بر اساس مبانی انقلابی نقد و بدون تعارف به جامعه و خصوصاً جوانان معرفی نمود. درود بر شرافتتان.
اما استاد بزرگوارم اگر مرادتان در این زمینه تقواپیشگی و اخلاص راستین می‌باشد که باور بفرمایید نه حقیر توان تشخیص در جایگاه ذات اقدس الهی را دارم و نه شما این توان را به‌واسطه خواندن چند کتاب؛ و این جزیی از همان آفت‌های انقلاب اسلامی است که بسیاری از اندیشمندان دینی آن را گوشزد نموده و خوف از این داشته که نکند افراد خود را در جایگاه "قاضی تشخیص میزان تقوای خلق" قرار دهند؛ و همانگونه که استحضار دارید " ارزش ذاتی عمل به نیات درونی و حقیقی است " و تعیین کننده واقعی نیت افراد در خصوص تقواپیشگی نیز نه کار حقیر است و نه کار شما.
 اگر چنانچه مرادتان از انقلابی گری و آزمودن افراد،  بر اساس عملکرد باشد که باز هم درود بر شرافتتان چراکه ما نیز خواهان همین امر و ایجاد "فرهنگ تحلیل مبتنی بر عملکرد افراد" در سطح جامعه هستیم.
 استاد ارجمند اینکه در بررسی افراد طبق مبانی اصیل اعتقادی و انقلابی جامعه،  به مردود شدگان بسیاری بر سر کلاس درس انقلاب برمی خوریم امری است مشهود و محسوس. چرا که اگر غیر از آن بود و درس‌های انقلابی بدون تحریف و جهت دهی،  فراگرفته و در عمل گذرانده می‌شد که وضع کشور اسلامیمان بهتر از این‌ها و درشان ملت بود،  و نیک بدانید که خود شما و دوستانتان نیز می‌توانید جز رد شدگان خیلی از دروس این کلاس باشید.
 چنان با حرارت بالایی به روشنگری و معرفی عاملان قصور مشکلات کشور می‌پردازید که گاهی اوقات احساس می‌نمایم که به تازگی پروازتان به زمین نشسته و وارد کشور ایران شده‌اید و از همان فرودگاه به تحلیل مسائل می‌پردازید. گویا فراموش کرده‌اید نقش شما و دوستانتان که سال‌ها زمامدار امور بوده در به وجود امدن وضع موجود پررنگ‌تر است.
 حرف از مشکلات اقتصادی و ریاست دکتر تاجگردون بر کمیسیون بودجه و جوابگو بودن ایشان نمودید؛ هیچ کس منکر وضع نامناسب موجود که ماحصل عوامل متعدد می‌باشد نخواهد بود (پرداختن به این موضوع را به زمان دیگری موکول)؛ اما بدانید که صاحبان اندیشه،  قلم،  بزرگان دین و سیاست جملگی بر اینکه عمق مشکلات فرهنگی در کشور بیش از سایر مشکلات و در ردیف قرار داشته اتفاق نظر دارند؛ حال شما بزرگوار که خود چندین سال نماینده مردم در مجلس و از قضا مخبر کمیسیون فرهنگی بوده‌اید،  چقدر خود را در ایجاد وضع فرهنگی موجود جامعه مقصر می دانید.
حداقل اجازه دهید این مدل مطالبه گری ها را ما جوانان در سطح جامعه انجام نموده که سالهاست مهمان سفره و دستپخت شما بزرگان هستیم.
 گرانمایه ارجمند، بدانید که مبانی انقلاب موضوعی ناقص و تک بعدی نیست که تنها با تمرکز بر چند مورد و هدفدار به روشنگری در جامعه بپردازید. بدیهی است لازمه تحلیل عملکردها بر اساس این مبانی اول نگاه جامع و عمیق به این مقوله بوده و دوم متجلی شدن آن در عمل می‌باشد.
 برای نمره دادن به نماینده محترم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز نیاز نیست متوسل به محبوبیت ایشان در صندوق‌های رای شویم که حقیر نیز با شما هم عقیده بوده و داشتن طرفداران زیاد ملاکی برای زدن مهر تایید بر افراد نیست. اما کافی است کمی زحمت را متحمل شده و سری به مناطق کمتر توسعه یافته،  محروم و دورافتاده این دوشهرستان بزنید و پای صحبت‌های مردمان آنجا نشسته تا واقعیت‌های راستین را لمس و متنبه شوید که "خدمت بی منت" آن هم برای محرومانی که بر اساس مبانی انقلابی ولی نعمتان و صاحبان اصلی انقلاب هستند،  ملاک اصلی و عینی گذراندن دروس این کلاس می‌باشد؛ همان موضوعی که بسیاری از واعظان و سخنرانان قهار از طعم شیرین آن محروم هستند.
 در پایان از این موضع گیریتان که به روشن‌تر شدن حقیقت و معرفی انقلابی گری های واقعی منجر شد کمال تشکر را داشته و توفیقی شدبرای اغاز نوشتن در زمینه‌ای که تا حدودی مغفول مانده است.
 ------------------------
و من الله التوفیق
سید امین رضایی _ آبان ماه سال یکهزاروسیصدونودوهفت


کد مطلب: 404386

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/404386/آقای-هدایت-خواه-سری-مناطق-محروم-گچساران-باشت-بزن-محبوبیت-تاجگردون-بدانی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1